Sprint
Kuidas kõigest viie päevaga lahendada suuri probleeme ja proovida läbi uusi ideid
New York Timesi ja Wall Street Journali menuk
Kolm firma Google Ventures idufirmade nõustajat Jake Knapp, John Zeratsky ja Braden Kowitz on ideede läbiproovimiseks ja keeruliste küsimuste lahendamiseks välja töötanud unikaalse viiepäevase programmi, mida on tõestatud juba enam kui sajas ettevõttes.
Ettevõtjad ja juhid on tihti keeruliste küsimustega silmitsi. Sageli panustatakse ideesse või tootesse väga palju, enne kui hakatakse seda sihtrühma peal katsetama ja avastatakse suuri puudusi. Millele keskendada oma pingutused ja millest alustada? Kuidas meie idee tegelikkuses välja kukub? Kui palju koosolekuid ja arutelusid tuleb pidada, et olla õiges otsuses kindel?
Sprint annab nendele tähtsatele küsimustele selge vastuse. Kui kasutada õigeid nippe, on võimalik viie päeva jooksul leida hea lahendus: probleem kaardistatakse, visandatakse võimalikud lahendused, valitakse neist parim, valmistatakse prototüüp ja katsetatakse seda sihtrühma peal.
Sprint on praktiline juhend, mis aitab leida vastused kriitilistele äriküsimustele. See raamat on kõigile, kellel on käeulatuses suur võimalus, probleem või idee, millele tuleb kiiresti vastus leida.
Lugege seda raamatut ja tehke nii, nagu see ütleb, kui tahate luua kiiremini paremaid tooteid.
Ev Williams
Mediumi, Bloggeri ja Twitteri asutaja
Sprint pakub ideede proovimiseks ülitõhusat valemit, mis toimib nii idufirmas kui suures organisatsioonis. Viie päeva jooksul liigutakse ideest prototüübini ja jõutakse otsuseni. See aitab sul ja su meeskonnal hoida kokku loendamatuid tunde ja dollareid. See on iga valdkonna ettevõtjate kohustuslik lugemisvara.
Eric Ries
„Nutika idufirma“ autor
Sisukord
EESSÕNA 11
SISSEJUHATUS 19
ETTEVALMISTUS 32
1. VÄLJAKUTSE 35
2. MEESKOND 43
3. AEG JA RUUM 53
ESMASPÄEV 64
1. ALUSTAGE LÕPUST 67
2. KAART 73
3. KÜSIGE ASJATUNDJATELT 83
4. SIHTMÄRK 99
TEISIPÄEV 110
1. PARANDUSED JA TÄIENDUSED 113
2. LAHENDUSTE VISANDAMINE 123
KOLMAPÄEV 144
1. OTSUSTAMINE 147
2. MAADLUS 165
3. PILTSTSENAARIUM 171
NELJAPÄEV 184
1. VÕLTSING 187
2. PROTOTÜÜP 205
REEDE 214
1. ANDMETE KOGUMINE 217
2. INTERVJUU 223
3. ÕPPIMINE 239
ÕHKUTÕUS 250
MEELESPEA 256
KORDUMA KIPPUVAD KÜSIMUSED 274
TÄNUAVALDUSED 282
PILDIALLIKAD 288
Arvustused
Brand Manualis on aegajalt kolleegidega lugemisklubid ning „Sprint“ on sealt läbi käinud juba enne eesti keeles ilmumist.
Sprindi õnnestumiseks on vaja:
1. väga konkreetset probleemi, mida lahendama hakata;
2. eri valdkondade spetsialiste (ideaalis suurema ettevõtte eri osakondadest), kes näevad sama probleemi mitme nuga alt ja oskavad seetõttu erinäoliste lahenduste peale tulla;
3. moderaatorit (ideaalis kõigi jaoks uus inimene), kes jälgib sprindi protsessi, jagab vastavalt raamatus kirjeldatud ülesannetele osalejatele juhiseid ning jälgib ajakasutust.
Sprint sobib meie hinnangul eelkõige keskmisesse või suuremasse ettevõtetesse, kus on selged väljakujunenud osakonnad ning majas on olemas eri valdkondade spetsialistid. Kindlasti peab protsessis osalema ka ettevõtte kõige kõrgem otsustaja, kes kinnitab või lükkab ümber leitud lahendused. Kui juht ei tule ega mõtle kaasa, siis võib sprindi samahästi kui läbikukkunuks lugeda – seda kinnitavad ka mitmed raamatus kirjeldatud elulised näited.
Sprindi õnnestumisele aitab kaasa see, kui protsessi on peale oma inimeste kaasatud 1–2 välisspetsialisti, kes tunnevad valdkonda, kuid mitte ettevõtte siseelu – see annab kogu protsessile uue hingamise ja laseb näha võimalusi seal, kus neid esialgu võimalikuks ei peeta. Kõige lõpuks on vaja mõelda ka aja peale, sest sprint nõuab seda – tuleb broneerida üks nädal, mis möödub nutikate kaaslastega sprintides väga lennukalt ja loodetavasti tulemusrikkalt.
Brand Manuali Tallinna tiimis on 14 inimest ning meile raamatus kirjeldatud sprindi formaat paraku väga hästi ei sobi, sest meil puudub suurele organisatsioonile omane osakondade hierarhia. Lisaks võib nädalane tööst eemalolek halvata väikeettevõtte töö ning mõjuda üsna traagiliselt finantsnumbritele. Seetõttu tuleb asja võtta mõistusega ning planeerida väiksemate sammudena, väiksemate sprintidena. Viimane sellelaadne toimus kõigest kuu aega tagasi. Oleme oma protsessidesse meeleldi kaasanud ka spetsialiste väljastpoolt, keda mõnes muus olukorras ka konkurendina võiks käsitleda. Ent meil seda hirmu ei ole, teeme meeleldi koostööd, jagame oma teadmisi ning meeleldi õpime teistelt ka ise juurde. Sharing is caring!
Kui soovite teha kiireid strateegilisi otsuseid ja tunda end seejuures kindlalt, siis on see raamat teile.
Tänapäevases kiires projektipõhises maailmas on aeg edu saavutamiseks üks oluline kriteerium. Projektijuhtimise kogemus on õpetanud, et tööks vajalik aeg kaob peamiselt projekti ja tegevuste alguses. Ka mis tahes ideede elluviimisel tekib just alguses palju raskeid küsimusi ja ebakindlus toob kaasa otsuste venimise. Tahame ju olla veendunud, et investeeritav aeg ja raha oleksid mõistlikud. Hirm vigu teha paneb keskenduma kõikvõimaliku lisateabe otsingutele, mis peaks andma tähtsate otsuste langetamiseks infot. Tegelikult on enamasti olemasoleval kogenud meeskonnal piisavalt teadmisi ja kogemust, et leida õige siht. Puudu on vaid metoodika, kuidas tõhusalt ja kiirelt vajalikud otsused langetada.
See raamat on väga konkreetne tegevusjuhend, mis aitab leida kiiresti üles võimalikult täpse teeotsa ning teha valiku, millises suunas edasi liikuda. Selles antud juhised on samavõrd konkreetsed kui koogi küpsetamise retsept. Ajaline plaan on viieks päevaks tunnitäpsusega paika pandud ning antud on täpsed tegevusjuhised. Sprindi tulemuslikkuse kindlustamiseks ei saa midagi retseptist kõrvale jätta või teistmoodi teha. See on tõhus viiepäevane protsess, mis annab vastuse ideede hindamisel tekkivatele tähtsatele küsimustele. Meetod sobib äristrateegiat, projekteerimist, tootearendust ja muid valdkondi puudutavate ideede läbitöötamiseks. Sprindis soovitatud väga häid juhtimisvõtteid saab kasutada ka igapäevases juhtimistegevuses.
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.
Sprint
Kirjeldus
New York Timesi ja Wall Street Journali menuk
Kolm firma Google Ventures idufirmade nõustajat Jake Knapp, John Zeratsky ja Braden Kowitz on ideede läbiproovimiseks ja keeruliste küsimuste lahendamiseks välja töötanud unikaalse viiepäevase programmi, mida on tõestatud juba enam kui sajas ettevõttes.
Ettevõtjad ja juhid on tihti keeruliste küsimustega silmitsi. Sageli panustatakse ideesse või tootesse väga palju, enne kui hakatakse seda sihtrühma peal katsetama ja avastatakse suuri puudusi. Millele keskendada oma pingutused ja millest alustada? Kuidas meie idee tegelikkuses välja kukub? Kui palju koosolekuid ja arutelusid tuleb pidada, et olla õiges otsuses kindel?
Sprint annab nendele tähtsatele küsimustele selge vastuse. Kui kasutada õigeid nippe, on võimalik viie päeva jooksul leida hea lahendus: probleem kaardistatakse, visandatakse võimalikud lahendused, valitakse neist parim, valmistatakse prototüüp ja katsetatakse seda sihtrühma peal.
Sprint on praktiline juhend, mis aitab leida vastused kriitilistele äriküsimustele. See raamat on kõigile, kellel on käeulatuses suur võimalus, probleem või idee, millele tuleb kiiresti vastus leida.
Lugege seda raamatut ja tehke nii, nagu see ütleb, kui tahate luua kiiremini paremaid tooteid.
Ev Williams
Mediumi, Bloggeri ja Twitteri asutaja
Sprint pakub ideede proovimiseks ülitõhusat valemit, mis toimib nii idufirmas kui suures organisatsioonis. Viie päeva jooksul liigutakse ideest prototüübini ja jõutakse otsuseni. See aitab sul ja su meeskonnal hoida kokku loendamatuid tunde ja dollareid. See on iga valdkonna ettevõtjate kohustuslik lugemisvara.
Eric Ries
„Nutika idufirma“ autor
Lisainfo
Sisukord
EESSÕNA 11
SISSEJUHATUS 19
ETTEVALMISTUS 32
1. VÄLJAKUTSE 35
2. MEESKOND 43
3. AEG JA RUUM 53
ESMASPÄEV 64
1. ALUSTAGE LÕPUST 67
2. KAART 73
3. KÜSIGE ASJATUNDJATELT 83
4. SIHTMÄRK 99
TEISIPÄEV 110
1. PARANDUSED JA TÄIENDUSED 113
2. LAHENDUSTE VISANDAMINE 123
KOLMAPÄEV 144
1. OTSUSTAMINE 147
2. MAADLUS 165
3. PILTSTSENAARIUM 171
NELJAPÄEV 184
1. VÕLTSING 187
2. PROTOTÜÜP 205
REEDE 214
1. ANDMETE KOGUMINE 217
2. INTERVJUU 223
3. ÕPPIMINE 239
ÕHKUTÕUS 250
MEELESPEA 256
KORDUMA KIPPUVAD KÜSIMUSED 274
TÄNUAVALDUSED 282
PILDIALLIKAD 288
Arvustused (2)
Brand Manualis on aegajalt kolleegidega lugemisklubid ning „Sprint“ on sealt läbi käinud juba enne eesti keeles ilmumist.
Sprindi õnnestumiseks on vaja:
1. väga konkreetset probleemi, mida lahendama hakata;
2. eri valdkondade spetsialiste (ideaalis suurema ettevõtte eri osakondadest), kes näevad sama probleemi mitme nuga alt ja oskavad seetõttu erinäoliste lahenduste peale tulla;
3. moderaatorit (ideaalis kõigi jaoks uus inimene), kes jälgib sprindi protsessi, jagab vastavalt raamatus kirjeldatud ülesannetele osalejatele juhiseid ning jälgib ajakasutust.
Sprint sobib meie hinnangul eelkõige keskmisesse või suuremasse ettevõtetesse, kus on selged väljakujunenud osakonnad ning majas on olemas eri valdkondade spetsialistid. Kindlasti peab protsessis osalema ka ettevõtte kõige kõrgem otsustaja, kes kinnitab või lükkab ümber leitud lahendused. Kui juht ei tule ega mõtle kaasa, siis võib sprindi samahästi kui läbikukkunuks lugeda – seda kinnitavad ka mitmed raamatus kirjeldatud elulised näited.
Sprindi õnnestumisele aitab kaasa see, kui protsessi on peale oma inimeste kaasatud 1–2 välisspetsialisti, kes tunnevad valdkonda, kuid mitte ettevõtte siseelu – see annab kogu protsessile uue hingamise ja laseb näha võimalusi seal, kus neid esialgu võimalikuks ei peeta. Kõige lõpuks on vaja mõelda ka aja peale, sest sprint nõuab seda – tuleb broneerida üks nädal, mis möödub nutikate kaaslastega sprintides väga lennukalt ja loodetavasti tulemusrikkalt.
Brand Manuali Tallinna tiimis on 14 inimest ning meile raamatus kirjeldatud sprindi formaat paraku väga hästi ei sobi, sest meil puudub suurele organisatsioonile omane osakondade hierarhia. Lisaks võib nädalane tööst eemalolek halvata väikeettevõtte töö ning mõjuda üsna traagiliselt finantsnumbritele. Seetõttu tuleb asja võtta mõistusega ning planeerida väiksemate sammudena, väiksemate sprintidena. Viimane sellelaadne toimus kõigest kuu aega tagasi. Oleme oma protsessidesse meeleldi kaasanud ka spetsialiste väljastpoolt, keda mõnes muus olukorras ka konkurendina võiks käsitleda. Ent meil seda hirmu ei ole, teeme meeleldi koostööd, jagame oma teadmisi ning meeleldi õpime teistelt ka ise juurde. Sharing is caring!
Kui soovite teha kiireid strateegilisi otsuseid ja tunda end seejuures kindlalt, siis on see raamat teile.
Tänapäevases kiires projektipõhises maailmas on aeg edu saavutamiseks üks oluline kriteerium. Projektijuhtimise kogemus on õpetanud, et tööks vajalik aeg kaob peamiselt projekti ja tegevuste alguses. Ka mis tahes ideede elluviimisel tekib just alguses palju raskeid küsimusi ja ebakindlus toob kaasa otsuste venimise. Tahame ju olla veendunud, et investeeritav aeg ja raha oleksid mõistlikud. Hirm vigu teha paneb keskenduma kõikvõimaliku lisateabe otsingutele, mis peaks andma tähtsate otsuste langetamiseks infot. Tegelikult on enamasti olemasoleval kogenud meeskonnal piisavalt teadmisi ja kogemust, et leida õige siht. Puudu on vaid metoodika, kuidas tõhusalt ja kiirelt vajalikud otsused langetada.
See raamat on väga konkreetne tegevusjuhend, mis aitab leida kiiresti üles võimalikult täpse teeotsa ning teha valiku, millises suunas edasi liikuda. Selles antud juhised on samavõrd konkreetsed kui koogi küpsetamise retsept. Ajaline plaan on viieks päevaks tunnitäpsusega paika pandud ning antud on täpsed tegevusjuhised. Sprindi tulemuslikkuse kindlustamiseks ei saa midagi retseptist kõrvale jätta või teistmoodi teha. See on tõhus viiepäevane protsess, mis annab vastuse ideede hindamisel tekkivatele tähtsatele küsimustele. Meetod sobib äristrateegiat, projekteerimist, tootearendust ja muid valdkondi puudutavate ideede läbitöötamiseks. Sprindis soovitatud väga häid juhtimisvõtteid saab kasutada ka igapäevases juhtimistegevuses.
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.