Inimeste veenmine
Sa tead neid küll – andekaid veenjaid, kes mingil moel suudavad kõiki enda ümber oma ideed toetama veenda. Veenvad inimesed loovad oma ettevõttele väärtusi, muutes ideed tulemuseks.
Paljud juhid peavad veenmist siiski manipuleerimiseks. Õigesti kasutatuna ei ole veenmine sugugi manipuleerimine. See võib olla hoopis teiste inimeste seisukohtade ja käitumise muutmine või kinnistamine ettevõtte oluliste huvide nimel.
Mõtle ise: üheainsa tööpäeva jooksul võid sa oma osakonnale hankida raha juurde, reklaamida kliendile uue toote eeliseid ja veenda tarnijat tellimust kiiremini kohale toimetama. Igas säärases olukorras on sul oma tahtmise saavutamiseks vaja veenmisoskust.
Veenmine on nii kunst kui ka teadus. Sa pead omandama erinevaid oskusi, sealhulgas tekitama usaldusväärsust, võitma enda poole teiste mõtted ja südame ning ületama vastuseisu oma ideedele. Kui sa neid oskusi täiustad, suurendad ka võimalust muuta oma suurepärased ideed väärtuslikuks tulemuseks. See raamat näitab, kuidas seda teha.
„Inimeste veenmine“ kuulub Harvardi taskumentori sarja.
Sisukord
Mentori sõnum:
Miks omandada veenmise kunsti ja teadust?
Inimeste veenmine: Põhitõed
Veenmise mõistmine
Kasulikku infot veenmise olemuse ja väärtuse kohta
Mis on veenmine?
Miks on veenmine oluline?
Veenmise võtmetegurid
Eetilised kaalutlused
Usalduse võitmine
Kuidas võita usaldust ja demonstreerida oma kogemusi
Inimeste usalduse võitmine
Oma kogemuste demonstreerimine
Kuulajaskonna mõistmine
Kuidas hinnata erinevate kuulajate avatust sinu ideedele ja otsusetegemise meetoditele
Kolm erinevat kuulaja tüüpi
Kuulajate vastuvõtlikkuse analüüs
Kuulajate otsusetegemise viiside mõistmine
Kuulajaskonna enda poole võitmine
Taktikad, kuidas rõhuda kuulajate mõistusele
Esitluse efektiivne liigendamine
Veenva tõestusmaterjali esitamine
Vastus kuulajaskonna küsimusele: “Mis kasu mina sellest saan?”
Õigete sõnade valik
Kuulajaskonna kaasahaaramine
Strateegiad, kuidas kuulajate emotsioone mõjutada
Elava kirjelduse rakendamine
Metafooride kasutamine
Sobivate analoogiate väljatoomine
Mõjuvate lugude rääkimine
Kuulajate vastuseisust jagusaamine
Kuidas reageerida vastuseisjatele
Tee selgeks, mis neid huvitab
Vastuseisjate emotsioonide mõistmine ja nende murede kuulamine
Oma verbaalsete ja mitteverbaalsete sõnumite kohandamine
Vastuseisjate arvamuse teadvustamine
Veenmisimpulsside mõistmine ja rakendamine
Kuulajate eneseveenmise mõjutamine
Kuidas aidata kuulajail näha sinu argumentide eeliseid
Visualiseerimise kasutamine
Õigete küsimuste esitamine
Aktiivne kuulamine
Nõuanded ja abivahendid
Inimeste veenmise abivahendid
Need töölehed aitavad sul hinnata oma veenmisoskusi, tekitada usaldusväärsust ja mõista oma kuulajaskonda
Testi ennast
Ülevaade selles raamatus kirjutatust. Tee testi enne ja pärast raamatu lugemist, et näha, kui palju sa oled õppinud
Testi vastused
Lisainfo
Kui soovid teemasse süveneda, siis siinkohal on ära toodud mõnede artiklite ja raamatute pealkirjad
Kasutatud kirjandus
Märkmed
Oma mõtete kirjapanekuks
Inimeste veenmine
Kirjeldus
Sa tead neid küll – andekaid veenjaid, kes mingil moel suudavad kõiki enda ümber oma ideed toetama veenda. Veenvad inimesed loovad oma ettevõttele väärtusi, muutes ideed tulemuseks.
Paljud juhid peavad veenmist siiski manipuleerimiseks. Õigesti kasutatuna ei ole veenmine sugugi manipuleerimine. See võib olla hoopis teiste inimeste seisukohtade ja käitumise muutmine või kinnistamine ettevõtte oluliste huvide nimel.
Mõtle ise: üheainsa tööpäeva jooksul võid sa oma osakonnale hankida raha juurde, reklaamida kliendile uue toote eeliseid ja veenda tarnijat tellimust kiiremini kohale toimetama. Igas säärases olukorras on sul oma tahtmise saavutamiseks vaja veenmisoskust.
Veenmine on nii kunst kui ka teadus. Sa pead omandama erinevaid oskusi, sealhulgas tekitama usaldusväärsust, võitma enda poole teiste mõtted ja südame ning ületama vastuseisu oma ideedele. Kui sa neid oskusi täiustad, suurendad ka võimalust muuta oma suurepärased ideed väärtuslikuks tulemuseks. See raamat näitab, kuidas seda teha.
„Inimeste veenmine“ kuulub Harvardi taskumentori sarja.
Mentori sõnum:
Miks omandada veenmise kunsti ja teadust?
Inimeste veenmine: Põhitõed
Veenmise mõistmine
Kasulikku infot veenmise olemuse ja väärtuse kohta
Mis on veenmine?
Miks on veenmine oluline?
Veenmise võtmetegurid
Eetilised kaalutlused
Usalduse võitmine
Kuidas võita usaldust ja demonstreerida oma kogemusi
Inimeste usalduse võitmine
Oma kogemuste demonstreerimine
Kuulajaskonna mõistmine
Kuidas hinnata erinevate kuulajate avatust sinu ideedele ja otsusetegemise meetoditele
Kolm erinevat kuulaja tüüpi
Kuulajate vastuvõtlikkuse analüüs
Kuulajate otsusetegemise viiside mõistmine
Kuulajaskonna enda poole võitmine
Taktikad, kuidas rõhuda kuulajate mõistusele
Esitluse efektiivne liigendamine
Veenva tõestusmaterjali esitamine
Vastus kuulajaskonna küsimusele: “Mis kasu mina sellest saan?”
Õigete sõnade valik
Kuulajaskonna kaasahaaramine
Strateegiad, kuidas kuulajate emotsioone mõjutada
Elava kirjelduse rakendamine
Metafooride kasutamine
Sobivate analoogiate väljatoomine
Mõjuvate lugude rääkimine
Kuulajate vastuseisust jagusaamine
Kuidas reageerida vastuseisjatele
Tee selgeks, mis neid huvitab
Vastuseisjate emotsioonide mõistmine ja nende murede kuulamine
Oma verbaalsete ja mitteverbaalsete sõnumite kohandamine
Vastuseisjate arvamuse teadvustamine
Veenmisimpulsside mõistmine ja rakendamine
Kuulajate eneseveenmise mõjutamine
Kuidas aidata kuulajail näha sinu argumentide eeliseid
Visualiseerimise kasutamine
Õigete küsimuste esitamine
Aktiivne kuulamine
Nõuanded ja abivahendid
Inimeste veenmise abivahendid
Need töölehed aitavad sul hinnata oma veenmisoskusi, tekitada usaldusväärsust ja mõista oma kuulajaskonda
Testi ennast
Ülevaade selles raamatus kirjutatust. Tee testi enne ja pärast raamatu lugemist, et näha, kui palju sa oled õppinud
Testi vastused
Lisainfo
Kui soovid teemasse süveneda, siis siinkohal on ära toodud mõnede artiklite ja raamatute pealkirjad
Kasutatud kirjandus
Märkmed
Oma mõtete kirjapanekuks