• Otsi Äripäevast

Töösuhte lõpp

Töösuhte lõpp
Autor: Kadi Heinsalu
Lehekülgi: 224
Kirjastus: Äripäev

Bonnieri preemia laureaat, Äripäeva ajakirjanik Kadi Heinsalu on töötaja lahkumisest kirjutades võtnud kokku üle poolesaja Eesti ettevõtte kogemused. Ta nendib, et ettevõttest lahkumisega seotud teemad on sama loomulikud ja käivad samade reeglite alla kui inimsuhted laiemalt. 

Kõik tuleb tuttav ette: tunded jahtuvad, tekib rutiin, keegi tekib kõrvale, keegi võib haiget saada. Ideaalne on lahkuda sõbralikult, kuid tihti tekitab lahkumine ühele või teisele poolele kannatusi.

Autor intervjueeris mitukümmet personalijuhti, ettevõttejuhti ja firmaomanikku, lisaks tuli sisukaid vastuseid töösuhte lõppu käsitlevale ankeedile. Suurte ja väikeste, linnas ja maal asuvate, Eesti ja väliskapitalil põhinevate ettevõtete vastused näitasid, et töötaja lahkumise protsessis leidub universaalseid tõdesid. Neid mõistes võib töösuhe hästi lõppeda ka siis, kui üks või teine pool lahkuminekut ei soovinud.

Raamat annab ainulaadse võimaluse piiluda erinevate töökollektiivide argiellu. Mõnes ettevõttes väärtustatakse töötajaid nagu pereliikmeid, peetakse koos sünnipäevi ja grilliõhtuid, tullakse igati vastu. Ka töölt lahkumine on seal mõlemapoolselt ilus ja inimlik. Teises kohas on inimene vaid kohatäide, kes õpetatakse kiiresti välja, pigistatakse tööpingega tühjaks ja otsitakse siis uus asemele.

Siin on südamest räägitud lugusid väikeettevõtjailt. Näiteks mehelt, kes ehitas aastatega oma firma üles ja kelle siis ta endised alluvad reetsid, asutades kõrvale uue firma ja võttes lahkudes kaasa kogu andmebaasi. Valusad kogemused, mis panevad küsima: mis sai tehtud valesti?

Väärtuslik osa raamatust on psühholoogide kommentaarid tööl tekkivatele eri olukordadele ja väljapakutud lahendused. Head eeskuju pakuvad samuti näited arenguvestlustest, tagasisideankeetidest ja lahkumiskirjast kolleegidele. Kokkuvõtlikult on ära toodud ka töölepingut lõpetavate seaduste põhimõtted.

Peamised teemad:

• Kuidas tunda õige inimene ära juba tööintervjuul?

• Lahkumise tüüpilised põhjused

• Millal ja miks veenda inimest jääma?

• Lahkumist kergendavad traditsioonid

• Tagasiside ja arenguvestlused enne töölt lahkumist

• Lahkumisvestlus, kokkulepete saavutamine

• Katseaeg ja selle lõppemine lahkuminekuga

• Kuidas toime tulla intrigaani ja väljapressijaga? Muud delikaatsed juhtumid

• Distsiplinaarkaristused. Töövaidluskomisjon

• Kui töötajad varastavad firmast infot ja teevad oma firma

• Kuidas lahkumisest teistele teada anda

• Töölepingut lõpetavate seaduste kokkuvõte

Arvustused

Sirje TammisteSirje Tammiste Konsultatsioonibüroo personalikonsultant ja suhtlemistreener

Iga lõpp on uue algus – nii on mõistlik vaadata töökohast ilma jäämist. Hea, et raamatus näidatakse ka töötaja lahkumise positiivset külge. „Igasugune katsumus ja kogemus on edasiviiv ja annab võimaluse tähtsateks muutusteks”, ütleb autor eessõnas. Mina jäin ilma oma väga heast töökohast, kui olin kodus kolmekuuse lapsega. Pärast šokki ja julgustavat jutuajamist toetava inimesega sai alguse oma büroo loomise idee … Tänapäeval vahetavad inimesed tihemini töökohti. Sageli tuuakse põhjuseks parem palk – ja mugav on seda uskuma jääda. Klientidele personali valides kuulen aga palju olulisemate lahkumise põhjustena keerulisi tööalaseid suhteid, tunnustuse puudumist, vähest hoolivust, kokkulepete murdmist, arenguvõimaluse puudumist.

Suur on lahkumisvestluse väärtus, kui töötaja on aus ja avatud – alluvana pole see alati mõistlik teguviis - ning juht saab teada lahkumise tõelised põhjused. See on suurepärane võimalus teadvustada ohtusid, mis mõjutavad häid koostöösuhteid meeskonnas ka tulevikus. Mis iganes põhjustel töötaja lahkub, tuleb teda tänada tehtud töö eest. Lahkuda tuleb sõpradena – see on üks võimalus ettevõtte kui hea tööandja maine kujundamisel. Raamatu väärtuseks on lähenemine töötaja lahkumisele kui loomulikule osale inimsuhete laias spektris. Lugedes saame rikkamaks teiste kogemuste võrra, sest autor on raamatu kirjutamisel toetunud Eesti personalijuhtide ja tippjuhtide kogemustele.

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubion Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.

Oleme tegutsenud juba 15 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

Tellimine
Töösuhte lõppOtsas
Töösuhte lõpp

Töösuhte lõpp

Autor: Kadi Heinsalu
Tellimine
Töösuhte lõppOtsas

Kirjeldus

Bonnieri preemia laureaat, Äripäeva ajakirjanik Kadi Heinsalu on töötaja lahkumisest kirjutades võtnud kokku üle poolesaja Eesti ettevõtte kogemused. Ta nendib, et ettevõttest lahkumisega seotud teemad on sama loomulikud ja käivad samade reeglite alla kui inimsuhted laiemalt. 

Kõik tuleb tuttav ette: tunded jahtuvad, tekib rutiin, keegi tekib kõrvale, keegi võib haiget saada. Ideaalne on lahkuda sõbralikult, kuid tihti tekitab lahkumine ühele või teisele poolele kannatusi.

Autor intervjueeris mitukümmet personalijuhti, ettevõttejuhti ja firmaomanikku, lisaks tuli sisukaid vastuseid töösuhte lõppu käsitlevale ankeedile. Suurte ja väikeste, linnas ja maal asuvate, Eesti ja väliskapitalil põhinevate ettevõtete vastused näitasid, et töötaja lahkumise protsessis leidub universaalseid tõdesid. Neid mõistes võib töösuhe hästi lõppeda ka siis, kui üks või teine pool lahkuminekut ei soovinud.

Raamat annab ainulaadse võimaluse piiluda erinevate töökollektiivide argiellu. Mõnes ettevõttes väärtustatakse töötajaid nagu pereliikmeid, peetakse koos sünnipäevi ja grilliõhtuid, tullakse igati vastu. Ka töölt lahkumine on seal mõlemapoolselt ilus ja inimlik. Teises kohas on inimene vaid kohatäide, kes õpetatakse kiiresti välja, pigistatakse tööpingega tühjaks ja otsitakse siis uus asemele.

Siin on südamest räägitud lugusid väikeettevõtjailt. Näiteks mehelt, kes ehitas aastatega oma firma üles ja kelle siis ta endised alluvad reetsid, asutades kõrvale uue firma ja võttes lahkudes kaasa kogu andmebaasi. Valusad kogemused, mis panevad küsima: mis sai tehtud valesti?

Väärtuslik osa raamatust on psühholoogide kommentaarid tööl tekkivatele eri olukordadele ja väljapakutud lahendused. Head eeskuju pakuvad samuti näited arenguvestlustest, tagasisideankeetidest ja lahkumiskirjast kolleegidele. Kokkuvõtlikult on ära toodud ka töölepingut lõpetavate seaduste põhimõtted.

Peamised teemad:

• Kuidas tunda õige inimene ära juba tööintervjuul?

• Lahkumise tüüpilised põhjused

• Millal ja miks veenda inimest jääma?

• Lahkumist kergendavad traditsioonid

• Tagasiside ja arenguvestlused enne töölt lahkumist

• Lahkumisvestlus, kokkulepete saavutamine

• Katseaeg ja selle lõppemine lahkuminekuga

• Kuidas toime tulla intrigaani ja väljapressijaga? Muud delikaatsed juhtumid

• Distsiplinaarkaristused. Töövaidluskomisjon

• Kui töötajad varastavad firmast infot ja teevad oma firma

• Kuidas lahkumisest teistele teada anda

• Töölepingut lõpetavate seaduste kokkuvõte

Lisainfo

Autor: Kadi Heinsalu
Lehekülgi: 224
Kirjastus: Äripäev

Arvustused (1)

Sirje TammisteSirje Tammiste Konsultatsioonibüroo personalikonsultant ja suhtlemistreener

Iga lõpp on uue algus – nii on mõistlik vaadata töökohast ilma jäämist. Hea, et raamatus näidatakse ka töötaja lahkumise positiivset külge. „Igasugune katsumus ja kogemus on edasiviiv ja annab võimaluse tähtsateks muutusteks”, ütleb autor eessõnas. Mina jäin ilma oma väga heast töökohast, kui olin kodus kolmekuuse lapsega. Pärast šokki ja julgustavat jutuajamist toetava inimesega sai alguse oma büroo loomise idee … Tänapäeval vahetavad inimesed tihemini töökohti. Sageli tuuakse põhjuseks parem palk – ja mugav on seda uskuma jääda. Klientidele personali valides kuulen aga palju olulisemate lahkumise põhjustena keerulisi tööalaseid suhteid, tunnustuse puudumist, vähest hoolivust, kokkulepete murdmist, arenguvõimaluse puudumist.

Suur on lahkumisvestluse väärtus, kui töötaja on aus ja avatud – alluvana pole see alati mõistlik teguviis - ning juht saab teada lahkumise tõelised põhjused. See on suurepärane võimalus teadvustada ohtusid, mis mõjutavad häid koostöösuhteid meeskonnas ka tulevikus. Mis iganes põhjustel töötaja lahkub, tuleb teda tänada tehtud töö eest. Lahkuda tuleb sõpradena – see on üks võimalus ettevõtte kui hea tööandja maine kujundamisel. Raamatu väärtuseks on lähenemine töötaja lahkumisele kui loomulikule osale inimsuhete laias spektris. Lugedes saame rikkamaks teiste kogemuste võrra, sest autor on raamatu kirjutamisel toetunud Eesti personalijuhtide ja tippjuhtide kogemustele.

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubion Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.

Oleme tegutsenud juba 15 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

© AS Äripäev 2000-2022
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]