08:45 – 09:20
Registreerimine ja hommikukohv
Toimumisaeg
14.09.2022
Alguseni
75p 15t 55m
Toimumiskoht
Radisson Blu Hotel Olümpia
Tänavune konverents keskendub Ukraina sõjaga kaasnenud sanktsioonidele ning sellele, kuidas „elu pärast Vene naftat“ meie majandust ja elukorraldust mõjutab. Iga-aastane, seekord juba 10. Kütuseturu Aastakonverents toob septembris taas kokku kütusemaailma otsustajad ja eksperdid, et rääkida valdkonna kõige olulisematel teemadel.
Korraldaja on Äripäeva teemaveeb Logistikauudised.ee ja sisupartner Eesti Õliühing
Millest konverentsil räägime?
Miks tasub konverentsile tulla?
Sihtgrupp:
Kütusesektori juhid ja otsustajad; kütuse jae- ja hulgimüüjad; suuremad hankijad - transpordi- ja logistikafirmad, tööstus-, ehitus- ja põllumajandussektor jpt; erialaliidud ning paljud teised teemaga kokku puutuvad ametid ja organisatsioonid.
Konverentsi programmijuht Anu Soomets, [email protected]; +372 516 4397
Konverentsil oma toodete ja teenuste esitlemisest huvitatud ettevõtetel palume kirjutada e-mailile [email protected]
Korraldajal on õigus teha programmis muudatusi.
Mart Raamat
Eesti Õliühingu juhtLauri Lelumees
Rahandusministeeriumi maksu- ja tollipoliitika osakonna peaspetsialistPiotr Szymczak
UTA Baltimaade ja Ukraina juhtUrmas Vaino
Päeva moderaatorKrista-Maria Alas
Maksu- ja tolliameti maksuauditi üksuse juhtJüri Läll
Tallinna Teede AS-i juhatuse esimees08:45 – 09:20
Registreerimine ja hommikukohv
09:30 – 10:15
Elu pärast Vene naftat
Esineja kinnitamisel
Maailm elab praegu VUCA-ajastul ehk volatiilsel, ebakindlal, keerulisel ja ebaselgel ajal, millele on sõja tõttu lisandunud ka naftakriis. Lääs on otsustanud Vene naftast ja gaasist loobuda, kuid mis saab pärast Vene naftast loobumist? Millised on võimalikud stsenaariumid? Kui palju tõuseb hind ja kuidas hinnatõusuga tegeleda? Millised valikud on Venemaal, kui Lääs enam ei osta? Kas kõrged hinnad on tulnud, et jääda?
10:15 – 10:35
Diislikütuse aktsiisimäärad vastavalt tarbija eripäradele - milline on Euroopa kogemus?
Mart Raamat Eesti Õliühingu juht
Hoiatatakse, et lähiajal võib Euroopas tekkida puudus kütustest. Puudus tähendab, et kõigile ei jagu ja hind tõuseb. Eestis on kütuste hinnad Euroopa kallimate seas, kuid seejuures on kütus sisendiks meie majanduse jaoks tähtsatele sektoritele – toiduainetööstus, ehitus, metsandus. Et olukorda veidigi kontrollida on võimalik aktsiise määrata ka sektoripõhiselt. Selline lahendus on laialt levinud ka Euroopas, aga mitte Eestis. Kuidas Euroopas eri sektoreid käsitletakse ja kas Eestil oleks sarnasest lähenemisest abi?
10:35 – 11:30
Poliitikute arutelu: Kuidas kütuse kallinemine Eestis peatada?
Erinevate fraktsioonide esindajad
Mida arvata kütuseaktsiisi sektoripõhisest erisusest? On sel mõttel jumet ja kui on, siis kuidas see maksulaekumisi mõjutab? Kuidas teha nii, et kütuste jaehind ei oleks Eestis enam Euroopa kallimate hulgas?
11:30 – 12:00
Kohvipaus
12:00 – 12:30
Kes ja kuidas sektoriaalseid erisusi saama peaks?
Krista-Maria Alas Maksu- ja tolliameti maksuauditi üksuse juht
Kui hakkame rakendama sektoripõhiseid erisusi, siis kuidas neid erisusi suunata? Kes neid saama peaks ja kui lihtne nende rakendamine tegelikult on? Millised on teiste riikide, näiteks Soome, Läti ja Leedu kogemused? Mida teised riigid teistmoodi teevad? Miks teised saavad, aga meie mitte?
12:30 – 13:00
Mida võimaldab ja mida ei võimalda energia maksustamise direktiiv?
Lauri Lelumees Rahandusministeeriumi maksu- ja tollipoliitika osakonna peaspetsialist
Euroopa Komisjon tuli möödunud aastal välja energia maksustamise direktiivi muudatusettepanekutega, et viia energiatoodete ja elektrienergia maksustamine kooskõlla Euroopa Liidu energia- ja kliimapoliitikaga. Muudatustega tuldi välja eeskätt seetõttu, et komisjoni sõnul ei olnud direktiiv kooskõlas kliima- ja energiaeesmärkidega ning lisaks sellele soodustab direktiiv fossiilkütuste kasutamist. Muudatustega tehti ettepanek tõsta madalaimat maksustamistaset ning vähendada ja piirata liikmesriikide võimalusi teha maksuvabastusi. Millises staadiumis on energia maksustamise direktiiv praegu ja milliseid erisusi see võimaldab?
13:00 – 13:20
Ettekanne kinnitamisel
13:20 – 13:40
Kütusehindade mõju transpordisektorile - väljakutsed ja võimalikud lahendused
Piotr Szymczak UTA Baltimaade ja Ukraina juht
Mootorikütuste hinnad avaldavad kõige suuremat survet transpordi- ja logistikasektori kuludele. Sõja ja kõrge inflatsiooni tõttu võtsid paljud Euroopa Liidu riigid kasutusele erinevaid meetmeid - vähendasid diislikütuse käibemaksumäärasid või võtsid valitsuse tasandil vastu muid kütusehindu alandavaid otsuseid. Igaüks soovib teha parima võimaliku otsuse. Aga kas see on võimalik? Milliseid tegureid tuleb arvesse võtta? Kas on võimalik naasta vanade tegutsemismudelite juurde?
13:40 – 14:30
Lõuna
14:30 – 15:30
Kütuse hinna mõju erinevatele sektoritele
Jüri Läll Tallinna Teede AS-i juhatuse esimees
Milliseid probleeme põhjustab kõrge kütusehind eri sektoritele? Milliseid riske ja ohte, aga ka võimalusi nähakse? Kas vajame sektoripõhist aktsiisipoliitikat? Kas elektriautodele nähakse suuremat tulevikku? Kui kõrgele ähvardab kütusehind veel tõusta ja kuidas see turgu mõjutab?
15:30 – 16:10
Arutelu: Kütuse hinna mõju erinevatele sektoritele
Esineja kinnitamisel, Neste Eesti
Esinejad kinnitamisel
16:10 – 16:30
Ettekanne sõnastamisel
Esineja kinnitamisel, Astro Baltics
16:30
Konverentsi lõpetamine
Toimumisaeg
14.09.2022
Alguseni
75p 15t 55m
Toimumiskoht
Radisson Blu Hotel Olümpia
Tänavune konverents keskendub Ukraina sõjaga kaasnenud sanktsioonidele ning sellele, kuidas „elu pärast Vene naftat“ meie majandust ja elukorraldust mõjutab. Iga-aastane, seekord juba 10. Kütuseturu Aastakonverents toob septembris taas kokku kütusemaailma otsustajad ja eksperdid, et rääkida valdkonna kõige olulisematel teemadel.
Korraldaja on Äripäeva teemaveeb Logistikauudised.ee ja sisupartner Eesti Õliühing
Millest konverentsil räägime?
Miks tasub konverentsile tulla?
Sihtgrupp:
Kütusesektori juhid ja otsustajad; kütuse jae- ja hulgimüüjad; suuremad hankijad - transpordi- ja logistikafirmad, tööstus-, ehitus- ja põllumajandussektor jpt; erialaliidud ning paljud teised teemaga kokku puutuvad ametid ja organisatsioonid.
Konverentsi programmijuht Anu Soomets, [email protected]; +372 516 4397
Konverentsil oma toodete ja teenuste esitlemisest huvitatud ettevõtetel palume kirjutada e-mailile [email protected]
Korraldajal on õigus teha programmis muudatusi.
Mart Raamat
Eesti Õliühingu juhtLauri Lelumees
Rahandusministeeriumi maksu- ja tollipoliitika osakonna peaspetsialistPiotr Szymczak
UTA Baltimaade ja Ukraina juht08:45 – 09:20
Registreerimine ja hommikukohv
09:30 – 10:15
Elu pärast Vene naftat
Esineja kinnitamisel
Maailm elab praegu VUCA-ajastul ehk volatiilsel, ebakindlal, keerulisel ja ebaselgel ajal, millele on sõja tõttu lisandunud ka naftakriis. Lääs on otsustanud Vene naftast ja gaasist loobuda, kuid mis saab pärast Vene naftast loobumist? Millised on võimalikud stsenaariumid? Kui palju tõuseb hind ja kuidas hinnatõusuga tegeleda? Millised valikud on Venemaal, kui Lääs enam ei osta? Kas kõrged hinnad on tulnud, et jääda?
10:15 – 10:35
Diislikütuse aktsiisimäärad vastavalt tarbija eripäradele - milline on Euroopa kogemus?
Mart Raamat Eesti Õliühingu juht
Hoiatatakse, et lähiajal võib Euroopas tekkida puudus kütustest. Puudus tähendab, et kõigile ei jagu ja hind tõuseb. Eestis on kütuste hinnad Euroopa kallimate seas, kuid seejuures on kütus sisendiks meie majanduse jaoks tähtsatele sektoritele – toiduainetööstus, ehitus, metsandus. Et olukorda veidigi kontrollida on võimalik aktsiise määrata ka sektoripõhiselt. Selline lahendus on laialt levinud ka Euroopas, aga mitte Eestis. Kuidas Euroopas eri sektoreid käsitletakse ja kas Eestil oleks sarnasest lähenemisest abi?
10:35 – 11:30
Poliitikute arutelu: Kuidas kütuse kallinemine Eestis peatada?
Erinevate fraktsioonide esindajad
Mida arvata kütuseaktsiisi sektoripõhisest erisusest? On sel mõttel jumet ja kui on, siis kuidas see maksulaekumisi mõjutab? Kuidas teha nii, et kütuste jaehind ei oleks Eestis enam Euroopa kallimate hulgas?
11:30 – 12:00
Kohvipaus
12:00 – 12:30
Kes ja kuidas sektoriaalseid erisusi saama peaks?
Krista-Maria Alas Maksu- ja tolliameti maksuauditi üksuse juht
Kui hakkame rakendama sektoripõhiseid erisusi, siis kuidas neid erisusi suunata? Kes neid saama peaks ja kui lihtne nende rakendamine tegelikult on? Millised on teiste riikide, näiteks Soome, Läti ja Leedu kogemused? Mida teised riigid teistmoodi teevad? Miks teised saavad, aga meie mitte?
12:30 – 13:00
Mida võimaldab ja mida ei võimalda energia maksustamise direktiiv?
Lauri Lelumees Rahandusministeeriumi maksu- ja tollipoliitika osakonna peaspetsialist
Euroopa Komisjon tuli möödunud aastal välja energia maksustamise direktiivi muudatusettepanekutega, et viia energiatoodete ja elektrienergia maksustamine kooskõlla Euroopa Liidu energia- ja kliimapoliitikaga. Muudatustega tuldi välja eeskätt seetõttu, et komisjoni sõnul ei olnud direktiiv kooskõlas kliima- ja energiaeesmärkidega ning lisaks sellele soodustab direktiiv fossiilkütuste kasutamist. Muudatustega tehti ettepanek tõsta madalaimat maksustamistaset ning vähendada ja piirata liikmesriikide võimalusi teha maksuvabastusi. Millises staadiumis on energia maksustamise direktiiv praegu ja milliseid erisusi see võimaldab?
13:00 – 13:20
Ettekanne kinnitamisel
13:20 – 13:40
Kütusehindade mõju transpordisektorile - väljakutsed ja võimalikud lahendused
Piotr Szymczak UTA Baltimaade ja Ukraina juht
Mootorikütuste hinnad avaldavad kõige suuremat survet transpordi- ja logistikasektori kuludele. Sõja ja kõrge inflatsiooni tõttu võtsid paljud Euroopa Liidu riigid kasutusele erinevaid meetmeid - vähendasid diislikütuse käibemaksumäärasid või võtsid valitsuse tasandil vastu muid kütusehindu alandavaid otsuseid. Igaüks soovib teha parima võimaliku otsuse. Aga kas see on võimalik? Milliseid tegureid tuleb arvesse võtta? Kas on võimalik naasta vanade tegutsemismudelite juurde?
13:40 – 14:30
Lõuna
14:30 – 15:30
Kütuse hinna mõju erinevatele sektoritele
Jüri Läll Tallinna Teede AS-i juhatuse esimees
Milliseid probleeme põhjustab kõrge kütusehind eri sektoritele? Milliseid riske ja ohte, aga ka võimalusi nähakse? Kas vajame sektoripõhist aktsiisipoliitikat? Kas elektriautodele nähakse suuremat tulevikku? Kui kõrgele ähvardab kütusehind veel tõusta ja kuidas see turgu mõjutab?
15:30 – 16:10
Arutelu: Kütuse hinna mõju erinevatele sektoritele
Esineja kinnitamisel, Neste Eesti
Esinejad kinnitamisel
16:10 – 16:30
Ettekanne sõnastamisel
Esineja kinnitamisel, Astro Baltics
16:30
Konverentsi lõpetamine
Hind | Soodushind kuni 16.08.2022 | Osalejaid | |
---|---|---|---|
Kütuseturu aastakonverents 2022 - saalipilet | 379,00 € 454,80 € km-ga 379,00 € | 259,00 € 310,80 € km-ga 259,00 € 310,80 € km-ga | 0 |
Kütuseturu aastakonverents 2022 - saalipilet OsalejaidHind 0 379,00 € 454,80 € km-ga 379,00 € 259,00 € 310,80 € km-ga 259,00 € 310,80 € km-ga |
Osalemise tingimused
Palume teatada mitteosalemisest kirjalikult vähemalt 10 tööpäeva enne ürituse toimumist aadressil [email protected] .
Sellisel juhul tagastame laekunud osalustasu või tühistame veel tasumata arve.
Kui teatate mitteosalemisest 5-9 tööpäeva enne konverentsi kuulub tasumisele 50% arvest.
Kui teatate mitteosalemisest hiljem või unustate teatada, osalustasu ei tagastata ja tasumisele kuulub 100% arvest.
Korraldaja võib üritusel teha pilte, videoid ja helisalvestisi ning jagada neid nii osalejatega kui ka avalikes meediakanalites, samuti kasutada sarnaste ürituste turundamiseks.
Täpsemat teavet andmete kasutamise kohta leiab Äripäeva Privaatsustingimustest.
Konverentsi materjalide ja sisu kopeerimine, salvestamine, reprodutseerimine või levitamine on ilma AS Äripäeva kirjaliku nõusolekuta keelatud.
Reklaam
Kui soovite tutvustada oma ettevõtet konverentsil, siis võtke ühendust [email protected] või 667 0105.
Aadress
Liivalaia 33, Tallinn