Teabevara

Logistika ja ekspordi teabevara

Kuidas juhtida ettevõttes logistikat?

Saate teada, kuidas ehitada üles müügivõrk ja kavandada tarneahelat, juhtida kulusäästlikult tarneprotsessi ning parandada teenuste kvaliteeti. Kirjutame tollikorraldusest, rahvusvahelistest tehingutest, toodete ja teenustega välisturule sisenemisest ning seal püsimisest. Teie kasutada on palju näiteid, kontroll-lehti ja lepingupõhjasid, kasulikke viiteid ja linke.

Teabevara peatoimetaja on pikaajalise kogemusega materjalikäsitluse ja logistikalahenduste spetsialist Fred Märtsoo

Aastalitsentsiga saate

  • ligipääsu igal kuul uuenevale teabevarale
  • kasutada e-nõuandekeskust
  • lisavõimalusena paberväljaande ja selle täiendused kord kvartalis
  • e-uudiskirja Õigusuudised 10 korda aastas

 

Sisukord

1. Sissejuhatus
2. Väliskaubanduse olemus ja tugistruktuurid
3. Logistika mõiste, üldkontseptsioon ja juhtimine
4. Logistika ja kvaliteet
5. Varude ja materjalivoogude logistika
6. Transport UUS
7. Ekspordi- ja imporditehingud. Tollikorraldus
8. Ladustamine ja käsitlemine
9. Ostujuhtimine ja tarnijasuhete haldamine
10. Eksport
11. Infotehnoloogia logistikas
12. Riskide juhtimine ja probleemide käsitlemine
13. Audio ja video UUS

 

Näidispeatükk

8.7.7.2.
Automaattõstukid
Fred Märtsoo
 

Automaattõstukid ehk juhita tõstukid, lühendina kasutusel ka AGV (Automated Guided Vehicles) on seadmed, mis suudavad iseseisvalt ruumis liikuda ja etteantud ülesandeid täita. Automaattõstukid on kasutusel juba 1954. aastast. Alguses olid need suured ja kohmakad ning sobisid ainult suurtele tootmisettevõtetele. Seadmete hind on olnud kõrge ja seetõttu pole olnud mõistlik neid ladudes kasutada.

Automatiseerimise arenedes on automaattõstukid enam kättesaadavad, sest lahendused on muutunud odavamaks. Tänu elektrilisele roolile on tõstukite roolisüsteem oluliselt väiksem ja täielikult automatiseeritav. Samuti on kasutusvõimalusi avardanud geonavigatsiooni ja kaamerate abil navigeerimine. Praegu on saadaval süsteemid, mis paigaldatakse tavalistele tõstukitele, muutes need automaatseteks. Kui automaatika välja lülitada, saab tõstukeid kasutada ka tavapäraselt.

Navigeerimise süsteemi alusel eristatakse automaattõstukite navigeerimist järgmiselt:

  • induktiivse juhtme abil — juhe süvistatakse põrandasse, meetod on kulukas ja väga raskelt muudetav. Süsteem on sama, mida kasutatakse ka kitsa vahekäigu tõstukitel, kus aga tavaliselt puudub vajadus teekonda muuta.
  • juhtteibi abil — põrandale kleebitakse spetsiaalne teip, mida masina andur loeb. Teipi saab lihtsalt eemaldada ja uuesti paigaldada ning see on ka suhteliselt odav. Selline lahendus on praeguseni kasutusel kõige odavamates ja kergemates süsteemides. Kõige lihtsamate süsteemide puhul saab lisaks teibile kleepida põrandale ka käskluste kleebised, mille abil masin teab, kas pöörata ringi, tõsta või langetada kaupa jne. Sellisel viisil on kogu programm põrandal ja etteantud programmi saab ka muuta, kui kleebised ümber tõsta või asendada.
  • lasernavigatsioon — seintele kleebitakse reflektorid, mille abil masin määrab oma asukoha reflektorite suhtes ja liigub vastavalt etteantud teekonnale.
  • geonavigatsioon — ei vaja mingeid täiendavaid lisasid infrastruktuurile, masin orienteerub ruumis staatiliste objektide järgi ja teab sisestatud kaardi järgi oma asukohta. Selle süsteemi puhul on võimalik ette anda piiramatu hulk ülesandeid ja aluste asukohti, samuti saab lisada ka aluste tuvastamise, kus masin kontrollib, kas alus, mida transportida, on õige, ja võib selle siis vastavate parameetrite järgi viia ka erinevatesse sihtkohtadesse. Geonavigatsiooni saab paigaldada ka standardsetele tõstukitele. Tänu sellele on võimalik tõstukit kasutada automaatrežiimis ja samas võib inimene juhtimise üle võtta , teha vajalikud tööd ja tõstuk automaatrežiimi tööle tagasi suunata.
 

Kuidas teabevara kasutada

Tellimine

Liitumine aastase sammuga