Mürgised emotsioonid

Kuidas osavõtlikud juhid tulevad toime valu ja konfliktidega

Mürgised emotsioonid
Peter J. Frost
Lehekülgi: 296
Kirjastus: Väike Vanker

"Mürgised emotsioonid" räägib, mida firmad ja nende liidrid emotsionaalse surutise tingimustes paratamatult teevad, kuidas see surutis muutub mürgiseks ning mis mõju võib ladestunud mürgistel emotsioonidel olla inimestele ja ettevõtetele. Kümned kirjeldatud näited osutavad, milleni taolised suhted inimesi viia võivad.

"Mürgised emotsioonid" annab arvukaid deja vu-hetki igaühele, kes on kollektiivis töötanud. Tegemist on emotsionaalse intelligentsuse teooria edasiarenduse ja uurimistöö kokkuvõttega.

Raamat näitab väga detailselt, mida teha, et pinged ei ladestuks töötajatesse. Peter Frost klassifitseerib muuhulgas juhitüüpe, kes endast mingil moel mürgiallikaid kujutavad: olgu nimetatud pahatahtlikud juhid, nõrga või ebapiisava suhtlusoskusega juhid, pealetükkivad ning reetlikud juhid. Tänapäeva tööelus võidutsevad rivaliteet ja võidujooks, seega peaks olema kosutav lugeda raamatut, mis väärtustab hoolivust ja töötajate tervist.

Autor sai raamatu eest 2003. aasta George R. Terry raamatuauhinna, millega autasustatakse viimase kahe aasta jooksul juhtimisteooria arendamisele enim kaasa aidanud raamatuid.

Arvustused

Mare Porkpsühholoog
Organisatsiooni tervise jaoks on vaja mürgiallikate äratundmist ja mürgiste emotsioonide puhverdamist, kust iganes nad ka ei pärine. Mõte, mis saab kinnitust raamatut lugedes: inimese valu kohtlemine võiks olla saavutustele orienteeritud ja mõõdetava tulemusega protsess, täpselt doseeritud empaatia. Põnev oleks teada, kui palju personali- jt juhte tunneb end ära "mürgikäitlejates", kes pole veel saanud eriettevalmistust ja tulevad mürgiga toime emotsionaalse terve mõistuse abil.
Aavo KokkEesti Päevalehe peadirektor
Peter Frost on organisatsiooniteooriasse toonud kaks uut suurt ideed. 1999. a avaldas ta ajakirjas Management Inquiry artikli "Miks on kaastunne oluline". Ta on jälginud meditsiiniõdede käitumist haiglas ja täheldanud, et kaastundliku suhtumisega õdede all paranesid patsiendid paremini. Selle tähelepaneku valguses jälgis ja uuris Peter Frost ka teisi organisatsioone ning väitis, et kaastunne on oluline kommunikatsiooni parandaja ja usalduse tekitaja. Teine idee on seotud mürgiste emotsioonidega. Koos Sandra Robinsoniga avaldas Peter Frost samuti 1999. aastal ajakirjas Harvard Business Review arikli "Mürgikäitlejad: organisatsiooni kangelased ja kannatajad" ning 2002. a koos paljude kaasautoritega samas ajakirjas artikli "Juhtimine traumade ajal". Siin on peamine idee selles, et suur osa juhi tööst on probleemide, pingete, intriigide ja hingehädade lahendamine. Osal on selleks annet, osal mitte. Probleeme lahendavad juhid on ka organisatioonile väga kasulikud, kuna nad hävitavad mürki (pingeid ja arusaamatusi), mida organisatsioonid tahes-tahtmata toodavad. Samas kulutab selline tegevus keha ja vaimu ning just juhid-mürgikäitlejad langevad sageli esimesena rivist välja. Raamat "Mürgised emotsioonid" ühendab need kaks ideed ning lisab enamatki. Senised organisatsiooni- ja juhtimisteooriad eeldavad häirivalt sageli, et õigesti juhtides kaovad kõik probleemid. Peter Frost on ühes intervjuus selgesti öelnud, et pinge ja valu on organisatsioonile, ühiskonnale ja inimesele omane. Neid ei saa kaotada, nendega tuleb õppida toime tulema. Just see mõtteviis teebki selle raamatu väga huvitavaks. Seni on mitmed ka eesti keelde pandud raamatud õpetanud, kuidas peaks inimene oma pingeid ja stressi juhtima. Nüüd on meil raamat, mis räägib, kuidas organisatsioon peaks seda tegema.
Tellimine
Mürgised emotsioonidOtsas
Mürgised emotsioonid

Mürgised emotsioonid

Peter J. Frost
Kuidas osavõtlikud juhid tulevad toime valu ja konfliktidega
Tellimine
Mürgised emotsioonidOtsas

Kirjeldus

"Mürgised emotsioonid" räägib, mida firmad ja nende liidrid emotsionaalse surutise tingimustes paratamatult teevad, kuidas see surutis muutub mürgiseks ning mis mõju võib ladestunud mürgistel emotsioonidel olla inimestele ja ettevõtetele. Kümned kirjeldatud näited osutavad, milleni taolised suhted inimesi viia võivad.

"Mürgised emotsioonid" annab arvukaid deja vu-hetki igaühele, kes on kollektiivis töötanud. Tegemist on emotsionaalse intelligentsuse teooria edasiarenduse ja uurimistöö kokkuvõttega.

Raamat näitab väga detailselt, mida teha, et pinged ei ladestuks töötajatesse. Peter Frost klassifitseerib muuhulgas juhitüüpe, kes endast mingil moel mürgiallikaid kujutavad: olgu nimetatud pahatahtlikud juhid, nõrga või ebapiisava suhtlusoskusega juhid, pealetükkivad ning reetlikud juhid. Tänapäeva tööelus võidutsevad rivaliteet ja võidujooks, seega peaks olema kosutav lugeda raamatut, mis väärtustab hoolivust ja töötajate tervist.

Autor sai raamatu eest 2003. aasta George R. Terry raamatuauhinna, millega autasustatakse viimase kahe aasta jooksul juhtimisteooria arendamisele enim kaasa aidanud raamatuid.

Lisainfo

Peter J. Frost
Lehekülgi: 296
Kirjastus: Väike Vanker

Arvustused (2)

Mare Porkpsühholoog
Organisatsiooni tervise jaoks on vaja mürgiallikate äratundmist ja mürgiste emotsioonide puhverdamist, kust iganes nad ka ei pärine. Mõte, mis saab kinnitust raamatut lugedes: inimese valu kohtlemine võiks olla saavutustele orienteeritud ja mõõdetava tulemusega protsess, täpselt doseeritud empaatia. Põnev oleks teada, kui palju personali- jt juhte tunneb end ära "mürgikäitlejates", kes pole veel saanud eriettevalmistust ja tulevad mürgiga toime emotsionaalse terve mõistuse abil.
Aavo KokkEesti Päevalehe peadirektor
Peter Frost on organisatsiooniteooriasse toonud kaks uut suurt ideed. 1999. a avaldas ta ajakirjas Management Inquiry artikli "Miks on kaastunne oluline". Ta on jälginud meditsiiniõdede käitumist haiglas ja täheldanud, et kaastundliku suhtumisega õdede all paranesid patsiendid paremini. Selle tähelepaneku valguses jälgis ja uuris Peter Frost ka teisi organisatsioone ning väitis, et kaastunne on oluline kommunikatsiooni parandaja ja usalduse tekitaja. Teine idee on seotud mürgiste emotsioonidega. Koos Sandra Robinsoniga avaldas Peter Frost samuti 1999. aastal ajakirjas Harvard Business Review arikli "Mürgikäitlejad: organisatsiooni kangelased ja kannatajad" ning 2002. a koos paljude kaasautoritega samas ajakirjas artikli "Juhtimine traumade ajal". Siin on peamine idee selles, et suur osa juhi tööst on probleemide, pingete, intriigide ja hingehädade lahendamine. Osal on selleks annet, osal mitte. Probleeme lahendavad juhid on ka organisatioonile väga kasulikud, kuna nad hävitavad mürki (pingeid ja arusaamatusi), mida organisatsioonid tahes-tahtmata toodavad. Samas kulutab selline tegevus keha ja vaimu ning just juhid-mürgikäitlejad langevad sageli esimesena rivist välja. Raamat "Mürgised emotsioonid" ühendab need kaks ideed ning lisab enamatki. Senised organisatsiooni- ja juhtimisteooriad eeldavad häirivalt sageli, et õigesti juhtides kaovad kõik probleemid. Peter Frost on ühes intervjuus selgesti öelnud, et pinge ja valu on organisatsioonile, ühiskonnale ja inimesele omane. Neid ei saa kaotada, nendega tuleb õppida toime tulema. Just see mõtteviis teebki selle raamatu väga huvitavaks. Seni on mitmed ka eesti keelde pandud raamatud õpetanud, kuidas peaks inimene oma pingeid ja stressi juhtima. Nüüd on meil raamat, mis räägib, kuidas organisatsioon peaks seda tegema.
© AS Äripäev 2000-2022
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]