Turunduse lõpp

Kuidas muuta oma tootemark sotsiaalmeedia ja tehisintellekti ajastul inimlikuks

Turunduse lõpp
Carlos Gil
Lehekülgi: 232
Ilmub: 06.11.2020

Business Book Awards 2020 – rahvusvahelise äriraamatu kategooria nominent.

Legendaarne turundusguru Carlos Gil on veendunud, et turundus on surnud. Seda vähemalt kujul, mida siiani teadsime. Kuigi tegu pole enam ülearu värske uudisega, on see ometigi paljudest turundajatest vaikselt mööda libisenud. Enamus kasutab ju sotsiaalmeediat jätkuvalt selleks, et teha samu vanu vigu – pigem rääkida kui kuulata, reklaamida kui õpetada, koguda jälgijaid selmet kogemusi ja kogukondi luua.

Läbi on ajad, mil kampaania edukust määras kopsakas eelarve, mida teles ja paberlehes laiaks lüüa. Nüüd oled võitjate poolel siis, kui sotsiaalmeedias vadistavad sinu tootest sinu sihtgrupi sõbrad – tänane tarbija tahab suhelda, protsessis osaleda, mitte aga kuulekalt müügijutule alluda. Sinu tootest peab saama tema sõber, kellega suhelda. Päris nägu, kes seob brändi inimesega ja veenab teda konkurendi kraami asemel just sinu oma kassast läbi piiksutama.

LinkedIn, Winn-Dixie, Save-A-Lot, BMC Software – need on kõigest mõned gigandid, kelle sotsiaalmeedia strateegiaid on Gil rohkem kui kümne aasta jooksul edukalt vedanud. Mustkunstniku kombel tõmbab ta kõnekaid näiteid kui küülikuid oma kübarast, et demonstreerida sotsiaalmeedia tegelikku võimsust ning viise, kuidas sellest kõigest oivalist kasu lõigata.

Sisukord

Autorist 9

Tänusõnad 11

Eessõna 13

 

1 Turundus on surnud 19

Tunne oma kliente: kes nad on ja milliseid kanaleid nad kasutavad? 26

Millist väärtust pakud sa oma sihtrühmale? 26

Kes on sinu soovitajad? 26

Kellel on sinu sihtklientide hulgas märgatav mõju ja kuidas saad sa nendega ühte ritta astuda? 27

Muutu mõjukaks 27

Viited 33

 

2 Abituna digiookeanil 35

Kuidas panna sotsiaalmeedia kasutajad suhtlema 39

Ole seal, kus on sinu kliendid 42

Analüüsi, milline sisu toimib 45

Vähem reklaami, rohkem suhtlemist 47

Viited 49

 

3 Kuidas olla julge nagu Randy 51

Ole meeldiv, kuid julge 56

Otsi üles oma tootemargi mainimised 58

Otsi, kas sinu tootemarki on mainitud koos konkurendiga 59

Otsi konkurentide mainimisi teatud kontekstis 60

Kuidas kasutada tegevusala mainimist tulevaste klientide leidmiseks 62

Jälgi oma tootemargi arvustusi 62

Suhtle konkurendi sotsiaalmeedia reklaamidega 63

Strateegiad, kuidas muuta sotsiaalmeedias ettevõtte tajumist 64

Viited 68

 

4 Ära vihasta Facebooki peale, sa lihtsalt oled turunduses kohutav 69

Ära vihka Facebooki, vaid saa paremaks turundajaks 72

Facebooki algoritmi mõistmine 74

Millise sisu Facebooki postitamist vältida? 77

Kuidas kasvuturundada enda Facebooki sisu 79

Loo sisu, mis mõjub 82

Sinu Facebooki lehtede ülevaatus 83

Viited 85

 

5 Nipsa õigesti 86

Snapchati algus 88

Ära usalda üleliia platvorme 93

Elu Tinderi maailmas 95

Kaardista oma lugu hoolikalt ehk koosta süžee plaan 96

Kirjuta lühike ühe-kahelauseline seletav tekst 97

Suurema suhtlemise saavutamiseks esita avatud küsimusi 97

Loobu pildipanga fotost ja asenda see kasutajate reaalelu hetkedega 98

Turundamine on nagu kohtamas käimine 99

Viited 102

 

6 Kasvuturundus on sinu tee suuruse poole 103

Petmine pole võit 105

Kasvuturundus 106

Facebooki grupid 114

LinkedIni grupid 116

Facebooki Vaatamispidu 116

Blogimine 117

Kuidas sõnastada sisu nii, et saavutada võimalikult suur suhtlemine 117

Loo Instagrami ja Twitteri vestlusgrupid 118

Automaatsuhtlemine robotitega 119

 

7 Sotsiaalmeediahiidude DJ Khaledi ja Kim Kardashian 120

Westi turundustunnid 122

Viis tähtsat punkti, kuidas saavutada sotsiaalmeedias edu 130

Täiusliku jutuvestmise kümme sammu 132

Viited 137

 

8 Kuidas muuta eestkõnelejad tootemargi nägudeks 138

Miks on töötaja eestkõnelemine tähtis? 143

Kogu ettevõtte toetuse saamine 144

Töötajate eesträäkimise programmi eduka tutvustamise alused 147

Kuidas pärast alustamist hoogu hoida 148

Viited 154

 

9 Kohtupäev 155

Masinõpe 156

Ennustav analüüs 156

Tehisintellekt 157

Tulevik on praegu 157

Libajälgijate ja libasuhtlemise ostmine 162

Jälgimise ja mittejälgimise taktika 162

Automaatne meeldivaks märkimine ja kommenteerimine 164

Viited 169

 

10 Isiksuse ja veenmise vägi 170

Edu viis tingimust 172

Kasuta multimeediumi 184

Värskenda sageli ja jälgi 186

Liitu LinkedIni gruppidega 186

Otsi asjakohaseid gruppe 186

Tutvusta ennast ja suhtle 187

Tee endast tegevusvaldkonna mõtteliider 188

Loo videosisu 189

Koosta plaan ja ole järjekindel 190

Sa ei saa kord päevas postitada ja siis ära minna 190

Iga kanal nõuab oma strateegiat 191

Mida teha postituste vahel? 191

Viited 194

 

11 Paneme kõik kokku 195

Kuidas tulla Facebooki algoritmiga edukalt toime 198

Instagrami koodi murdmine 200

Muuda kliendid ja töötajad eestkõnelejateks 200

Igale platvormile oma strateegia 202

Milliseid vahendeid kasutada? 203

Korduma kippuvad küsimused 205

Kõige tähtsam – suhtle 214

 

12 Uus piir 215

Arene või sure 217

Kuidas jätkata uute vaatajate kaasamist 218

Millenniumipõlvkond ja ettevõtete juhid 220

Platvormid 221

Viimased mõtted 222

Uus turundusosakond 225

Loo enda mõjuisikud 226

Suhtlusturundus 226

Kokkuvõte 227

Viited 228

Arvustused

Mariliis BegerPipedrive’i kommunikatsioonijuht, PhD

Kuidas nelja-aastane õpetas mulle jutuvestmist

Minu nelja-aastane tütar on imeline jutuvestja. Ta räägib õhinaga kaasakiskuvaid lugusid, mis kõlavad tänu peensusteni läbimõeldud detailidele usutavalt. Mul on selle üle ainult hea meel, kuna juttude jutustamise kunst on ärimaailmas üks keskseid oskusi.

Kuuldused traditsioonilise turunduse surmast on juba aastaid levinud. Elame ju ajajärgul, mil müük ja turundus on sulamas ühte meelelahutuse ning sotsiaalmeedia heakskiiduga. Idee, toote või teenuse tavapärane müük ja reklaam on asendumas eluliste soovitustega, mis tulevad sõpradelt, kliendilt või kuulsuselt. Suund on ju iseenesest õige – kuna meie aju suudab sõnumit mõista ja infot mäletada just tänu seostele, toimivad lood paremini kui faktid plakatil.

Töötaja on tööandja olulisim saadik
Digitaalse turunduse prioriteet on tootemargi inimlikustamine ehk sellele näo ja hääle andmine ning loosse põimimine. Sama kehtib tööandja kuvandi loomisel, mis pole tähtis üksnes talentide värbamiseks ja hoidmiseks, vaid võimestab ettevõtet tervikuna.

Nagu Carlos Gil oma raamatus „Turunduse lõpp“ selgitab, võivad töötajad olla organisatsiooni narratiivi edastamiseks parim hääletoru ning sotsiaalmeedia annab neile selleks suurepärase platvormi. Lugude jutustajaks võib olla praktikant, kes muljetab vaimustunult oma esimesest tööpäevast; personalijuht, kes räägib emotsionaalselt oma uuest karvasest pereliikmest; või juhatuse liige, kes tutvustab ettevõtte jõusaalis oma treeningkava. Oluline on tunda sihtrühmi, kellele sõnumit edastatakse, ning selle järgi leida ettevõtte seest lugusid, mis läheksid korda ja tekitaksid emotsioone.

Valega ei jõua kaugele
Tööandja kuvandi loomine algab ettevõtte seest ning potjomkinlusel pole pikka pidu. Organisatsioon ei saa paista väljapoole ilus, kui sees pole asjad korras. Töötajad saavad olla ettevõtte saadikud ainuüksi siis, kui nende sõnum on „päris“ ning nad ise usuvad sellesse. See paneb ka ettevõtet rohkem pingutama, kuna väikseimgi viga võib levida kulutulena üle maailma.

Kõige mõjusamad lood on enamasti need, mida pole kommunikatsiooniosakond ette kirjutanud, vaid need, mis tekivad orgaaniliselt, töötajate endi initsiatiivil. Ehedus on olulisem kui detailideni viimistletud lauseehitus. Kui töötaja sotsiaalmeedia leht sisaldab ka ettevõtte väärtustega ühte jalga käivaid töökohaväliseid postitusi, suurendab see üksnes usutavust.

Suurim risk on kontrollimatus, mida ja millal töötajad ettevõttest postitavad. Lõpuni ei saagi seda kontrollida, kuid reeglite kehtestamise asemel tuleks anda töötajatele selged soovitused ning näpunäited. Kasu, mida töötajad võivad seeläbi ettevõttele tuua, on seda riski väärt.

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust. 

Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

Tellimine
Paberraamat
TASUTA TARNE 3-4 tööpäeva
NaN €
E-raamat
NaN €
Näita käibemaksuga
Turunduse lõpp

Turunduse lõpp

Carlos Gil
Kuidas muuta oma tootemark sotsiaalmeedia ja tehisintellekti ajastul inimlikuks
Tellimine
Paberraamat
TASUTA TARNE 3-4 tööpäeva
NaN €
E-raamat
NaN €
Näita käibemaksuga

Kirjeldus

Business Book Awards 2020 – rahvusvahelise äriraamatu kategooria nominent.

Legendaarne turundusguru Carlos Gil on veendunud, et turundus on surnud. Seda vähemalt kujul, mida siiani teadsime. Kuigi tegu pole enam ülearu värske uudisega, on see ometigi paljudest turundajatest vaikselt mööda libisenud. Enamus kasutab ju sotsiaalmeediat jätkuvalt selleks, et teha samu vanu vigu – pigem rääkida kui kuulata, reklaamida kui õpetada, koguda jälgijaid selmet kogemusi ja kogukondi luua.

Läbi on ajad, mil kampaania edukust määras kopsakas eelarve, mida teles ja paberlehes laiaks lüüa. Nüüd oled võitjate poolel siis, kui sotsiaalmeedias vadistavad sinu tootest sinu sihtgrupi sõbrad – tänane tarbija tahab suhelda, protsessis osaleda, mitte aga kuulekalt müügijutule alluda. Sinu tootest peab saama tema sõber, kellega suhelda. Päris nägu, kes seob brändi inimesega ja veenab teda konkurendi kraami asemel just sinu oma kassast läbi piiksutama.

LinkedIn, Winn-Dixie, Save-A-Lot, BMC Software – need on kõigest mõned gigandid, kelle sotsiaalmeedia strateegiaid on Gil rohkem kui kümne aasta jooksul edukalt vedanud. Mustkunstniku kombel tõmbab ta kõnekaid näiteid kui küülikuid oma kübarast, et demonstreerida sotsiaalmeedia tegelikku võimsust ning viise, kuidas sellest kõigest oivalist kasu lõigata.

Lisainfo

Carlos Gil
Lehekülgi: 232
Ilmub: 06.11.2020

Sisukord

Autorist 9

Tänusõnad 11

Eessõna 13

 

1 Turundus on surnud 19

Tunne oma kliente: kes nad on ja milliseid kanaleid nad kasutavad? 26

Millist väärtust pakud sa oma sihtrühmale? 26

Kes on sinu soovitajad? 26

Kellel on sinu sihtklientide hulgas märgatav mõju ja kuidas saad sa nendega ühte ritta astuda? 27

Muutu mõjukaks 27

Viited 33

 

2 Abituna digiookeanil 35

Kuidas panna sotsiaalmeedia kasutajad suhtlema 39

Ole seal, kus on sinu kliendid 42

Analüüsi, milline sisu toimib 45

Vähem reklaami, rohkem suhtlemist 47

Viited 49

 

3 Kuidas olla julge nagu Randy 51

Ole meeldiv, kuid julge 56

Otsi üles oma tootemargi mainimised 58

Otsi, kas sinu tootemarki on mainitud koos konkurendiga 59

Otsi konkurentide mainimisi teatud kontekstis 60

Kuidas kasutada tegevusala mainimist tulevaste klientide leidmiseks 62

Jälgi oma tootemargi arvustusi 62

Suhtle konkurendi sotsiaalmeedia reklaamidega 63

Strateegiad, kuidas muuta sotsiaalmeedias ettevõtte tajumist 64

Viited 68

 

4 Ära vihasta Facebooki peale, sa lihtsalt oled turunduses kohutav 69

Ära vihka Facebooki, vaid saa paremaks turundajaks 72

Facebooki algoritmi mõistmine 74

Millise sisu Facebooki postitamist vältida? 77

Kuidas kasvuturundada enda Facebooki sisu 79

Loo sisu, mis mõjub 82

Sinu Facebooki lehtede ülevaatus 83

Viited 85

 

5 Nipsa õigesti 86

Snapchati algus 88

Ära usalda üleliia platvorme 93

Elu Tinderi maailmas 95

Kaardista oma lugu hoolikalt ehk koosta süžee plaan 96

Kirjuta lühike ühe-kahelauseline seletav tekst 97

Suurema suhtlemise saavutamiseks esita avatud küsimusi 97

Loobu pildipanga fotost ja asenda see kasutajate reaalelu hetkedega 98

Turundamine on nagu kohtamas käimine 99

Viited 102

 

6 Kasvuturundus on sinu tee suuruse poole 103

Petmine pole võit 105

Kasvuturundus 106

Facebooki grupid 114

LinkedIni grupid 116

Facebooki Vaatamispidu 116

Blogimine 117

Kuidas sõnastada sisu nii, et saavutada võimalikult suur suhtlemine 117

Loo Instagrami ja Twitteri vestlusgrupid 118

Automaatsuhtlemine robotitega 119

 

7 Sotsiaalmeediahiidude DJ Khaledi ja Kim Kardashian 120

Westi turundustunnid 122

Viis tähtsat punkti, kuidas saavutada sotsiaalmeedias edu 130

Täiusliku jutuvestmise kümme sammu 132

Viited 137

 

8 Kuidas muuta eestkõnelejad tootemargi nägudeks 138

Miks on töötaja eestkõnelemine tähtis? 143

Kogu ettevõtte toetuse saamine 144

Töötajate eesträäkimise programmi eduka tutvustamise alused 147

Kuidas pärast alustamist hoogu hoida 148

Viited 154

 

9 Kohtupäev 155

Masinõpe 156

Ennustav analüüs 156

Tehisintellekt 157

Tulevik on praegu 157

Libajälgijate ja libasuhtlemise ostmine 162

Jälgimise ja mittejälgimise taktika 162

Automaatne meeldivaks märkimine ja kommenteerimine 164

Viited 169

 

10 Isiksuse ja veenmise vägi 170

Edu viis tingimust 172

Kasuta multimeediumi 184

Värskenda sageli ja jälgi 186

Liitu LinkedIni gruppidega 186

Otsi asjakohaseid gruppe 186

Tutvusta ennast ja suhtle 187

Tee endast tegevusvaldkonna mõtteliider 188

Loo videosisu 189

Koosta plaan ja ole järjekindel 190

Sa ei saa kord päevas postitada ja siis ära minna 190

Iga kanal nõuab oma strateegiat 191

Mida teha postituste vahel? 191

Viited 194

 

11 Paneme kõik kokku 195

Kuidas tulla Facebooki algoritmiga edukalt toime 198

Instagrami koodi murdmine 200

Muuda kliendid ja töötajad eestkõnelejateks 200

Igale platvormile oma strateegia 202

Milliseid vahendeid kasutada? 203

Korduma kippuvad küsimused 205

Kõige tähtsam – suhtle 214

 

12 Uus piir 215

Arene või sure 217

Kuidas jätkata uute vaatajate kaasamist 218

Millenniumipõlvkond ja ettevõtete juhid 220

Platvormid 221

Viimased mõtted 222

Uus turundusosakond 225

Loo enda mõjuisikud 226

Suhtlusturundus 226

Kokkuvõte 227

Viited 228

Arvustused (1)

Mariliis BegerPipedrive’i kommunikatsioonijuht, PhD

Kuidas nelja-aastane õpetas mulle jutuvestmist

Minu nelja-aastane tütar on imeline jutuvestja. Ta räägib õhinaga kaasakiskuvaid lugusid, mis kõlavad tänu peensusteni läbimõeldud detailidele usutavalt. Mul on selle üle ainult hea meel, kuna juttude jutustamise kunst on ärimaailmas üks keskseid oskusi.

Kuuldused traditsioonilise turunduse surmast on juba aastaid levinud. Elame ju ajajärgul, mil müük ja turundus on sulamas ühte meelelahutuse ning sotsiaalmeedia heakskiiduga. Idee, toote või teenuse tavapärane müük ja reklaam on asendumas eluliste soovitustega, mis tulevad sõpradelt, kliendilt või kuulsuselt. Suund on ju iseenesest õige – kuna meie aju suudab sõnumit mõista ja infot mäletada just tänu seostele, toimivad lood paremini kui faktid plakatil.

Töötaja on tööandja olulisim saadik
Digitaalse turunduse prioriteet on tootemargi inimlikustamine ehk sellele näo ja hääle andmine ning loosse põimimine. Sama kehtib tööandja kuvandi loomisel, mis pole tähtis üksnes talentide värbamiseks ja hoidmiseks, vaid võimestab ettevõtet tervikuna.

Nagu Carlos Gil oma raamatus „Turunduse lõpp“ selgitab, võivad töötajad olla organisatsiooni narratiivi edastamiseks parim hääletoru ning sotsiaalmeedia annab neile selleks suurepärase platvormi. Lugude jutustajaks võib olla praktikant, kes muljetab vaimustunult oma esimesest tööpäevast; personalijuht, kes räägib emotsionaalselt oma uuest karvasest pereliikmest; või juhatuse liige, kes tutvustab ettevõtte jõusaalis oma treeningkava. Oluline on tunda sihtrühmi, kellele sõnumit edastatakse, ning selle järgi leida ettevõtte seest lugusid, mis läheksid korda ja tekitaksid emotsioone.

Valega ei jõua kaugele
Tööandja kuvandi loomine algab ettevõtte seest ning potjomkinlusel pole pikka pidu. Organisatsioon ei saa paista väljapoole ilus, kui sees pole asjad korras. Töötajad saavad olla ettevõtte saadikud ainuüksi siis, kui nende sõnum on „päris“ ning nad ise usuvad sellesse. See paneb ka ettevõtet rohkem pingutama, kuna väikseimgi viga võib levida kulutulena üle maailma.

Kõige mõjusamad lood on enamasti need, mida pole kommunikatsiooniosakond ette kirjutanud, vaid need, mis tekivad orgaaniliselt, töötajate endi initsiatiivil. Ehedus on olulisem kui detailideni viimistletud lauseehitus. Kui töötaja sotsiaalmeedia leht sisaldab ka ettevõtte väärtustega ühte jalga käivaid töökohaväliseid postitusi, suurendab see üksnes usutavust.

Suurim risk on kontrollimatus, mida ja millal töötajad ettevõttest postitavad. Lõpuni ei saagi seda kontrollida, kuid reeglite kehtestamise asemel tuleks anda töötajatele selged soovitused ning näpunäited. Kasu, mida töötajad võivad seeläbi ettevõttele tuua, on seda riski väärt.

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust. 

Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

© AS Äripäev 2000-2024
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]