Kriisijuhtimine
Mida sa teeksid, kui sinu parim töötaja homme töölt lahkuks? Mis siis, kui sinu kontorihoones puhkeks tulekahju ja sa ei pääseks mitu nädalat arvuti ega kaustade juurde – või mis veel hullem, sa jääksid isiklikest kaustadest üldse ilma? Kas sa saaksid edasi töötada ja täita klientidele, müüjatele ja tarnijatele antud lubadusi?
Paljude meelest on kriisijuhtimine siseaudiitorite, vastutavate töötajate ja suhtekorraldajate pärusmaa. See on osaliselt tõsi – need inimesed saavad kõige paremini hakkama kriisidega, mis puudutavad toodete rikkumist, toiduainete saastumist või moonutatud kasumiaruannet. Ent ootamatuid sündmusi, mis võivad sinu osakonnale või ettevõttele hävitavalt mõjuda, leidub teisigi. Näiteks ei suuda tarnija kohale toimetada äärmiselt olulist saadetist või muudab tähtsa meeskonnaliikme pikaajaline haigus vajaliku töö tegemise keeruliseks või võimatuks.
Planeerimise abil saab võimaliku katastroofi mõju leevendada, seda ennetada või mõnikord oma ettevõttele kriisist koguni kasu ammutada. Selles raamatus kirjeldatakse protsessi, mis aitab sul kriise efektiivselt juhtida, oled sa siis firma või osakonna juhataja või juhid meeskonda.
„Kriisijuhtimine“ kuulub Harvardi taskumentori sarja.
Sisukord
Mentori sõnum:
Efektiivse kriisijuhtimise mõjuvõim
Kriisijuhtimine: Põhitõed
Mis on kriis?
Teavet kriiside olemuse ja liikide kohta
Loomulikud ehk ettevõttega seotud sündmused
Tehnoloogiarikked
Majanduslikud tegurid ja turg
Kriisid ärisuhetes
Kriisijuhtimise kuus etappi
Esimene etapp: Kriisi ennetamine
Ennetusstrateegiate harjutamine neljal põhilisel kriisikohal
Kriisiauditi läbiviimine
Tähelepanu koondamine neljale põhilisele kriisikohale
Teine etapp: Kriisijuhtimiseks valmistumine
Ideed, mille abil kriisi võimalikku mõju hinnata
ja kuidas kriisijuhtimisele alus panna
Ohtude ja kahjude teadvustamine
Kriisiplaani koostamine
Kriisijuhtimise meeskonna moodustamine
Vahendite ja teavitusplaani koostamine
Kolmas etapp: Kriisi teadvustamine
Kuidas otsustada, kas tegu on kriisiga
Kas see on kriis?
Kui see on kriis, kuidas sa sellega toime tuled?
Neljas etapp: Kriisi ohjeldamine
Strateegiad, kuidas kriisi laienemist takistada
Otsustavus ja kaastunne
Teavitustöö
Viies etapp: Kriisi lahendamine
Kuidas kriisile reageerida
Emotsioonide ohjeldamine
Juhirolli mõistmine
Tegutsemine
Kuues etapp: Kriisist õppimine
Millest järgmisel korral õppust võtta
Tagasivaade kriisi lahendamisele
Järgmiseks kriisiks valmistumine
Tulemuste jälgimine
Nõuanded ja abivahendid
Kriisijuhtimise abivahendid
Need töölehed aitavad sul eristada võimalikke kriise, teadvustada võimalikke hoiatusmärguandeid, koostada nimekirja vajalikest numbritest, luua päästeplaani, hinnata kriisi võimalikke mõjusid ja õppida kriisist
Testi ennast
Kasulik ülevaade selles raamatus kirjutatust. Tee testi enne ja pärast raamatu lugemist, et näha, kui palju sa oled õppinud.
Testi vastused
Lisainfo
Kui soovid teemasse süveneda, siis siinkohal on ära toodud mõnede artiklite ja raamatute pealkirjad
Kasutatud kirjandus
Märkmed
Oma mõtete kirjapanekuks
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.
Kriisijuhtimine
Kirjeldus
Mida sa teeksid, kui sinu parim töötaja homme töölt lahkuks? Mis siis, kui sinu kontorihoones puhkeks tulekahju ja sa ei pääseks mitu nädalat arvuti ega kaustade juurde – või mis veel hullem, sa jääksid isiklikest kaustadest üldse ilma? Kas sa saaksid edasi töötada ja täita klientidele, müüjatele ja tarnijatele antud lubadusi?
Paljude meelest on kriisijuhtimine siseaudiitorite, vastutavate töötajate ja suhtekorraldajate pärusmaa. See on osaliselt tõsi – need inimesed saavad kõige paremini hakkama kriisidega, mis puudutavad toodete rikkumist, toiduainete saastumist või moonutatud kasumiaruannet. Ent ootamatuid sündmusi, mis võivad sinu osakonnale või ettevõttele hävitavalt mõjuda, leidub teisigi. Näiteks ei suuda tarnija kohale toimetada äärmiselt olulist saadetist või muudab tähtsa meeskonnaliikme pikaajaline haigus vajaliku töö tegemise keeruliseks või võimatuks.
Planeerimise abil saab võimaliku katastroofi mõju leevendada, seda ennetada või mõnikord oma ettevõttele kriisist koguni kasu ammutada. Selles raamatus kirjeldatakse protsessi, mis aitab sul kriise efektiivselt juhtida, oled sa siis firma või osakonna juhataja või juhid meeskonda.
„Kriisijuhtimine“ kuulub Harvardi taskumentori sarja.
Mentori sõnum:
Efektiivse kriisijuhtimise mõjuvõim
Kriisijuhtimine: Põhitõed
Mis on kriis?
Teavet kriiside olemuse ja liikide kohta
Loomulikud ehk ettevõttega seotud sündmused
Tehnoloogiarikked
Majanduslikud tegurid ja turg
Kriisid ärisuhetes
Kriisijuhtimise kuus etappi
Esimene etapp: Kriisi ennetamine
Ennetusstrateegiate harjutamine neljal põhilisel kriisikohal
Kriisiauditi läbiviimine
Tähelepanu koondamine neljale põhilisele kriisikohale
Teine etapp: Kriisijuhtimiseks valmistumine
Ideed, mille abil kriisi võimalikku mõju hinnata
ja kuidas kriisijuhtimisele alus panna
Ohtude ja kahjude teadvustamine
Kriisiplaani koostamine
Kriisijuhtimise meeskonna moodustamine
Vahendite ja teavitusplaani koostamine
Kolmas etapp: Kriisi teadvustamine
Kuidas otsustada, kas tegu on kriisiga
Kas see on kriis?
Kui see on kriis, kuidas sa sellega toime tuled?
Neljas etapp: Kriisi ohjeldamine
Strateegiad, kuidas kriisi laienemist takistada
Otsustavus ja kaastunne
Teavitustöö
Viies etapp: Kriisi lahendamine
Kuidas kriisile reageerida
Emotsioonide ohjeldamine
Juhirolli mõistmine
Tegutsemine
Kuues etapp: Kriisist õppimine
Millest järgmisel korral õppust võtta
Tagasivaade kriisi lahendamisele
Järgmiseks kriisiks valmistumine
Tulemuste jälgimine
Nõuanded ja abivahendid
Kriisijuhtimise abivahendid
Need töölehed aitavad sul eristada võimalikke kriise, teadvustada võimalikke hoiatusmärguandeid, koostada nimekirja vajalikest numbritest, luua päästeplaani, hinnata kriisi võimalikke mõjusid ja õppida kriisist
Testi ennast
Kasulik ülevaade selles raamatus kirjutatust. Tee testi enne ja pärast raamatu lugemist, et näha, kui palju sa oled õppinud.
Testi vastused
Lisainfo
Kui soovid teemasse süveneda, siis siinkohal on ära toodud mõnede artiklite ja raamatute pealkirjad
Kasutatud kirjandus
Märkmed
Oma mõtete kirjapanekuks
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.