Teistmoodi tegijad

Sotsiaalne innovatsioon ettevõtetes

Teistmoodi tegijad
Tiina Saar
Lehekülgi: 232
Kirjastus: Äripäev

Sotsiaalne innovatsioon, teisisõnu inimeste algatatud ja ellu viidud uuendused, mis on muutnud ettevõttes töötamise meeldivamaks, toonud ettevõttele edu, parandanud mainet, infoliikumist, kultuuri vms, on üks vägev juhtimisvahend, kui seda osata kasutada. See ei vallandu iseenesest, vaid vajab teatud tingimusi. Tingimused aga ei ole teab kui keerukad. Näiteks ei ole sotsiaalseks innovatsiooniks vaja üliandekaid inimesi, karismaatilist juhti ega ka peent töökeskkonda, ülierilist toodet või tegutsemisvaldkonda. Kindlasti on vaja aga avatud õhkkonda, improviseerimisjulgust ja suurt usaldust.

Sotsiaalse innovatsiooni näidete kullafond koosnebki peamiselt elutervetest ideedest, mis on inimeste enda leitud ja ellu viidud. Just selle läbi saab keskpärast organisatsiooni eristada erilisest, tavalist paika ligitõmbavast kandist. Erilistel organisatsioonidel on veel midagi. Salapärane miski, mis on kirjutatud visiooni ja missiooni ridade vahele, mis pole kirjas ei ametijuhendis ega kajastu tingimata ka töötajate palganumbris. Teisisõnu võiks seda kokku võtta ettevõtte võimega säilitada spontaansus ja loovus.

Arvustused

Taimi Elenurmpsühholoog ja õppejõud

Tiina Saare uus raamat teistmoodi tegijatest on ise ka teistmoodi: meenutab kiiresti vahelduvate ja ootamatuid kombinatsioone pakkuvate piltidega videoklippi, millelt silmi enam lahti ei saa. Tundub, et raamatu selline ülesehitus on taotluslik: autori köitvad ja ladusad vahetekstid innovatsiooni ja loovuse olemusest ja ilmingutest, lätetest ja näidetest (millesse on pikitud faktid ja numbrid loovuse ja innovatsiooni uuringutest organisatsioonides ja inimsuhetes), ühendavad tervikuks eripalgeliste mõtlejate ja tegijate mõttelõngad sotsiaalseteks innovatsioonideks vajalikest tingimustest ja selle tulemustest.

Jutustamislaad on kirev jäljendades loovusele omast mõttelaadi: tekst haarab lugeja endasse ja paneb kohati unustama aja ja ümbruse nagu voo-elamusedki. Koostaja otsib seoseid sealt, kus tavaliselt neid ei nähta ja esitab intervjueeritavatele esmapilgul ebatavalisi ja teemaga kaudselt seotud küsimusi.

Tekst on varjundirikas humoorikas ja emotsionaalne. Näited sisaldavad nii fantaasiarännakuid, mõtisklusi kui ka akadeemilist tõenduspõhist järeldamist. On lapsemeelset mängulisust ja head huumorimeelt, tänu millele pole vaja suhtuda keerulisse teemasse liiga tõsiselt.

Lugeja saab osa tegijate energiast, entusiasmist ja haaratusest, kuid sealt leiab ka normidest ja traditsioonidest kõrvale kaldumist ja impulsiivset segadust. Kes soovib innovatsiooni läbiviimiseks selgeid tegutsemisjuhiseid ja täpset instrueerimist, see peaks raamatu lugemisest hoiduma.

Raamatus on ohtralt ootamatud näiteid sellest, kuidas koostöös sünnivad omapärased ideed. Kuid on kirjeldatud ka erinevate riikide majanduslikke ja poliitilisi regulatsioone ning toodud ära akadeemilised arutlused loovuse ja innovatsiooni arenguks vajalikest tingimustest.

Raamatu teeb vaheldusrikkaks nii selle sisu mitmekesisus kui ka intervjueeritute tekstides säilinud keelekasutus ja kõnemaneer, mis laseb aimata nende eelnevat elukogemust ja kasvukeskkonda.

Lõpetuseks toon mõned head näited, mida lugedes tekib tahtmine kirjeldatud ettevõtetest tööd küsima minna:

• Skyp´i töökeskkond peegeldab samu asju, mida pakub toode ise: lihtsust, arusaadavust ja kasutajasõbralikkust. Näited eri rahvuste integratsioonis, mida lugedes ei saa naeru tagasi hoida.

• Nopri talu teistmoodi tegemised külakogukonnas ja südamlik integratsioon Elcoteqi moodi.

• Õpetlik lugemine Poeksperdi juhilt selle kohta, mida teha, et IT firmasse mitte tööle saada.

• Omanäoline Dicro, kes tõstab keskkonnateadlikkust ja toetab tervisedendust – raskuste kiuste.

• IKEA tähtsaim toode on inspiratsioon – müstilise varjundiga, kuid nõustumist vääriv jutt.

• Ecoprindi roheline mõtteviis ning üksteisest hoolimine Koneskos ning Webmedias.

Urmas KõivSummiti juht

Raamat näitab trendi, et üha tähtsamaks saab iga inimese individuaalne meisterlikkus ja oskus osaleda eesmärgipäraselt ühistegevustes. Ja üldse pole oluline, et tegutsetakse ühe juriidilise isikuna.

Tiina Saar innustas mind võrdlema innovaatilist organisatsiooni jazz-bändiga, kus on parimatest professionaalidest koosnev tiim, eelnevalt kokkulepitud lood mida mängitakse, loovus ja improvisatsioonioskus, kartmatus eksida, teineteise mõistmine ja toetamine, positiivne meeleolu ning loomulikult idee elluviimise kirg.

Lugedes tekkis mul tunne, et varsti lõpeb aeg, kus töötajad kiruvad suitsunurgas juhte ja juhid muretsevad töötajate motiveerimise pärast. Algab aeg, kus iga inimese ettevõtlikkus ja osalemise ning tiimis tegutsemise soov on edu pandiks. Töökollektiiv on parimatest spetsialistidest koosnev kogukond, kes tuleb kokku kui vaja ja läheb vabatahtlikult lahku siis kui sellist kooslust enam tarvis pole. Tööaeg on 24h. Suhtlemisoskused on kriitilise tähtsusega. Professionaalsus on vältimatu, sest kellelgi pole aega ajutises organisatsioonis tegeleda kellegi professionaalsuse arendamisega. Õppimine ja isiklik areng on iga inimese individuaalne asi. Iga inimese panus ja pühendumus on elementaarne, vastasel juhul teda järgmisel korral enam tiimi ei kutsuta.

Toon välja paar mõtet, millele soovitan lugejal tähelepanu pöörata:

Aasias on inimesed ambitsioonikad. Võrreldes ülikoole meil ja seal, siis meil on aasia traditsioonilise kultuuri vastu huvi suur. Aasias seevastu oma traditsioonilise kultuuri vastu huvi puudub. Kõik tahavad saada inseneriks ja IT-meheks. Tahavad õppida rahvusvahelisi suhteid ja keeli. Noored inimesed on äärmiselt praktilised, mitte tingimata kaugemasse tulevikku vaatavad.

Eesti kõige ambitsioonikam inimene on unine keskmik Aasias. Seal on palju inimesi ja konkurentsis püsimiseks pead ka väga palju pingutama. Kui on nii palju rahvast, siis pead pidevalt tegutsema selle nimel, et olla parim, anda parimat, või sind vallandatakse ja visatakse tänavale. See pole tingitud sellest, et oleksid kehv, vaid et häid on nii palju.

Raamat on kasulik ettevõtliku vaimuga palgatöötajatele või töötutele, kelle peas tiksub palju teostamist väärivaid ideid. Usun, et raamat annab inspiratsiooni oma ettevõtte loomiseks ja paljude põnevate ühistegevuste tegemiseks.

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust. 

Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

Tellimine
Teistmoodi tegijadOtsas
Teistmoodi tegijad

Teistmoodi tegijad

Tiina Saar
Sotsiaalne innovatsioon ettevõtetes
Tellimine
Teistmoodi tegijadOtsas

Kirjeldus

Sotsiaalne innovatsioon, teisisõnu inimeste algatatud ja ellu viidud uuendused, mis on muutnud ettevõttes töötamise meeldivamaks, toonud ettevõttele edu, parandanud mainet, infoliikumist, kultuuri vms, on üks vägev juhtimisvahend, kui seda osata kasutada. See ei vallandu iseenesest, vaid vajab teatud tingimusi. Tingimused aga ei ole teab kui keerukad. Näiteks ei ole sotsiaalseks innovatsiooniks vaja üliandekaid inimesi, karismaatilist juhti ega ka peent töökeskkonda, ülierilist toodet või tegutsemisvaldkonda. Kindlasti on vaja aga avatud õhkkonda, improviseerimisjulgust ja suurt usaldust.

Sotsiaalse innovatsiooni näidete kullafond koosnebki peamiselt elutervetest ideedest, mis on inimeste enda leitud ja ellu viidud. Just selle läbi saab keskpärast organisatsiooni eristada erilisest, tavalist paika ligitõmbavast kandist. Erilistel organisatsioonidel on veel midagi. Salapärane miski, mis on kirjutatud visiooni ja missiooni ridade vahele, mis pole kirjas ei ametijuhendis ega kajastu tingimata ka töötajate palganumbris. Teisisõnu võiks seda kokku võtta ettevõtte võimega säilitada spontaansus ja loovus.

Lisainfo

Tiina Saar
Lehekülgi: 232
Kirjastus: Äripäev

Arvustused (2)

Taimi Elenurmpsühholoog ja õppejõud

Tiina Saare uus raamat teistmoodi tegijatest on ise ka teistmoodi: meenutab kiiresti vahelduvate ja ootamatuid kombinatsioone pakkuvate piltidega videoklippi, millelt silmi enam lahti ei saa. Tundub, et raamatu selline ülesehitus on taotluslik: autori köitvad ja ladusad vahetekstid innovatsiooni ja loovuse olemusest ja ilmingutest, lätetest ja näidetest (millesse on pikitud faktid ja numbrid loovuse ja innovatsiooni uuringutest organisatsioonides ja inimsuhetes), ühendavad tervikuks eripalgeliste mõtlejate ja tegijate mõttelõngad sotsiaalseteks innovatsioonideks vajalikest tingimustest ja selle tulemustest.

Jutustamislaad on kirev jäljendades loovusele omast mõttelaadi: tekst haarab lugeja endasse ja paneb kohati unustama aja ja ümbruse nagu voo-elamusedki. Koostaja otsib seoseid sealt, kus tavaliselt neid ei nähta ja esitab intervjueeritavatele esmapilgul ebatavalisi ja teemaga kaudselt seotud küsimusi.

Tekst on varjundirikas humoorikas ja emotsionaalne. Näited sisaldavad nii fantaasiarännakuid, mõtisklusi kui ka akadeemilist tõenduspõhist järeldamist. On lapsemeelset mängulisust ja head huumorimeelt, tänu millele pole vaja suhtuda keerulisse teemasse liiga tõsiselt.

Lugeja saab osa tegijate energiast, entusiasmist ja haaratusest, kuid sealt leiab ka normidest ja traditsioonidest kõrvale kaldumist ja impulsiivset segadust. Kes soovib innovatsiooni läbiviimiseks selgeid tegutsemisjuhiseid ja täpset instrueerimist, see peaks raamatu lugemisest hoiduma.

Raamatus on ohtralt ootamatud näiteid sellest, kuidas koostöös sünnivad omapärased ideed. Kuid on kirjeldatud ka erinevate riikide majanduslikke ja poliitilisi regulatsioone ning toodud ära akadeemilised arutlused loovuse ja innovatsiooni arenguks vajalikest tingimustest.

Raamatu teeb vaheldusrikkaks nii selle sisu mitmekesisus kui ka intervjueeritute tekstides säilinud keelekasutus ja kõnemaneer, mis laseb aimata nende eelnevat elukogemust ja kasvukeskkonda.

Lõpetuseks toon mõned head näited, mida lugedes tekib tahtmine kirjeldatud ettevõtetest tööd küsima minna:

• Skyp´i töökeskkond peegeldab samu asju, mida pakub toode ise: lihtsust, arusaadavust ja kasutajasõbralikkust. Näited eri rahvuste integratsioonis, mida lugedes ei saa naeru tagasi hoida.

• Nopri talu teistmoodi tegemised külakogukonnas ja südamlik integratsioon Elcoteqi moodi.

• Õpetlik lugemine Poeksperdi juhilt selle kohta, mida teha, et IT firmasse mitte tööle saada.

• Omanäoline Dicro, kes tõstab keskkonnateadlikkust ja toetab tervisedendust – raskuste kiuste.

• IKEA tähtsaim toode on inspiratsioon – müstilise varjundiga, kuid nõustumist vääriv jutt.

• Ecoprindi roheline mõtteviis ning üksteisest hoolimine Koneskos ning Webmedias.

Urmas KõivSummiti juht

Raamat näitab trendi, et üha tähtsamaks saab iga inimese individuaalne meisterlikkus ja oskus osaleda eesmärgipäraselt ühistegevustes. Ja üldse pole oluline, et tegutsetakse ühe juriidilise isikuna.

Tiina Saar innustas mind võrdlema innovaatilist organisatsiooni jazz-bändiga, kus on parimatest professionaalidest koosnev tiim, eelnevalt kokkulepitud lood mida mängitakse, loovus ja improvisatsioonioskus, kartmatus eksida, teineteise mõistmine ja toetamine, positiivne meeleolu ning loomulikult idee elluviimise kirg.

Lugedes tekkis mul tunne, et varsti lõpeb aeg, kus töötajad kiruvad suitsunurgas juhte ja juhid muretsevad töötajate motiveerimise pärast. Algab aeg, kus iga inimese ettevõtlikkus ja osalemise ning tiimis tegutsemise soov on edu pandiks. Töökollektiiv on parimatest spetsialistidest koosnev kogukond, kes tuleb kokku kui vaja ja läheb vabatahtlikult lahku siis kui sellist kooslust enam tarvis pole. Tööaeg on 24h. Suhtlemisoskused on kriitilise tähtsusega. Professionaalsus on vältimatu, sest kellelgi pole aega ajutises organisatsioonis tegeleda kellegi professionaalsuse arendamisega. Õppimine ja isiklik areng on iga inimese individuaalne asi. Iga inimese panus ja pühendumus on elementaarne, vastasel juhul teda järgmisel korral enam tiimi ei kutsuta.

Toon välja paar mõtet, millele soovitan lugejal tähelepanu pöörata:

Aasias on inimesed ambitsioonikad. Võrreldes ülikoole meil ja seal, siis meil on aasia traditsioonilise kultuuri vastu huvi suur. Aasias seevastu oma traditsioonilise kultuuri vastu huvi puudub. Kõik tahavad saada inseneriks ja IT-meheks. Tahavad õppida rahvusvahelisi suhteid ja keeli. Noored inimesed on äärmiselt praktilised, mitte tingimata kaugemasse tulevikku vaatavad.

Eesti kõige ambitsioonikam inimene on unine keskmik Aasias. Seal on palju inimesi ja konkurentsis püsimiseks pead ka väga palju pingutama. Kui on nii palju rahvast, siis pead pidevalt tegutsema selle nimel, et olla parim, anda parimat, või sind vallandatakse ja visatakse tänavale. See pole tingitud sellest, et oleksid kehv, vaid et häid on nii palju.

Raamat on kasulik ettevõtliku vaimuga palgatöötajatele või töötutele, kelle peas tiksub palju teostamist väärivaid ideid. Usun, et raamat annab inspiratsiooni oma ettevõtte loomiseks ja paljude põnevate ühistegevuste tegemiseks.

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust. 

Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

© AS Äripäev 2000-2024
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]