Tagasiside andmine
Organisatsioonides, kus antakse tihti avatud tagasisidet, nii positiivset kui ka konstruktiivset, tunnevad töötajad end väärtuslikumana. Organisatsioonides, kus tagasisidet ei anta või on see ainult kriitiline, on töötajad tihti kahtlustavad, hoiavad ideed endale, ei panusta töösse kogu energiat ja suhtuvad juhtidesse küüniliselt.
Tagasiside vajadus on kõigi juhtimise, arendamise ja organisatsiooniliste väljakutsete taga. Tagasiside andmise ja vastuvõtmise oskuste täiustamine ja enese avamine tagasiside vastuvõtmiseks on üks juhtide edu tähtsamaid tegureid.
Ometi peetakse tagasiside andmist sageli raskeks ning seda välditakse või lükatakse edasi, kuni võimalus tagasisidet anda teiste sündmuste keerisesse kaob. Nii nagu paljude inimestevaheliste suhete puhul, on ka tagasiside andmist ja saamist puudutavad probleemid põhjustatud enamasti teadmiste, oskuste ja kogemuste puudumisest.
“Tagasiside andmine” kirjeldab praktilisi ideid ja abivahendeid, mis aitavad tagasiside andmist ja vastuvõtmist lihvida ning tagasisidest saadud teadmisi edaspidi edu nimel ära kasutada.
"Tagasiside andmine" kuulub Harvardi taskumentori sarja.
Sisukord
Mentori sõnum: Tagasiside kui õppimise,
arenemise ja muutumise abivahend
Tagasiside andmine: Põhitõed
Mis on tagasiside
Lahkame selle mõiste tähendust, aga ka tagasiside andmise eesmärke
Mis ei ole tagasiside!
Mis on tagasiside
Miks on tagasiside tähtis?
Millal anda tagasisidet
Otsusta, millal on kõige sobivam aeg anda tagasisidet ja vältida hetki, mil see võib vaid probleeme juurde tekitada
Tea, millal sekkuda
Millal on tagasisidest kasu ja millal mitte
Kuidas anda tulemuslikku tagasisidet
Keskendu sammudele, mille abil anda tulemuslikku tagasisidet
Vastuvõtliku töökeskkonna loomine
Tee enne tagasiside andmist uurimistööd
Järgi viit sammu, et hõlbustada korrektiivse tagasiside andmist
Kuidas tagasisidet avatult vastu võtta
Proovi olla avatud, et tagasisidet vastu võtta ja produktiivselt kasutada
Miks me oleme tõrjuvad?
Ava meeled muutusele
Kuidas lahendada tagasiside andmise probleeme
Loe, kuidas tegelda tagasiside andmisega seotud keeruliste olukordadega
Mõtle hoolega, kas anda ülemusele korrektiivset tagasisidet
Otsusta, millal tagasisidest ei ole enam kasu
Ole kinnise inimesega suheldes kannatlik
Käitu plahvatusohtlikus olukorras ettevaatlikult
Väldi ebasobivat tagasisidet
Nõuanded ja abivahendid
Tagasiside andmise abivahendid
Need töölehed aitavad sul valmistuda tagasiside andmiseks
Testi ennast
Ülevaade selles raamatus kirjutatust. Tee testi enne ja pärast raamatu lugemist, et näha, kui palju sa oled õppinud
Testi vastused
Lisainfo
Kui soovid teemasse süveneda, siis siinkohal on ära toodud mõnede artiklite ja raamatute pealkirjad
Tänusõnad
Märkmed
Oma mõtete kirjapanekuks
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubion Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.
Oleme tegutsenud juba 15 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.
Tagasiside andmine
Kirjeldus
Organisatsioonides, kus antakse tihti avatud tagasisidet, nii positiivset kui ka konstruktiivset, tunnevad töötajad end väärtuslikumana. Organisatsioonides, kus tagasisidet ei anta või on see ainult kriitiline, on töötajad tihti kahtlustavad, hoiavad ideed endale, ei panusta töösse kogu energiat ja suhtuvad juhtidesse küüniliselt.
Tagasiside vajadus on kõigi juhtimise, arendamise ja organisatsiooniliste väljakutsete taga. Tagasiside andmise ja vastuvõtmise oskuste täiustamine ja enese avamine tagasiside vastuvõtmiseks on üks juhtide edu tähtsamaid tegureid.
Ometi peetakse tagasiside andmist sageli raskeks ning seda välditakse või lükatakse edasi, kuni võimalus tagasisidet anda teiste sündmuste keerisesse kaob. Nii nagu paljude inimestevaheliste suhete puhul, on ka tagasiside andmist ja saamist puudutavad probleemid põhjustatud enamasti teadmiste, oskuste ja kogemuste puudumisest.
“Tagasiside andmine” kirjeldab praktilisi ideid ja abivahendeid, mis aitavad tagasiside andmist ja vastuvõtmist lihvida ning tagasisidest saadud teadmisi edaspidi edu nimel ära kasutada.
"Tagasiside andmine" kuulub Harvardi taskumentori sarja.
Lisainfo
Sisukord
Mentori sõnum: Tagasiside kui õppimise,
arenemise ja muutumise abivahend
Tagasiside andmine: Põhitõed
Mis on tagasiside
Lahkame selle mõiste tähendust, aga ka tagasiside andmise eesmärke
Mis ei ole tagasiside!
Mis on tagasiside
Miks on tagasiside tähtis?
Millal anda tagasisidet
Otsusta, millal on kõige sobivam aeg anda tagasisidet ja vältida hetki, mil see võib vaid probleeme juurde tekitada
Tea, millal sekkuda
Millal on tagasisidest kasu ja millal mitte
Kuidas anda tulemuslikku tagasisidet
Keskendu sammudele, mille abil anda tulemuslikku tagasisidet
Vastuvõtliku töökeskkonna loomine
Tee enne tagasiside andmist uurimistööd
Järgi viit sammu, et hõlbustada korrektiivse tagasiside andmist
Kuidas tagasisidet avatult vastu võtta
Proovi olla avatud, et tagasisidet vastu võtta ja produktiivselt kasutada
Miks me oleme tõrjuvad?
Ava meeled muutusele
Kuidas lahendada tagasiside andmise probleeme
Loe, kuidas tegelda tagasiside andmisega seotud keeruliste olukordadega
Mõtle hoolega, kas anda ülemusele korrektiivset tagasisidet
Otsusta, millal tagasisidest ei ole enam kasu
Ole kinnise inimesega suheldes kannatlik
Käitu plahvatusohtlikus olukorras ettevaatlikult
Väldi ebasobivat tagasisidet
Nõuanded ja abivahendid
Tagasiside andmise abivahendid
Need töölehed aitavad sul valmistuda tagasiside andmiseks
Testi ennast
Ülevaade selles raamatus kirjutatust. Tee testi enne ja pärast raamatu lugemist, et näha, kui palju sa oled õppinud
Testi vastused
Lisainfo
Kui soovid teemasse süveneda, siis siinkohal on ära toodud mõnede artiklite ja raamatute pealkirjad
Tänusõnad
Märkmed
Oma mõtete kirjapanekuks
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubion Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.
Oleme tegutsenud juba 15 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.