Disainmõtlemisega kliendikesksete e-teenusteni
Õpi looma e-teenuseid kasutaja seisukohast lähtuvalt ning loo väärtust kliendi murede lahendamisega
Kestus:
4 akadeemilist tundi
Soovid luua teenuseid, mis on kliendile kasulikud, mugavad ja väärtuslikud ning teenuseosutaja jaoks efektiivsed ja konkurentidest eristuvad?
Teenusedisain tegeleb teenuste funktsionaalsuse analüüsiga kliendi seisukohast lähtuvalt ning võimaldab kliendi teenuse tarbimist silmas pidades luua erinevate digi- ja teistes kanalites olevate kokkupuutepunktide strateegiat. Seejuures aitab teenuse disain ühendada teadmised juhtimisest, turundusest, uurimistööst ja disainist. Teenusedisain dikteerib jõuliselt digilahenduste kuju, vormi ning mõjutab senisest järjest tugevamalt konkurentsivõimet. Enam ei ole tähtis, et üks veebileht on kasutajasõbralik – klient ootab omavahel kokkusobivat täisteenust üle mitmete kanalite. Tule ja omanda teadmised, kuidas lihvida kasutaja ja teenuse kokkupuutepunkt meeldivaks kogemuseks ning hoida ja kasvatada kliendibaasi.
Koolituse eesmärk on anda osalejatele ülevaade teenusedisaini tegevustest digiväljundiga projekti puhul.
Sihtgrupp: kõik, kes soovivad mõista teenusedisaini ja selle võimalusi - spetsialistid IT-valdkonnas, disainerid, toote- või projektijuhid, ärivaldkonnajuhid, tooteomanikud, testimise, tarkvaraarenduse ja teenuste arendamisega seotud spetsialistid
Koolituse tulemusel osaleja:
- teab, mis tähendab kliendikeskne teenuste disain ja disainmõtlemine;
- teab, milliseid tegevusi valida projekti algusfaasis;
- teab, millises järjestuses tuleb tegevusi läbi viia;
- mõistab klientide ja organisatsiooni teiste osapoolte kaasamise vajadust ning oskab neid kaasata;
- oskab läbi viia teenuseplaani koostamise töötuba;
- oskab kirjeldada digitaalse puutepunkti strateegiat.
Metoodika:
Koolitusel vahelduvad praktilised grupitööd neisse sissejuhatava teoreetilise osaga. Koolitusgrupid on väikesed - kuni 8 osalejat. Praktilised harjutused võimaldavad õppijal disainmõtlemise ja teenusedisaini teooria kogemuseks muuta ning paremini mõista tegevuste läbiviimise raame. Koolitusel jagatakse tööriistu ja teadmiseid, kuidas analüüsida e-teenust kliendi seisukohast lähtuvalt ning kuidas edasi liikuda. Hinnas sisaldub ka koolitaja konsultatsioon õpitud teemade kohta e-posti teel pärast koolitust.
Maht: 4 akadeemilist tundi
Täienduskoolituse õppekavarühm: 0688 Informatsiooni- ja kommunikatsioonitehnoloogia interdistsiplinaarne õppekavarühm
Koolitus toimub koostöös Trinidad Wiseman OÜ -ga.
Koolitust viib läbi Hegle Sarapuu-Johanson.
Hegle on Trinidad Wisemani, ühe Eesti esimese kasutajakesksele disainile keskendunud ettevõtte, asutaja ja partner. Heglel on enam kui 15-aastane kogemus nii inimkeskse disaini rakendamise, juhtimise, kui ka IT-süsteemide loomisega. Aastatepikkuse disainimeeskonna juhtimine on andnud talle teadmised ja kogemused väga erinevate digitaalsete keskkondade, organisatsioonide, kasutajagruppide ning kasutatavate metoodikate osas. Täna vastutab Hegle Trinidad Wisemanis innovatsiooniprotsesside toimimise eest. Hegle omab ka pikaajalist loengute lugemise, töötubade läbiviimise, organisatsioonides koolitamise ja esinemise kogemust nii Eestis kui ka väljaspool.
Loe ka koolitaja artikleid:
UX disain vs. teenusedisain – mille poolest nad erinevad?
Soovid luua teenuseid, mis on kliendile mugavad ja väärtuslikud?
Koolitajad
Hegle Sarapuu-Johanson
IT Koolituse koostööpartner ja koolitaja
Hegle Sarapuu-Johanson
IT Koolituse koostööpartner ja koolitaja
Ajakava
09:30 – 11:00
Disainmõtlemine ja erinevate osapoolte kaasamine protsessi
- Sissejuhatus disainmõtlemisse
- Tööprotsess teenusedisaini läbiviimiseks
- Organisatsioonisiseste inimeste kaasamine protsessi (intervjuud, ideede genereerimine, töötubade läbiviimine)
- Klientide kaasamine protsessi (vaatlus, intervjuud, koosloome töötoad)
Kasutatavad meetodid: loeng, arutelu, praktiline harjutus
11:00 – 11:15
Kohvipaus
11:15 – 12:45
Teenuseplaani koostamine ja mõju
- Teenuseplaan ja selle koostamine töötoas
- Teenuseplaani muutumise mõju organisatsioonile
- Digitaalse puutepunkti strateegia kirjeldamine
- Kokkuvõte
Kasutatavad meetodid: loeng, grupitöö, arutelu, reflektsioon
Kestus:
4 akadeemilist tundi
Soovid luua teenuseid, mis on kliendile kasulikud, mugavad ja väärtuslikud ning teenuseosutaja jaoks efektiivsed ja konkurentidest eristuvad?
Teenusedisain tegeleb teenuste funktsionaalsuse analüüsiga kliendi seisukohast lähtuvalt ning võimaldab kliendi teenuse tarbimist silmas pidades luua erinevate digi- ja teistes kanalites olevate kokkupuutepunktide strateegiat. Seejuures aitab teenuse disain ühendada teadmised juhtimisest, turundusest, uurimistööst ja disainist. Teenusedisain dikteerib jõuliselt digilahenduste kuju, vormi ning mõjutab senisest järjest tugevamalt konkurentsivõimet. Enam ei ole tähtis, et üks veebileht on kasutajasõbralik – klient ootab omavahel kokkusobivat täisteenust üle mitmete kanalite. Tule ja omanda teadmised, kuidas lihvida kasutaja ja teenuse kokkupuutepunkt meeldivaks kogemuseks ning hoida ja kasvatada kliendibaasi.
Koolituse eesmärk on anda osalejatele ülevaade teenusedisaini tegevustest digiväljundiga projekti puhul.
Sihtgrupp: kõik, kes soovivad mõista teenusedisaini ja selle võimalusi - spetsialistid IT-valdkonnas, disainerid, toote- või projektijuhid, ärivaldkonnajuhid, tooteomanikud, testimise, tarkvaraarenduse ja teenuste arendamisega seotud spetsialistid
Koolituse tulemusel osaleja:
- teab, mis tähendab kliendikeskne teenuste disain ja disainmõtlemine;
- teab, milliseid tegevusi valida projekti algusfaasis;
- teab, millises järjestuses tuleb tegevusi läbi viia;
- mõistab klientide ja organisatsiooni teiste osapoolte kaasamise vajadust ning oskab neid kaasata;
- oskab läbi viia teenuseplaani koostamise töötuba;
- oskab kirjeldada digitaalse puutepunkti strateegiat.
Metoodika:
Koolitusel vahelduvad praktilised grupitööd neisse sissejuhatava teoreetilise osaga. Koolitusgrupid on väikesed - kuni 8 osalejat. Praktilised harjutused võimaldavad õppijal disainmõtlemise ja teenusedisaini teooria kogemuseks muuta ning paremini mõista tegevuste läbiviimise raame. Koolitusel jagatakse tööriistu ja teadmiseid, kuidas analüüsida e-teenust kliendi seisukohast lähtuvalt ning kuidas edasi liikuda. Hinnas sisaldub ka koolitaja konsultatsioon õpitud teemade kohta e-posti teel pärast koolitust.
Maht: 4 akadeemilist tundi
Täienduskoolituse õppekavarühm: 0688 Informatsiooni- ja kommunikatsioonitehnoloogia interdistsiplinaarne õppekavarühm
Koolitus toimub koostöös Trinidad Wiseman OÜ -ga.
Koolitust viib läbi Hegle Sarapuu-Johanson.
Hegle on Trinidad Wisemani, ühe Eesti esimese kasutajakesksele disainile keskendunud ettevõtte, asutaja ja partner. Heglel on enam kui 15-aastane kogemus nii inimkeskse disaini rakendamise, juhtimise, kui ka IT-süsteemide loomisega. Aastatepikkuse disainimeeskonna juhtimine on andnud talle teadmised ja kogemused väga erinevate digitaalsete keskkondade, organisatsioonide, kasutajagruppide ning kasutatavate metoodikate osas. Täna vastutab Hegle Trinidad Wisemanis innovatsiooniprotsesside toimimise eest. Hegle omab ka pikaajalist loengute lugemise, töötubade läbiviimise, organisatsioonides koolitamise ja esinemise kogemust nii Eestis kui ka väljaspool.
Loe ka koolitaja artikleid:
UX disain vs. teenusedisain – mille poolest nad erinevad?
Soovid luua teenuseid, mis on kliendile mugavad ja väärtuslikud?
Koolitajad
Hegle Sarapuu-Johanson
IT Koolituse koostööpartner ja koolitaja
Hegle Sarapuu-Johanson
IT Koolituse koostööpartner ja koolitaja
Ajakava
09:30 – 11:00
Disainmõtlemine ja erinevate osapoolte kaasamine protsessi
- Sissejuhatus disainmõtlemisse
- Tööprotsess teenusedisaini läbiviimiseks
- Organisatsioonisiseste inimeste kaasamine protsessi (intervjuud, ideede genereerimine, töötubade läbiviimine)
- Klientide kaasamine protsessi (vaatlus, intervjuud, koosloome töötoad)
Kasutatavad meetodid: loeng, arutelu, praktiline harjutus
11:00 – 11:15
Kohvipaus
11:15 – 12:45
Teenuseplaani koostamine ja mõju
- Teenuseplaan ja selle koostamine töötoas
- Teenuseplaani muutumise mõju organisatsioonile
- Digitaalse puutepunkti strateegia kirjeldamine
- Kokkuvõte
Kasutatavad meetodid: loeng, grupitöö, arutelu, reflektsioon
Lisainfo
Registreerudes e-poe, e-kirja või telefoni teel, saadame Teile arve ja täpsema info osalemise kohta. Üks nädal enne igat koolituspäeva saadame Teile e-kirjaga meenutuse osalemise infoga. Koolitusel osalemine on nimeline, kuid saate osalejat tasuta muuta kuni koolitusprogrammi alguseni.
Koolituse läbinutele väljastatakse tunnistus. Tunnistuse väljastamise eelduseks on terves mahus koolitusel osalemine ja õpiväljundite saavutamine. Õpiväljundite saavutamist hinnatakse arutelude ja praktiliste tööde käigus. Osalejale, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole, väljastatakse soovi korral koolitusel osalemise kohta tõend.
Koolitus toimub hästi valgustatud ning metoodikat toetavas ruumis. Ratastooliga ligipääs on tagatud.
Tühistamisinfo
Kui te ei saa mingil põhjusel koolitusel osaleda, palun andke sellest teada e-posti aadressil [email protected]. Kui teatate mitteosalemisest vähemalt 10 tööpäeva ette, lepime Teiega kokku uue aja või tagastame 100% koolituse maksumusest. Tagastame koolituse osalustasu täismahus juhul, kui pole tehtud koolituse korraldamisega seotud kulutusi (ostetud õppematerjale jms).
Kui teatate mitteosalemisest 5-9 tööpäeva enne koolitust, kuulub tasumisele 50% arvest.
Hilisemal teavitamisel, koolitusele mitteilmumisel, sellest mitteteatamisel või koolituse poolelijätmisel õppetasu ei tagastata.