müük ja turundus

Müügipsühholoogia

Nii meile müüakse
Picture of Müügipsühholoogia
Autor: Petri Parvinen Ilmumisaasta: 2015 Lehekülgi: Kirjastus: Äripäev

Petri Parvinen on Helsingi ja Aalto ülikoolide müügiprofessor, kelle juhtimisel on viimase kümne aasta jooksul korraldatud teadusuuringuid müügi innovatsioonist ja efektiivsusest Põhjamaades.

Professor Parvinen on kogunud ja analüüsinud müügipraktikaid nii tööstus-, teenindus- kui start-up-ettevõtetes ning toob parimad näited ja uued teadusuuringud nüüd ka Eesti müügirahva ette.

Müügiprofessionaal leiab sellest raamatust vastused muu hulgas järgmistele küsimustele:

• Kuidas peaks müügijuht suhtuma suurtesse muudatustesse nagu üleilmne majanduskriis või oluline läbimurre oma tegevusvaldkonnas?

• Kuidas kohelda rahvusvahelisi võtmekliente?

• Kuidas müügipsühholoogia internetis enda kasuks tööle panna?

• Kuidas mitte üksnes võita matši, vaid ka muuta mängureegleid?

• Kuidas kasvada läbi müügi?

• Kuidas müügi abil strateegiat ellu viia?

• Kuidas optimeerida müügiprotsessi?

• Milline on soomeugrilik müügistiil (võrreldes ameerikalikuga) ja kuidas seda ära kasutada?

Ostjale aga seletab raamat teiste hulgas:

• Kuidas toimib müügipsühholoogia just teie peal?

• Milliste võtetega mõjutatakse sind ostuotsust langetama?

• Missugust tüüpi ostja sa oled?

• Milline on hea müüja?

• Kas internetipoes suhtleb sinuga avatar (ehk robot arvuti taga)?

Professor Parvineni sõnul on kuulsas Stanfordi ülikoolis müügi üle tihti nalja visatud ja seda ebateaduslikuks valdkonnaks peetud. „Oma sealsetele tuttavatele ütlen nüüd, et minu uurimisobjekt on value-based selling ehk müümine ilma ostjat petmata. […] Müük kuulub rakenduspsühholoogia alla ja on üks majandusteaduse tähtsamatest valdkondadest ühiskonnas.”

Põhjamaade tunnustatud müügiprofessori raamat vaatleb suure põhjalikkusega internetimüüki ning selle tööriistu ja tulevikusuundumusi. Tänapäeva trende käsitlevas osas saab lugeja teada, mil moel pööravad digitaalsed vahendid pea peale nii kaupluses toimuva müügi, telefonimüügi kui ka mööda maailma ringi reisivate müügiinimeste töö. Sealjuures uuritakse ka tehisintellekti, tarbijakogukondade ja levinud internetirakenduste, nagu Google’i, Facebooki ja Skype’i, müügikesksemaks muutumist ja sellega seoses igapäevaste müügikontaktide olemuse teisenemist.

„Müügipsühholoogia“ sobib lugemiseks nii lõpptarbijate äris kui ka ettevõtete vahelises müügis tegutsevale müügiprofessionaalile, olgu selleks müüja, müügimees, müügijuht või firmajuht, aga ka müügi põnevamatest osadest huvitatud igapäevaseid oste tegevale inimesele.

Äripäeva müügijuhtide teemaveeb bestsales.ee on mitu korda prof Parvineni Tallinnasse esinema toonud ja bestsales.ee on talle tänulik oma nö kliendi-rekordi eest. Prof Parvineni koolitust "Kogu tõde müügist" käis kuulamas üle 300 Eesti müügiinimese ja kirjalikelt tagasisideankeetidelt selgus, et tema esinemisega oli rahulolu 96%.

Raamatut toetavad Eesti tugevamad müügiorganisatsioonid:
Elisa
If
Elektroskandia Estonia

Tellimine