Targem, kiirem, parem

Tõhus tegutsemine nii elus kui ka töös

Targem, kiirem, parem
Charles Duhigg
Lehekülgi: 416
Kirjastus: Äripäev

New York Timesi menuk.

Äriraamatute ühe tippteose „Harjumuse jõud“ autori Charles Duhiggi uus teos uurib tulemuslikkuse tagamaid.

Raamatu keskmes on tulemuslikkuse kaheksa põhimõtet ‒ alates motiveerimisest ja eesmärkide seadmisest kuni keskendumise ja otsuste tegemiseni. Need põhimõtted selgitavad, miks mõni inimene ja ettevõte suudab nii palju ära teha. Selgub, et kõige tõhusamad inimesed, ettevõtted ja organisatsioonid mitte lihtsalt ei toimi teisiti ‒ nad näevad oma maailma ja valikuid hoopis teistmoodi. Palju tähtsam on see, kuidas sa mõtled, mitte niivõrd see, mida sa mõtled.

Tulemuslikud inimesed teavad, et tõhusus toetub kindlatele valikutele ‒ sellele, kuidas me raamistame oma igapäevaotsuseid, kuidas seame endale suuri ambitsioone ja eirame hästi kättesaadavaid lihtsaid eesmärke, kuidas loome juhina uuenduslikkust õhutava kultuuri ja kuidas kasutame andmeid. Need aspektid eristavadki lihtsalt toimekaid inimesi üdini tõhusatest.

Oma raamatus „Harjumuse jõud“ selgitas Charles Duhigg, miks me teeme seda, mida me teeme. Selles raamatus räägib ta, kuidas saame oma tegevust tõhusamaks muuta. See on põhjapanev raamat, mis aitab saavutada soovitut vähema stressi ja pingutusega ning teha ära rohkem, ilma et ohverdaksime seda, millest kõige rohkem hoolime ‒ see aitab meil saada kõigis oma tegemistes targemaks, kiiremaks ja paremaks.

Sisukord

SISSEJUHATUS   11

1. MOTIVATSIOON
Uus pilk kasarmule, hooldekodumässule ja kontrollikeskmele   19

2. MEESKONNAD
Psühholoogiline turvalisus Google’is ja komöödiasari „Saturday Night Live“   51

3. FOOKUS
Kognitiivne tunnelnägemine, Air France’i reis 447 ja mentaalsete mudelite jõud   89

4. EESMÄRGIPÜSTITUS
SMART-eesmärgid, kõrgendatud eesmärgid ja Jom Kippuri sõda   125

5. TEISTE JUHTIMINE
Inimröövi lahendamine kulusäästliku ja paindliku mõtlemise ning usalduse kultuuri abil   161

6. OTSUSTAMINE
Tuleviku prognoosimine (ja pokkerimängu võitmine) Bayesi psühholoogia abil   197

7. INNOVATSIOON
Kuidas ideemaaklerid ja loominguline meeleheide päästsid Disney stuudio filmi „Lumekuninganna ja igavene talv“   237

8. ANDMETE OMANDAMINE
Informatsiooni muutmine teadmiseks Cincinnati riigikoolides   273

LISA
Nende ideede kasutusjuhend   305
MOTIVEERIMINE   306
EESMÄRKIDE PÜSTITAMINE   310
FOOKUS   315
OTSUSTAMINE   318
SUUR IDEE   321

TÄNUSÕNAD   327

ALLIKATEST   330

VIITED   331

Arvustused

Margo Mittkoolitaja ja meeskonnatreener

Pealkiri „Targem, kiirem, parem“ tekitas minus enne lugemist veidike kõhkleva ja stressile kalduva sisemise tunde. Kas jälle üks raamat, mis püüab meid edukultusega kaasa jooksma panna?!

Kuid mida rohkem ma raamatut lugesin, seda enam tabasin end mõttelt, mida kasutati kultusetenduses „Armastus kolme apelsini vastu“: „Oi, kui hea raamat.“ See raamat haaras kaasa oma põnevate lugude, teaduslike uuringute ja eluliste näidetega. Väga hästi komponeeritud tekst, milles viimase aja organisatsioonide edukust puudutavad uuringud on toodud lugudena, mida on kerge seedida.

Jaan Tätte laulusõnad ütlevad, et olen homme parem, kui olin eile. Jah, kuid selleks tuleb täna juba midagi teha. Meie tänased valikud määravad homse. Kuid mida siis teha, et oleksime homme paremad. Raamat „Targem, kiirem, parem“ on kindlasti hea abimees targema, parema homse loomisel.

Kultuur on sama tähtis kui strateegia. Mind kui meeskonnatreenerit rõõmustasid, et mitme uuringu tulemused toovad tõenduspõhiselt välja, et ettevõtte kultuur on sama tähtis, kui ettevõtte strateegia. Kui vanasti hinnati organisatsioone peamiselt nn kõvade kriteeriumite, finantside, juriidilise poole ja majandustulemuste järgi, siis selles raamatus tõstetakse samaväärsete edukuse võtmeteguritena esile nn pehmemaid väärtusi, nagu töötajatevaheline usaldus, psühholoogiline turvatunne, pühendumiskultuur. Oluline oli ka tõdemus, et motivatsioon on pigem oskus, mida saab õppida, täiustada ja toetada ning võtted selleks on juhi kätes.

See raamat on hea käsiraamat kõigile, kes tahavad
• teisi tulemuslikult juhtida,
• soodustada uuendusmeelsust,
• infot paremini omandada,
• õppida keskenduma,
• keskenduda olulisele,
• teha paremaid otsuseid,
• muuta meeskond tõhusamaks.

Raamatu „Targem, kiirem, parem“ võib kokku võtta vanasõnaga, et tegemisest olulisem on olulise tegemine. Meie tänased valikud määravad tuleviku edukuse.
Millest oleneb ettevõtte pikaajaline edukus, sellele saab siit raamatust väga selged vastused!

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust. 

Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

Tellimine
PaberraamatOtsas
E-raamat
NaN €
Näita käibemaksuga
Targem, kiirem, parem

Targem, kiirem, parem

Charles Duhigg
Tõhus tegutsemine nii elus kui ka töös
Tellimine
PaberraamatOtsas
E-raamat
NaN €
Näita käibemaksuga

Kirjeldus

New York Timesi menuk.

Äriraamatute ühe tippteose „Harjumuse jõud“ autori Charles Duhiggi uus teos uurib tulemuslikkuse tagamaid.

Raamatu keskmes on tulemuslikkuse kaheksa põhimõtet ‒ alates motiveerimisest ja eesmärkide seadmisest kuni keskendumise ja otsuste tegemiseni. Need põhimõtted selgitavad, miks mõni inimene ja ettevõte suudab nii palju ära teha. Selgub, et kõige tõhusamad inimesed, ettevõtted ja organisatsioonid mitte lihtsalt ei toimi teisiti ‒ nad näevad oma maailma ja valikuid hoopis teistmoodi. Palju tähtsam on see, kuidas sa mõtled, mitte niivõrd see, mida sa mõtled.

Tulemuslikud inimesed teavad, et tõhusus toetub kindlatele valikutele ‒ sellele, kuidas me raamistame oma igapäevaotsuseid, kuidas seame endale suuri ambitsioone ja eirame hästi kättesaadavaid lihtsaid eesmärke, kuidas loome juhina uuenduslikkust õhutava kultuuri ja kuidas kasutame andmeid. Need aspektid eristavadki lihtsalt toimekaid inimesi üdini tõhusatest.

Oma raamatus „Harjumuse jõud“ selgitas Charles Duhigg, miks me teeme seda, mida me teeme. Selles raamatus räägib ta, kuidas saame oma tegevust tõhusamaks muuta. See on põhjapanev raamat, mis aitab saavutada soovitut vähema stressi ja pingutusega ning teha ära rohkem, ilma et ohverdaksime seda, millest kõige rohkem hoolime ‒ see aitab meil saada kõigis oma tegemistes targemaks, kiiremaks ja paremaks.

Lisainfo

Charles Duhigg
Lehekülgi: 416
Kirjastus: Äripäev

Sisukord

SISSEJUHATUS   11

1. MOTIVATSIOON
Uus pilk kasarmule, hooldekodumässule ja kontrollikeskmele   19

2. MEESKONNAD
Psühholoogiline turvalisus Google’is ja komöödiasari „Saturday Night Live“   51

3. FOOKUS
Kognitiivne tunnelnägemine, Air France’i reis 447 ja mentaalsete mudelite jõud   89

4. EESMÄRGIPÜSTITUS
SMART-eesmärgid, kõrgendatud eesmärgid ja Jom Kippuri sõda   125

5. TEISTE JUHTIMINE
Inimröövi lahendamine kulusäästliku ja paindliku mõtlemise ning usalduse kultuuri abil   161

6. OTSUSTAMINE
Tuleviku prognoosimine (ja pokkerimängu võitmine) Bayesi psühholoogia abil   197

7. INNOVATSIOON
Kuidas ideemaaklerid ja loominguline meeleheide päästsid Disney stuudio filmi „Lumekuninganna ja igavene talv“   237

8. ANDMETE OMANDAMINE
Informatsiooni muutmine teadmiseks Cincinnati riigikoolides   273

LISA
Nende ideede kasutusjuhend   305
MOTIVEERIMINE   306
EESMÄRKIDE PÜSTITAMINE   310
FOOKUS   315
OTSUSTAMINE   318
SUUR IDEE   321

TÄNUSÕNAD   327

ALLIKATEST   330

VIITED   331

Arvustused (1)

Margo Mittkoolitaja ja meeskonnatreener

Pealkiri „Targem, kiirem, parem“ tekitas minus enne lugemist veidike kõhkleva ja stressile kalduva sisemise tunde. Kas jälle üks raamat, mis püüab meid edukultusega kaasa jooksma panna?!

Kuid mida rohkem ma raamatut lugesin, seda enam tabasin end mõttelt, mida kasutati kultusetenduses „Armastus kolme apelsini vastu“: „Oi, kui hea raamat.“ See raamat haaras kaasa oma põnevate lugude, teaduslike uuringute ja eluliste näidetega. Väga hästi komponeeritud tekst, milles viimase aja organisatsioonide edukust puudutavad uuringud on toodud lugudena, mida on kerge seedida.

Jaan Tätte laulusõnad ütlevad, et olen homme parem, kui olin eile. Jah, kuid selleks tuleb täna juba midagi teha. Meie tänased valikud määravad homse. Kuid mida siis teha, et oleksime homme paremad. Raamat „Targem, kiirem, parem“ on kindlasti hea abimees targema, parema homse loomisel.

Kultuur on sama tähtis kui strateegia. Mind kui meeskonnatreenerit rõõmustasid, et mitme uuringu tulemused toovad tõenduspõhiselt välja, et ettevõtte kultuur on sama tähtis, kui ettevõtte strateegia. Kui vanasti hinnati organisatsioone peamiselt nn kõvade kriteeriumite, finantside, juriidilise poole ja majandustulemuste järgi, siis selles raamatus tõstetakse samaväärsete edukuse võtmeteguritena esile nn pehmemaid väärtusi, nagu töötajatevaheline usaldus, psühholoogiline turvatunne, pühendumiskultuur. Oluline oli ka tõdemus, et motivatsioon on pigem oskus, mida saab õppida, täiustada ja toetada ning võtted selleks on juhi kätes.

See raamat on hea käsiraamat kõigile, kes tahavad
• teisi tulemuslikult juhtida,
• soodustada uuendusmeelsust,
• infot paremini omandada,
• õppida keskenduma,
• keskenduda olulisele,
• teha paremaid otsuseid,
• muuta meeskond tõhusamaks.

Raamatu „Targem, kiirem, parem“ võib kokku võtta vanasõnaga, et tegemisest olulisem on olulise tegemine. Meie tänased valikud määravad tuleviku edukuse.
Millest oleneb ettevõtte pikaajaline edukus, sellele saab siit raamatust väga selged vastused!

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust. 

Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

© AS Äripäev 2000-2024
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]