• Otsi Äripäevast

Innovatsioon. Steve Jobsi seitse saladust

Pöörased ja erilised põhimõtted sinu äri eduks

Innovatsioon. Steve Jobsi seitse saladust
Autor: Carmine Gallo
Lehekülgi: 256
Kirjastus: Äripäev

Innovatsioon on täiesti tavaline asi, millega tavalised inimesed tegelevad iga päev. Käesoleva raamatu lehekülgedel astuvad ette mehed ja naised, kes on innovatsiooni abil muutnud ettevõtteid, kogukondi ja elusid. Autor Carmine Gallo õpetab lugejat teisiti mõtlema endast, oma firmast ja toodetest – täpselt nii, nagu seda teeb Steve Jobs, legendaarne mees kõiges, mis seotud innovatsiooniga. Apple’i tunnuslause “Think different“ on midagi enamat kui lihtne turundusnipp. See on eluviis – võimas, positiivne ja kõikemuutev suhtumine innovatsiooni, millesarnast suudab oma püüdlustes rakendada igaüks.

Innovatsiooni aetakse tihti segi leiutamisega. Need kaks küll täiendavad teineteist, ent on siiski erinevad mõisted. Leiutamine tähendab uute toodete või protsesside loomist, kujundamist või valmistamist. Innovatsioon saab alguse loovatest ideedest, mis lõpuks muudetakse leiutisteks, teenusteks, protsessideks ja meetoditeks. Leiutaja ei saa olla igaüks, ent novaator küll.

Käesolevas raamatust puuduvad segased ja keerukad innovatsiooniteooriad, sest autori arvates asub nende koht tolmuvatel raamaturiiulitel. Selle asemel lahkab ta müütide purustajana tuntud novaatori Steve Jobsi põhimõtteid ja näitab, kuidas nende abil valla päästa igaühes peituv loominguline potentsiaal. Jobsi põhimõtted on lihtsad, sisukad ja sobivad erinevate elualade professionaalidele.

Raamatus kirjeldatud seitse saladust – seitse põhimõtet – panevad teisiti mõtlema oma karjäärist, firmast, klientidest ja toodetest. Igale põhimõttele on pühendatud kaks peatükki. Esimene kirjeldab, kuidas kõnealune põhimõte kannustas Jobsi edukaid uuendusi välja mõtlema ja teine selgitab, kuidas erinevad professionaalid, juhid ja ettevõtjad hakkasid sama põhimõtet tööalases ja isiklikus elus rakendades teisiti mõtlema, mis omakorda aitas neil muljetavaldaval viisil luua ja uuendada.

1. põhimõte: “Tee seda, mis sulle meeldib.” Steve Jobs on terve elu kuulanud südame häält ja nagu ta ise ütleb, on just see kõike muutnud.

2. põhimõte: “Jäta universumisse oma jälg.” Jobs meelitab ligi sarnaselt mõtlevaid inimesi, kes jagavad tema visiooni ja aitavad ideid vormida maailma muutvateks uuendusteks. Apple’i raketti veab kirg ja Jobsi visioon määrab kindlaks sihtkoha.

3. põhimõte: “Pane aju tööle.” Innovatsiooni ei eksisteeri loovuseta ja Steve Jobsi jaoks tähendab loovus asjade seostamist. Jobs usub, et erinevad kogemused aitavad meil inimloomust paremini mõista.

4. põhimõte: “Müü unistusi, mitte tooteid.” Jobs ei pea Apple’i toodete ostjaid “tarbijateks“. Nad on unistuste, lootuste ja ambitsioonidega inimesed. Jobs loob tooteid, et aidata inimeste unistustel tõeks saada.

5. põhimõte: “Ütle “ei“ tuhandele asjale.” Jobsi jaoks tähendab lihtsus ülimat keerukust. Alates iPodi ja iPhone’i disainist kuni Apple’i tootepakendite ja veebilehekülje funktsionaalsuseni välja tähendab innovatsioon eelkõige mittevajaliku kõrvaldamist, et vajalik saaks esile tõusta.

6. põhimõte: “Tekita pööraselt vapustavaid elamusi.” Jobsi loodud Apple Store kauplused on supernäide ülima tasemega klienditeenindusest. Apple Store on saanud maailma parimaks jaemüüjaks lihtsate uuenduste abil, mida võiks üle võtta iga ettevõte, mis tahab saavutada sügavamaid ja kestvamaid emotsionaalseid suhteid klientidega.

7. põhimõte: “Õpi sõnumit edastama.” Jobs on maailma kõige väljapaistvam jutuvestja, kes on muutnud toote turulepaiskamise omaette kunstiliigiks. Sul võib olla maailma kõige uuenduslikum idee, aga kui sa ei oska inimesi sellest innustuma panna, pole uuendusel vähimatki tähtsust.

Sisukord

Tänusõnad  9
Sissejuhatus  11
Mida Steve teeks?  19
Tee seda, mis sulle meeldib
Kuula südame häält 33
Mõtle oma karjäärist teisiti  43
Jäta universumisse oma jälg
Innusta evangeliste 63
Mõtle oma visioonist teisiti  79
Pane oma aju tööle
Otsi uusi elamusi  99
Mõtle teisiti oma mõtteviisist 111
Müü unistusi, mitte tooteid
Märka hulluses peituvat geniaalsust  123
Mõtle oma klientidest teisiti  143
Ütle “ei“ tuhandele asjale
Lihtsuses peitub ülim keerukus  155
Mõtle disainist teisiti  173
Tekita pööraselt häid elamusi
Me aitame teil areneda  193
Mõtle oma kaubamärgist teisiti 203
Õpi sõnumit edastama
Maailma parim korporatiivne jutuvestja 217
Mõtle oma loost teisiti 227
Veel üks asi 237
Kasutatud kirjandus  241

Arvustused

Kristjan Porttehnoloogia-arendaja

Innovatsioon on kõigile oluline, järelikult peaksid kõik selles osalema. Enamus sellest siiski hoidub, sest mõistab innovatsiooni vääriti. Mõned peavad seda leidurite ülesandeks, mõned inseneride omaks, mõned aga vabrikantide pärusmaaks. Innovaatilisest kunstnikust või kirjanikust rääkides arvatakse, et tegemist on pigem metafooriga - luulelise kõnekujundiga, nurgelise tehnoloogi-sõnaga, millesse raamida kunstniku reeglitest vaba sünnitist. Samas jääb märkamata, et joont mööda käiv inseneriajastu elanik vajab innovaatilise, s.t. positiivse muutuse jaoks ise kastist pääsemist. Kuidas teda aidata? Inspiratsiooni ehk muusa hingust võidki ootama jääda. Proovi parem Steve Jobs'i.

Hoiatus! Steve Jobsi, Apple või iAsjade järeletegemine võiks tänase elu taustal tunduda innovaatilise teona, aga seda see poleks, sest tähendaks käidud raja kordamist. Raamatust Steve Jobsi seitsme saladuse piiluja ei pea kartma sellesse lõksu jäämist. Arvukaist lugudest koosneva retseptikogumiku või eneseabi (d)efekt hajub juhul, "kui naudid iga hetke ja kuulad südame häält", s.t. sa ei lähe tuupima, vaid seiklema. Ole nagu ülikooli pooleli jätnud Steve Jobs, kes ülikoolilinnakust lahkumise asemel jäi sinna vabakuulajana huvitavamaid loenguid väisama. Toida oma innovatsioonikirge üksnes sulle endale kordaminevate paladega, sest liigne sõnakuulelikkus õpetaks vaid "sabassörkimist" ja "innovatsioon algab millestki, mis on olemas meil kõigil – kirest. Kire tabamine ja selle rakendamine ideede toodeteks ja teenusteks muutmisel ongi enamiku maailma muutvate uuenduste alguspunkt."

Steve Jobs ja tema kümnetest eri valdkondadest pärit kaaslased jätkavad selles raamatuloos minekut mööda valgustatud rada, mille raiusid traditsioonipimedasse kultuuripadrikusse Kirkegard, Dostojevski, Nietzsche, Kafka, Camus, Heidegger, Sartre jt. julged kirjanikud-filosoofid. Nende sõnumiks oli individuaalsus, vabadus, ratsionaalsuse allutamine kirele ja elu elamine elu enda nimel. Jobs pole kirjanik (selle vaeva nägi Carmine Gallo), aga kindlasti on ta filosoof ja apostel, kelle õpetus kõlab nii: virguta aju, et teostada oma unistusi kirglikult; tuhandest kiusatusest lahti öeldes, vapustavaid elamusi pakkudes ja jälge jätval moel. "Asi ei ole rahas. Asi on sinu inimestes". Aamen!

*Tegijad raiskavad aega superstaari-saate järjekorras oodates (loe raamatut ja sa saad aru).

Sander PaasIM Arvutid AS juhatuse liige

Olles Apple’i ja selle toodetega lähemalt ja kaugemalt seotud juba 18 aastat, ei suutnud raamat mind üllatada. Samas pakkus see vanu tõdesid ja uusi ideid, kuidas asju teisiti ja paremini teha ning sundis igapäevarutiinis aega maha võtma ning oma väärtuseid ja tegevusi teise pilguga üle vaatama. Usun, et antud raamat võiks olla kohustuslik lugemine paljudele alustavatel ärimeestele, novaatoritele. Raamatut tuleks võtta mitte ainult kiidukõnena Steve Jobsile ja tema saavutustele, vaid eelkõige kui näidet, kuidas ja mida ta teisiti tegi, et eesmärkideni jõuda. Meil kõigil on temalt midagi õppida, isegi kui valdkond pole IT maailmaga otseselt seotud.

Raamat pakub hulganisti näiteid erinevatest valdkondadest ning kui oskate lugeda ka ridade vahelt, annab kindlasti palju väärtuslike ideid kõigile, kes neid leida tahavad. Apple on IT-maailmas teenäitajaks ja novaatoriks olnud juba viimased 30 aastat. Teda armastatakse ja vihatakse, jäljendatakse ja samas alahinnatakse. Viimased viis aastat on olnud Apple’i jaoks revolutsioonilised ning edu tundub kohati pimestav. Apple on vaieldamatult väga mõjukas tegija tänases ja ka homses IT-maailmas. iPad ja iPhone moodustavad 75 protsenti Apple’i müügiturust ning Apple keskendub üha rohkem uuele, mitte nii loovale ja "Think Different" sihtgrupile. See võimaldab Apple-l teenida hiigelkasumeid, kuid võib sisaldada ka teatud ohtusid. Raamatut lugedes tekkis vastupandamatu soov soovitada seda raamatut ka kõigile Apple’i töötajatele. Selles sisemiselt nii tugevalt bürokraatlikus ettevõttes töötab täna palju nn "limonaadimüüjaid", kes on professionaalid omal alal, kuid paljudel neist puudub kirg ja kultuur, mida Jobs käesolevas raamatus oluliseks peab. Korra on see juba Apple’ile saatuslikuks saanud, kui Jobs oli sunnitud ise firmast lahkuma.

Minule on oluline raamatus toodud tõde: kui sinu töötajatel pole lõbus, siis pole lõbus ka sinu klientidel. Veel üks tees, mis ärritas: "Ära lase juhmarditel end heidutada". Enesekindlus on kahtlemata üks edu võti, kuid kõik, kes sulle midagi soovitavad, pole juhmardid. Selline suhtumine on ohtlik ning mitmes teises Apple’i ajalugu käsitlevas raamatus kahjuks ka rohkete faktidega tõestatud. Selge on see, et Steve Jobs on väga tugeva visiooni, ent samas ka tohutu egoga juht, kellega koostöö pole kunagi kerge. Tema valikuid on vahel raske mõista, kuid senikaua, kuni teda saadab edu, ei saa keegi väita, et need on valed. Võitjate üle kohut ei mõisteta. Revolutsioon, mis Apple Jobs-i juhtimisel IT maailmas korda saatis ja saadab, on muljetavaldav ning kordumatu.

Raamat toob esile väga palju õigeid ja lihtsaid põhimõtteid, mida paljud ärimehed, investorid pole ettevõtmistes arvestanud või oluliseks pidanud. Lihtsus, elamused, unistuste täitumine, disain, innovatsioon, teisiti mõtlemine, usk oma tootesse ja veenev esinemine on vaid mõned väärtused, mis võivad aidata ka sinu äri uuele tasemele.

Jaan Pillesaarettevõtja

Lugesin raamatu laupäevahommikuga läbi ja täpselt selliseks lugemiseks ta sobibki. Märkmeid tegema tekst ei kutsunud, küll aga leidus palju mõnusalt inspireerivaid lõike, mis tasusid allajoonimist.

Tegemist on kogumiku juhtimislugudega sellest, milliseid isikuomadusi ja juhtimispõhimõtteid rakendavad erinevad edukad ettevõtjad. Lugejat ei panda metoodika raamidesse, mõte võib lennata ja ise valikuid teha, mida meelde jätta. Raamatu tugevam osa puudutab visiooni olulisust ja visiooni motiveerivat mõju.

Kui miinustest rääkida, siis Steve Jobs’i seitsme printsiibi jaotuse üle võiks vaielda. Sel teemal oleks oodanud rohkem ja sügavamat uurimistööd, kui pealkiri lubab. Ehk on mõtete selgitused ka veidi pikad, aga teiselt poolt on kordamises oma kasu.

Raamatu meeldejäävama sõnumi võiks kokku võtta nii, et ettevõtlikkust on võimalik institutsionaliseerida ning inimestes arendada ka ilma ettevõtjateks olemata.

Tellimine
Innovatsioon. Steve Jobsi seitse saladustOtsas
Innovatsioon. Steve Jobsi seitse saladust

Innovatsioon. Steve Jobsi seitse saladust

Autor: Carmine Gallo
Pöörased ja erilised põhimõtted sinu äri eduks
Tellimine
Innovatsioon. Steve Jobsi seitse saladustOtsas

Kirjeldus

Innovatsioon on täiesti tavaline asi, millega tavalised inimesed tegelevad iga päev. Käesoleva raamatu lehekülgedel astuvad ette mehed ja naised, kes on innovatsiooni abil muutnud ettevõtteid, kogukondi ja elusid. Autor Carmine Gallo õpetab lugejat teisiti mõtlema endast, oma firmast ja toodetest – täpselt nii, nagu seda teeb Steve Jobs, legendaarne mees kõiges, mis seotud innovatsiooniga. Apple’i tunnuslause “Think different“ on midagi enamat kui lihtne turundusnipp. See on eluviis – võimas, positiivne ja kõikemuutev suhtumine innovatsiooni, millesarnast suudab oma püüdlustes rakendada igaüks.

Innovatsiooni aetakse tihti segi leiutamisega. Need kaks küll täiendavad teineteist, ent on siiski erinevad mõisted. Leiutamine tähendab uute toodete või protsesside loomist, kujundamist või valmistamist. Innovatsioon saab alguse loovatest ideedest, mis lõpuks muudetakse leiutisteks, teenusteks, protsessideks ja meetoditeks. Leiutaja ei saa olla igaüks, ent novaator küll.

Käesolevas raamatust puuduvad segased ja keerukad innovatsiooniteooriad, sest autori arvates asub nende koht tolmuvatel raamaturiiulitel. Selle asemel lahkab ta müütide purustajana tuntud novaatori Steve Jobsi põhimõtteid ja näitab, kuidas nende abil valla päästa igaühes peituv loominguline potentsiaal. Jobsi põhimõtted on lihtsad, sisukad ja sobivad erinevate elualade professionaalidele.

Raamatus kirjeldatud seitse saladust – seitse põhimõtet – panevad teisiti mõtlema oma karjäärist, firmast, klientidest ja toodetest. Igale põhimõttele on pühendatud kaks peatükki. Esimene kirjeldab, kuidas kõnealune põhimõte kannustas Jobsi edukaid uuendusi välja mõtlema ja teine selgitab, kuidas erinevad professionaalid, juhid ja ettevõtjad hakkasid sama põhimõtet tööalases ja isiklikus elus rakendades teisiti mõtlema, mis omakorda aitas neil muljetavaldaval viisil luua ja uuendada.

1. põhimõte: “Tee seda, mis sulle meeldib.” Steve Jobs on terve elu kuulanud südame häält ja nagu ta ise ütleb, on just see kõike muutnud.

2. põhimõte: “Jäta universumisse oma jälg.” Jobs meelitab ligi sarnaselt mõtlevaid inimesi, kes jagavad tema visiooni ja aitavad ideid vormida maailma muutvateks uuendusteks. Apple’i raketti veab kirg ja Jobsi visioon määrab kindlaks sihtkoha.

3. põhimõte: “Pane aju tööle.” Innovatsiooni ei eksisteeri loovuseta ja Steve Jobsi jaoks tähendab loovus asjade seostamist. Jobs usub, et erinevad kogemused aitavad meil inimloomust paremini mõista.

4. põhimõte: “Müü unistusi, mitte tooteid.” Jobs ei pea Apple’i toodete ostjaid “tarbijateks“. Nad on unistuste, lootuste ja ambitsioonidega inimesed. Jobs loob tooteid, et aidata inimeste unistustel tõeks saada.

5. põhimõte: “Ütle “ei“ tuhandele asjale.” Jobsi jaoks tähendab lihtsus ülimat keerukust. Alates iPodi ja iPhone’i disainist kuni Apple’i tootepakendite ja veebilehekülje funktsionaalsuseni välja tähendab innovatsioon eelkõige mittevajaliku kõrvaldamist, et vajalik saaks esile tõusta.

6. põhimõte: “Tekita pööraselt vapustavaid elamusi.” Jobsi loodud Apple Store kauplused on supernäide ülima tasemega klienditeenindusest. Apple Store on saanud maailma parimaks jaemüüjaks lihtsate uuenduste abil, mida võiks üle võtta iga ettevõte, mis tahab saavutada sügavamaid ja kestvamaid emotsionaalseid suhteid klientidega.

7. põhimõte: “Õpi sõnumit edastama.” Jobs on maailma kõige väljapaistvam jutuvestja, kes on muutnud toote turulepaiskamise omaette kunstiliigiks. Sul võib olla maailma kõige uuenduslikum idee, aga kui sa ei oska inimesi sellest innustuma panna, pole uuendusel vähimatki tähtsust.

Lisainfo

Autor: Carmine Gallo
Lehekülgi: 256
Kirjastus: Äripäev

Sisukord

Tänusõnad  9
Sissejuhatus  11
Mida Steve teeks?  19
Tee seda, mis sulle meeldib
Kuula südame häält 33
Mõtle oma karjäärist teisiti  43
Jäta universumisse oma jälg
Innusta evangeliste 63
Mõtle oma visioonist teisiti  79
Pane oma aju tööle
Otsi uusi elamusi  99
Mõtle teisiti oma mõtteviisist 111
Müü unistusi, mitte tooteid
Märka hulluses peituvat geniaalsust  123
Mõtle oma klientidest teisiti  143
Ütle “ei“ tuhandele asjale
Lihtsuses peitub ülim keerukus  155
Mõtle disainist teisiti  173
Tekita pööraselt häid elamusi
Me aitame teil areneda  193
Mõtle oma kaubamärgist teisiti 203
Õpi sõnumit edastama
Maailma parim korporatiivne jutuvestja 217
Mõtle oma loost teisiti 227
Veel üks asi 237
Kasutatud kirjandus  241

Arvustused (3)

Kristjan Porttehnoloogia-arendaja

Innovatsioon on kõigile oluline, järelikult peaksid kõik selles osalema. Enamus sellest siiski hoidub, sest mõistab innovatsiooni vääriti. Mõned peavad seda leidurite ülesandeks, mõned inseneride omaks, mõned aga vabrikantide pärusmaaks. Innovaatilisest kunstnikust või kirjanikust rääkides arvatakse, et tegemist on pigem metafooriga - luulelise kõnekujundiga, nurgelise tehnoloogi-sõnaga, millesse raamida kunstniku reeglitest vaba sünnitist. Samas jääb märkamata, et joont mööda käiv inseneriajastu elanik vajab innovaatilise, s.t. positiivse muutuse jaoks ise kastist pääsemist. Kuidas teda aidata? Inspiratsiooni ehk muusa hingust võidki ootama jääda. Proovi parem Steve Jobs'i.

Hoiatus! Steve Jobsi, Apple või iAsjade järeletegemine võiks tänase elu taustal tunduda innovaatilise teona, aga seda see poleks, sest tähendaks käidud raja kordamist. Raamatust Steve Jobsi seitsme saladuse piiluja ei pea kartma sellesse lõksu jäämist. Arvukaist lugudest koosneva retseptikogumiku või eneseabi (d)efekt hajub juhul, "kui naudid iga hetke ja kuulad südame häält", s.t. sa ei lähe tuupima, vaid seiklema. Ole nagu ülikooli pooleli jätnud Steve Jobs, kes ülikoolilinnakust lahkumise asemel jäi sinna vabakuulajana huvitavamaid loenguid väisama. Toida oma innovatsioonikirge üksnes sulle endale kordaminevate paladega, sest liigne sõnakuulelikkus õpetaks vaid "sabassörkimist" ja "innovatsioon algab millestki, mis on olemas meil kõigil – kirest. Kire tabamine ja selle rakendamine ideede toodeteks ja teenusteks muutmisel ongi enamiku maailma muutvate uuenduste alguspunkt."

Steve Jobs ja tema kümnetest eri valdkondadest pärit kaaslased jätkavad selles raamatuloos minekut mööda valgustatud rada, mille raiusid traditsioonipimedasse kultuuripadrikusse Kirkegard, Dostojevski, Nietzsche, Kafka, Camus, Heidegger, Sartre jt. julged kirjanikud-filosoofid. Nende sõnumiks oli individuaalsus, vabadus, ratsionaalsuse allutamine kirele ja elu elamine elu enda nimel. Jobs pole kirjanik (selle vaeva nägi Carmine Gallo), aga kindlasti on ta filosoof ja apostel, kelle õpetus kõlab nii: virguta aju, et teostada oma unistusi kirglikult; tuhandest kiusatusest lahti öeldes, vapustavaid elamusi pakkudes ja jälge jätval moel. "Asi ei ole rahas. Asi on sinu inimestes". Aamen!

*Tegijad raiskavad aega superstaari-saate järjekorras oodates (loe raamatut ja sa saad aru).

Sander PaasIM Arvutid AS juhatuse liige

Olles Apple’i ja selle toodetega lähemalt ja kaugemalt seotud juba 18 aastat, ei suutnud raamat mind üllatada. Samas pakkus see vanu tõdesid ja uusi ideid, kuidas asju teisiti ja paremini teha ning sundis igapäevarutiinis aega maha võtma ning oma väärtuseid ja tegevusi teise pilguga üle vaatama. Usun, et antud raamat võiks olla kohustuslik lugemine paljudele alustavatel ärimeestele, novaatoritele. Raamatut tuleks võtta mitte ainult kiidukõnena Steve Jobsile ja tema saavutustele, vaid eelkõige kui näidet, kuidas ja mida ta teisiti tegi, et eesmärkideni jõuda. Meil kõigil on temalt midagi õppida, isegi kui valdkond pole IT maailmaga otseselt seotud.

Raamat pakub hulganisti näiteid erinevatest valdkondadest ning kui oskate lugeda ka ridade vahelt, annab kindlasti palju väärtuslike ideid kõigile, kes neid leida tahavad. Apple on IT-maailmas teenäitajaks ja novaatoriks olnud juba viimased 30 aastat. Teda armastatakse ja vihatakse, jäljendatakse ja samas alahinnatakse. Viimased viis aastat on olnud Apple’i jaoks revolutsioonilised ning edu tundub kohati pimestav. Apple on vaieldamatult väga mõjukas tegija tänases ja ka homses IT-maailmas. iPad ja iPhone moodustavad 75 protsenti Apple’i müügiturust ning Apple keskendub üha rohkem uuele, mitte nii loovale ja "Think Different" sihtgrupile. See võimaldab Apple-l teenida hiigelkasumeid, kuid võib sisaldada ka teatud ohtusid. Raamatut lugedes tekkis vastupandamatu soov soovitada seda raamatut ka kõigile Apple’i töötajatele. Selles sisemiselt nii tugevalt bürokraatlikus ettevõttes töötab täna palju nn "limonaadimüüjaid", kes on professionaalid omal alal, kuid paljudel neist puudub kirg ja kultuur, mida Jobs käesolevas raamatus oluliseks peab. Korra on see juba Apple’ile saatuslikuks saanud, kui Jobs oli sunnitud ise firmast lahkuma.

Minule on oluline raamatus toodud tõde: kui sinu töötajatel pole lõbus, siis pole lõbus ka sinu klientidel. Veel üks tees, mis ärritas: "Ära lase juhmarditel end heidutada". Enesekindlus on kahtlemata üks edu võti, kuid kõik, kes sulle midagi soovitavad, pole juhmardid. Selline suhtumine on ohtlik ning mitmes teises Apple’i ajalugu käsitlevas raamatus kahjuks ka rohkete faktidega tõestatud. Selge on see, et Steve Jobs on väga tugeva visiooni, ent samas ka tohutu egoga juht, kellega koostöö pole kunagi kerge. Tema valikuid on vahel raske mõista, kuid senikaua, kuni teda saadab edu, ei saa keegi väita, et need on valed. Võitjate üle kohut ei mõisteta. Revolutsioon, mis Apple Jobs-i juhtimisel IT maailmas korda saatis ja saadab, on muljetavaldav ning kordumatu.

Raamat toob esile väga palju õigeid ja lihtsaid põhimõtteid, mida paljud ärimehed, investorid pole ettevõtmistes arvestanud või oluliseks pidanud. Lihtsus, elamused, unistuste täitumine, disain, innovatsioon, teisiti mõtlemine, usk oma tootesse ja veenev esinemine on vaid mõned väärtused, mis võivad aidata ka sinu äri uuele tasemele.

Jaan Pillesaarettevõtja

Lugesin raamatu laupäevahommikuga läbi ja täpselt selliseks lugemiseks ta sobibki. Märkmeid tegema tekst ei kutsunud, küll aga leidus palju mõnusalt inspireerivaid lõike, mis tasusid allajoonimist.

Tegemist on kogumiku juhtimislugudega sellest, milliseid isikuomadusi ja juhtimispõhimõtteid rakendavad erinevad edukad ettevõtjad. Lugejat ei panda metoodika raamidesse, mõte võib lennata ja ise valikuid teha, mida meelde jätta. Raamatu tugevam osa puudutab visiooni olulisust ja visiooni motiveerivat mõju.

Kui miinustest rääkida, siis Steve Jobs’i seitsme printsiibi jaotuse üle võiks vaielda. Sel teemal oleks oodanud rohkem ja sügavamat uurimistööd, kui pealkiri lubab. Ehk on mõtete selgitused ka veidi pikad, aga teiselt poolt on kordamises oma kasu.

Raamatu meeldejäävama sõnumi võiks kokku võtta nii, et ettevõtlikkust on võimalik institutsionaliseerida ning inimestes arendada ka ilma ettevõtjateks olemata.

© AS Äripäev 2000-2022
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]