Rõõmu loovad suhtlemisoskused

Kuidas kogeda suhetes rohkem mõistmist, hoolimist ja koostööd?

Rõõmu loovad suhtlemisoskused

Kestus:

6 akadeemilist tundi

Koolituse edukal läbimisel 6 täiendõppepunkti!

Tervishoiutöötaja üks põhilisi töövahendeid on oskus suhestuda ja suhelda – see on meeldivate inimkontaktide ja töörõõmu üks alustalasid. Paraku õpetatakse seda oskust liiga vähe. Kuigi me kõik soovime suhelda viisil, mis on ühendust loov, sõbralik ja edasiviiv, ei õnnestu see meil tihtilugu. Koolitusel võtame luubi alla suhtlemisoskused, mis võimaldavad erinevates suhetes kogeda rohkem mõistmist, hoolimist, lähedust ja head koostööd.

Aitava elukutse esindajad vajavad ka oskusi, mille abil patsiente motiveerida – kui me ei ole kursis motivatsioonikunsti põhireeglitega, siis suhtleme instinktiivselt moel, mis võib patsientide motivatsioonile vastu töötada.

Koolituse eesmärk on avastada viise, kuidas muuta enda suhtumis- ja suhtlemismustreid moel, mis viivad efektiivse ja rõõmu loova kommunikatsioonini. Õpime selgust ja ühendust loovaid kuulamis- ja suhtlemisoskuseid ning mõistame, kuidas suhelda motiveerival moel.

Koolitusele on oodatud tervishoiutöötajad, tervishoiuteenuse osutajad, ravimifirmade esindajad.

Koolitus sobib sulle juhul, kui oled nõus vähemalt ühe järgneva väitega: 

  • Soovin osata paremini kuulata - avatult, hinnangutevabalt, heatahtlikult.
  • Soovin osata suhelda tähelepanelikult, toetavalt ja motiveerivalt.
  • Soovin, et suhted minu elus oleksid harmoonilisemad ja tunneksin suhtlemisest enam rõõmu.
  • Tahan kasvada oskuslikumaks suhtlejaks ning õppida motiveerimise kunsti. 
  • Soovin osata tuua inimestes välja parimat.

Koolituse tulemusena osaleja:

  • teab, kuidas end ise suhtlemisel häälestada nii, et see viiks soovitud tulemuseni;
  • oskab kasutada suhtlemist soodustavaid hoiakuid ja võtteid;
  • teab, kuidas suhelda teist inimest motiveerival ning tema enesekindlust tõstval moel;
  • mõistab, mis on empaatiline kuulamine ja tunnustamine;
  • tunneb teadvelolekul ja motiveerival intervjueerimisel baseeruvaid suhtluspõhimõtteid ning mõistab, kuidas ja millal neid kasutada.

 

🌿Koolitus on osa Äripäeva loodud meditsiinitöötajate vaimse vastupidavuse programmist "Meediku meele tervis". Parima kogemuse saamiseks soovitame programmi läbida tervikuna.

 

Koolituse läbiviimise põhimõtted 

Koolitus on praktiline – iga teoreetiline alus saab ka kogemusliku mõõtme juurde. Koolitaja juhendamisel tehakse läbi mitmeid harjutusi ning suur osa õppimisest toimub läbi kogemuste jagamise ja refleksiooni. Osalejad saavad koolituselt kaasa praktilised soovitused ja oskused, mida oma suhtlussituatsioonidesse integreerida.

Koolituse edukas läbimine annab 6 täiendõppepunkti ning õpiväljundite omandamisel väljastatakse tunnistus. Tunnistuse väljastamise eelduseks on terves mahus koolitusel osalemine ja õpiväljundite saavutamine. Õpiväljundite saavutamist hinnatakse arutelude ja praktilise harjutuste käigus. Osalejale, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole, väljastatakse soovi korral koolitusel osalemise kohta tõend.

Koolitajad

  • Helena Väljaste

    Helena Väljaste on praktiseeriv psühholoog, koolitaja, teadveloleku õpetaja ja motiveeriva intervjueerimise treener. Tema missiooniks on muuta maailma paremaks – ta usub, et kui üha suurem hulk inimesi on teadlikud, hoolivad ja õnnelikud, siis on ka maailm üks parem koht, kus elada.

    Helena on lõpetanud cum laude Tallinna Ülikooli psühholoogia magistriõppe ning pidevalt täiendanud end teadveloleku (mindfulness) ja nõustamisoskuste (motiveeriv intervjueerimine jt) vallas – ta on inimene, kes õpib pidevalt midagi uut. Ja mitte ainult ei õpi, vaid rakendab ka ellu! Tal on 13-aastane isiklik kogemus teadveloleku ja (enese)hoolivuse praktikate rakendamisest – see on justkui lõhn, mis on imbunud ta elukanga kiududesse.

    Koolitajana panustab Helena aktiivselt hea vaimse vormi ja suhtlemisoskuste valdkonda, tegutsedes sel alal aastast 2012. Tal on ohtralt kogemusi nii avatud koolituste juhendamisest kui riigi- ja erasektori asutuste koolitamisest.

    Suhtlemisoskuseid õpetab Helena psühholoogina nõustamisseanssidel, motiveeriva intervjueerimise koolituste ning teadveloleku ja enesesõbralikkuse koolituste raames.

    Helena Väljaste

    Helena Väljaste on praktiseeriv psühholoog, koolitaja, teadveloleku õpetaja ja motiveeriva intervjueerimise treener. Tema missiooniks on muuta maailma paremaks – ta usub, et kui üha suurem hulk inimesi on teadlikud, hoolivad ja õnnelikud, siis on ka maailm üks parem koht, kus elada.

    Helena on lõpetanud cum laude Tallinna Ülikooli psühholoogia magistriõppe ning pidevalt täiendanud end teadveloleku (mindfulness) ja nõustamisoskuste (motiveeriv intervjueerimine jt) vallas – ta on inimene, kes õpib pidevalt midagi uut. Ja mitte ainult ei õpi, vaid rakendab ka ellu! Tal on 13-aastane isiklik kogemus teadveloleku ja (enese)hoolivuse praktikate rakendamisest – see on justkui lõhn, mis on imbunud ta elukanga kiududesse.

    Koolitajana panustab Helena aktiivselt hea vaimse vormi ja suhtlemisoskuste valdkonda, tegutsedes sel alal aastast 2012. Tal on ohtralt kogemusi nii avatud koolituste juhendamisest kui riigi- ja erasektori asutuste koolitamisest.

    Suhtlemisoskuseid õpetab Helena psühholoogina nõustamisseanssidel, motiveeriva intervjueerimise koolituste ning teadveloleku ja enesesõbralikkuse koolituste raames.

Ajakava

09:45 – 10:00

Kogunemine ja tervituskohv

10:00 – 11:30

Kuidas kasvada heaks suhtlejaks?

  • Millal on meil hea suhelda?
  • Kuidas päriselt kuulata?
  • Teadveloleku praktikad tõhusaks kommunikatsiooniks.
  • Kuidas luua head eeldused selleks, et suhtlus toimiks hästi ning viiks eesmärgini?

Kasutatavad meetodid: harjutus, päeviku praktika, refleksioon, arutelu, miniloeng

11:30 – 11:45

Kohvipaus

11:45 – 13:15

Anname oma eneseväljendusoskustele uue lihvi!

  • Kuidas küsida häid küsimusi ja kuulata empaatiliselt?
  • Kuidas tuua inimestes välja parim?
  • Kuidas tõsta teistes motivatsiooni ja toetada neid muutustes, kasvatades seejuures ka nende enesekindlust?
  • Mis meid motiveerib? Motiveeriva intervjueerimise kvintessents.

Kasutatavad meetodid: harjutus, refleksioon, arutelu, miniloeng

13:15 – 14:00

Lõuna

14:00 – 15:30

Kuidas luua endas vaikesätted tõhusaks ja rõõmu loovaks kommunikatsiooniks?

  • Kuidas luua hoolivaid suhteid, mis on samaaegselt ka endast hoolivad?
  • Kuidas muuta heatahtlikkus vaikesätteks iga kord, kui kellegagi kokku puutud?
  • Tõhusad praktikad: sarnasustele häälestumine, heatahtlikkus.

Kasutatavad meetodid: harjutus, päeviku praktika, refleksioon, arutelu, miniloeng

Rõõmu loovad suhtlemisoskused

Kestus:

6 akadeemilist tundi

Koolituse edukal läbimisel 6 täiendõppepunkti!

Tervishoiutöötaja üks põhilisi töövahendeid on oskus suhestuda ja suhelda – see on meeldivate inimkontaktide ja töörõõmu üks alustalasid. Paraku õpetatakse seda oskust liiga vähe. Kuigi me kõik soovime suhelda viisil, mis on ühendust loov, sõbralik ja edasiviiv, ei õnnestu see meil tihtilugu. Koolitusel võtame luubi alla suhtlemisoskused, mis võimaldavad erinevates suhetes kogeda rohkem mõistmist, hoolimist, lähedust ja head koostööd.

Aitava elukutse esindajad vajavad ka oskusi, mille abil patsiente motiveerida – kui me ei ole kursis motivatsioonikunsti põhireeglitega, siis suhtleme instinktiivselt moel, mis võib patsientide motivatsioonile vastu töötada.

Koolituse eesmärk on avastada viise, kuidas muuta enda suhtumis- ja suhtlemismustreid moel, mis viivad efektiivse ja rõõmu loova kommunikatsioonini. Õpime selgust ja ühendust loovaid kuulamis- ja suhtlemisoskuseid ning mõistame, kuidas suhelda motiveerival moel.

Koolitusele on oodatud tervishoiutöötajad, tervishoiuteenuse osutajad, ravimifirmade esindajad.

Koolitus sobib sulle juhul, kui oled nõus vähemalt ühe järgneva väitega: 

  • Soovin osata paremini kuulata - avatult, hinnangutevabalt, heatahtlikult.
  • Soovin osata suhelda tähelepanelikult, toetavalt ja motiveerivalt.
  • Soovin, et suhted minu elus oleksid harmoonilisemad ja tunneksin suhtlemisest enam rõõmu.
  • Tahan kasvada oskuslikumaks suhtlejaks ning õppida motiveerimise kunsti. 
  • Soovin osata tuua inimestes välja parimat.

Koolituse tulemusena osaleja:

  • teab, kuidas end ise suhtlemisel häälestada nii, et see viiks soovitud tulemuseni;
  • oskab kasutada suhtlemist soodustavaid hoiakuid ja võtteid;
  • teab, kuidas suhelda teist inimest motiveerival ning tema enesekindlust tõstval moel;
  • mõistab, mis on empaatiline kuulamine ja tunnustamine;
  • tunneb teadvelolekul ja motiveerival intervjueerimisel baseeruvaid suhtluspõhimõtteid ning mõistab, kuidas ja millal neid kasutada.

 

🌿Koolitus on osa Äripäeva loodud meditsiinitöötajate vaimse vastupidavuse programmist "Meediku meele tervis". Parima kogemuse saamiseks soovitame programmi läbida tervikuna.

 

Koolituse läbiviimise põhimõtted 

Koolitus on praktiline – iga teoreetiline alus saab ka kogemusliku mõõtme juurde. Koolitaja juhendamisel tehakse läbi mitmeid harjutusi ning suur osa õppimisest toimub läbi kogemuste jagamise ja refleksiooni. Osalejad saavad koolituselt kaasa praktilised soovitused ja oskused, mida oma suhtlussituatsioonidesse integreerida.

Koolituse edukas läbimine annab 6 täiendõppepunkti ning õpiväljundite omandamisel väljastatakse tunnistus. Tunnistuse väljastamise eelduseks on terves mahus koolitusel osalemine ja õpiväljundite saavutamine. Õpiväljundite saavutamist hinnatakse arutelude ja praktilise harjutuste käigus. Osalejale, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole, väljastatakse soovi korral koolitusel osalemise kohta tõend.

Koolitajad

  • Helena Väljaste

    Helena Väljaste on praktiseeriv psühholoog, koolitaja, teadveloleku õpetaja ja motiveeriva intervjueerimise treener. Tema missiooniks on muuta maailma paremaks – ta usub, et kui üha suurem hulk inimesi on teadlikud, hoolivad ja õnnelikud, siis on ka maailm üks parem koht, kus elada.

    Helena on lõpetanud cum laude Tallinna Ülikooli psühholoogia magistriõppe ning pidevalt täiendanud end teadveloleku (mindfulness) ja nõustamisoskuste (motiveeriv intervjueerimine jt) vallas – ta on inimene, kes õpib pidevalt midagi uut. Ja mitte ainult ei õpi, vaid rakendab ka ellu! Tal on 13-aastane isiklik kogemus teadveloleku ja (enese)hoolivuse praktikate rakendamisest – see on justkui lõhn, mis on imbunud ta elukanga kiududesse.

    Koolitajana panustab Helena aktiivselt hea vaimse vormi ja suhtlemisoskuste valdkonda, tegutsedes sel alal aastast 2012. Tal on ohtralt kogemusi nii avatud koolituste juhendamisest kui riigi- ja erasektori asutuste koolitamisest.

    Suhtlemisoskuseid õpetab Helena psühholoogina nõustamisseanssidel, motiveeriva intervjueerimise koolituste ning teadveloleku ja enesesõbralikkuse koolituste raames.

    Helena Väljaste

    Helena Väljaste on praktiseeriv psühholoog, koolitaja, teadveloleku õpetaja ja motiveeriva intervjueerimise treener. Tema missiooniks on muuta maailma paremaks – ta usub, et kui üha suurem hulk inimesi on teadlikud, hoolivad ja õnnelikud, siis on ka maailm üks parem koht, kus elada.

    Helena on lõpetanud cum laude Tallinna Ülikooli psühholoogia magistriõppe ning pidevalt täiendanud end teadveloleku (mindfulness) ja nõustamisoskuste (motiveeriv intervjueerimine jt) vallas – ta on inimene, kes õpib pidevalt midagi uut. Ja mitte ainult ei õpi, vaid rakendab ka ellu! Tal on 13-aastane isiklik kogemus teadveloleku ja (enese)hoolivuse praktikate rakendamisest – see on justkui lõhn, mis on imbunud ta elukanga kiududesse.

    Koolitajana panustab Helena aktiivselt hea vaimse vormi ja suhtlemisoskuste valdkonda, tegutsedes sel alal aastast 2012. Tal on ohtralt kogemusi nii avatud koolituste juhendamisest kui riigi- ja erasektori asutuste koolitamisest.

    Suhtlemisoskuseid õpetab Helena psühholoogina nõustamisseanssidel, motiveeriva intervjueerimise koolituste ning teadveloleku ja enesesõbralikkuse koolituste raames.

Ajakava

09:45 – 10:00

Kogunemine ja tervituskohv

10:00 – 11:30

Kuidas kasvada heaks suhtlejaks?

  • Millal on meil hea suhelda?
  • Kuidas päriselt kuulata?
  • Teadveloleku praktikad tõhusaks kommunikatsiooniks.
  • Kuidas luua head eeldused selleks, et suhtlus toimiks hästi ning viiks eesmärgini?

Kasutatavad meetodid: harjutus, päeviku praktika, refleksioon, arutelu, miniloeng

11:30 – 11:45

Kohvipaus

11:45 – 13:15

Anname oma eneseväljendusoskustele uue lihvi!

  • Kuidas küsida häid küsimusi ja kuulata empaatiliselt?
  • Kuidas tuua inimestes välja parim?
  • Kuidas tõsta teistes motivatsiooni ja toetada neid muutustes, kasvatades seejuures ka nende enesekindlust?
  • Mis meid motiveerib? Motiveeriva intervjueerimise kvintessents.

Kasutatavad meetodid: harjutus, refleksioon, arutelu, miniloeng

13:15 – 14:00

Lõuna

14:00 – 15:30

Kuidas luua endas vaikesätted tõhusaks ja rõõmu loovaks kommunikatsiooniks?

  • Kuidas luua hoolivaid suhteid, mis on samaaegselt ka endast hoolivad?
  • Kuidas muuta heatahtlikkus vaikesätteks iga kord, kui kellegagi kokku puutud?
  • Tõhusad praktikad: sarnasustele häälestumine, heatahtlikkus.

Kasutatavad meetodid: harjutus, päeviku praktika, refleksioon, arutelu, miniloeng

Lisainfo

Registreerudes e-poe, e-kirja või telefoni teel, saadame Teile arve ja täpsema info osalemise kohta.
Üks nädal enne igat koolituspäeva saadame Teile e-kirjaga meenutuse osalemise infoga.

Koolitusel osalemine on nimeline, kuid saate osalejat tasuta muuta kuni koolitusprogrammi alguseni. 

Tühistamisinfo

Kui te ei saa mingil põhjusel koolitusel osaleda, palun andke sellest teada e-posti aadressil [email protected]. Kui teatate mitteosalemisest vähemalt 10 tööpäeva ette, lepime Teiega kokku uue aja või tagastame 100% koolituse maksumusest. Tagastame koolituse osalustasu täismahus juhul, kui pole tehtud koolituse korraldamisega seotud kulutusi (ostetud õppematerjale jms). 

Kui teatate mitteosalemisest 5-9 tööpäeva enne koolitust, kuulub tasumisele 50% arvest.

Hilisemal teavitamisel, koolitusele mitteilmumisel, sellest mitteteatamisel või koolituse poolelijätmisel õppetasu ei tagastata.

© AS Äripäev 2000-2024
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]