Loovuse kompanii

Kuidas ületada nähtamatud takistused, mis seisavad tõelise inspiratsiooni teel

Loovuse kompanii
Ed Catmull
Lehekülgi: 448
Kirjastus: Äripäev

Pixari kaasasutaja ja juhi Ed Catmulli raamat pakub meile esimest korda võimalust vaadata otse animafilmide tootja Pixar Animationi südamesse. Raamatus hargneb ühest küljest lahti Pixari lugu: kuidas jõuti maailma kõigi aegade ühtede edukaimate filmide loomiseni. Teisest küljest aga avab see raamat sügavuti sellised juhtimispõhimõtted, mis võimaldavad üles ehitada loomingulise keskkonna ning tuua inimestes välja nende tõelised võimed ja kõige parema mina.

Ed Catmull räägib avameelselt meile kõigile tuntud ja hulgaliselt auhindu võitnud filmide saamise loost. Geniaalsed asjad ei sünni iseenesest, valmiskujul tühjale kohale. Kõigepealt on vaja luua soodne pinnas ning siis kanda vastse uustulnuka eest väga palju hoolt. Tuleb leppida sellega, et ta on tõenäoliselt algul inetu pardipoeg ja alles pika jooksul saab temast kaunis luik. Pixari edu saladuseks on kindlasti olnud Ed Catmulli ja tema kolleegide loodud õhkkond, mis põhineb loomingulisuse soodustamisel ja rutiini trotsimisel. Raamatus räägitakse, millise panuse on erinevad juhinatuurid, näiteks Steve Jobs ja John Lasseter, Pixari kujunemisse andnud. Peale kõige eelneva saab raamatust ka aimu, millised põhjused olid Disney Animationi mõõnaperioodi ja pärast Pixariga ühinemist toimunud tõusu taga.

Mõned näited Ed Catmulli soovitustest:

• Kui sa ei pinguta selle nimel, et näha ja mõista varjatud külgi, siis pole sa pädev juhtima.

• Juhi ülesanne pole riske vältida, vaid muuta riskimine turvaliseks.

• Vigade ennetamise hind on sageli palju suurem kui nende parandamise hind.

• Ettevõtte suhtlusstruktuur ei tohiks peegeldada selle hierarhiat. Igaüks peaks saama vabalt rääkida igaühega.

• Ärge eeldage, et üldine nõusolek toob kaasa muutuse – rühma liikumapanemiseks on vaja palju energiat, isegi kui kõik on ühes paadis.

Pixar on võitnud kokku 27 Oscarit ja 7 Kuldgloobuse auhinda. Enamik Pixari filme on olnud nomineeritud parima joonisfilmi Oscari auhinnale, seitse filmi on selle ka võitnud: „Kalapoeg Nemo“ (2003), „Imelised“ (2004), „Ratatouille“ (2007), „WALL-E“ (2008), „Üles“ (2009), Lelulugu 3“ (2010) ja „Vaprake“ (2012).

„Loovuse kompanii“ on Financial Timesi, The Huffington Posti, Library Journali, Goodreadsi ja Amazoni 2014. aasta parima äriraamatu nominent ning New York Timesi ja Amazoni 2014. aasta bestseller.

Sisukord

Sissejuhatus: kaotatud ja leitud  9
I OSA. ALGUS
1. peatükk. Animeeritud  23
2. peatükk.  Pixari sünd  47
3. peatükk.  Eesmärkide seadmine  79
4. peatükk.  Pixari identiteedi loomine  107
II OSA. UUE KAITSEKS
5. peatükk.  Ausus ja avameelsus  133
6. peatükk.  Hirm ja läbikukkumine  161
7. peatükk.  Näljane koletis ja inetu titt  193
8. peatükk.  Muudatused ja ootamatused  215
9. peatükk.  Peidetu  245
III OSA. Ehitamine ja säilitamine
10. peatükk.  Vaatenurga avardamine  273
11. peatükk.  Vormimata tulevik  319
IV OSA. Teadmiste proovilepanek
12. peatükk.  Uus väljakutse  343
13. peatükk.  Märkuste päev  385

 Järelsõna. Steve, nagu meie teda teadsime  413
 Lähtekohad 437
 Tänusõnad 443
 Autorist 447

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust. 

Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

Tellimine
Loovuse kompaniiOtsas
Loovuse kompanii

Loovuse kompanii

Ed Catmull
Kuidas ületada nähtamatud takistused, mis seisavad tõelise inspiratsiooni teel
Tellimine
Loovuse kompaniiOtsas

Kirjeldus

Pixari kaasasutaja ja juhi Ed Catmulli raamat pakub meile esimest korda võimalust vaadata otse animafilmide tootja Pixar Animationi südamesse. Raamatus hargneb ühest küljest lahti Pixari lugu: kuidas jõuti maailma kõigi aegade ühtede edukaimate filmide loomiseni. Teisest küljest aga avab see raamat sügavuti sellised juhtimispõhimõtted, mis võimaldavad üles ehitada loomingulise keskkonna ning tuua inimestes välja nende tõelised võimed ja kõige parema mina.

Ed Catmull räägib avameelselt meile kõigile tuntud ja hulgaliselt auhindu võitnud filmide saamise loost. Geniaalsed asjad ei sünni iseenesest, valmiskujul tühjale kohale. Kõigepealt on vaja luua soodne pinnas ning siis kanda vastse uustulnuka eest väga palju hoolt. Tuleb leppida sellega, et ta on tõenäoliselt algul inetu pardipoeg ja alles pika jooksul saab temast kaunis luik. Pixari edu saladuseks on kindlasti olnud Ed Catmulli ja tema kolleegide loodud õhkkond, mis põhineb loomingulisuse soodustamisel ja rutiini trotsimisel. Raamatus räägitakse, millise panuse on erinevad juhinatuurid, näiteks Steve Jobs ja John Lasseter, Pixari kujunemisse andnud. Peale kõige eelneva saab raamatust ka aimu, millised põhjused olid Disney Animationi mõõnaperioodi ja pärast Pixariga ühinemist toimunud tõusu taga.

Mõned näited Ed Catmulli soovitustest:

• Kui sa ei pinguta selle nimel, et näha ja mõista varjatud külgi, siis pole sa pädev juhtima.

• Juhi ülesanne pole riske vältida, vaid muuta riskimine turvaliseks.

• Vigade ennetamise hind on sageli palju suurem kui nende parandamise hind.

• Ettevõtte suhtlusstruktuur ei tohiks peegeldada selle hierarhiat. Igaüks peaks saama vabalt rääkida igaühega.

• Ärge eeldage, et üldine nõusolek toob kaasa muutuse – rühma liikumapanemiseks on vaja palju energiat, isegi kui kõik on ühes paadis.

Pixar on võitnud kokku 27 Oscarit ja 7 Kuldgloobuse auhinda. Enamik Pixari filme on olnud nomineeritud parima joonisfilmi Oscari auhinnale, seitse filmi on selle ka võitnud: „Kalapoeg Nemo“ (2003), „Imelised“ (2004), „Ratatouille“ (2007), „WALL-E“ (2008), „Üles“ (2009), Lelulugu 3“ (2010) ja „Vaprake“ (2012).

„Loovuse kompanii“ on Financial Timesi, The Huffington Posti, Library Journali, Goodreadsi ja Amazoni 2014. aasta parima äriraamatu nominent ning New York Timesi ja Amazoni 2014. aasta bestseller.

Lisainfo

Ed Catmull
Lehekülgi: 448
Kirjastus: Äripäev

Sisukord

Sissejuhatus: kaotatud ja leitud  9
I OSA. ALGUS
1. peatükk. Animeeritud  23
2. peatükk.  Pixari sünd  47
3. peatükk.  Eesmärkide seadmine  79
4. peatükk.  Pixari identiteedi loomine  107
II OSA. UUE KAITSEKS
5. peatükk.  Ausus ja avameelsus  133
6. peatükk.  Hirm ja läbikukkumine  161
7. peatükk.  Näljane koletis ja inetu titt  193
8. peatükk.  Muudatused ja ootamatused  215
9. peatükk.  Peidetu  245
III OSA. Ehitamine ja säilitamine
10. peatükk.  Vaatenurga avardamine  273
11. peatükk.  Vormimata tulevik  319
IV OSA. Teadmiste proovilepanek
12. peatükk.  Uus väljakutse  343
13. peatükk.  Märkuste päev  385

 Järelsõna. Steve, nagu meie teda teadsime  413
 Lähtekohad 437
 Tänusõnad 443
 Autorist 447

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust. 

Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

© AS Äripäev 2000-2024
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]