See on turundus

Et olla nähtav, pead õppima nägema

See on turundus
Seth Godin
Lehekülgi: 192
Ilmub: 21.11.2019
Kirjastus: Äripäev

New York Timesi ja Wall Street Journali bestseller.

Seth Godin on turundusmaailma üks helgemaid päid, kelle kuldne käepuudutus on tõstnud tuhast neid, keda teised on ammu maha kandnud. Tema arusaam turundusest, müügist ning reklaamist viib mängu hoopis teisele tasemele, kus panused on kõrged, kuid nii ka tulemused. Seth Godin on mees, kelle tabavatest slogan´itest on saanud ärimaailma käibefraasid.  

Godin ütleb, et turundusest ei saa üle ega ümber – see on nagu tolm, mis trügib ülbelt kõikjale. Kui küsid ülemuselt paremat palka, turundad. Kui teed sotsiaalmeedias uue geniaalse postituse, turundad. Kui propageerid võsukesele krõpsu asemel porgandit, turundad. Kuid tõsiasi, et me hommikust õhtuni agaralt turundame, ei tee meist veel meistrid, väidab Godin. Ta ütleb, et turundamisest on saanud sama märkamatu ja automaatne harjumus kui hommikune hambapesu. See saab aga tähendada vaid üht – kätte on jõudnud aeg, mil turundamine pikale vajunud talveunest taas üles raputada.

Godin ütleb, et suurepärane turundaja ehitab oma taktika üles empaatiale, suhtele ning emotsioonidele, mitte aga armutult tähelepanu küttivale reklaamile. Hea turundaja ei suru klienti oma ettevõtte probleeme lahendama, vaid mõtleb sellele, kuidas saaks ettevõte sandis seisus klienti aidata. „See on turundus“ keskendub viisidele, kuidas kujundada organisatsiooni väärtusi ümber nõnda, et see köidaks eelkõige „õigete“ klientide tähelepanu.

Raamat koondab turundusmeistri tarkused ühtseks, kompaktseks, lihtsasti seeditavaks süsteemiks, millel puudub parim enne sildike. Godin selgitab, kuidas turundada nii, et tulemusest tunneks uhkust nii konservatiivne korporatsioon kui ka oma eksistentsi nimel siplev idufirma. Autori nutikad tähelepanekud ning meeleolukad näited aitavad muu hulgas mõista:

  • Miks vanad lähenemisviisid ja taktikad enam ei toimi?
  • Kuidas läbi positsioneerimise väärtuslikud kliendid üles noppida?
  • Kuidas oma sihtgrupis usaldus välja teenida?

Sisukord

Autori eessõna 11

 

Esimene peatükk 15

Mitte mass, mitte spämm, mitte häbematus ...

 

Teine peatükk 21

Turundaja õpib nägema

 

Kolmas peatükk 24

Turundus muudab lugude, sidemete ja kogemuse kaudu

 

Neljas peatükk 31

Väikseim elujõuline turg

 

Viies peatükk 42

Paremat otsimas

 

Kuues peatükk 57

Masstoodangust kaugemale

 

Seitsmes peatükk 65

Unistuste ja soovide lõuend

 

Kaheksas peatükk 73

Veel võimalikest klientidest: väikseima elujõulise turu otsimine

 

Üheksas peatükk 82

Meietaolised inimesed teevad selliseid asju

 

Kümnes peatükk 90

Usaldus ja pinge viivad edasi

 

Üheteistkümnes peatükk 96

Staatus, domineerimine ja kuuluvus

 

Kaheteistkümnes peatükk 108

Parem äriplaan

 

Kolmeteistkümnes peatükk 111

Semiootika, sümbolid ja rahvakeel

 

Neljateistkümnes peatükk 119

Kohtle inimesi erinevalt

 

Viieteistkümnes peatükk 125

Õigete inimesteni jõudmine

 

Kuueteistkümnes peatükk 134

Hind on lugu

 

Seitsmeteistkümnes peatükk 141

Lubamine ja silmapaistvus mõjuringis

 

Kaheksateistkümnes peatükk 148

Usaldust napib nagu tähelepanugi

 

Üheksateistkümnes peatükk 151

Lehter

 

Kahekümnes peatükk 169

Kogukonna haldamine ja juhtimine

 

Kahekümne esimene peatükk 175

Paar kavakindla tegutsemisega juhtumi uuringut

 

Kahekümne teine peatükk 179

Turundus toimib ja nüüd on sinu kord

 

Kahekümne kolmas peatükk 181

Turundamine kõige tähtsamale inimesele

 

Lihtne turundusankeet 187

Tänusõnad 189

Autorist 191

 

Arvustused

Annika OjaOrkla Eesti turundusdirektor

Parimad turundajad on põllumehed, mitte kütid

Seth Godin on olnud turundajate õpetaja ja suunaja üle kahekümne aasta. Sestap on igati loogiline, et just tema kirjutas raamatu „See on turundus“.

Godin on võtnud nõuks koondada oma piiramatud teadmised ja uskumused ühte raamatusse. Tegu pole turundusõpiku ega ühe keskse idee arendusega. Minemata ühegi teemaga ülemäära süvitsi, on tulemuseks turundusfilosoofiline mõtisklus, mis sobib pigem edasijõudnutele kui esimeseks kokkupuuteks turundusega.

Raamat on terviklik lugu turundusest, mille iga peatükk avab ühe tahu. Samas jätab Godin teemad piisavalt avatuks ja vabalt tõlgendatavaks. Ta ei paku valmis vastuseid ega praktilisi näpunäiteid stiilis „10 reeglit sellest, kuidas saada paremaks“ ega ka case study’sid, mida otseselt eeskujuks võtta.

Raamatu õpetlikkus väljendub värvikates näidetes

„Kui Tesla Model S turule toodi, oli selle esmane ülesanne jutustada lugu, mis paneks luksusautode neofiile murdma truudust nende senisele automargile. Murdma selles mõttes, et eelmise margi omamine poleks enam fun. Sellega ei saaks enam hoobelda. See ei näitaks enam staatust, seda, et oled nutikas ja rikas inimene, palju nutikam ja rikkam kui kõik teised.“

Teinegi näide raamatust kinnitab, et tänapäeva ühiskonnas ei ole staatus enam seotud domineerimise, vaid kuhugi kuuluvusega. Nike projekt Breaking 2 – alistada maratonil kahe tunni piir – toimus läbi kogukonna kaasamise, mistõttu oleksid nad ka täieliku ebaõnnestumise korral ikkagi õnnestunud.

Kas turundus on halb?

Vahel on. Kas turundajad on halvad? Mõni on. Just nii küsib ja vastab Godin.

Raamat paneb mõtlema turunduse ja turundajate rollist maailmas: võimust, eetikast, aususest ja austusest kliendi, ühiskonna ning iseenda vastu. See on raamat vastutusest kasutada oma annet ja teadmisi millegi suurema hüvanguks, meie võimest maailma muuta.

Godin ütleb, et ideaalis ei lahenda turundaja klientide abil ettevõtte probleeme, vaid vastupidi – turunduse toel leitakse lahendusi tarbijate muredele. Tõsi, alati ei saa turundaja valida, mida ta müüb.

Godin soovitab tungivalt omaks võtta ka mõtte, et need, kes on meist erinevad, tegelikult ei teeskle seda. „Me ei teeskle. Meie kliendid ei teeskle. Ka need, kes eelistavad sinu asemel konkurenti, ei teeskle. Kui me suudame omaks võtta mõtte, et inimesed on valinud, kelleks nad muutuda tahavad, on nendega palju lihtsam tantsida. Mitte selleks, et neid muuta, mitte panna neid möönma, et nad eksisid. Lihtsalt tantsida, et oleks võimalus nendega suhelda, lisada oma lugu sellele, mida nad näevad, ja oma tõekspidamised sellele, mida nad kuulevad.“

Parimad turundajad on põllu­mehed, mitte kütid. Miks nii, see selgugu juba raamatust.

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust. 

Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

Tellimine
Paberraamat
TASUTA TARNE 3-4 tööpäeva
NaN €
E-raamat
NaN €
Näita käibemaksuga
See on turundus

See on turundus

Seth Godin
Et olla nähtav, pead õppima nägema
Tellimine
Paberraamat
TASUTA TARNE 3-4 tööpäeva
NaN €
E-raamat
NaN €
Näita käibemaksuga

Kirjeldus

New York Timesi ja Wall Street Journali bestseller.

Seth Godin on turundusmaailma üks helgemaid päid, kelle kuldne käepuudutus on tõstnud tuhast neid, keda teised on ammu maha kandnud. Tema arusaam turundusest, müügist ning reklaamist viib mängu hoopis teisele tasemele, kus panused on kõrged, kuid nii ka tulemused. Seth Godin on mees, kelle tabavatest slogan´itest on saanud ärimaailma käibefraasid.  

Godin ütleb, et turundusest ei saa üle ega ümber – see on nagu tolm, mis trügib ülbelt kõikjale. Kui küsid ülemuselt paremat palka, turundad. Kui teed sotsiaalmeedias uue geniaalse postituse, turundad. Kui propageerid võsukesele krõpsu asemel porgandit, turundad. Kuid tõsiasi, et me hommikust õhtuni agaralt turundame, ei tee meist veel meistrid, väidab Godin. Ta ütleb, et turundamisest on saanud sama märkamatu ja automaatne harjumus kui hommikune hambapesu. See saab aga tähendada vaid üht – kätte on jõudnud aeg, mil turundamine pikale vajunud talveunest taas üles raputada.

Godin ütleb, et suurepärane turundaja ehitab oma taktika üles empaatiale, suhtele ning emotsioonidele, mitte aga armutult tähelepanu küttivale reklaamile. Hea turundaja ei suru klienti oma ettevõtte probleeme lahendama, vaid mõtleb sellele, kuidas saaks ettevõte sandis seisus klienti aidata. „See on turundus“ keskendub viisidele, kuidas kujundada organisatsiooni väärtusi ümber nõnda, et see köidaks eelkõige „õigete“ klientide tähelepanu.

Raamat koondab turundusmeistri tarkused ühtseks, kompaktseks, lihtsasti seeditavaks süsteemiks, millel puudub parim enne sildike. Godin selgitab, kuidas turundada nii, et tulemusest tunneks uhkust nii konservatiivne korporatsioon kui ka oma eksistentsi nimel siplev idufirma. Autori nutikad tähelepanekud ning meeleolukad näited aitavad muu hulgas mõista:

  • Miks vanad lähenemisviisid ja taktikad enam ei toimi?
  • Kuidas läbi positsioneerimise väärtuslikud kliendid üles noppida?
  • Kuidas oma sihtgrupis usaldus välja teenida?

Lisainfo

Seth Godin
Lehekülgi: 192
Ilmub: 21.11.2019
Kirjastus: Äripäev

Sisukord

Autori eessõna 11

 

Esimene peatükk 15

Mitte mass, mitte spämm, mitte häbematus ...

 

Teine peatükk 21

Turundaja õpib nägema

 

Kolmas peatükk 24

Turundus muudab lugude, sidemete ja kogemuse kaudu

 

Neljas peatükk 31

Väikseim elujõuline turg

 

Viies peatükk 42

Paremat otsimas

 

Kuues peatükk 57

Masstoodangust kaugemale

 

Seitsmes peatükk 65

Unistuste ja soovide lõuend

 

Kaheksas peatükk 73

Veel võimalikest klientidest: väikseima elujõulise turu otsimine

 

Üheksas peatükk 82

Meietaolised inimesed teevad selliseid asju

 

Kümnes peatükk 90

Usaldus ja pinge viivad edasi

 

Üheteistkümnes peatükk 96

Staatus, domineerimine ja kuuluvus

 

Kaheteistkümnes peatükk 108

Parem äriplaan

 

Kolmeteistkümnes peatükk 111

Semiootika, sümbolid ja rahvakeel

 

Neljateistkümnes peatükk 119

Kohtle inimesi erinevalt

 

Viieteistkümnes peatükk 125

Õigete inimesteni jõudmine

 

Kuueteistkümnes peatükk 134

Hind on lugu

 

Seitsmeteistkümnes peatükk 141

Lubamine ja silmapaistvus mõjuringis

 

Kaheksateistkümnes peatükk 148

Usaldust napib nagu tähelepanugi

 

Üheksateistkümnes peatükk 151

Lehter

 

Kahekümnes peatükk 169

Kogukonna haldamine ja juhtimine

 

Kahekümne esimene peatükk 175

Paar kavakindla tegutsemisega juhtumi uuringut

 

Kahekümne teine peatükk 179

Turundus toimib ja nüüd on sinu kord

 

Kahekümne kolmas peatükk 181

Turundamine kõige tähtsamale inimesele

 

Lihtne turundusankeet 187

Tänusõnad 189

Autorist 191

 

Arvustused (1)

Annika OjaOrkla Eesti turundusdirektor

Parimad turundajad on põllumehed, mitte kütid

Seth Godin on olnud turundajate õpetaja ja suunaja üle kahekümne aasta. Sestap on igati loogiline, et just tema kirjutas raamatu „See on turundus“.

Godin on võtnud nõuks koondada oma piiramatud teadmised ja uskumused ühte raamatusse. Tegu pole turundusõpiku ega ühe keskse idee arendusega. Minemata ühegi teemaga ülemäära süvitsi, on tulemuseks turundusfilosoofiline mõtisklus, mis sobib pigem edasijõudnutele kui esimeseks kokkupuuteks turundusega.

Raamat on terviklik lugu turundusest, mille iga peatükk avab ühe tahu. Samas jätab Godin teemad piisavalt avatuks ja vabalt tõlgendatavaks. Ta ei paku valmis vastuseid ega praktilisi näpunäiteid stiilis „10 reeglit sellest, kuidas saada paremaks“ ega ka case study’sid, mida otseselt eeskujuks võtta.

Raamatu õpetlikkus väljendub värvikates näidetes

„Kui Tesla Model S turule toodi, oli selle esmane ülesanne jutustada lugu, mis paneks luksusautode neofiile murdma truudust nende senisele automargile. Murdma selles mõttes, et eelmise margi omamine poleks enam fun. Sellega ei saaks enam hoobelda. See ei näitaks enam staatust, seda, et oled nutikas ja rikas inimene, palju nutikam ja rikkam kui kõik teised.“

Teinegi näide raamatust kinnitab, et tänapäeva ühiskonnas ei ole staatus enam seotud domineerimise, vaid kuhugi kuuluvusega. Nike projekt Breaking 2 – alistada maratonil kahe tunni piir – toimus läbi kogukonna kaasamise, mistõttu oleksid nad ka täieliku ebaõnnestumise korral ikkagi õnnestunud.

Kas turundus on halb?

Vahel on. Kas turundajad on halvad? Mõni on. Just nii küsib ja vastab Godin.

Raamat paneb mõtlema turunduse ja turundajate rollist maailmas: võimust, eetikast, aususest ja austusest kliendi, ühiskonna ning iseenda vastu. See on raamat vastutusest kasutada oma annet ja teadmisi millegi suurema hüvanguks, meie võimest maailma muuta.

Godin ütleb, et ideaalis ei lahenda turundaja klientide abil ettevõtte probleeme, vaid vastupidi – turunduse toel leitakse lahendusi tarbijate muredele. Tõsi, alati ei saa turundaja valida, mida ta müüb.

Godin soovitab tungivalt omaks võtta ka mõtte, et need, kes on meist erinevad, tegelikult ei teeskle seda. „Me ei teeskle. Meie kliendid ei teeskle. Ka need, kes eelistavad sinu asemel konkurenti, ei teeskle. Kui me suudame omaks võtta mõtte, et inimesed on valinud, kelleks nad muutuda tahavad, on nendega palju lihtsam tantsida. Mitte selleks, et neid muuta, mitte panna neid möönma, et nad eksisid. Lihtsalt tantsida, et oleks võimalus nendega suhelda, lisada oma lugu sellele, mida nad näevad, ja oma tõekspidamised sellele, mida nad kuulevad.“

Parimad turundajad on põllu­mehed, mitte kütid. Miks nii, see selgugu juba raamatust.

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust. 

Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

© AS Äripäev 2000-2024
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]