Stressijuhtimine

Stressijuhtimine
Edward Hallowell
Lehekülgi: 120
Kirjastus: Äripäev

Kell on pool kaheksa reede õhtul ja sina istud pärast pikka ja stressirohket nädalat ikka kontoris töölaua taga. Nädala alguses andis üks parimatest töötajatest lahkumisavalduse. Firmas liiguvad jutud koondamistest. Kaks tundi tagasi tõi ülemus su lauale terve hunniku uusi projekte. Sa tunned, kuidas adrenaliin soontes möllab. Ent järele mõeldes mõistad, et stress ei piirdu ainult viimase nädalaga. Töö juures on olukord juba mitu kuud keeruline olnud ja see hakkab närvidele käima.

“No kuule,” ütled sa endale. “Elu on edaspidigi täis stressirohkeid olukordi. Ära tee neist välja, need kaovad iseenesest.” Sul on õigus, et stress on osa meie elust. Ent selle eiramise osas tasuks ettevaatlik olla. Kui lased stressitasemel liiga kõrgele kerkida – või liiga kaua püsida –, võid sina ise, sinu meeskond ja ka firma selle eest kallist hinda maksta. Allasurutud kahjulik stress võib hakata mõjuma tervisele ja töötulemustele ega lase sul meeskonda efektiivselt juhtida, mis omakorda takistab tööd.

Ometi pole stress alati halb. Mõistlikul tasemel võib see sinusse süstida energiat ning ärgitada lahendama tööalaseid probleeme ja saavutama eesmärke. Mis on stressijuhtimise võti? Teha vahet kasulikul ja kahjulikul stressil ning hinnata seejärel oma stressitaset. Kui tase hakkab lähenema ohtlikule piirile, asu seda ohjama raamatus kirjeldatud lihtsate meetodite abil. Esimene tähtis samm on peamiste stressipõhjuste – kaitsetus- ja võimetustunde – vähendamine.

Sa ei saa ega tohigi stressist täielikult vabaneda. Aga sa võid õppida seda juhtima, et see töötaks sinu kasuks, mitte kahjuks.

"Stressijuhtimine" kuulub Harvardi taskumentori sarja.

Sisukord

Mentori sõnum: Miks on stressijuhtimine vajalik?

Stressijuhtimine: Põhitõed

Ülekoormus ja haiglaslik muretsemine
Kasulikku infot negatiivse stressi kohta

Muretsemine

Miks stressi pärast muret tunda?

Muretsemise põhivõrrand

Halvad asjad siiski juhtuvad

Positiivne stress ja tulemuslik muretsemine
Tugev pooltargument kasulikule stressile

Muretsemise edasiviiv jõud

Targa muretsemise majanduslik väärtus

Erinev stressitase erinevatele inimestele

Stressitaseme hindamine
Kuidas otsustada, kas sa oled liigselt stressis

Kas sul on probleem?

Põhilised tööga seotud stressitegurid

Distressi tundemärgid

Stressi tasemed

Stressist jagusaamine
Stressijuhtimise strateegiad – ära lase stressil ennast juhtida

Leppimine või tegutsemine?

Muretsemise põhivõrrandi ümberpööramine

Neljaetapiline lähenemisviis

Tööalase ja isikliku elu tasakaalu säilitamine

Tegutsemine muretsemise asemel
Kolmeosalise range korra tutvustamine

Kolmeosaline strateegia

Esimene osa: hinda

Teine osa: planeeri

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubion Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.

Oleme tegutsenud juba 15 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

Tellimine
StressijuhtimineOtsas
Stressijuhtimine

Stressijuhtimine

Edward Hallowell
Tellimine
StressijuhtimineOtsas

Kirjeldus

Kell on pool kaheksa reede õhtul ja sina istud pärast pikka ja stressirohket nädalat ikka kontoris töölaua taga. Nädala alguses andis üks parimatest töötajatest lahkumisavalduse. Firmas liiguvad jutud koondamistest. Kaks tundi tagasi tõi ülemus su lauale terve hunniku uusi projekte. Sa tunned, kuidas adrenaliin soontes möllab. Ent järele mõeldes mõistad, et stress ei piirdu ainult viimase nädalaga. Töö juures on olukord juba mitu kuud keeruline olnud ja see hakkab närvidele käima.

“No kuule,” ütled sa endale. “Elu on edaspidigi täis stressirohkeid olukordi. Ära tee neist välja, need kaovad iseenesest.” Sul on õigus, et stress on osa meie elust. Ent selle eiramise osas tasuks ettevaatlik olla. Kui lased stressitasemel liiga kõrgele kerkida – või liiga kaua püsida –, võid sina ise, sinu meeskond ja ka firma selle eest kallist hinda maksta. Allasurutud kahjulik stress võib hakata mõjuma tervisele ja töötulemustele ega lase sul meeskonda efektiivselt juhtida, mis omakorda takistab tööd.

Ometi pole stress alati halb. Mõistlikul tasemel võib see sinusse süstida energiat ning ärgitada lahendama tööalaseid probleeme ja saavutama eesmärke. Mis on stressijuhtimise võti? Teha vahet kasulikul ja kahjulikul stressil ning hinnata seejärel oma stressitaset. Kui tase hakkab lähenema ohtlikule piirile, asu seda ohjama raamatus kirjeldatud lihtsate meetodite abil. Esimene tähtis samm on peamiste stressipõhjuste – kaitsetus- ja võimetustunde – vähendamine.

Sa ei saa ega tohigi stressist täielikult vabaneda. Aga sa võid õppida seda juhtima, et see töötaks sinu kasuks, mitte kahjuks.

"Stressijuhtimine" kuulub Harvardi taskumentori sarja.

Lisainfo

Edward Hallowell
Lehekülgi: 120
Kirjastus: Äripäev

Sisukord

Mentori sõnum: Miks on stressijuhtimine vajalik?

Stressijuhtimine: Põhitõed

Ülekoormus ja haiglaslik muretsemine
Kasulikku infot negatiivse stressi kohta

Muretsemine

Miks stressi pärast muret tunda?

Muretsemise põhivõrrand

Halvad asjad siiski juhtuvad

Positiivne stress ja tulemuslik muretsemine
Tugev pooltargument kasulikule stressile

Muretsemise edasiviiv jõud

Targa muretsemise majanduslik väärtus

Erinev stressitase erinevatele inimestele

Stressitaseme hindamine
Kuidas otsustada, kas sa oled liigselt stressis

Kas sul on probleem?

Põhilised tööga seotud stressitegurid

Distressi tundemärgid

Stressi tasemed

Stressist jagusaamine
Stressijuhtimise strateegiad – ära lase stressil ennast juhtida

Leppimine või tegutsemine?

Muretsemise põhivõrrandi ümberpööramine

Neljaetapiline lähenemisviis

Tööalase ja isikliku elu tasakaalu säilitamine

Tegutsemine muretsemise asemel
Kolmeosalise range korra tutvustamine

Kolmeosaline strateegia

Esimene osa: hinda

Teine osa: planeeri

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubion Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.

Oleme tegutsenud juba 15 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

© AS Äripäev 2000-2022
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]