• Otsi Äripäevast

Eneseturundus

Enesemüümise kunst

Eneseturundus
Autor: Ray Grose
Lehekülgi: 100
Kirjastus: Äripäev

Miks oma kohale sobimatud juhid ametiredelil tõusevad, samal ajal kui kompetentsed võistlejad jäetakse kahe silma vahele? Raamatu autor Ray Grose peab põhjuseks eneseturundamist. Paljud võimekad inimesed ebaõnnestuvad iseenda turundamisel – nad pööravad liiga vähe tähelepanu kuvandile, mida teistele jätavad.

Inimesel, keda sa pole kunagi kohanud, võib olla sinust juba tekkinud mingi pilt – ta on kuulnud jutte. Võib-olla uuris keegi niisama uudishimust, mida töökaaslased sinust arvavad. Teiste arvamust küsitakse üsna tõenäoliselt aga siis, kui juhid langetavad tähtsaid otsuseid. Sa ei saa ennast „müüa“ ega organisatsioonis edasi liikuda, kui pole suutnud luua otsustajate silmis positiivset kuvandit.

Tihti arvatakse, et kõige paremini saab end müüa kolleegidega häid suhteid luues või laitmatult tööülesandeid täites. Päris nii see pole. Sellest raamatust leiad hulga aspekte, mis mõjutavad kuvandi kujunemist ning juhtnööre, millele eneseturundamisel tähelepanu pöörata.

Raamatus esitatud olulised ideed:

• Kuvand ei ole see, mis sa tegelikkuses oled. Kuvand on see, millise pildi sa inimestele jätad.

• Iga kord, kui teistega suhtled, projitseerid neile oma kuvandit.

• Positiivne kuvand sõltub ainult osaliselt sellest, kui hästi oma tööd teed.

• Kuvandi kujunemise aluseks on lugupidamine teiste vastu.

• Korduv enesehindamine loob arusaama, mida sa teed hästi või halvasti.

• Avalik esinemine on parim oskus, mida eneseturunduse jaoks õppida.

• Eneseturundus on lõputa protsess. Mida kõrgemale sa karjääriredelil jõuad, seda keerukamaks see muutub.

• Oma organisatsiooni kultuuri ja selle mitteformaalse struktuuri tundmine loob eelduse edukaks eneseturunduseks.

Sisukord

Sissejuhatus 9
Isiklik kuvand – enesereklaami alus 10
Edu indikaatorid – hea isikliku kuvandi peamised tunnused 14
Igaühe heakskiidu saavutamine 28
“Hea” kuvandi kahjustamine 35
Ohtlikud olukorrad 44
Viis võimalust aktiivseks enesereklaamiks 59
Eneseturundus ametiredelil ronides 67
Kuvand ja organisatsioonikultuur 81
Muud kuvandiga seotud kaalutlused 87
Lõppsõna 94

Arvustused

Liisi ToomPersoonibrändi Agentuur

Ajal, mil konkurents tööturul on tihe, on muutunud oluliseks lisaks heale tööle ning kvalifikatsioonile ka oskus end esitleda oma kolleegidele, ülemusele ja koostööpartneritele. Sinu varasemad tööd, suhted kolleegidega ja hoiak ümbritsevasse mõjutavad karjääriredelil edasiastumise potentsiaali, eriti kui ühele kohale tahtjaid on palju. Ray Grose-i keskne küsimus on, miks oma kohale sobimatud juhid ametiredelil tõusevad, samal ajal kui kompetentsemad võistlejad kahe silma vahele jäetakse. Mõlema vastuseks pakub ta eneseturundust.

Eneseturundus tähendab oma kuvandi reklaamimist ja kuvandiks pole mitte „sina ise”, vaid inimeste ettekujutused sinust. Selle „õige“ kuvandi loomist raamatus õpetataksegi. Grose toob välja edukriteeriumid, õpetab, kuidas saada heakskiitu ning hoiatab hea kuvandi kahjustamise eest. Mitmete peatükkide lõpus on küsimused, mis aitavad kontrollida, milline võib sinu kuvand praegu olla, kas kasutad võimalusi selle paremaks kujundamiseks. Autor meenutab olulisi käitumisreegleid, mida töökeskkonnas arvesse tuleks võtta. Eneseturunduse käsitlus on raamatus Ameerika-keskne ja peamiselt välisele suunatud ning annab üldise ülevaate eneseturundusest. Rõhutatakse elementaarsete käitumisreeglite ja protokolli täitmist, positiivsete suhete hoidmist end ümbritsevate inimestega ning hoiatatakse, et kuvandit on ääretult kerge rikkuda, mistõttu tuleks selleni viivat tegevust iga hinna eest vältida. Õrnemale lugejale võib raamat mõjuda paranoiliselt, kus iga oma liigutust ja sõna tuleb jälgida.

Kuvand on väga tugevalt seotud siiski inimese tegeliku olemusega ning eneseturundus aitab teadlikult olemasolevaid tugevusi, oskusi ja eesmärke teisteni viia, kujundades endale nii teiste mõtetes vastava kuvandi. Eneseturunduse aluseks peaks lugeja võtma oma tegelikud huvid, oskused ja väärtused, sest saates teadlikult välja kuvandit loovaid sõnumeid, pead loodule ka vastama.

Tellimine
EneseturundusOtsas
Eneseturundus

Eneseturundus

Autor: Ray Grose
Enesemüümise kunst
Tellimine
EneseturundusOtsas

Kirjeldus

Miks oma kohale sobimatud juhid ametiredelil tõusevad, samal ajal kui kompetentsed võistlejad jäetakse kahe silma vahele? Raamatu autor Ray Grose peab põhjuseks eneseturundamist. Paljud võimekad inimesed ebaõnnestuvad iseenda turundamisel – nad pööravad liiga vähe tähelepanu kuvandile, mida teistele jätavad.

Inimesel, keda sa pole kunagi kohanud, võib olla sinust juba tekkinud mingi pilt – ta on kuulnud jutte. Võib-olla uuris keegi niisama uudishimust, mida töökaaslased sinust arvavad. Teiste arvamust küsitakse üsna tõenäoliselt aga siis, kui juhid langetavad tähtsaid otsuseid. Sa ei saa ennast „müüa“ ega organisatsioonis edasi liikuda, kui pole suutnud luua otsustajate silmis positiivset kuvandit.

Tihti arvatakse, et kõige paremini saab end müüa kolleegidega häid suhteid luues või laitmatult tööülesandeid täites. Päris nii see pole. Sellest raamatust leiad hulga aspekte, mis mõjutavad kuvandi kujunemist ning juhtnööre, millele eneseturundamisel tähelepanu pöörata.

Raamatus esitatud olulised ideed:

• Kuvand ei ole see, mis sa tegelikkuses oled. Kuvand on see, millise pildi sa inimestele jätad.

• Iga kord, kui teistega suhtled, projitseerid neile oma kuvandit.

• Positiivne kuvand sõltub ainult osaliselt sellest, kui hästi oma tööd teed.

• Kuvandi kujunemise aluseks on lugupidamine teiste vastu.

• Korduv enesehindamine loob arusaama, mida sa teed hästi või halvasti.

• Avalik esinemine on parim oskus, mida eneseturunduse jaoks õppida.

• Eneseturundus on lõputa protsess. Mida kõrgemale sa karjääriredelil jõuad, seda keerukamaks see muutub.

• Oma organisatsiooni kultuuri ja selle mitteformaalse struktuuri tundmine loob eelduse edukaks eneseturunduseks.

Lisainfo

Autor: Ray Grose
Lehekülgi: 100
Kirjastus: Äripäev

Sisukord

Sissejuhatus 9
Isiklik kuvand – enesereklaami alus 10
Edu indikaatorid – hea isikliku kuvandi peamised tunnused 14
Igaühe heakskiidu saavutamine 28
“Hea” kuvandi kahjustamine 35
Ohtlikud olukorrad 44
Viis võimalust aktiivseks enesereklaamiks 59
Eneseturundus ametiredelil ronides 67
Kuvand ja organisatsioonikultuur 81
Muud kuvandiga seotud kaalutlused 87
Lõppsõna 94

Arvustused (1)

Liisi ToomPersoonibrändi Agentuur

Ajal, mil konkurents tööturul on tihe, on muutunud oluliseks lisaks heale tööle ning kvalifikatsioonile ka oskus end esitleda oma kolleegidele, ülemusele ja koostööpartneritele. Sinu varasemad tööd, suhted kolleegidega ja hoiak ümbritsevasse mõjutavad karjääriredelil edasiastumise potentsiaali, eriti kui ühele kohale tahtjaid on palju. Ray Grose-i keskne küsimus on, miks oma kohale sobimatud juhid ametiredelil tõusevad, samal ajal kui kompetentsemad võistlejad kahe silma vahele jäetakse. Mõlema vastuseks pakub ta eneseturundust.

Eneseturundus tähendab oma kuvandi reklaamimist ja kuvandiks pole mitte „sina ise”, vaid inimeste ettekujutused sinust. Selle „õige“ kuvandi loomist raamatus õpetataksegi. Grose toob välja edukriteeriumid, õpetab, kuidas saada heakskiitu ning hoiatab hea kuvandi kahjustamise eest. Mitmete peatükkide lõpus on küsimused, mis aitavad kontrollida, milline võib sinu kuvand praegu olla, kas kasutad võimalusi selle paremaks kujundamiseks. Autor meenutab olulisi käitumisreegleid, mida töökeskkonnas arvesse tuleks võtta. Eneseturunduse käsitlus on raamatus Ameerika-keskne ja peamiselt välisele suunatud ning annab üldise ülevaate eneseturundusest. Rõhutatakse elementaarsete käitumisreeglite ja protokolli täitmist, positiivsete suhete hoidmist end ümbritsevate inimestega ning hoiatatakse, et kuvandit on ääretult kerge rikkuda, mistõttu tuleks selleni viivat tegevust iga hinna eest vältida. Õrnemale lugejale võib raamat mõjuda paranoiliselt, kus iga oma liigutust ja sõna tuleb jälgida.

Kuvand on väga tugevalt seotud siiski inimese tegeliku olemusega ning eneseturundus aitab teadlikult olemasolevaid tugevusi, oskusi ja eesmärke teisteni viia, kujundades endale nii teiste mõtetes vastava kuvandi. Eneseturunduse aluseks peaks lugeja võtma oma tegelikud huvid, oskused ja väärtused, sest saates teadlikult välja kuvandit loovaid sõnumeid, pead loodule ka vastama.

© AS Äripäev 2000-2022
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]