Suurandmed aastal 2022

Suurandmed aastal 2022

Toimumiskoht:

Tallink Spa & Conference Hotel, Sadama 11a

Arutame konverentsil suurandmetega seotud probleemide ja lahenduste üle ning otsime asjatundjate abil vastust küsimusele, kuidas järgmisel aastal andmetest ettevõtte omaniku või juhina rohkem kasu saada.

 

 Muuhulgas on teemadeks teeninduse automatiseerimine, äriprobleemide lahendamine andmete abil, tehisintellekt tööstusettevõttes, andmetel põhinevad uued teenused ja kasulikud näpunäited juba realiseeritud koostööprojektide baasil.

 

Otsime üheskoos vastuseid järgmistele küsimustele:

  • Milliseid teenuseid võiks ettevõtted riigi avaandmete peale ehitada?
  • Kuidas eri ettevõtetes andmesüsteemidest kasu saadakse?
  • Kas inimeste eraeluliste andmete kaitse halvab kogu suurandmete kontseptsiooni?
  • Millist abi saab tööstuse digitaliseerimisel Eesti ülikoolidelt?
  • Mis ärilisi eesmärke täidab teenindusrobot ning kuidas tema efektiivsust mõõta?
  • Kuidas analüüsida kliendiandmeid?
  • Millised on suurandmete valdkonna trendid maailmas?

 

Konverents on mõeldud ettevõtete omanikele, juhtidele ja andmevaldkonna spetsialistidele.

Seoses COVID-19 viiruse leviku ja vabariigi valitsuse poolt kehtestatud piirangutega ürituste korraldamisel, kontrollime sissepääsul COVID-19 vaktsineerimistõendit või läbipõdemise tõendit. Teised seni lubatud dokumendid (kiirtestid, pcr-testid jm) ei kehti ja sissepääsu ei taga. Samuti palume üritusel kanda maski. Palume kohale tulla ajavaruga. Lisainfo on ära toodud ka osalemistingimustes.

Lisainfo programmi kohta: Indrek Kald, [email protected] või telefonil 511 1112.

Programm

09:30 – 10:00

Registreerimine ja hommikukohv/-tee

10:00 – 10:30

Riiklike avaandmete kasutamine äritegevuses: ideed uuteks teenusteks

Tarmo Toiger KPMG tehnoloogianõustamise juht

Riigi käsutuses on hulk andmeid, mida võiks käsitleda avaandmetena. Need võiks olla kas täielikult või osaliselt ettevõtete käsutuses. Milliste andmete vastu ettevõtjad huvi tunnevad? Milliseid teenuseid võiks avaandmete peale ehitada?

10:30 – 11:00

Näiteid ja ideid suurte andmesüsteemide kasutamisest Põhjamaade ettevõtetes

Märt Ridala Solita Eesti juht

Solita Eesti tiim arendab ja juurutab big data süsteeme mitmete Soome ja Rootsi ettevõtete jaoks. Ettekandes räägib Solita Eesti juht Märt Ridala, kuidas big data’t äri kasvatamiseks kasutatakse, kuidas andmesüsteemidest kasu saadakse ning millises suunas on valdkond liikumas.

11:00 – 11:30

Isikuandmete kaitse punased jooned

Andres Ojaver Hedman Partnersi isikuandmete kaitse ekspert

Kas inimeste eraeluliste andmete kaitse halvab kogu suurandmete kontseptsiooni? Kas andmeanalüütika ja privaatsuse austamine saavad üldse koos eksisteerida? Kas probleem on selles, et ELi isikuandmete kaitse üldmäärus ehk GDPR ei arvesta tänapäeva tehnoloogilisi võimalusi või pigem selles, et GDPRi ei osata hästi praktikas rakendada?

11:30 – 12:00

Kõrgjõudlusega andmetöötluse võimalused ettevõtetele

Ülar Allas Tartu Ülikooli teadusarvutuste keskuse konsultant

Superarvutid võimaldavad ettevõtetel vähendada toodete disainile kuluvat aega, säästa raha ning pakkuda suurema väärtusega tooteid ja teenuseid. Uurime, kuidas Eesti ettevõtted saaksid kõrgjõudlusega andmetöötlusest kasu lõigata ja vaatleme edulugusid.

12:00 – 13:00

Lõunapaus

13:00 – 13:30

Andmekasutus tööstusettevõttes tehisnägemise näitel

Juhan-Peep Ernits TalTechi IT-teaduskonna programmijuht, tarkvarateaduse dotsent

Kuidas kasutada tehisnägemist laoliikumiste jälgimiseks tööstusettevõttes? Milline on süsteemi juurutusprotsess: sammud lao kaardi loomisest kuni laoliikumiste jälgimiseni eri ruumide vahel ja jälgitavate liikumiste seostamisest konkreetsete toodetega infosüsteemi tasandil? Mis tingimustel süsteem töötab ja milline on oodatav kasu? Mis tegevusi peaks planeerima järgmistes etappides? Millist abi saab tööstuse digitaliseerimisel tulevikus ülikoolidelt?

13:30 – 14:00

Teeninduse automatiseerimine – katsetustest ärilise kasuni, Elisa teenindusroboti näitel

Mailiis Ploomann Elisa telekomivaldkonna juht

Milliseid ärilisi eesmärke täidab teenindusrobot ning kuidas tema efektiivsust tegelikult mõõta? Millised on peamised õppetunnid, mida teeninduse automatiseerimisel oleme Elisas saanud ning kuidas jõuda innovaatilise lahenduse kiiresti (lean & mean) piloteerimisest toimivate ja jätkusuutlike äriprotsessideni.

14:00 – 14:30

Andmetest on saanud teenuste arendamise uus kasvumootor

Jaan Naaber Piletikeskuse juht

Kuidas aitab andmeteadus ettevõtetel oma teenuseid arendada? Milliste andmete monitoorimine ja mudeldamine aitab suurendada müügitulemusi ja teha tarku otsuseid turunduses? Miks on andmeteaduse rakendamine teenusedisaini juures äärmiselt oluline? Praktiliste näidetega kogemused Eesti ettevõttelt, mille üheks fookuseks on andmeteadusel põhinev turundus ja lojaalse kliendibaasi kasvatamine.

14:30 – 14:45

Kohvi-/teepaus

14:45 – 15:15

Piirideta masinõpe – elulisi kasutuslugusid STACCi klientidelt

Kalev Koppel STACC, CEO

Ettekandes tuuakse näiteid masinõppe elulistest rakendustest erinevates ärivaldkondades - e-kaubandusest kuni teatritegemiseni. Piirid ja piirangud võivad olla nt tehnilised, geograafilised või ka kultuurilised. Enamasti on nad ületatavad, kuigi vahel otsustakse ka ots ümber pöörata, et nii andmeid kui ka teadmisi juurde koguda.

15:15 – 15:30

Kui andmed on uus nafta, siis mida tähendab see jätkusuutlikkuse jaoks?

Matt Watts NetApp’i tehnoloogiaevangelist

2006. aastal tegi Briti matemaatik Clive Humby tuntuks võrdluse, et „andmed on uus nafta“. See analoogia on osutunud õigeks, kuna andmed annavad praegu võimu tervetele tööstusharudele ja omavad tohutut väärtust. Ent kui need jätta rafineerimata ehk kasutada valesti, on andmed sisuliselt väärtusetud. Nagu naftal, on ka andmetel üheks varjuküljeks keskkonnamõju. Ja see on probleem, millest iga andmeid tootev ja kasutav ettevõte peab teadma.

15:30 – 16:00

Vestlusring: Suurandmete kasutus: parimad praktikad ja ohukohad

Marten Kaevats Riigikantselei endine diginõunik

Kalev Koppel STACC, CEO

Jaan Naaber Piletikeskuse juht

Konverentsipäeva kokkuvõtvas arutelus räägime suurandmete kasutuse parematest praktikatest ja õppetundidest. Samuti anname kuulajaile nõu, kuidas ettevõtte juhi või osanikuna andmetest rohkem kasu saada. STACC on üle kümne aasta aidanud klientidel tuvastada andmepõhiseid võimalusi äriprobleemide lahendamiseks, Piletikeskus ehitab andmeteadusel põhineva turunduse ettevõtet, riigi huve ja võimalusi selgitab hiljutine valitsuse diginõunik.

16:00 – 16:00

Konverentsi lõpp

Suurandmed aastal 2022

Toimumiskoht:

Tallink Spa & Conference Hotel, Sadama 11a

Arutame konverentsil suurandmetega seotud probleemide ja lahenduste üle ning otsime asjatundjate abil vastust küsimusele, kuidas järgmisel aastal andmetest ettevõtte omaniku või juhina rohkem kasu saada.

 

 Muuhulgas on teemadeks teeninduse automatiseerimine, äriprobleemide lahendamine andmete abil, tehisintellekt tööstusettevõttes, andmetel põhinevad uued teenused ja kasulikud näpunäited juba realiseeritud koostööprojektide baasil.

 

Otsime üheskoos vastuseid järgmistele küsimustele:

  • Milliseid teenuseid võiks ettevõtted riigi avaandmete peale ehitada?
  • Kuidas eri ettevõtetes andmesüsteemidest kasu saadakse?
  • Kas inimeste eraeluliste andmete kaitse halvab kogu suurandmete kontseptsiooni?
  • Millist abi saab tööstuse digitaliseerimisel Eesti ülikoolidelt?
  • Mis ärilisi eesmärke täidab teenindusrobot ning kuidas tema efektiivsust mõõta?
  • Kuidas analüüsida kliendiandmeid?
  • Millised on suurandmete valdkonna trendid maailmas?

 

Konverents on mõeldud ettevõtete omanikele, juhtidele ja andmevaldkonna spetsialistidele.

Seoses COVID-19 viiruse leviku ja vabariigi valitsuse poolt kehtestatud piirangutega ürituste korraldamisel, kontrollime sissepääsul COVID-19 vaktsineerimistõendit või läbipõdemise tõendit. Teised seni lubatud dokumendid (kiirtestid, pcr-testid jm) ei kehti ja sissepääsu ei taga. Samuti palume üritusel kanda maski. Palume kohale tulla ajavaruga. Lisainfo on ära toodud ka osalemistingimustes.

Lisainfo programmi kohta: Indrek Kald, [email protected] või telefonil 511 1112.

Programm

09:30 – 10:00

Registreerimine ja hommikukohv/-tee

10:00 – 10:30

Riiklike avaandmete kasutamine äritegevuses: ideed uuteks teenusteks

Tarmo Toiger KPMG tehnoloogianõustamise juht

Riigi käsutuses on hulk andmeid, mida võiks käsitleda avaandmetena. Need võiks olla kas täielikult või osaliselt ettevõtete käsutuses. Milliste andmete vastu ettevõtjad huvi tunnevad? Milliseid teenuseid võiks avaandmete peale ehitada?

10:30 – 11:00

Näiteid ja ideid suurte andmesüsteemide kasutamisest Põhjamaade ettevõtetes

Märt Ridala Solita Eesti juht

Solita Eesti tiim arendab ja juurutab big data süsteeme mitmete Soome ja Rootsi ettevõtete jaoks. Ettekandes räägib Solita Eesti juht Märt Ridala, kuidas big data’t äri kasvatamiseks kasutatakse, kuidas andmesüsteemidest kasu saadakse ning millises suunas on valdkond liikumas.

11:00 – 11:30

Isikuandmete kaitse punased jooned

Andres Ojaver Hedman Partnersi isikuandmete kaitse ekspert

Kas inimeste eraeluliste andmete kaitse halvab kogu suurandmete kontseptsiooni? Kas andmeanalüütika ja privaatsuse austamine saavad üldse koos eksisteerida? Kas probleem on selles, et ELi isikuandmete kaitse üldmäärus ehk GDPR ei arvesta tänapäeva tehnoloogilisi võimalusi või pigem selles, et GDPRi ei osata hästi praktikas rakendada?

11:30 – 12:00

Kõrgjõudlusega andmetöötluse võimalused ettevõtetele

Ülar Allas Tartu Ülikooli teadusarvutuste keskuse konsultant

Superarvutid võimaldavad ettevõtetel vähendada toodete disainile kuluvat aega, säästa raha ning pakkuda suurema väärtusega tooteid ja teenuseid. Uurime, kuidas Eesti ettevõtted saaksid kõrgjõudlusega andmetöötlusest kasu lõigata ja vaatleme edulugusid.

12:00 – 13:00

Lõunapaus

13:00 – 13:30

Andmekasutus tööstusettevõttes tehisnägemise näitel

Juhan-Peep Ernits TalTechi IT-teaduskonna programmijuht, tarkvarateaduse dotsent

Kuidas kasutada tehisnägemist laoliikumiste jälgimiseks tööstusettevõttes? Milline on süsteemi juurutusprotsess: sammud lao kaardi loomisest kuni laoliikumiste jälgimiseni eri ruumide vahel ja jälgitavate liikumiste seostamisest konkreetsete toodetega infosüsteemi tasandil? Mis tingimustel süsteem töötab ja milline on oodatav kasu? Mis tegevusi peaks planeerima järgmistes etappides? Millist abi saab tööstuse digitaliseerimisel tulevikus ülikoolidelt?

13:30 – 14:00

Teeninduse automatiseerimine – katsetustest ärilise kasuni, Elisa teenindusroboti näitel

Mailiis Ploomann Elisa telekomivaldkonna juht

Milliseid ärilisi eesmärke täidab teenindusrobot ning kuidas tema efektiivsust tegelikult mõõta? Millised on peamised õppetunnid, mida teeninduse automatiseerimisel oleme Elisas saanud ning kuidas jõuda innovaatilise lahenduse kiiresti (lean & mean) piloteerimisest toimivate ja jätkusuutlike äriprotsessideni.

14:00 – 14:30

Andmetest on saanud teenuste arendamise uus kasvumootor

Jaan Naaber Piletikeskuse juht

Kuidas aitab andmeteadus ettevõtetel oma teenuseid arendada? Milliste andmete monitoorimine ja mudeldamine aitab suurendada müügitulemusi ja teha tarku otsuseid turunduses? Miks on andmeteaduse rakendamine teenusedisaini juures äärmiselt oluline? Praktiliste näidetega kogemused Eesti ettevõttelt, mille üheks fookuseks on andmeteadusel põhinev turundus ja lojaalse kliendibaasi kasvatamine.

14:30 – 14:45

Kohvi-/teepaus

14:45 – 15:15

Piirideta masinõpe – elulisi kasutuslugusid STACCi klientidelt

Kalev Koppel STACC, CEO

Ettekandes tuuakse näiteid masinõppe elulistest rakendustest erinevates ärivaldkondades - e-kaubandusest kuni teatritegemiseni. Piirid ja piirangud võivad olla nt tehnilised, geograafilised või ka kultuurilised. Enamasti on nad ületatavad, kuigi vahel otsustakse ka ots ümber pöörata, et nii andmeid kui ka teadmisi juurde koguda.

15:15 – 15:30

Kui andmed on uus nafta, siis mida tähendab see jätkusuutlikkuse jaoks?

Matt Watts NetApp’i tehnoloogiaevangelist

2006. aastal tegi Briti matemaatik Clive Humby tuntuks võrdluse, et „andmed on uus nafta“. See analoogia on osutunud õigeks, kuna andmed annavad praegu võimu tervetele tööstusharudele ja omavad tohutut väärtust. Ent kui need jätta rafineerimata ehk kasutada valesti, on andmed sisuliselt väärtusetud. Nagu naftal, on ka andmetel üheks varjuküljeks keskkonnamõju. Ja see on probleem, millest iga andmeid tootev ja kasutav ettevõte peab teadma.

15:30 – 16:00

Vestlusring: Suurandmete kasutus: parimad praktikad ja ohukohad

Marten Kaevats Riigikantselei endine diginõunik

Kalev Koppel STACC, CEO

Jaan Naaber Piletikeskuse juht

Konverentsipäeva kokkuvõtvas arutelus räägime suurandmete kasutuse parematest praktikatest ja õppetundidest. Samuti anname kuulajaile nõu, kuidas ettevõtte juhi või osanikuna andmetest rohkem kasu saada. STACC on üle kümne aasta aidanud klientidel tuvastada andmepõhiseid võimalusi äriprobleemide lahendamiseks, Piletikeskus ehitab andmeteadusel põhineva turunduse ettevõtet, riigi huve ja võimalusi selgitab hiljutine valitsuse diginõunik.

16:00 – 16:00

Konverentsi lõpp

Toetajad

Peasponsor

Kuldsponsor

Toetaja ja koostööpartner

Lisainfo

Osalemise tingimused

Palume teatada mitteosalemisest kirjalikult vähemalt 10 tööpäeva enne ürituse toimumist aadressil [email protected] .
Sellisel juhul tagastame laekunud osalustasu või tühistame veel tasumata arve.

Kui teatate mitteosalemisest 5-9 tööpäeva enne konverentsi kuulub tasumisele 50% arvest.
Kui teatate mitteosalemisest hiljem või unustate teatada, osalustasu ei tagastata ja tasumisele kuulub 100% arvest.

Korraldaja võib üritusel teha pilte, videoid ja helisalvestisi ning jagada neid nii osalejatega kui ka avalikes meediakanalites, samuti kasutada sarnaste ürituste turundamiseks.
Täpsemat teavet andmete kasutamise kohta leiab Äripäeva Privaatsustingimustest.

Konverentsi materjalide ja sisu kopeerimine, salvestamine, reprodutseerimine või levitamine on ilma AS Äripäeva kirjaliku nõusolekuta keelatud.

Reklaam
Kui soovite tutvustada oma ettevõtet konverentsil, siis võtke ühendust [email protected] või 667 0105.

Asukoht ja kontaktid

Aadress

Sadama 11a
© AS Äripäev 2000-2022
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]