psühholoogia

Mõjukuse valem

Mõjukuse valem pilt
Autor: Elo Odres Ilmumisaasta: 2009 Lehekülgi: 160 Kirjastus: Äripäev

Kuidas tõusta hinnatud spetsialistist valdkonnaeksperdiks või kuidas võiks tippjuhist saada arvamusliider kogu ühiskonnas? Kui olete kolleegidele tõestanud, et olete parim spetsialist firmas või naudite juhina kõigutamatut liidripositsiooni, mida siis oma kogutud mõjukuskrediidiga edasi teha?

Raamat kinnitab, et mõjukuse valem on "tuntus pluss usaldusväärsus". Usaldusväärsus omakorda sisaldab veel mitmeid komponente, nagu maine, kompetentsus, sõltumatus, missioon. Tuntus üksi ei tee veel kedagi autoriteediks, kui sellega ei kaasne usaldusväärsust. Teiselt poolt võite olla küll väga usaldusväärne, aga kui tahate oma teadmiste ja oskuste abil midagi saavutada, peate ka enda olemasolust teada andma. Kui laialt see ette võtta, sõltub sellest, kui kõrgeid sihte seate. Kui sihid on kõrged, siis see raamat on teile, lubab autor Elo Odres.

Tellimine


Failid
Sisukord

Eessõna  5
Tänusõnad  11
Mõisted ? lepime kokku, mis on mis  15
Autoriteet või mõjukus?  17
Autoriteet = ekspert  18
Mõjukus = universaalne autoriteet  19
Võimusuhetest vaba mõjuvõim  20
Kes on kõneisik? 22
Sõnastik 23
Eksperdid ? igale ettevõttele oma ekspert, igale eksperdile oma ettevõte 25
Muinasjutt onu Vellost  27
Saame tuttavaks! 30
Spetsialistist eksperdiks 34
Kellest saab ekspert?  39
Hea ekspert on oma eriala tõlk 40
Oma eriala fännid . 43
Mis kasu saavad ettevõtted oma ekspertidest? 44
Mis kasu ekspert saab? 48
Mis saab ettevõttest, kui ekspert lahkub? 49
Kes peaks võtma eksperdi kvaliteediproovi? 50
Kes ei suuda öelda EI? 52
Rohkem eksperte = paremad eksperdid  55
Kes peaks valveeksperte ohjeldama? 56
Kõneisik ei võrdu alati eksperdiga 58
Ettevõtte juht kõneisikuna on tõsiseltvõetavam 63
Ära vihka ajakirjanikku! 64
Hea kõneisik uinutab ajakirjanike valvsuse . 65
Kohalik juht on ajakirjanikule parem suhtluspartner 66
Tugevast kõneisikust saab kasu kogu tootmisharu 66
Eksperdist mõjukaks isikuks 68
Mõjukas = tuntud ja usaldusväärne  71
Mõjukuse valem  74
Positsioon 78
Edukus 79
Kompetentsus 80
Sõltumatus 82
Missioonitunne 86
Puhas minevik 89
Mehed ja naised 89
Vastuoluline mõjukus 92
Ivo Rulli mõjukuse valem  93
Mis võib mõjukust kahjustada? 94
Kaua mõjukus kestab?  95
Miks peaks olema mõjukas? 96
Kellest saavad mõjukad isikud? 103
Eksperdid ja mõjukad isikud  106
Kellega me räägime? Meedia on vaid vahend sihtgrupini jõudmiseks 109
Meedia sinu taskus 111
Sõnumite saatmise toru 113
Meediaga suhtlemine ? avalikkusega suhtlemine 115
Vahepala tujukatest haldjatest 118
Kuidas vahendajad kommunikaatoreid näevad? 121
Ekspertide ja arvamusliidrite kogemused 125
Ettevaatust intrigeerivate detailidega! 128
Paha poiss parafraas 133
Pealkirja traagika 136
Ajakirjanik ? diletandist tõlk või ekspert? 137
Kurjad kommentaariumikollid 139
Mida meedialt oodatakse? 141
Kirjutamist õpi kirjutades 142
Kuidas sõnum kanalisse jõuab?  144
Mida kogenud meediasuhtlejad teistele soovitavad? 147
Kes vajavad meediat? 150
Kellel pole meediat nii väga vaja? 152
Massimeedia ei tähenda enam ainult ajakirjandust. Tee endale oma
massimeedium! 153
Praktilised nõuanded 155

Arvustused
Valdo Randpere
ettevõtja

Alati on hea, kui keegi võtab asja ette ja kirjutab sellise raamatu. Ühest küljest on see õpetlik lugemine, omamoodi õpik neile, kes tahavad sellest midagi kõrva taha panna. Pikemas perspektiivis on see ajalooraamat. Mõnekümne aasta pärast saab seda vaadata kui pilti tänasest Eesti ärimaastikust, kes siin olid, mis nad ütlesid ja mõtlesid. See on nagu dokumentaalteos, mis on kirjutatud praegusel hetkel ja kuvandab praegust olukorda, mida asjaosalised 20 aasta pärast enam sellisena ei pruugi mäletada.

Mina vaatasin raamatut osaliselt selle pilguga, et kuidas teised asju näevad ja mida teevad. Teisalt hakkasin mõtlema selle üle, et kes on meie arvamusliidrid ja miks nad seda on. Miks üks või teine inimene üldse tahab ja julgeb arvamust omada?

Inimesi, kellel on häid mõtteid, on palju-palju rohkem, kui neid, kes neid välja ütlevad. Paljud valivad mitte ütlemise. See on huvitav fenomen, mis paneb mõtlema. Mõtlemise koht ka neile, kes on olnud edukad äris ja ühiskonnas. Oma arvamuse avaldamata jätmine on võlg ühiskonna ees. Arvamuse avaldamine on moodus mõjutada, arendada, jagada oma edukuse mudelit ja võtit. Ei pea rääkima välja ärisaladusi, vaid andma üldise tõuke  positiivsuse suhtes.

Mingil ajal valib ajakirjandus 2-3 inimest arvamusliidriks, kelle juurde joostakse kui doktorite juurde, et saada retsepti. Tihti on aga neil arvamusliidritel oma agenda ja nad ei ole erapooletud. Neil on oma huvid mängus ja nad proovivad asju mõjutada. Kui mina sellise asja läbi näen, siis variseb tema seisukoha väärtus minu jaoks kildudeks.

Selle raamatu lugemine ei ole mahavisatud aeg. Soovitan kõigile neile, kes on arvamusliidrid ja neile, kes siiamaani ei ole kujunenud arvamusliidriks. Mõni pole ise tahtnud, teisi pole aktsepteeritud. Mõlemal kategoorial on hea põhjus seda raamatut lugeda. Nad saavad näpunäiteid midagi teistmoodi teha, et saada arvamusliidriks.

Loe edasi >