Kinnisvara

Workplace Happiness

Investeering töökohta – mõistlik või mõttetu?

07.11.2019

Tallinna Loomaaia Keskkonnahariduskeskus

Tööõnnest, vajadusest inspireeriva töökeskkonna järgi ja kohustusest eristuda vinge kontoriga, et talendid sinu ettevõttesse tööle tuleks räägitakse üha enam. Aga kuidas olla kindel, et inimesed on töökohal õnnelikud?

 

Hästituntud tõde on, et mida sa ei mõõda, seda sa ka ei juhi. Töökeskkonna loomine ja arendamine tähendab ettevõttele korralikku investeeringut, seega peab juht teadma, kas mäng ikka väärib küünlaid või on mõni muu rahapaigutus tulusam. Unustada ei tohi, et vaid ruumi ümberkujundamine organisatsioonikultuuri ja tööharjumusi ei muuda.

Kogemus näitab, et edukad on need organisatsioonid, kus töökeskkonna uuendamist on alustatud kuulamisest. Kuulatud, miks inimesed organisatsioonis töötavad ja kuidas nad tahaksid jõuda oma eesmärkideni igapäevase töö käigus. Ja mitte ainult kuulatud, vaid läbi teadliku protsessi oma töötajate vajadusi, jagatud väärtusi ja organisatsiooni eesmärke arvestades ettevõte juhtimist muudetud ja organisatsiooni kultuuri suunatud.

Konverentsil esinejad annavad edasi teadmisi töökeskkonna kavandamiseks ja tööharjumuste suunamisele. Osalejad saavad teada, kuidas läbi parema töökeskkonna tõsta töötaja rahulolu ja efektiivsust, kuidas teadlikult juhitud töökeskkonnaga meelitada talendid enda meeskonda.

Osalema ootame eelkõige valdkonna juhte, kelle vastutada on meeskonna tööharjumuste suunamine. Juhte, kes plaanivad oma organisatsioonile uut töökodu, aga ka ettevõtete haldusjuhte,  büroohoonete arendajaid ja kavandajaid.

 

Korraldaja jätab endale õiguse teha kavas muudatusi.

 

Konverentsi kaaskorraldaja on WE Hub (Workplace Evolutionaries Estonia MTÜ). http://wehub.ee/

wehub

ESINEJAD

Margus Nõlvak

konverentsi moderaator, Mainor Ülemiste juhatuse esimees

Margus Nõlvak

konverentsi moderaator, Mainor Ülemiste juhatuse esimees

07.11.2019
09:30 - 09:45
11:30 - 12:30

Sini Norta (Soome)

Workspace, tegevjuht

Sini Norta (Soome)

Workspace, tegevjuht

07.11.2019
09:45 - 10:30

Mickael Locoh (Saksamaa)

Steelcase Põhja-, Kesk- ja Ida-Euroopa, Aafrika ning Kesk-Aasia müügidirektor

Mickael Locoh (Saksamaa)

Steelcase Põhja-, Kesk- ja Ida-Euroopa, Aafrika ning Kesk-Aasia müügidirektor

07.11.2019
10:30 - 11:00

Tauno Krull

Maksu- ja Tolliamet haldusosakonna juhataja

Tauno Krull

Maksu- ja Tolliamet haldusosakonna juhataja

07.11.2019
11:30 - 12:30

Riina Einberg

Bolt direktor

Riina Einberg

Bolt direktor

07.11.2019
11:30 - 12:30

Gilberto Vizzini (Suurbritannia)

II Prisma Suurbritannia maajuht

Gilberto Vizzini (Suurbritannia)

II Prisma Suurbritannia maajuht

07.11.2019
13:30 - 14:15

Ingrid Toonekurg

Microsoft, OCP & SMC juht

Ingrid Toonekurg

Microsoft, OCP & SMC juht

07.11.2019
16:00 - 16:30

Kaupo Kõrven

Akustikakonsultant ja Akustikainsener asutaja

Kaupo Kõrven

Akustikakonsultant ja Akustikainsener asutaja

07.11.2019
14:15 - 15:00

Ann Anton

TransferWise kontorite juht Euroopa regioonis

Ann Anton

TransferWise kontorite juht Euroopa regioonis

07.11.2019
11:30 - 12:30

Mailiis Ploomann

Elisa telekommiteenuste valdkonna juht

Mailiis Ploomann

Elisa telekommiteenuste valdkonna juht

07.11.2019
11:00 - 11:30

Mirjam Mikkin

Nordecon kommunikatsioonijuht

Mirjam Mikkin

Nordecon kommunikatsioonijuht

07.11.2019
11:30 - 12:30

Heiti Mering

Tieto Eesti äriarendusjuht

Heiti Mering

Tieto Eesti äriarendusjuht

07.11.2019
15:30 - 16:00
PROGRAMM

09:00 - 09:30

09:00 - 09:30

Kogunemine ja hommikukohv

09:30 - 09:45

09:30 - 09:45

Moderaatori avasõnad. Tööõnne tasuvus - võtmenäitajad ehk mida ja kuidas on mõtet mõõta?

Margus Nõlvak

Viimase viie aasta jooksul on Ülemiste City Marguse ja tema meeskonna käe all kasvanud rohkem kui kaks korda ning omandanud juba Haapsalu linnast suuremad mõõtmed - nüüdseks töötab ja õpib endistel Dvigateli metallitehase maadel enam kui 10 000 inimest ning see on koduks üle 400 ettevõttele.

Margus koos oma meeskonnaga on pühendunud sellele, et tema inimesed oleksid õnnelikud ja saaksid töötada keskkonnas, mis inspireerib. Olles aastaid mänginud meeskonnasporti, teab Margus, et palju rõõmsaid ja motiveeritud inimesi üheskoos suudavad korda saata imesid. Ta räägib Mainor Ülemiste kogemustest: mis töötab ja mis mitte.

09:45 - 10:30

09:45 - 10:30

Teel tööõnne poole: töökeskkonna muutuste juhtimine

Sini Norta (Soome)

Mida kauem on ettevõte püsinud oma „vanas heas“ kontoris, seda keerulisem on uude keskkonda kolimine - kogu organisatsioon peab muutuma, ümber õppima ja kohanduma. Kui ei muutu inimeste käitumine ja harjumused, siis ei muutu kokkuvõttes miski. Paraku ei sünni suured muutused iseenesest: ilma teadliku muutuste juhtimiseta ei pruugi tulemus olla sugugi ootuspärane. Kuidas soovitud muutused ellu viia ja mis on kriitilised edutegurid sel teekonnal?

10:30 - 11:00

10:30 - 11:00

Kogemuslugu: ettevõtte uude keskkonda kolimine praktikas

Mickael Locoh (Saksamaa)

2017. aastal kolis maailma suurim kontori- ja koolimööbli valmistaja Steelcase oma Euroopa peakontori Münchenisse. Saksamaa ja Prantsusmaa kontoritest ühtsesse õppe- ja innovatsioonikeskusse koondatud enam kui 250 töötaja jaoks tähendas see enamat kui muutust tööle sõitmise logistikas. Uude keskusse kolimisega kaasnesid murrangulised ümberkorraldused töökultuuris, sealhulgas “isiklikust” töökohast loobumine ja osakondade eraldatuse kaotamine. Steelcase müügidirektor annab kaks aastat pärast kolimist ülevaate protsessi juhtimisest ja selle käigus saadud õppetundidest.

11:00 - 11:30

11:00 - 11:30

Eri põlvkonnad töökohas?

Mailiis Ploomann

Töökeskkonna kujundamine ei tohiks olla vaid taktika noorte värbamiseks. Suure tõenäosusega näeme kontorites eri vanuseskaalal inimesi, aga kas erinevad eelistused töökeskkonnas on tingitud sünniaastast või ongi läbi aegade inimesed olnud erineva käitumismustriga? On fakt, et kui püüame kõiki ühtemoodi juhtida ja kõigile täpselt samasugust töökoha lahendust pakkuda seisame silmitsi suure väljakutsega. Kuidas ehitada sildu erinevate põlvkondade ja väärtushinnangute vahele? Kuidas luua tervislikku töökeskkonda, ühtset organisatsioonikultuuri, saavutada suurepäraseid tulemusi ja neid ka läbi aastate hoida?

11:30 - 12:30

11:30 - 12:30

Arutlusring: kas töökoht on popp koht või töö koht?

Margus Nõlvak

Tauno Krull

Riina Einberg

Ann Anton

Mirjam Mikkin

„Lahe“ või „äge“ on väga subjektiivsed hinnangud: trendid tulevad ja lähevad kiiresti. Mõne aasta eest leidsid iga endast lugupidava ettevõtte kontorisse tee suuremat sorti ekraaniga ühendatud mängukonsool, pingpongilaud, kott-toolid ja lauajalgpall. Kas mänguasjad tööl on moeasi? Millesse täna on moes panustada? Mis loob tegelikult tulemusi?

12:30 - 13:30

12:30 - 13:30

Lõuna

13:30 - 14:15

13:30 - 14:15

Rätsepatööna valmivad kontorid

Gilberto Vizzini (Suurbritannia)

Kontorit võib vaadelda kui organisatsiooni kultuuri füüsiliselt tajutav kandjat, mis suhtleb ühtviisi nii töötajate kui klientide ja partneritega. Mis teeb kontorist “päris oma”: on need töötajate toodud potitaimed või peaks kultuuri ruumiks vormimisest alustama juba esimesel kohtumisel (sise)arhitektiga? Kuidas lähteülesanne tellija teadvustatud soovidest ja peidetud vajadustest kokku panna? Kui lõpuks viimane detail oma kohale asetub, siis kas see tähendab, et kontor on “valmis”?

14:15 - 15:00

14:15 - 15:00

Kuidas luua tulemuslikku helikeskkonda?

Kaupo Kõrven

„Issand, siin on selline lärm, et ma ei kuule oma mõtteidki!“ „Miks teil siin nii vaikne on?“

Kindlasti segab impulssmüra keskendumist, kuid ka päris müravabas keskkonnas ei tunne inimene ennast hästi. Erinevat tüüpi ülesanded vajavad erinevat tööala ja akustilist keskkonda.

Uuringud kinnitavad, et põhjalik planeerimine ja ruumiakustikasse tehtud investeeringud tasuvad end tulemuslikkust kasvatades kiiresti ära. Kogenud akustikakonsultant jagab kogemusi, milliste aspektidega tuleb töökeskkonna kavandamisel arvestada.

15:00 - 15:30

15:00 - 15:30

Kohvipaus

15:30 - 16:00

15:30 - 16:00

Tulevikutehnoloogia ja virtuaalne töökeskkond

Heiti Mering

Töökeskkonda kavandades mõtleme tulevikule - kuidas ja mida saavutada tahame, kuidas muutub töö olemus, kuidas töötame viie, kümne või viieteist aasta pärast. Juba praegu moodustab virtuaalne ruum töökeskkonna lahutamatu osa. Kuidas muudavad uued tehnoloogiad, asjade internet või Internet of Workplace (IoW) töökeskkonda? Milliseid võimalusi loob liitreaalsus? Kas kümne aasta pärast saab teleporteeruda?

16:00 - 16:30

16:00 - 16:30

Privaatsus ja turvalisus töökohal

Ingrid Toonekurg

Tänapäeva tehnoloogia annab võimaluse töötada seal, kus töötajale see kõige sobivam on ja millal see kõige sobivam on. Uuringud näitavad, et töötajad tahavad vabadust valida, kus kuidas ja millal tööd teha. Kas me teame, mis selle vabadusega kaasneb ja millised riskid vabadus kaasa toob? Kuidas tagada privaatsus füüsiliselt ja virtuaalselt?

Teoreetiliste hirmulugude ja privaatsuse tagamiseks loodud standardite asemel räägime konkreetse loo, kuidas paindlik ja privaatne töökeskkond ühe juhi, töötaja ja ema silmade läbi välja näeb.

LISAINFO
Osalemise tingimused

Palume teatada mitteosalemisest kirjalikult vähemalt 10 tööpäeva enne ürituse toimumist aadressil registreerimine@aripaev.ee .
Sellisel juhul tagastame laekunud osalustasu või tühistame veel tasumata arve.

Kui teatate mitteosalemisest 5-9 tööpäeva enne konverentsi toimumist tagastame 50% tasutud maksumusest.
Kui teatate mitteosalemisest hiljem või unustate teatada, osalustasu ei tagastata.

Korraldaja võib üritusel teha pilte, videoid ja helisalvestisi ning jagada neid nii osalejatega kui ka avalikes meediakanalites, samuti kasutada sarnaste ürituste turundamiseks.
Täpsemat teavet andmete kasutamise kohta leiab Äripäeva Privaatsustingimustest.

MATERJALID