Suhteprobleemide lahendamine

Suhteprobleemide lahendamine
Barry Rosen
Lehekülgi: 96
Kirjastus: Äripäev

Ärritunud sõnavahetus ülemuse, kolleegi, töötaja, isegi kliendi või varustajaga on üks tööelu ebameeldivaid üllatusi. Me kipume sääraseid vestlusi vältima, nii nagu kipume vältima ka muid ebamugavusi. Keerulised suhted tekitavad negatiivseid tundeid – masendust, pahameelt ja viha. Sellistel hetkedel tunneme, et meie vajadus turvalisuse, mõistmise ja mõjuvõimu järele ei ole rahuldatud. Mahasurutud vaenulikkus ja solvumine kurnavad, vähendavad meeskonna töö tulemuslikkust ja rikuvad suhteid kaastöötajatega.

Väärarusaamad ja konfliktid käivad inimestevahelise suhtlemise juurde. Sellised olukorrad annavad osapooltele võimalusele enda ja üksteise kohta rohkem teada saada ning ka välja selgitada, kuidas töö ühiselt tehtud saaks. Sõnavahetust on peaaegu alati võimalik lahendada ja selle käigus koguni suhet tugevdada. Me oleme siiski sotsiaalsed olendid, tahame omavahel hästi läbi saada, elada ise ja lasta teistel elada. Keeruliste suhete puntras hakkama saamine nõuab eneseteadlikkust, oskusi ja ka julgust.

"Suhteprobleemide lahendamisest“ saad teada, mis põhjustab suhteprobleeme ja kuidas kõrvaldada takistused, mis ei lase paljudel juhtidel neid lahendada. Sa õpid kasutama ka praktilisi võtteid, otsustamaks, millised konfliktid väärivad sinu tähelepanu, kuidas hinnata suhteprobleemide põhjusi ja kuidas säärases olukorras tihti lõkkele löövaid tundeid talitseda. Lisaks on kirjeldatud strateegiaid, mille abil konflikti põhjustanud probleeme lahendada ja kuidas töötajaid omavahel lepitada.

"Suhteprobleemide lahendamine" kuulub Harvardi taskumentori sarja.

Sisukord

Mentori sõnum: miks õppida suhteprobleeme lahendama?

Suhteprobleemide lahendamine: põhitõed

Mis on suhteprobleemid?
Infot selle kohta, miks juhid väldivad tööl suhteprobleemide lahendamist

Näiteid suhteprobleemidest

Kõrvalda takistused konflikti lahendamise teelt

Muutus paremusele on võimalik

Mis põhjustab suhteprobleeme?
Pilguheit asjaoludele, mis võivad põhjustada keerulisi suhteid

Erinevused seisukohtades ja huvides

Erinevused arusaamades, motivatsioonis ja stiilides

Erinev elukogemus ja kultuuriline taust

Kuidas otsustada, milliseid suhteprobleeme lahendada
Protsess, mis aitab tööalased konfliktid tähtsuse järjekorda seada

Kuidas otsustada, kas sina oled probleemi tekkimises kaassüüdlane

Oma motiivide lahkamine

Oluliste suhete teadvustamine

Suhete parandamisvõimaluste vaagimine

Esimene samm: faktide hindamine
Soovitused, kuidas selgitada, mis konflikti ajal tegelikult toimub

Nägemustest rääkimine

Kavatsuste mõistmine

Probleemi süvendajate teadvustamine

Teine samm: emotsioonide lahkamine
Strateegiad, kuidas tegelda tugevate negatiivsete tunnetega, mida konflikt tekitab

Emotsioonide teadvustamine

Laastavate mõtete ümbersõnastamine

Tunnete produktiivne väljendamine

Kolmas samm: minapilti ähvardavate ohtude tõrjumine
Nõuanded, kuidas minapilti ähvardavate ohtudega ise hakkama saada ja ka teisi selles aidata

Ohu mõistmine

Ohu tõrjumine

Teiste aitamine minapilti ähvardavate ohtude tõrjumisel

Neljas samm: tegeliku probleemi lahendamine
Nõuanded, kuidas suhteprobleemi põhjust kõrvaldada

Probleemi produktiivne sõnastamine

Rääkimine ja kuulamine

Muudatuste plaani koostamine

Kuidas aidata oma töötajatel suhteprobleeme lahendada
Soovitused, kuidas leevendada alluvatevahelisi konflikte

Kuidas otsustada, kas sekkuda

Lahendusele kaasaaitamine

Töötajate juhendamine oskuste täiendamisel

Nõuanded ja abivahendid

Suhteprobleemide lahendamise abivahendid
Need töölehed aitavad sul tuvastada konflikti põhjust, otsustada, milliste suhteprobleemidega tegelda, sõnastada suhteprobleeme tekitavaid erinevaid arusaamu, hinnata enda oskusi konflikti lahkamisel, koostada muudatuste plaani ja lahendada kahe töötaja vahelisi suhteprobleeme.

Testi ennast
Ülevaade selles raamatus kirjutatust. Tee testi enne ja pärast raamatu lugemist, et näha, kui palju sa oled õppinud.

Testi vastused

Lisainfo
Kui soovid teemasse süveneda, siis siinkohal on ära toodud mõnede artiklite ja raamatute pealkirjad.

Kasutatud kirjandus

Märkmed
Oma mõtete kirjapanekuks

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubion Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.

Oleme tegutsenud juba 15 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

Tellimine
Suhteprobleemide lahendamineOtsas
Suhteprobleemide lahendamine

Suhteprobleemide lahendamine

Barry Rosen
Tellimine
Suhteprobleemide lahendamineOtsas

Kirjeldus

Ärritunud sõnavahetus ülemuse, kolleegi, töötaja, isegi kliendi või varustajaga on üks tööelu ebameeldivaid üllatusi. Me kipume sääraseid vestlusi vältima, nii nagu kipume vältima ka muid ebamugavusi. Keerulised suhted tekitavad negatiivseid tundeid – masendust, pahameelt ja viha. Sellistel hetkedel tunneme, et meie vajadus turvalisuse, mõistmise ja mõjuvõimu järele ei ole rahuldatud. Mahasurutud vaenulikkus ja solvumine kurnavad, vähendavad meeskonna töö tulemuslikkust ja rikuvad suhteid kaastöötajatega.

Väärarusaamad ja konfliktid käivad inimestevahelise suhtlemise juurde. Sellised olukorrad annavad osapooltele võimalusele enda ja üksteise kohta rohkem teada saada ning ka välja selgitada, kuidas töö ühiselt tehtud saaks. Sõnavahetust on peaaegu alati võimalik lahendada ja selle käigus koguni suhet tugevdada. Me oleme siiski sotsiaalsed olendid, tahame omavahel hästi läbi saada, elada ise ja lasta teistel elada. Keeruliste suhete puntras hakkama saamine nõuab eneseteadlikkust, oskusi ja ka julgust.

"Suhteprobleemide lahendamisest“ saad teada, mis põhjustab suhteprobleeme ja kuidas kõrvaldada takistused, mis ei lase paljudel juhtidel neid lahendada. Sa õpid kasutama ka praktilisi võtteid, otsustamaks, millised konfliktid väärivad sinu tähelepanu, kuidas hinnata suhteprobleemide põhjusi ja kuidas säärases olukorras tihti lõkkele löövaid tundeid talitseda. Lisaks on kirjeldatud strateegiaid, mille abil konflikti põhjustanud probleeme lahendada ja kuidas töötajaid omavahel lepitada.

"Suhteprobleemide lahendamine" kuulub Harvardi taskumentori sarja.

Lisainfo

Barry Rosen
Lehekülgi: 96
Kirjastus: Äripäev

Sisukord

Mentori sõnum: miks õppida suhteprobleeme lahendama?

Suhteprobleemide lahendamine: põhitõed

Mis on suhteprobleemid?
Infot selle kohta, miks juhid väldivad tööl suhteprobleemide lahendamist

Näiteid suhteprobleemidest

Kõrvalda takistused konflikti lahendamise teelt

Muutus paremusele on võimalik

Mis põhjustab suhteprobleeme?
Pilguheit asjaoludele, mis võivad põhjustada keerulisi suhteid

Erinevused seisukohtades ja huvides

Erinevused arusaamades, motivatsioonis ja stiilides

Erinev elukogemus ja kultuuriline taust

Kuidas otsustada, milliseid suhteprobleeme lahendada
Protsess, mis aitab tööalased konfliktid tähtsuse järjekorda seada

Kuidas otsustada, kas sina oled probleemi tekkimises kaassüüdlane

Oma motiivide lahkamine

Oluliste suhete teadvustamine

Suhete parandamisvõimaluste vaagimine

Esimene samm: faktide hindamine
Soovitused, kuidas selgitada, mis konflikti ajal tegelikult toimub

Nägemustest rääkimine

Kavatsuste mõistmine

Probleemi süvendajate teadvustamine

Teine samm: emotsioonide lahkamine
Strateegiad, kuidas tegelda tugevate negatiivsete tunnetega, mida konflikt tekitab

Emotsioonide teadvustamine

Laastavate mõtete ümbersõnastamine

Tunnete produktiivne väljendamine

Kolmas samm: minapilti ähvardavate ohtude tõrjumine
Nõuanded, kuidas minapilti ähvardavate ohtudega ise hakkama saada ja ka teisi selles aidata

Ohu mõistmine

Ohu tõrjumine

Teiste aitamine minapilti ähvardavate ohtude tõrjumisel

Neljas samm: tegeliku probleemi lahendamine
Nõuanded, kuidas suhteprobleemi põhjust kõrvaldada

Probleemi produktiivne sõnastamine

Rääkimine ja kuulamine

Muudatuste plaani koostamine

Kuidas aidata oma töötajatel suhteprobleeme lahendada
Soovitused, kuidas leevendada alluvatevahelisi konflikte

Kuidas otsustada, kas sekkuda

Lahendusele kaasaaitamine

Töötajate juhendamine oskuste täiendamisel

Nõuanded ja abivahendid

Suhteprobleemide lahendamise abivahendid
Need töölehed aitavad sul tuvastada konflikti põhjust, otsustada, milliste suhteprobleemidega tegelda, sõnastada suhteprobleeme tekitavaid erinevaid arusaamu, hinnata enda oskusi konflikti lahkamisel, koostada muudatuste plaani ja lahendada kahe töötaja vahelisi suhteprobleeme.

Testi ennast
Ülevaade selles raamatus kirjutatust. Tee testi enne ja pärast raamatu lugemist, et näha, kui palju sa oled õppinud.

Testi vastused

Lisainfo
Kui soovid teemasse süveneda, siis siinkohal on ära toodud mõnede artiklite ja raamatute pealkirjad.

Kasutatud kirjandus

Märkmed
Oma mõtete kirjapanekuks

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubion Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.

Oleme tegutsenud juba 15 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

© AS Äripäev 2000-2022
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]