Kriisijuhtimine

Kriisijuhtimine
Norman R. Augustine
Lehekülgi: 88
Kirjastus: Äripäev

Mida sa teeksid, kui sinu parim töötaja homme töölt lahkuks? Mis siis, kui sinu kontorihoones puhkeks tulekahju ja sa ei pääseks mitu nädalat arvuti ega kaustade juurde – või mis veel hullem, sa jääksid isiklikest kaustadest üldse ilma? Kas sa saaksid edasi töötada ja täita klientidele, müüjatele ja tarnijatele antud lubadusi?

Paljude meelest on kriisijuhtimine siseaudiitorite, vastutavate töötajate ja suhtekorraldajate pärusmaa. See on osaliselt tõsi – need inimesed saavad kõige paremini hakkama kriisidega, mis puudutavad toodete rikkumist, toiduainete saastumist või moonutatud kasumiaruannet. Ent ootamatuid sündmusi, mis võivad sinu osakonnale või ettevõttele hävitavalt mõjuda, leidub teisigi. Näiteks ei suuda tarnija kohale toimetada äärmiselt olulist saadetist või muudab tähtsa meeskonnaliikme pikaajaline haigus vajaliku töö tegemise keeruliseks või võimatuks.

Planeerimise abil saab võimaliku katastroofi mõju leevendada, seda ennetada või mõnikord oma ettevõttele kriisist koguni kasu ammutada. Selles raamatus kirjeldatakse protsessi, mis aitab sul kriise efektiivselt juhtida, oled sa siis firma või osakonna juhataja või juhid meeskonda.

„Kriisijuhtimine“ kuulub Harvardi taskumentori sarja.

Sisukord

Mentori sõnum:
Efektiivse kriisijuhtimise mõjuvõim

Kriisijuhtimine: Põhitõed

Mis on kriis?
Teavet kriiside olemuse ja liikide kohta

Loomulikud ehk ettevõttega seotud sündmused

Tehnoloogiarikked

Majanduslikud tegurid ja turg

Kriisid ärisuhetes

Kriisijuhtimise kuus etappi

Esimene etapp: Kriisi ennetamine
Ennetusstrateegiate harjutamine neljal põhilisel kriisikohal

Kriisiauditi läbiviimine

Tähelepanu koondamine neljale põhilisele kriisikohale

Teine etapp: Kriisijuhtimiseks valmistumine
Ideed, mille abil kriisi võimalikku mõju hinnata
 ja kuidas kriisijuhtimisele alus panna

Ohtude ja kahjude teadvustamine

Kriisiplaani koostamine

Kriisijuhtimise meeskonna moodustamine

Vahendite ja teavitusplaani koostamine

Kolmas etapp: Kriisi teadvustamine
Kuidas otsustada, kas tegu on kriisiga

Kas see on kriis?

Kui see on kriis, kuidas sa sellega toime tuled?

Neljas etapp: Kriisi ohjeldamine
Strateegiad, kuidas kriisi laienemist takistada

Otsustavus ja kaastunne

Teavitustöö

Viies etapp: Kriisi lahendamine
Kuidas kriisile reageerida

Emotsioonide ohjeldamine

Juhirolli mõistmine

Tegutsemine

Kuues etapp: Kriisist õppimine
Millest järgmisel korral õppust võtta

Tagasivaade kriisi lahendamisele

Järgmiseks kriisiks valmistumine

Tulemuste jälgimine


Nõuanded ja abivahendid

Kriisijuhtimise abivahendid
Need töölehed aitavad sul eristada võimalikke kriise, teadvustada võimalikke hoiatusmärguandeid, koostada nimekirja vajalikest numbritest, luua päästeplaani, hinnata kriisi võimalikke mõjusid ja õppida kriisist

Testi ennast
Kasulik ülevaade selles raamatus kirjutatust. Tee testi enne ja pärast raamatu lugemist, et näha, kui palju sa oled õppinud.

Testi vastused

Lisainfo
Kui soovid teemasse süveneda, siis siinkohal on ära toodud mõnede artiklite ja raamatute pealkirjad

Kasutatud kirjandus

Märkmed
Oma mõtete kirjapanekuks

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust. 

Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

Tellimine
KriisijuhtimineOtsas
Kriisijuhtimine

Kriisijuhtimine

Norman R. Augustine
Tellimine
KriisijuhtimineOtsas

Kirjeldus

Mida sa teeksid, kui sinu parim töötaja homme töölt lahkuks? Mis siis, kui sinu kontorihoones puhkeks tulekahju ja sa ei pääseks mitu nädalat arvuti ega kaustade juurde – või mis veel hullem, sa jääksid isiklikest kaustadest üldse ilma? Kas sa saaksid edasi töötada ja täita klientidele, müüjatele ja tarnijatele antud lubadusi?

Paljude meelest on kriisijuhtimine siseaudiitorite, vastutavate töötajate ja suhtekorraldajate pärusmaa. See on osaliselt tõsi – need inimesed saavad kõige paremini hakkama kriisidega, mis puudutavad toodete rikkumist, toiduainete saastumist või moonutatud kasumiaruannet. Ent ootamatuid sündmusi, mis võivad sinu osakonnale või ettevõttele hävitavalt mõjuda, leidub teisigi. Näiteks ei suuda tarnija kohale toimetada äärmiselt olulist saadetist või muudab tähtsa meeskonnaliikme pikaajaline haigus vajaliku töö tegemise keeruliseks või võimatuks.

Planeerimise abil saab võimaliku katastroofi mõju leevendada, seda ennetada või mõnikord oma ettevõttele kriisist koguni kasu ammutada. Selles raamatus kirjeldatakse protsessi, mis aitab sul kriise efektiivselt juhtida, oled sa siis firma või osakonna juhataja või juhid meeskonda.

„Kriisijuhtimine“ kuulub Harvardi taskumentori sarja.

Norman R. Augustine
Lehekülgi: 88
Kirjastus: Äripäev

Mentori sõnum:
Efektiivse kriisijuhtimise mõjuvõim

Kriisijuhtimine: Põhitõed

Mis on kriis?
Teavet kriiside olemuse ja liikide kohta

Loomulikud ehk ettevõttega seotud sündmused

Tehnoloogiarikked

Majanduslikud tegurid ja turg

Kriisid ärisuhetes

Kriisijuhtimise kuus etappi

Esimene etapp: Kriisi ennetamine
Ennetusstrateegiate harjutamine neljal põhilisel kriisikohal

Kriisiauditi läbiviimine

Tähelepanu koondamine neljale põhilisele kriisikohale

Teine etapp: Kriisijuhtimiseks valmistumine
Ideed, mille abil kriisi võimalikku mõju hinnata
 ja kuidas kriisijuhtimisele alus panna

Ohtude ja kahjude teadvustamine

Kriisiplaani koostamine

Kriisijuhtimise meeskonna moodustamine

Vahendite ja teavitusplaani koostamine

Kolmas etapp: Kriisi teadvustamine
Kuidas otsustada, kas tegu on kriisiga

Kas see on kriis?

Kui see on kriis, kuidas sa sellega toime tuled?

Neljas etapp: Kriisi ohjeldamine
Strateegiad, kuidas kriisi laienemist takistada

Otsustavus ja kaastunne

Teavitustöö

Viies etapp: Kriisi lahendamine
Kuidas kriisile reageerida

Emotsioonide ohjeldamine

Juhirolli mõistmine

Tegutsemine

Kuues etapp: Kriisist õppimine
Millest järgmisel korral õppust võtta

Tagasivaade kriisi lahendamisele

Järgmiseks kriisiks valmistumine

Tulemuste jälgimine


Nõuanded ja abivahendid

Kriisijuhtimise abivahendid
Need töölehed aitavad sul eristada võimalikke kriise, teadvustada võimalikke hoiatusmärguandeid, koostada nimekirja vajalikest numbritest, luua päästeplaani, hinnata kriisi võimalikke mõjusid ja õppida kriisist

Testi ennast
Kasulik ülevaade selles raamatus kirjutatust. Tee testi enne ja pärast raamatu lugemist, et näha, kui palju sa oled õppinud.

Testi vastused

Lisainfo
Kui soovid teemasse süveneda, siis siinkohal on ära toodud mõnede artiklite ja raamatute pealkirjad

Kasutatud kirjandus

Märkmed
Oma mõtete kirjapanekuks

Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust. 

Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

© AS Äripäev 2000-2025
  • Aadress: Vana-Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]