08:30 – 09:10
Registreerimine ja hommikukohv
Toimumisaeg:
05.12.2024
Alguseni:
13p 22t 31m
10 aastat tagasi koostasid Eesti juhtivate logistikafirmade juhid, teadlased ja poliitikakujundajad neli erinevat logistikasektori tulevikustsenaariumit aastaks 2030. Neist kõige optimistlikum kandis pealkirja „Helesinine HUB“ ja pessimistlikum „Elu logistilises tupikus“. Millise stsenaariumi suunas me 10 aastat hiljem liigume ning kas ja mida saaksime alles jäänud viie aasta jooksul teha, et täituks positiivseim visioon?
Põhjust vahekokkuvõtte tegemiseks annab kasvõi tõsiasi, et logistikasektori müügitulu on langenud juba mitu aastat järjest ja ettevõtted on kaotanud sadu miljoneid eurosid oma käibest. Kas langus jätkub või terendab tunneli lõpus valgus? Millised on globaalsed väljakutsed ja Eesti ekspordiperspektiiv? Milliseid positiivseid kogemusi ja kasulikke õppetunde on meil võtta kaasa aastast 2024 ja millise äriplaaniga tasub astuda vastu 2025. aastale?
Nendele teemadele tänavune 26. Logistika aastakonverents keskendubki. Laval on nii toonaste stsenaariumite koostajad, tänased logistikasektori tippjuhid, logistikaeksperdid kui Eesti poliitikakujundajad.
Nagu ikka kuulutatakse välja ka „Aasta Logistikategu 2024“ võitja.
Mis on konverentsi väärtus?
Miks tulla konverentsile?
08:30 – 09:10
Registreerimine ja hommikukohv
09:09 – 11:30
I sessioon – Suur pilt
09:10 – 09:15
Päeva avasõnad
Urmas Vaino päeva moderaator
09:15 – 09:45
Logistika globaalsete tõmbetuulte taustal: millega tasuks kindlasti arvestada?
Globaalsed pinged on viimastel aastatel süvenenud ja need on otseselt mõjutanud ka kaupade liikumist. Millised on erinevate transpordikanalite suurimad väljakutsed rohepöörde, erinevate sanktsioonid ja eetiliste valikute taustal ning milliste juriidiliste nüanssidega tasuks ettevõtjatel algaval aastal kindlasti arvestada?
Andrea Tang, Rahvusvahelise Ekspedeerijate Assotsiatsioonide Föderatsiooni FIATA õigusteenuste direktor (ettekanne videosilla vahendusel)
09:45 – 10:15
Millised globaalsed tegurid mõjutavad kõige enam Eesti logistikasektorit?
Kus asub Eesti logistika ja transport globaalse „suure pildi“ kontekstis ja kuidas selles sektoris tegutsevate ettevõtete panus Eesti SKPsse on ajas muutunud? Millised ees seisvad väljakutsed sõltuvad meist endist, millistega peame lihtsalt leppima? Kas Eesti transiidiäril on lõplikult kriips peal ja meie ainsaks lootuseks selles valdkonnas jääbki üksnes Rail Baltica?
Heido Vitsur, Majandusekspert, LHV panga analüütik
10:15 – 10:45
Millal hakkavad Eesti töösturite kaubad taas liikuma ja meie eksport kasvama?
Eesti logistikasektori tulud on kaks aastat järjest langenud ning selle olulisemaks põhjuseks peetakse rasket seisu Eesti tööstusettevõtete peamistel eksporditurgudel. Näiteid pole vaja tuua kaugelt: Rootsi viimaste aastate majanduslangus on mõjutanud nii meie ekspedeerijate, maanteetranspordi, kui laevafirmade käivet. Kas tunneli lõpus paistab valgus ja mis tempos meie kaubad taas liikuma hakkavad?
Marko Udras, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja poliitikakujundamise ja õigusosakonna juhataja.
10:45 – 11:30
Aruteluring. Eesti väliskaubanduse väljavaated ja siinse logistikasektori konkurentsivõime
Millised tegurid on kõige enam mõjutanud Eesti logistikasektori konkurentsivõimet ja millised on võimalused sektori sissetulekuid suurendada? Kas peaksime laskma end globaalsete hoovustel lihtsalt kaasa tõmmata, või on kuskil veel “miski“, mis on ainuomane vaid meile ja mida tuleks tulevikus jõulisemalt ära kasutada?
Marko Udras, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja poliitikakujundamise ja õigusosakonna juhataja
Heido Vitsur, Majandusekspert, LHV panga analüütik
Janek Saareoks, ELEA liige, DB Schenker Põhja- ja Ida-Euroopa piirkonna ärijuht
11:30 – 12:00
Kohvipaus
11:59 – 14:00
II Sessioon – Aasta logistikategu ja kogemuslood
12:00 – 12:40
Aasta Logistikategu 2024 finalistide tutvustused ja võitjate autasustamine
Tõnu Tramm, Äripäeva teemaveebi Logistikauudised.ee juht
Tõnis Hintsov, Tarneahelaühing PROLOG esimees
12:40 – 13:00
Kas Rail Baltica tõmbab Eesti transiidi- ja logistikasektori välja praegusest logistilisest tupikust?
Ehkki Rail Balticasse suhtutakse Eestis erinevalt, näeb transpordi- ja logistikasektor selles siiski päästerõngast, mis aitaks ellu äratada meie hääbuva transiidiäri ja looks uusi transpordivõimalusi. Kui palju projekti eestvedajad logistikasektori soovidega arvestavad? Kuivõrd arvestatakse projektis näiteks multimodaalsete vedude arendamisega?
Heigo Saare, Rail Baltic Estonia raudtee opereerimise ja ohutuse tagamise üksuse juht
13:00 – 13:30
Kogemuslugu: Mille järgi valib Eesti tööstusettevõte oma logistikapartnerit ja kas valikukriteeriumid on ajas muutunud?
Mistahes logistika on kui rätsepatöö vastavalt tellija soovidele. Aga kas me ikkagi tunneme oma potentsiaalseid kliente piisavalt ning oskame oma teenused disainida vastavalt nende tegelikele vajadustele? Tartus ja Narvas tegutsev ning muuhulgas hiljuti laotõstukite tootmisega alustanud Hanza Mechanicsi Balti klastri tarneahelajuht jagab oma kogemusi selles küsimuses.
Timo Pärl, HANZA Mechanics Balti klastri tarneahelajuht
13:30 – 14:00
Kogemuslugu: Mis ajendas asutama Eesti merendusklastrit ja kui väljakutsete rohke on olnud selle esimene tegevusaasta?
2024 läheb ajalukku kui MTÜ Eesti Merendusklaster sünniaasta. Mis ajendas ettevõtteid klastrisse koonduma ning millist kasu saavad sellest Eesti merevedudega tegelevad ettevõtted? Kas logistika- ja transpordisektoril tasuks ehk samuti taas tõsisemalt mõelda kõiki erinevaid transpordisektorisektoreid ja ekspedeerijaid koondava logistikaklastri asutamise peale? Mida oleks merendusklastrilt selles osas õppida?
Riina Palu, Eesti Merendusklastri juhatuse esimees / Saaresalu OÜ juhataja
14:00 – 15:00
Lõuna
14:59 – 16:30
III Sessioon – Erinevate valdkondade hetkeseis ja äriplaanid aastaks 2025
Traditsiooniliselt on logistika aastakonverentsi viimases sessioonis laval erinevate ettevõtete esindajad, kes räägivad sellest, millistele peamistele argumentidele tuginedes on nad paika pannud oma tuleva aasta äriplaani. Kas aastasse 2025 on põhjust vaadata optimistlikumalt kui tänavusse või pigem murelikumalt?
15:00 – 15:15
Lennundussektori äriplaan 2025
Joel Timm, ELEA esindaja IATA juures, MyDello asutajaliige
15:15 – 15:30
Merendussektori äriplaan 2025
Andres Uusoja, HHLA TK Estonia juhatuse liige, müügijuht
15:30 – 15:45
Maanteetranspordi äriplaan 2025
Andrus Laul, AloneWolf juhatuse liige / Autoettevõtete Liidu juhatuse liige
15:45 – 16:30
Arutelu: Milline on Eesti logistikasektori hetkeseis ja millise stsenaariumi suunas me liigume? Mida saaksime teha, et liikumine jätkuks soovitud suunas?
Täpselt 10 aastat tagasi koostasid Eesti juhtivate logistikafirmade juhid, teadlased ja poliitikakujundajad neli erinevat logistikasektori tulevikustsenaariumit aastaks 2030. Millise stsenaariumi suunas me oleme liikunud ning kas ja mida saaksime alles jäänud viie aasta jooksul muuta, kui kurss pole osutunud päris selleks, nagu toona eeldati?
Alvar Tõruke, DSV Estonia tegevjuht, tulevikustsenaariumite üks koostajatest 10 aastat tagasi
Janek Saareoks, ELEA liige, DB Schenker Põhja- ja Ida-Euroopa piirkonna ärijuht
Andres Uusoja, HHLA TK Estonia juhatuse liige, müügijuht
Ain Tatter, Kliimaministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja
Heido Vitsur, Majandusekspert, LHV panga analüütik
16:30 – 17:00
Päeva kokkuvõte ja moderaatori lõpusõnad
Toimumisaeg:
05.12.2024
Alguseni:
13p 22t 31m
10 aastat tagasi koostasid Eesti juhtivate logistikafirmade juhid, teadlased ja poliitikakujundajad neli erinevat logistikasektori tulevikustsenaariumit aastaks 2030. Neist kõige optimistlikum kandis pealkirja „Helesinine HUB“ ja pessimistlikum „Elu logistilises tupikus“. Millise stsenaariumi suunas me 10 aastat hiljem liigume ning kas ja mida saaksime alles jäänud viie aasta jooksul teha, et täituks positiivseim visioon?
Põhjust vahekokkuvõtte tegemiseks annab kasvõi tõsiasi, et logistikasektori müügitulu on langenud juba mitu aastat järjest ja ettevõtted on kaotanud sadu miljoneid eurosid oma käibest. Kas langus jätkub või terendab tunneli lõpus valgus? Millised on globaalsed väljakutsed ja Eesti ekspordiperspektiiv? Milliseid positiivseid kogemusi ja kasulikke õppetunde on meil võtta kaasa aastast 2024 ja millise äriplaaniga tasub astuda vastu 2025. aastale?
Nendele teemadele tänavune 26. Logistika aastakonverents keskendubki. Laval on nii toonaste stsenaariumite koostajad, tänased logistikasektori tippjuhid, logistikaeksperdid kui Eesti poliitikakujundajad.
Nagu ikka kuulutatakse välja ka „Aasta Logistikategu 2024“ võitja.
Mis on konverentsi väärtus?
Miks tulla konverentsile?
08:30 – 09:10
Registreerimine ja hommikukohv
09:09 – 11:30
I sessioon – Suur pilt
09:10 – 09:15
Päeva avasõnad
Urmas Vaino päeva moderaator
09:15 – 09:45
Logistika globaalsete tõmbetuulte taustal: millega tasuks kindlasti arvestada?
Globaalsed pinged on viimastel aastatel süvenenud ja need on otseselt mõjutanud ka kaupade liikumist. Millised on erinevate transpordikanalite suurimad väljakutsed rohepöörde, erinevate sanktsioonid ja eetiliste valikute taustal ning milliste juriidiliste nüanssidega tasuks ettevõtjatel algaval aastal kindlasti arvestada?
Andrea Tang, Rahvusvahelise Ekspedeerijate Assotsiatsioonide Föderatsiooni FIATA õigusteenuste direktor (ettekanne videosilla vahendusel)
09:45 – 10:15
Millised globaalsed tegurid mõjutavad kõige enam Eesti logistikasektorit?
Kus asub Eesti logistika ja transport globaalse „suure pildi“ kontekstis ja kuidas selles sektoris tegutsevate ettevõtete panus Eesti SKPsse on ajas muutunud? Millised ees seisvad väljakutsed sõltuvad meist endist, millistega peame lihtsalt leppima? Kas Eesti transiidiäril on lõplikult kriips peal ja meie ainsaks lootuseks selles valdkonnas jääbki üksnes Rail Baltica?
Heido Vitsur, Majandusekspert, LHV panga analüütik
10:15 – 10:45
Millal hakkavad Eesti töösturite kaubad taas liikuma ja meie eksport kasvama?
Eesti logistikasektori tulud on kaks aastat järjest langenud ning selle olulisemaks põhjuseks peetakse rasket seisu Eesti tööstusettevõtete peamistel eksporditurgudel. Näiteid pole vaja tuua kaugelt: Rootsi viimaste aastate majanduslangus on mõjutanud nii meie ekspedeerijate, maanteetranspordi, kui laevafirmade käivet. Kas tunneli lõpus paistab valgus ja mis tempos meie kaubad taas liikuma hakkavad?
Marko Udras, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja poliitikakujundamise ja õigusosakonna juhataja.
10:45 – 11:30
Aruteluring. Eesti väliskaubanduse väljavaated ja siinse logistikasektori konkurentsivõime
Millised tegurid on kõige enam mõjutanud Eesti logistikasektori konkurentsivõimet ja millised on võimalused sektori sissetulekuid suurendada? Kas peaksime laskma end globaalsete hoovustel lihtsalt kaasa tõmmata, või on kuskil veel “miski“, mis on ainuomane vaid meile ja mida tuleks tulevikus jõulisemalt ära kasutada?
Marko Udras, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja poliitikakujundamise ja õigusosakonna juhataja
Heido Vitsur, Majandusekspert, LHV panga analüütik
Janek Saareoks, ELEA liige, DB Schenker Põhja- ja Ida-Euroopa piirkonna ärijuht
11:30 – 12:00
Kohvipaus
11:59 – 14:00
II Sessioon – Aasta logistikategu ja kogemuslood
12:00 – 12:40
Aasta Logistikategu 2024 finalistide tutvustused ja võitjate autasustamine
Tõnu Tramm, Äripäeva teemaveebi Logistikauudised.ee juht
Tõnis Hintsov, Tarneahelaühing PROLOG esimees
12:40 – 13:00
Kas Rail Baltica tõmbab Eesti transiidi- ja logistikasektori välja praegusest logistilisest tupikust?
Ehkki Rail Balticasse suhtutakse Eestis erinevalt, näeb transpordi- ja logistikasektor selles siiski päästerõngast, mis aitaks ellu äratada meie hääbuva transiidiäri ja looks uusi transpordivõimalusi. Kui palju projekti eestvedajad logistikasektori soovidega arvestavad? Kuivõrd arvestatakse projektis näiteks multimodaalsete vedude arendamisega?
Heigo Saare, Rail Baltic Estonia raudtee opereerimise ja ohutuse tagamise üksuse juht
13:00 – 13:30
Kogemuslugu: Mille järgi valib Eesti tööstusettevõte oma logistikapartnerit ja kas valikukriteeriumid on ajas muutunud?
Mistahes logistika on kui rätsepatöö vastavalt tellija soovidele. Aga kas me ikkagi tunneme oma potentsiaalseid kliente piisavalt ning oskame oma teenused disainida vastavalt nende tegelikele vajadustele? Tartus ja Narvas tegutsev ning muuhulgas hiljuti laotõstukite tootmisega alustanud Hanza Mechanicsi Balti klastri tarneahelajuht jagab oma kogemusi selles küsimuses.
Timo Pärl, HANZA Mechanics Balti klastri tarneahelajuht
13:30 – 14:00
Kogemuslugu: Mis ajendas asutama Eesti merendusklastrit ja kui väljakutsete rohke on olnud selle esimene tegevusaasta?
2024 läheb ajalukku kui MTÜ Eesti Merendusklaster sünniaasta. Mis ajendas ettevõtteid klastrisse koonduma ning millist kasu saavad sellest Eesti merevedudega tegelevad ettevõtted? Kas logistika- ja transpordisektoril tasuks ehk samuti taas tõsisemalt mõelda kõiki erinevaid transpordisektorisektoreid ja ekspedeerijaid koondava logistikaklastri asutamise peale? Mida oleks merendusklastrilt selles osas õppida?
Riina Palu, Eesti Merendusklastri juhatuse esimees / Saaresalu OÜ juhataja
14:00 – 15:00
Lõuna
14:59 – 16:30
III Sessioon – Erinevate valdkondade hetkeseis ja äriplaanid aastaks 2025
Traditsiooniliselt on logistika aastakonverentsi viimases sessioonis laval erinevate ettevõtete esindajad, kes räägivad sellest, millistele peamistele argumentidele tuginedes on nad paika pannud oma tuleva aasta äriplaani. Kas aastasse 2025 on põhjust vaadata optimistlikumalt kui tänavusse või pigem murelikumalt?
15:00 – 15:15
Lennundussektori äriplaan 2025
Joel Timm, ELEA esindaja IATA juures, MyDello asutajaliige
15:15 – 15:30
Merendussektori äriplaan 2025
Andres Uusoja, HHLA TK Estonia juhatuse liige, müügijuht
15:30 – 15:45
Maanteetranspordi äriplaan 2025
Andrus Laul, AloneWolf juhatuse liige / Autoettevõtete Liidu juhatuse liige
15:45 – 16:30
Arutelu: Milline on Eesti logistikasektori hetkeseis ja millise stsenaariumi suunas me liigume? Mida saaksime teha, et liikumine jätkuks soovitud suunas?
Täpselt 10 aastat tagasi koostasid Eesti juhtivate logistikafirmade juhid, teadlased ja poliitikakujundajad neli erinevat logistikasektori tulevikustsenaariumit aastaks 2030. Millise stsenaariumi suunas me oleme liikunud ning kas ja mida saaksime alles jäänud viie aasta jooksul muuta, kui kurss pole osutunud päris selleks, nagu toona eeldati?
Alvar Tõruke, DSV Estonia tegevjuht, tulevikustsenaariumite üks koostajatest 10 aastat tagasi
Janek Saareoks, ELEA liige, DB Schenker Põhja- ja Ida-Euroopa piirkonna ärijuht
Andres Uusoja, HHLA TK Estonia juhatuse liige, müügijuht
Ain Tatter, Kliimaministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja
Heido Vitsur, Majandusekspert, LHV panga analüütik
16:30 – 17:00
Päeva kokkuvõte ja moderaatori lõpusõnad
Hind | Soodushind kuni 29.11.2024 | Osalejaid | |
---|---|---|---|
Logistika Aastakonverents 2024 | 439,00 € 535,58 € km-ga 439,00 € | 379,00 € 462,38 € km-ga 379,00 € 462,38 € km-ga | |
Logistika Aastakonverents 2024 3+ osalejat | 439,00 € 535,58 € km-ga 439,00 € | 309,00 € 376,98 € km-ga 309,00 € 376,98 € km-ga |
Logistika Aastakonverents 2024 OsalejaidHind 439,00 € 535,58 € km-ga 439,00 € 379,00 € 462,38 € km-ga 379,00 € 462,38 € km-ga |
Logistika Aastakonverents 2024 3+ osalejat OsalejaidHind 439,00 € 535,58 € km-ga 439,00 € 309,00 € 376,98 € km-ga 309,00 € 376,98 € km-ga |
Konverentsi materjalide ja sisu kopeerimine, salvestamine, reprodutseerimine või levitamine on ilma AS Äripäeva kirjaliku nõusolekuta keelatud.
Korraldaja võib üritusel teha pilte, videoid ja helisalvestisi ning jagada neid nii osalejatega kui ka avalikes meediakanalites, samuti kasutada sarnaste ürituste turundamiseks.
Täpsemat teavet andmete kasutamise kohta leiab Äripäeva Privaatsustingimustest.
Reklaam
Kui soovite tutvustada oma ettevõtet konverentsil, siis võtke ühendust [email protected] või 667 0105.
Palume teatada mitteosalemisest kirjalikult vähemalt 10 tööpäeva enne ürituse toimumist aadressil [email protected] .
Sellisel juhul tagastame laekunud osalustasu või tühistame veel tasumata arve.
Kui teatate mitteosalemisest 5-9 tööpäeva enne konverentsi kuulub tasumisele 50% arvest.
Kui teatate mitteosalemisest hiljem või unustate teatada, osalustasu ei tagastata ja tasumisele kuulub 100% arvest.