Suhteprobleemide lahendamine
Ärritunud sõnavahetus ülemuse, kolleegi, töötaja, isegi kliendi või varustajaga on üks tööelu ebameeldivaid üllatusi. Me kipume sääraseid vestlusi vältima, nii nagu kipume vältima ka muid ebamugavusi. Keerulised suhted tekitavad negatiivseid tundeid – masendust, pahameelt ja viha. Sellistel hetkedel tunneme, et meie vajadus turvalisuse, mõistmise ja mõjuvõimu järele ei ole rahuldatud. Mahasurutud vaenulikkus ja solvumine kurnavad, vähendavad meeskonna töö tulemuslikkust ja rikuvad suhteid kaastöötajatega.
Väärarusaamad ja konfliktid käivad inimestevahelise suhtlemise juurde. Sellised olukorrad annavad osapooltele võimalusele enda ja üksteise kohta rohkem teada saada ning ka välja selgitada, kuidas töö ühiselt tehtud saaks. Sõnavahetust on peaaegu alati võimalik lahendada ja selle käigus koguni suhet tugevdada. Me oleme siiski sotsiaalsed olendid, tahame omavahel hästi läbi saada, elada ise ja lasta teistel elada. Keeruliste suhete puntras hakkama saamine nõuab eneseteadlikkust, oskusi ja ka julgust.
"Suhteprobleemide lahendamisest“ saad teada, mis põhjustab suhteprobleeme ja kuidas kõrvaldada takistused, mis ei lase paljudel juhtidel neid lahendada. Sa õpid kasutama ka praktilisi võtteid, otsustamaks, millised konfliktid väärivad sinu tähelepanu, kuidas hinnata suhteprobleemide põhjusi ja kuidas säärases olukorras tihti lõkkele löövaid tundeid talitseda. Lisaks on kirjeldatud strateegiaid, mille abil konflikti põhjustanud probleeme lahendada ja kuidas töötajaid omavahel lepitada.
"Suhteprobleemide lahendamine" kuulub Harvardi taskumentori sarja.
Sisukord
Mentori sõnum: miks õppida suhteprobleeme lahendama?
Suhteprobleemide lahendamine: põhitõed
Mis on suhteprobleemid?
Infot selle kohta, miks juhid väldivad tööl suhteprobleemide lahendamist
Näiteid suhteprobleemidest
Kõrvalda takistused konflikti lahendamise teelt
Muutus paremusele on võimalik
Mis põhjustab suhteprobleeme?
Pilguheit asjaoludele, mis võivad põhjustada keerulisi suhteid
Erinevused seisukohtades ja huvides
Erinevused arusaamades, motivatsioonis ja stiilides
Erinev elukogemus ja kultuuriline taust
Kuidas otsustada, milliseid suhteprobleeme lahendada
Protsess, mis aitab tööalased konfliktid tähtsuse järjekorda seada
Kuidas otsustada, kas sina oled probleemi tekkimises kaassüüdlane
Oma motiivide lahkamine
Oluliste suhete teadvustamine
Suhete parandamisvõimaluste vaagimine
Esimene samm: faktide hindamine
Soovitused, kuidas selgitada, mis konflikti ajal tegelikult toimub
Nägemustest rääkimine
Kavatsuste mõistmine
Probleemi süvendajate teadvustamine
Teine samm: emotsioonide lahkamine
Strateegiad, kuidas tegelda tugevate negatiivsete tunnetega, mida konflikt tekitab
Emotsioonide teadvustamine
Laastavate mõtete ümbersõnastamine
Tunnete produktiivne väljendamine
Kolmas samm: minapilti ähvardavate ohtude tõrjumine
Nõuanded, kuidas minapilti ähvardavate ohtudega ise hakkama saada ja ka teisi selles aidata
Ohu mõistmine
Ohu tõrjumine
Teiste aitamine minapilti ähvardavate ohtude tõrjumisel
Neljas samm: tegeliku probleemi lahendamine
Nõuanded, kuidas suhteprobleemi põhjust kõrvaldada
Probleemi produktiivne sõnastamine
Rääkimine ja kuulamine
Muudatuste plaani koostamine
Kuidas aidata oma töötajatel suhteprobleeme lahendada
Soovitused, kuidas leevendada alluvatevahelisi konflikte
Kuidas otsustada, kas sekkuda
Lahendusele kaasaaitamine
Töötajate juhendamine oskuste täiendamisel
Nõuanded ja abivahendid
Suhteprobleemide lahendamise abivahendid
Need töölehed aitavad sul tuvastada konflikti põhjust, otsustada, milliste suhteprobleemidega tegelda, sõnastada suhteprobleeme tekitavaid erinevaid arusaamu, hinnata enda oskusi konflikti lahkamisel, koostada muudatuste plaani ja lahendada kahe töötaja vahelisi suhteprobleeme.
Testi ennast
Ülevaade selles raamatus kirjutatust. Tee testi enne ja pärast raamatu lugemist, et näha, kui palju sa oled õppinud.
Testi vastused
Lisainfo
Kui soovid teemasse süveneda, siis siinkohal on ära toodud mõnede artiklite ja raamatute pealkirjad.
Kasutatud kirjandus
Märkmed
Oma mõtete kirjapanekuks
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.
Suhteprobleemide lahendamine
Kirjeldus
Ärritunud sõnavahetus ülemuse, kolleegi, töötaja, isegi kliendi või varustajaga on üks tööelu ebameeldivaid üllatusi. Me kipume sääraseid vestlusi vältima, nii nagu kipume vältima ka muid ebamugavusi. Keerulised suhted tekitavad negatiivseid tundeid – masendust, pahameelt ja viha. Sellistel hetkedel tunneme, et meie vajadus turvalisuse, mõistmise ja mõjuvõimu järele ei ole rahuldatud. Mahasurutud vaenulikkus ja solvumine kurnavad, vähendavad meeskonna töö tulemuslikkust ja rikuvad suhteid kaastöötajatega.
Väärarusaamad ja konfliktid käivad inimestevahelise suhtlemise juurde. Sellised olukorrad annavad osapooltele võimalusele enda ja üksteise kohta rohkem teada saada ning ka välja selgitada, kuidas töö ühiselt tehtud saaks. Sõnavahetust on peaaegu alati võimalik lahendada ja selle käigus koguni suhet tugevdada. Me oleme siiski sotsiaalsed olendid, tahame omavahel hästi läbi saada, elada ise ja lasta teistel elada. Keeruliste suhete puntras hakkama saamine nõuab eneseteadlikkust, oskusi ja ka julgust.
"Suhteprobleemide lahendamisest“ saad teada, mis põhjustab suhteprobleeme ja kuidas kõrvaldada takistused, mis ei lase paljudel juhtidel neid lahendada. Sa õpid kasutama ka praktilisi võtteid, otsustamaks, millised konfliktid väärivad sinu tähelepanu, kuidas hinnata suhteprobleemide põhjusi ja kuidas säärases olukorras tihti lõkkele löövaid tundeid talitseda. Lisaks on kirjeldatud strateegiaid, mille abil konflikti põhjustanud probleeme lahendada ja kuidas töötajaid omavahel lepitada.
"Suhteprobleemide lahendamine" kuulub Harvardi taskumentori sarja.
Lisainfo
Sisukord
Mentori sõnum: miks õppida suhteprobleeme lahendama?
Suhteprobleemide lahendamine: põhitõed
Mis on suhteprobleemid?
Infot selle kohta, miks juhid väldivad tööl suhteprobleemide lahendamist
Näiteid suhteprobleemidest
Kõrvalda takistused konflikti lahendamise teelt
Muutus paremusele on võimalik
Mis põhjustab suhteprobleeme?
Pilguheit asjaoludele, mis võivad põhjustada keerulisi suhteid
Erinevused seisukohtades ja huvides
Erinevused arusaamades, motivatsioonis ja stiilides
Erinev elukogemus ja kultuuriline taust
Kuidas otsustada, milliseid suhteprobleeme lahendada
Protsess, mis aitab tööalased konfliktid tähtsuse järjekorda seada
Kuidas otsustada, kas sina oled probleemi tekkimises kaassüüdlane
Oma motiivide lahkamine
Oluliste suhete teadvustamine
Suhete parandamisvõimaluste vaagimine
Esimene samm: faktide hindamine
Soovitused, kuidas selgitada, mis konflikti ajal tegelikult toimub
Nägemustest rääkimine
Kavatsuste mõistmine
Probleemi süvendajate teadvustamine
Teine samm: emotsioonide lahkamine
Strateegiad, kuidas tegelda tugevate negatiivsete tunnetega, mida konflikt tekitab
Emotsioonide teadvustamine
Laastavate mõtete ümbersõnastamine
Tunnete produktiivne väljendamine
Kolmas samm: minapilti ähvardavate ohtude tõrjumine
Nõuanded, kuidas minapilti ähvardavate ohtudega ise hakkama saada ja ka teisi selles aidata
Ohu mõistmine
Ohu tõrjumine
Teiste aitamine minapilti ähvardavate ohtude tõrjumisel
Neljas samm: tegeliku probleemi lahendamine
Nõuanded, kuidas suhteprobleemi põhjust kõrvaldada
Probleemi produktiivne sõnastamine
Rääkimine ja kuulamine
Muudatuste plaani koostamine
Kuidas aidata oma töötajatel suhteprobleeme lahendada
Soovitused, kuidas leevendada alluvatevahelisi konflikte
Kuidas otsustada, kas sekkuda
Lahendusele kaasaaitamine
Töötajate juhendamine oskuste täiendamisel
Nõuanded ja abivahendid
Suhteprobleemide lahendamise abivahendid
Need töölehed aitavad sul tuvastada konflikti põhjust, otsustada, milliste suhteprobleemidega tegelda, sõnastada suhteprobleeme tekitavaid erinevaid arusaamu, hinnata enda oskusi konflikti lahkamisel, koostada muudatuste plaani ja lahendada kahe töötaja vahelisi suhteprobleeme.
Testi ennast
Ülevaade selles raamatus kirjutatust. Tee testi enne ja pärast raamatu lugemist, et näha, kui palju sa oled õppinud.
Testi vastused
Lisainfo
Kui soovid teemasse süveneda, siis siinkohal on ära toodud mõnede artiklite ja raamatute pealkirjad.
Kasutatud kirjandus
Märkmed
Oma mõtete kirjapanekuks
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.