• Otsi Äripäevast

Esimesed 90 päeva

Edu saavutamise strateegiad uutele juhtidele

Esimesed 90 päeva
Autor: Michael Watkins
Lehekülgi: 196
Kirjastus: Äripäev, Väike Vanker

Harvardi ärikooli õppejõu Michael Watkinsi raamat annab praktilisi soovitusi kõigi tasandite juhtidele nende esimeseks kolmeks kuuks uues töökohas. See on aeg, mis on edu saavutamisel otsustava tähtsusega nii juhile endale kui tema alluvatele ja kolleegidele.

Poliitikutele kingib avalikkus nende ametipostil tavaliselt sada kriitikavaba päeva, juhirollis on enda tõestamise aeg aga lühem. Ühelt poolt on sel ajal hea teha vajalikke muudatusi, teisalt on ka läbikukkumise risk suur, sest juht on haavatav – tal pole veel täielikku ettekujutust ootavatest väljakutsetest ega toimivat suhtevõrgustikku.

Autor on edustrateegia jaganud kümneks suuremaks alateemaks, millest igaühele on pühendanud terve peatüki. Neist esimene õpetab, kuidas vaimselt lahkuda oma eelmisest töökohast ja valmistuda vastu võtma uut. Senise ameti eelised võivad saada suurimaks lõksuks, kui ei osata liikuda edasi järgmisele tasandile. Watkins toob siin näiteid suurfirmadest, sealhulgas Coca-Cola juhi kogemuse.

Peatükkide nimed räägivad enda eest, kannustades juhti järgmiseks tegevusteks: eduta ennast, kiirenda oma õpet, sobita strateegia olukorraga, saavuta varaseid võite, pea läbirääkimisi edu üle, vii asjad joonde, koosta oma meeskond, loo koalitsioone, hoia tasakaalu, kiirenda kõigi üleminekuid.

Teemade lahtiseletamisel tugineb autor oma mitmeaastastele uuringutele Harvardis. Need tõid nimelt ilmsiks, et uutele juhtidele antakse väga vähe nõu. Enamus eeldab, et muutuse läbiviija on juba organisatsioonis kohanenud ning omab planeerimiseks vajalikke teadmisi ja suhteid. Tegelikkuses areneb juht muutustega käsikäes.

Läbikukkumine ei sõltu kunagi ainult uue juhi puudustest. „Kõik läbikukkunud juhid, kelle juhtumeid ma uurisin, olid minevikus saavutanud märkimisväärset edu“, nendib Watkins. Ta rõhutab, et ehkki iga üleminek on unikaalne detailide mõttes, on alustavate juhtide ees palju sarnaseid väljakutseid. Näiteks on läbiv eesmärk panna asju liikuma, luues positiivseid tsükleid, mis usaldusväärsust suurendavad ning vältida surnud ringe, mis usaldusväärsust kahjustavad.

Autor pakub kõigi kümne peatüki juures lahendusi, mis kiirendavad uuel juhil oma rolliga kohandumist ning mis tema sõnul aitavad ka juhiga koos töötavaid inimesi.

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubion Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.

Oleme tegutsenud juba 15 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

Tellimine
Esimesed 90 päevaOtsas
Esimesed 90 päeva

Esimesed 90 päeva

Autor: Michael Watkins
Edu saavutamise strateegiad uutele juhtidele
Tellimine
Esimesed 90 päevaOtsas

Kirjeldus

Harvardi ärikooli õppejõu Michael Watkinsi raamat annab praktilisi soovitusi kõigi tasandite juhtidele nende esimeseks kolmeks kuuks uues töökohas. See on aeg, mis on edu saavutamisel otsustava tähtsusega nii juhile endale kui tema alluvatele ja kolleegidele.

Poliitikutele kingib avalikkus nende ametipostil tavaliselt sada kriitikavaba päeva, juhirollis on enda tõestamise aeg aga lühem. Ühelt poolt on sel ajal hea teha vajalikke muudatusi, teisalt on ka läbikukkumise risk suur, sest juht on haavatav – tal pole veel täielikku ettekujutust ootavatest väljakutsetest ega toimivat suhtevõrgustikku.

Autor on edustrateegia jaganud kümneks suuremaks alateemaks, millest igaühele on pühendanud terve peatüki. Neist esimene õpetab, kuidas vaimselt lahkuda oma eelmisest töökohast ja valmistuda vastu võtma uut. Senise ameti eelised võivad saada suurimaks lõksuks, kui ei osata liikuda edasi järgmisele tasandile. Watkins toob siin näiteid suurfirmadest, sealhulgas Coca-Cola juhi kogemuse.

Peatükkide nimed räägivad enda eest, kannustades juhti järgmiseks tegevusteks: eduta ennast, kiirenda oma õpet, sobita strateegia olukorraga, saavuta varaseid võite, pea läbirääkimisi edu üle, vii asjad joonde, koosta oma meeskond, loo koalitsioone, hoia tasakaalu, kiirenda kõigi üleminekuid.

Teemade lahtiseletamisel tugineb autor oma mitmeaastastele uuringutele Harvardis. Need tõid nimelt ilmsiks, et uutele juhtidele antakse väga vähe nõu. Enamus eeldab, et muutuse läbiviija on juba organisatsioonis kohanenud ning omab planeerimiseks vajalikke teadmisi ja suhteid. Tegelikkuses areneb juht muutustega käsikäes.

Läbikukkumine ei sõltu kunagi ainult uue juhi puudustest. „Kõik läbikukkunud juhid, kelle juhtumeid ma uurisin, olid minevikus saavutanud märkimisväärset edu“, nendib Watkins. Ta rõhutab, et ehkki iga üleminek on unikaalne detailide mõttes, on alustavate juhtide ees palju sarnaseid väljakutseid. Näiteks on läbiv eesmärk panna asju liikuma, luues positiivseid tsükleid, mis usaldusväärsust suurendavad ning vältida surnud ringe, mis usaldusväärsust kahjustavad.

Autor pakub kõigi kümne peatüki juures lahendusi, mis kiirendavad uuel juhil oma rolliga kohandumist ning mis tema sõnul aitavad ka juhiga koos töötavaid inimesi.

Lisainfo

Autor: Michael Watkins
Lehekülgi: 196
Kirjastus: Äripäev, Väike Vanker

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubion Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.

Oleme tegutsenud juba 15 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

© AS Äripäev 2000-2022
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]