Kuidas koostada müügikirja

Kuidas koostada müügikirja
Merike Lees
Lehekülgi: 160
Kirjastus: Äripäev

Iga päev jõuab meie e-kirjakastidesse kümneid müügipakkumisi. Enamik neist lähevad otsejoones prügikasti ja kustutatakse avamata. Saatja jaoks aga valmistab selline olukord suurt peavalu - kuidas ikkagi jõuda oletatava sihtgrupini, panna teda pakkumist lugema ja mis kõige olulisem, ka pakutavat ostma. Seepärast tuleb leida üha uusi võimalusi ning nippe, kuidas massilises e-kirjade tulvas silma paista.

Raamatu autor on võtnud eesmärgiks vaadelda müügikirja koostamise protsessi algusest lõpuni, analüüsida kirja sisu koostamise põhimõtteid ja läbi erinevate näidete pakkuda turundusega tegelevale inimesele abi kirjalike müügitekstide koostamiseks. Räägitakse ka postituskampaaniast ja seadusepiirangutest kirja laialisaatmisel.

Oma panuse andsid raamatusse erialaste kommentaaride näol Tartu Ülikooli õigusinstituudi professor ja reklaamipsühholoog Talis Bachmann, Tallinna Ülikooli reklaami ja imagoloogia osakonna juhataja Tiina Hiob ning keeletoimetaja eriala õppejõud Reili Argus, Tallinna Ülikooli magistrant Katrin Rikberg, Leo Expressi juht Rivo Räim, Eesti Elektronposti juht Tõnu Kõiv ja advokaadibüroo Raidla & Partnerid vandeadvokaat Ants Nõmper.

Raamatuga on kaasas CD!

Koos raamatuga saab lugeja seekord kaasa ka CD, millelt leiab kirja- ja dokumendinäidised. Erinevad kirjatüübid lihtsustavad kindlasti nii era- kui tööasjus kirjade koostamist, samuti annavad need hea aluse müügikirjade korrektseks vormistamiseks.

Plaadil on näidisena:

• akt

• algatuskiri

• algatuskirja vastus

• avaldus

• CV

• e-kiri

• faks

• garantiikiri

• kaaskiri

• kirjaplank

• käskkiri

• meeldetuletuskiri

• motivatsioonikiri

• protokoll

• soovituskiri

• tellimiskiri

• vastuskiri

• volikiri

• üldplank

• üleandmise-vastuvõtmise akt

• ümbriku vormistamine

Arvustused

Rando ReiningAS Teabeliin kliendisuhete peaspetsialist, Müügimeister 2007

„…viis sekundit on aeg, mille potentsiaalne klient on andnud oma tähelepanu võitmiseks“ – see on valus tõde. Hea lugeja, kui sulle tundub, et sinu elus on tulnud ette ebaõnnestumisi või kaheldavusi müügikirjade koostamisel, siis võib see raamat osutuda järgmisel korral sulle päästerõngaks. Kuna tänasel Eesti müügi- ja turundusmaastikul on sageli väga palju kehvapoolseid reklaame ning tekste, siis usun, et järgides Merike Leesi kirjutatud raamatus „Kuidas koostada müügikirja?“ ära toodud nõuandeid ja mõtteteri, ei ole sinu kirjad edaspidi kunagi need, mis prügikasti satuvad.

Teemad nagu reklaamtekstid, erinevad pakkumised, kirjade kujundus, pöördumised ja viisakus, soodustused ning nende esitamine, erinevad kirja- ja kõneviisid kuni edukuse, semikooloni, kodulehe etiketi, uudiste, hinna ja raha esitamise, pressiteate kirjutamise, keeleloogika, kampaaniate, seaduste ja intiimsuseni välja – need on ainult mõned teemadest, millega sa seda raamatut lugedes kokku puutud. Väga mugav on leida üheskoos ja samast allikast erinevate oma ala spetsialistide nõuandeid. Siit edasi pead küll juba ise tark olema, et osata neid loetud häid soovitusi õigel ajal, õiges kohas ja õiges koguses kasutada. Palun ära ainult üle pinguta, sest tekstidesse peab jääma ka fun-i ning oma eripära ja käekiri!

Arvan, et kui järgmise müügikirja koostamisel järgid sajaprotsendiliselt kõiki raamatus äratoodud nõuandeid, siis saab see kindlasti nii grammatiliselt laitmatu, olemuselt viisakas kui ka kõiki reegleid järgiv, aga kas see ka täidab alati oma eesmärki – kahtlen veidi.Kui minuni jõudis raamatu käsikiri, siis lugesin selle paari tunniga õhinal läbi. Päris hea aga seda kõike sai korraga hirmus palju. Seega soovitan sinul nautida seda raamatut peatükkhaaval. Loe, seosta loetut oma tööga, mõtle, kuidas teed hetkel ning kujuta ette, mis juhtuks, kui prooviks hoopis nii nagu raamat soovitab? Kuna oma töös puutun igapäevaselt kokku müügikirjade ning pakkumistega, siis olen veendunud, et nii artiklid raamatus kui ka näidised plaadil saavad minu heaks töökaaslaseks.Kokkuvõtteks soovitan kindlasti selle raamatu koos CD plaadiga oma riiulile muretseda, kui tegeled tekstide ja kirjade koostamisega, olgu tegemist siis müügipakkumiste, teeninduse ja tagasiside või koolituste-ürituste või suhtekorralduse valdkonnaga. Ning ära jäta seda sinna tolmu koguma, vaid kasuta usinalt.

Tanel TalveWinter Media Group juhataja

Raamatut lugema hakates olin meeldivalt üllatunud, et seal ei räägitudki pelgalt müügikirja korrektsest grammatilisest ja visuaalsest vormistamisest, vaid raamat keskendus just „olulisele“ e müügikirja sisule. Mida ja kuidas öelda e-kirjas nii, et see mõjuks veenvalt, müüvalt, paneks kliendid tegutsema või aitaks täita mingeid muid seatud eesmärke? Või veelgi enam, mida teha, et just Sinu e-kirjaga ei juhtuks sama, mis miljonite teiste e-kirjadega, et lugeja kustutab e-kirja avamata lihtsalt ära? Eriti kasulikud on minu arvates raamatus otse elust võetud näited ja nendele tehtud analüüs.

Soovitaksin lisaks raamatu lugemisele abiks võtta ka mõõtmise, nii palju kui see mõistlik ja vajalik tundub. Miski muu ei aita teil jälgida oma uudis-, müügi- või reklaamikirja toimivust - millise reaktsiooni üks või teine e-kiri esile kutsus, kui palju e-kirja avati ja loeti, tuttavatele edasi saadeti, palju külastusi kodulehele või kampaaniasaidile tuli jmt. Statistika kogumine ja kampaania pidev jälgimine annab kindlasti väärtuslikku infot selle kohta, kui edukalt asi toimib, mida tuleks muuta või ka laiemalt, kui efektiivne turunduskanal e-postiturundus Sinu ettevõtte jaoks üleüldse on.

Samuti kutsun üles julgeid ettevõtteid mitte niivõrd järgima reegleid ja näpunäiteid ainult, mis on kahtlemata kasulikud, vaid välja mõtlema ja proovima ka uusi ning seni mittekasutatud e-postiturunduse võimalusi. Olgu selleks siis omamoodi või tähelepanuväärselt imelik sõnastus, uudne lähenemisnurk või mõni täitsa hull idee. Kuna internetis ja e-posti maailmas on kõik väga lihtsalt mõõdetav, kuidas kliendid Su reklaamile ja pakkumistele reageerivad ja millist kasu Sa ise/Su ettevõtte sellest saab, siis eksperimenteerige ja vaadake, kuidas see mõjutab Sinu kliendibaasi kasvu, internetilehe külastatavust, oste, klientide rahulolu ja -tagasisidet.

Tellimine
Kuidas koostada müügikirjaOtsas
Kuidas koostada müügikirja

Kuidas koostada müügikirja

Merike Lees
Tellimine
Kuidas koostada müügikirjaOtsas

Kirjeldus

Iga päev jõuab meie e-kirjakastidesse kümneid müügipakkumisi. Enamik neist lähevad otsejoones prügikasti ja kustutatakse avamata. Saatja jaoks aga valmistab selline olukord suurt peavalu - kuidas ikkagi jõuda oletatava sihtgrupini, panna teda pakkumist lugema ja mis kõige olulisem, ka pakutavat ostma. Seepärast tuleb leida üha uusi võimalusi ning nippe, kuidas massilises e-kirjade tulvas silma paista.

Raamatu autor on võtnud eesmärgiks vaadelda müügikirja koostamise protsessi algusest lõpuni, analüüsida kirja sisu koostamise põhimõtteid ja läbi erinevate näidete pakkuda turundusega tegelevale inimesele abi kirjalike müügitekstide koostamiseks. Räägitakse ka postituskampaaniast ja seadusepiirangutest kirja laialisaatmisel.

Oma panuse andsid raamatusse erialaste kommentaaride näol Tartu Ülikooli õigusinstituudi professor ja reklaamipsühholoog Talis Bachmann, Tallinna Ülikooli reklaami ja imagoloogia osakonna juhataja Tiina Hiob ning keeletoimetaja eriala õppejõud Reili Argus, Tallinna Ülikooli magistrant Katrin Rikberg, Leo Expressi juht Rivo Räim, Eesti Elektronposti juht Tõnu Kõiv ja advokaadibüroo Raidla & Partnerid vandeadvokaat Ants Nõmper.

Raamatuga on kaasas CD!

Koos raamatuga saab lugeja seekord kaasa ka CD, millelt leiab kirja- ja dokumendinäidised. Erinevad kirjatüübid lihtsustavad kindlasti nii era- kui tööasjus kirjade koostamist, samuti annavad need hea aluse müügikirjade korrektseks vormistamiseks.

Plaadil on näidisena:

• akt

• algatuskiri

• algatuskirja vastus

• avaldus

• CV

• e-kiri

• faks

• garantiikiri

• kaaskiri

• kirjaplank

• käskkiri

• meeldetuletuskiri

• motivatsioonikiri

• protokoll

• soovituskiri

• tellimiskiri

• vastuskiri

• volikiri

• üldplank

• üleandmise-vastuvõtmise akt

• ümbriku vormistamine

Lisainfo

Merike Lees
Lehekülgi: 160
Kirjastus: Äripäev

Arvustused (2)

Rando ReiningAS Teabeliin kliendisuhete peaspetsialist, Müügimeister 2007

„…viis sekundit on aeg, mille potentsiaalne klient on andnud oma tähelepanu võitmiseks“ – see on valus tõde. Hea lugeja, kui sulle tundub, et sinu elus on tulnud ette ebaõnnestumisi või kaheldavusi müügikirjade koostamisel, siis võib see raamat osutuda järgmisel korral sulle päästerõngaks. Kuna tänasel Eesti müügi- ja turundusmaastikul on sageli väga palju kehvapoolseid reklaame ning tekste, siis usun, et järgides Merike Leesi kirjutatud raamatus „Kuidas koostada müügikirja?“ ära toodud nõuandeid ja mõtteteri, ei ole sinu kirjad edaspidi kunagi need, mis prügikasti satuvad.

Teemad nagu reklaamtekstid, erinevad pakkumised, kirjade kujundus, pöördumised ja viisakus, soodustused ning nende esitamine, erinevad kirja- ja kõneviisid kuni edukuse, semikooloni, kodulehe etiketi, uudiste, hinna ja raha esitamise, pressiteate kirjutamise, keeleloogika, kampaaniate, seaduste ja intiimsuseni välja – need on ainult mõned teemadest, millega sa seda raamatut lugedes kokku puutud. Väga mugav on leida üheskoos ja samast allikast erinevate oma ala spetsialistide nõuandeid. Siit edasi pead küll juba ise tark olema, et osata neid loetud häid soovitusi õigel ajal, õiges kohas ja õiges koguses kasutada. Palun ära ainult üle pinguta, sest tekstidesse peab jääma ka fun-i ning oma eripära ja käekiri!

Arvan, et kui järgmise müügikirja koostamisel järgid sajaprotsendiliselt kõiki raamatus äratoodud nõuandeid, siis saab see kindlasti nii grammatiliselt laitmatu, olemuselt viisakas kui ka kõiki reegleid järgiv, aga kas see ka täidab alati oma eesmärki – kahtlen veidi.Kui minuni jõudis raamatu käsikiri, siis lugesin selle paari tunniga õhinal läbi. Päris hea aga seda kõike sai korraga hirmus palju. Seega soovitan sinul nautida seda raamatut peatükkhaaval. Loe, seosta loetut oma tööga, mõtle, kuidas teed hetkel ning kujuta ette, mis juhtuks, kui prooviks hoopis nii nagu raamat soovitab? Kuna oma töös puutun igapäevaselt kokku müügikirjade ning pakkumistega, siis olen veendunud, et nii artiklid raamatus kui ka näidised plaadil saavad minu heaks töökaaslaseks.Kokkuvõtteks soovitan kindlasti selle raamatu koos CD plaadiga oma riiulile muretseda, kui tegeled tekstide ja kirjade koostamisega, olgu tegemist siis müügipakkumiste, teeninduse ja tagasiside või koolituste-ürituste või suhtekorralduse valdkonnaga. Ning ära jäta seda sinna tolmu koguma, vaid kasuta usinalt.

Tanel TalveWinter Media Group juhataja

Raamatut lugema hakates olin meeldivalt üllatunud, et seal ei räägitudki pelgalt müügikirja korrektsest grammatilisest ja visuaalsest vormistamisest, vaid raamat keskendus just „olulisele“ e müügikirja sisule. Mida ja kuidas öelda e-kirjas nii, et see mõjuks veenvalt, müüvalt, paneks kliendid tegutsema või aitaks täita mingeid muid seatud eesmärke? Või veelgi enam, mida teha, et just Sinu e-kirjaga ei juhtuks sama, mis miljonite teiste e-kirjadega, et lugeja kustutab e-kirja avamata lihtsalt ära? Eriti kasulikud on minu arvates raamatus otse elust võetud näited ja nendele tehtud analüüs.

Soovitaksin lisaks raamatu lugemisele abiks võtta ka mõõtmise, nii palju kui see mõistlik ja vajalik tundub. Miski muu ei aita teil jälgida oma uudis-, müügi- või reklaamikirja toimivust - millise reaktsiooni üks või teine e-kiri esile kutsus, kui palju e-kirja avati ja loeti, tuttavatele edasi saadeti, palju külastusi kodulehele või kampaaniasaidile tuli jmt. Statistika kogumine ja kampaania pidev jälgimine annab kindlasti väärtuslikku infot selle kohta, kui edukalt asi toimib, mida tuleks muuta või ka laiemalt, kui efektiivne turunduskanal e-postiturundus Sinu ettevõtte jaoks üleüldse on.

Samuti kutsun üles julgeid ettevõtteid mitte niivõrd järgima reegleid ja näpunäiteid ainult, mis on kahtlemata kasulikud, vaid välja mõtlema ja proovima ka uusi ning seni mittekasutatud e-postiturunduse võimalusi. Olgu selleks siis omamoodi või tähelepanuväärselt imelik sõnastus, uudne lähenemisnurk või mõni täitsa hull idee. Kuna internetis ja e-posti maailmas on kõik väga lihtsalt mõõdetav, kuidas kliendid Su reklaamile ja pakkumistele reageerivad ja millist kasu Sa ise/Su ettevõtte sellest saab, siis eksperimenteerige ja vaadake, kuidas see mõjutab Sinu kliendibaasi kasvu, internetilehe külastatavust, oste, klientide rahulolu ja -tagasisidet.

© AS Äripäev 2000-2022
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]