Otsustavad kõnelused

Otsustavad kõnelused
Ron McMillan
Lehekülgi: 248
Kirjastus: Äripäev

Meil kõigil tuleb vahel pidada olulisi ja raskeid kõnelusi. Need võivad olla igapäevased jutuajamised keerulistel teemadel ning mõjutavad suuremal või vähemal määral meie elu.

Paraku on inimese loomuses hoiduda kõnelustest, mis võivad halba või haiget teha. Oleme selliste jutuajamiste vältimisel lausa meistrid. Kolleegid saadavad üksteisele e-kirju, ehkki peaksid minema töökaaslase kabinetti ja asjad selgeks rääkima. Ülemused jätavad kõneposti sõnumeid, selle asemel et otse asja kallale asuda. Pereliikmeid muudavad teemat, kui see liiga tuleohtlikuks muutub. Me kasutame tundlike teemade vältimiseks igasuguseid vahendeid.

Aga see ei pea nii olema. Raamat "Otsustavad kõnelused" aitab oluliste kõnelustega hästi hakkama saada ja õpetab seda oskust valdama, et suudaksid igasugustel teemadel rääkida.

Mis eristab otsustavat kõnelust argisest?

Esiteks, arvamused on erinevad. Näiteks räägid ülemusega võimalikust ametikõrgendusest. Tema arvab, et sa pole valmis, sina arvad, et oled.

Teiseks, panused on kõrged. Oled koos nelja kolleegiga koosolekul ja üritate valida uut turundusstrateegiat. Te peate tegema midagi teistmoodi või teie firma ei saavuta oma iga-aastast eesmärki.

Kolmandaks, emotsioonid mõjutavad kõiki. Ajad abikaasaga juttu ja tema mainib "inetut vahejuhtumit" eelmisel päeval toimunud peol. Selgub, et sa mitte ainult ei flirtinud seal kellegagi, vaid abikaasa sõnul "te lausa amelesite". Sina ei mäleta flirti. Mäletad vaid, et olid viisakas ja sõbralik …

Sisukord

1. peatükk. Mis on otsustav kõnelus?
Ja keda see huvitab?
2. peatükk. Otsustavate kõneluste pidamiseks vajalike oskuste omandamine
Dialoogi võim
3. peatükk. Alusta südamest
Kuidas keskenduda sellele, mida sa tegelikult tahad?
4. peatükk. Õpi märkama
Kuidas tabada ohtlikku hetke?
5. peatükk. Hoolitse kindlustunde eest
Kuidas teha nii, et võiksite rääkida peaaegu kõigest?
6. peatükk. Lugude omandamine
Kuidas pidada dialoogi, kui oled vihane, hirmul või solvunud?
7. peatükk. Tegevusplaan
Kuidas kõnelda veenvalt, mitte ärritavalt?
8. peatükk. Õpi tundma teiste plaane
Kuidas kuulata, kui teised ägestuvad või tõmbuvad endasse?
9. peatükk. Hakka tegutsema
Kuidas pöörata otsustavad kõnelused tegudeks ja tulemusteks?
10. peatükk: Ettevalmistus
Vahendid, mis aitavad valmistuda ja õppida
11. peatükk. Jah, aga ...
Nõuandeid rasketeks juhtudeks
12. peatükk. Muuda oma elu
Kuidas ideed harjumusteks muuta?

Arvustused

Andres Liinatettevõtja

Soovitan tähtsale jutuajamisele minna põhjalikult ettevalmistatuna. Mõtle, mida sa tahad saavutada ja kuhu sellega välja jõuda. Alustada tasub n-ö ühisest teemast ja seejärel liikuda eriarvamusi põhjustanud seikade juurde.

Eduka tulemuse garanteerib hea suhtlemisoskus, mille tähtsaimaks eeldusteks on empaatiavõime ja teise inimese käitumismotiivide mõistmine.

„Otsustavad kõnelused“ on kasulik juhtimisraamat, ent samas on kindel, et ükski raamatust omandatud tehnika ei garanteeri iseenesest õnnestumist ja edu. Oluline on see, kuidas uued teadmised sobituvad seni õpitu mosaiiki. Et olla otsustavatel kõnelustel edukas, on vaja harjutamist, tööd ja ka pisut õnne.

Mare Porkkliinilise psühholoogia professor

Mida tähtsam on kõnelus, seda suurem on pinge ning sellises olukorras jäävad inimesed sageli oma emotsioonide haldamisega hätta. Meie võimalikku ebaedu otsustavates kõnelustes saab põhjendada olukorra pingelisusega, millesse me tähtsaid jutuajamisi pidades satume. Pinge suurendab nii ressursi kasutamise oskust, kui ka ebaõnnestumise võimalust. Tähtis jutuajamine võiks vallandada lisaressursi pinge talumiseks. Tegelikult aga läheb sageli vastupidi: selle asemel, et oma jõudu juurde saada kõneluse tähtsusest, võime kaotada hoopis tunnete üle kontrolli.

Heal suhtlejal on täpne enese-, partneri- ja situatsioonitaju ning sellest sõltuvalt muudab ta oma käitumisviise. Tal on oskusi kindlustada mugav emotsionaalne kontakt. Kuulajana oskab ta vajadusel jääda neutraalseks, mis tähendab harjumust registreerida nii positiivseid kui negatiivseid emotsioone, laskmata end sellest kaasa tõmmata. Head suhtlejad oskavad leida mugavt suhtlusdistantsi. Otsustavaid kõnelusi määrab oskus mõista kogu olukorra tähendust mõlema inimese jaoks ja harjumus oma tunnetega toime tulla, mis ongi ju teatavasti üks eriti tähtis ülesanne elus.

Tellimine
Otsustavad kõnelusedOtsas
Otsustavad kõnelused

Otsustavad kõnelused

Ron McMillan
Tellimine
Otsustavad kõnelusedOtsas

Kirjeldus

Meil kõigil tuleb vahel pidada olulisi ja raskeid kõnelusi. Need võivad olla igapäevased jutuajamised keerulistel teemadel ning mõjutavad suuremal või vähemal määral meie elu.

Paraku on inimese loomuses hoiduda kõnelustest, mis võivad halba või haiget teha. Oleme selliste jutuajamiste vältimisel lausa meistrid. Kolleegid saadavad üksteisele e-kirju, ehkki peaksid minema töökaaslase kabinetti ja asjad selgeks rääkima. Ülemused jätavad kõneposti sõnumeid, selle asemel et otse asja kallale asuda. Pereliikmeid muudavad teemat, kui see liiga tuleohtlikuks muutub. Me kasutame tundlike teemade vältimiseks igasuguseid vahendeid.

Aga see ei pea nii olema. Raamat "Otsustavad kõnelused" aitab oluliste kõnelustega hästi hakkama saada ja õpetab seda oskust valdama, et suudaksid igasugustel teemadel rääkida.

Mis eristab otsustavat kõnelust argisest?

Esiteks, arvamused on erinevad. Näiteks räägid ülemusega võimalikust ametikõrgendusest. Tema arvab, et sa pole valmis, sina arvad, et oled.

Teiseks, panused on kõrged. Oled koos nelja kolleegiga koosolekul ja üritate valida uut turundusstrateegiat. Te peate tegema midagi teistmoodi või teie firma ei saavuta oma iga-aastast eesmärki.

Kolmandaks, emotsioonid mõjutavad kõiki. Ajad abikaasaga juttu ja tema mainib "inetut vahejuhtumit" eelmisel päeval toimunud peol. Selgub, et sa mitte ainult ei flirtinud seal kellegagi, vaid abikaasa sõnul "te lausa amelesite". Sina ei mäleta flirti. Mäletad vaid, et olid viisakas ja sõbralik …

Lisainfo

Ron McMillan
Lehekülgi: 248
Kirjastus: Äripäev

Sisukord

1. peatükk. Mis on otsustav kõnelus?
Ja keda see huvitab?
2. peatükk. Otsustavate kõneluste pidamiseks vajalike oskuste omandamine
Dialoogi võim
3. peatükk. Alusta südamest
Kuidas keskenduda sellele, mida sa tegelikult tahad?
4. peatükk. Õpi märkama
Kuidas tabada ohtlikku hetke?
5. peatükk. Hoolitse kindlustunde eest
Kuidas teha nii, et võiksite rääkida peaaegu kõigest?
6. peatükk. Lugude omandamine
Kuidas pidada dialoogi, kui oled vihane, hirmul või solvunud?
7. peatükk. Tegevusplaan
Kuidas kõnelda veenvalt, mitte ärritavalt?
8. peatükk. Õpi tundma teiste plaane
Kuidas kuulata, kui teised ägestuvad või tõmbuvad endasse?
9. peatükk. Hakka tegutsema
Kuidas pöörata otsustavad kõnelused tegudeks ja tulemusteks?
10. peatükk: Ettevalmistus
Vahendid, mis aitavad valmistuda ja õppida
11. peatükk. Jah, aga ...
Nõuandeid rasketeks juhtudeks
12. peatükk. Muuda oma elu
Kuidas ideed harjumusteks muuta?

Arvustused (2)

Andres Liinatettevõtja

Soovitan tähtsale jutuajamisele minna põhjalikult ettevalmistatuna. Mõtle, mida sa tahad saavutada ja kuhu sellega välja jõuda. Alustada tasub n-ö ühisest teemast ja seejärel liikuda eriarvamusi põhjustanud seikade juurde.

Eduka tulemuse garanteerib hea suhtlemisoskus, mille tähtsaimaks eeldusteks on empaatiavõime ja teise inimese käitumismotiivide mõistmine.

„Otsustavad kõnelused“ on kasulik juhtimisraamat, ent samas on kindel, et ükski raamatust omandatud tehnika ei garanteeri iseenesest õnnestumist ja edu. Oluline on see, kuidas uued teadmised sobituvad seni õpitu mosaiiki. Et olla otsustavatel kõnelustel edukas, on vaja harjutamist, tööd ja ka pisut õnne.

Mare Porkkliinilise psühholoogia professor

Mida tähtsam on kõnelus, seda suurem on pinge ning sellises olukorras jäävad inimesed sageli oma emotsioonide haldamisega hätta. Meie võimalikku ebaedu otsustavates kõnelustes saab põhjendada olukorra pingelisusega, millesse me tähtsaid jutuajamisi pidades satume. Pinge suurendab nii ressursi kasutamise oskust, kui ka ebaõnnestumise võimalust. Tähtis jutuajamine võiks vallandada lisaressursi pinge talumiseks. Tegelikult aga läheb sageli vastupidi: selle asemel, et oma jõudu juurde saada kõneluse tähtsusest, võime kaotada hoopis tunnete üle kontrolli.

Heal suhtlejal on täpne enese-, partneri- ja situatsioonitaju ning sellest sõltuvalt muudab ta oma käitumisviise. Tal on oskusi kindlustada mugav emotsionaalne kontakt. Kuulajana oskab ta vajadusel jääda neutraalseks, mis tähendab harjumust registreerida nii positiivseid kui negatiivseid emotsioone, laskmata end sellest kaasa tõmmata. Head suhtlejad oskavad leida mugavt suhtlusdistantsi. Otsustavaid kõnelusi määrab oskus mõista kogu olukorra tähendust mõlema inimese jaoks ja harjumus oma tunnetega toime tulla, mis ongi ju teatavasti üks eriti tähtis ülesanne elus.

© AS Äripäev 2000-2024
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]