Tulemuste hindamine
Kasvava konkurentsi ja kiirete muutuste ajastul peavad organisatsioonid pidevalt otsima võimalusi tulemuste parandamiseks. Nad peavad olema suutelised pakkuma suuremat kliendilojaalsust, tõhustama protsesse, tõstma produktiivsust ja viima strateegilised eesmärgid töötajateni.
Ent seda, mida mõõta ei saa, ei saa ka juhtida. Kuidas saaksidki juhid otsustada, kas ettevõte loob tingimusi, millega pakkuda aktsionäridele rohkem väärtust, kui nad ei jälgi pikema aja jooksul muutusi kriitilistes tulemustes?
Juhtidel on oluline roll ettevõtte tulemuste hindamisel. Näiteks võid sa hinnata üksuse panust ettevõtte kasumlikkusse, produktiivsusesse, kliendilojaalsusesse, uuendustesse ja teistesse olulistesse näitajatesse, mille juhtkond paika paneb. Sa tahad teada, kuidas valida ja jälgida üksuse tulemuste hindamise vahendeid.
Selles raamatus selgitatakse, kuidas tulemuste hindamine käib, kuidas seda süstemaatiliselt teha ning kuidas vältida levinumaid vigu.
Autorist
Robert S. Kaplan on Harvardi ülikooli majandusteaduskonna professor. Tema uurimistööd, õpetamine ja konsulteerimine keskenduvad kulu- ja tulemuste juhtimise süsteemide sidumisele strateegiate elluviimise ja suurepäraste töötulemustega. Kaplan on tegevuspõhise kuluarvestuse ja tasakaalus tulemuskaardi üks väljatöötajaist. Samuti on ta 14 raamatu, 18 Harvard Business Review artikli ja üle 120 kirjutise autor või kaasautor.
"Tulemuste hindamine" kuulub Harvardi taskumentori sarja.
Sisukord
Mentori sõnum:
Miks hinnata
organisatsioonilisi tulemusi
Tulemuste hindamine: Põhitõed
Ülevaade tulemuste hindamisest
Üldine ülevaade sellest, mis on tulemuste hindamine ja miks see on oluline
Miks hinnata ettevõtte tulemusi
Mis on tulemuste hindamine
Kes kasutavad tulemuste hindamise andmeid
Võtmemõõdik
Tulemuste hindamise ühe olulise aspekti vaatlus
Mis on KPI ehk võtmemõõdik
KPI kolm tüüpi
KPI ja sina
Kes kasutavad KPI-d
Tulemuste mõõtmise süsteem
Kuidas tulemuste mõõtmise süsteemid toimivad ja kuidas neid kasutada?
Mis on ametlik tulemuste mõõtmise süsteem
Miks on tulemuste mõõtmise süsteemid kasulikud
Tulemuste mõõtmise süsteemide liigid
Esimene etapp: Mida hinnata
Milliseid tulemusi hindamiseks valida?
Eesmärkide määratlemine
Kriitiliste edufaktorite määratlemine
Tulemuste hindamise vahendite valimine
Andmete allikate hindamine
Teine etapp: Tulemuste andmete kogumine
Kust saada infot, mida on vaja tulemuste hindamiseks?
Eesmärkide seadmine
Võrdlevanalüüs ja võrdlusalused
Eesmärkide määramine
Andmete kogumine ja edastamine
Kolmas etapp: Tulemuste andmete tõlgendamine
Kuidas otsustada, mida andmed tähendavad?
Soovitud ja tegelike tulemuste võrdlemine
Kuidas reageerida
Levinumate vigade vältimine
Seitse komistuskivi, mida silmas pidada
Liiga vähe või liiga palju hindamisvahendeid
Kokkusobimatud hindamisvahendid
Liiga agressiivsed eesmärgid
Tulemuste andmetega manipuleerimine
Raskused andmete kontrollimisega
Ebasobivad reaktsioonid puudulikele tulemustele
Iganenud eesmärgid ja meetmed
Maura lugu
Eesmärkide seadmine, CFS-id ja hindamisvahendid
Tulemuste andmete kogumine
Tulemuste andmete tõlgendamine
Oluliste avastuste tegemine
Nõuanded ja abivahendid
Tulemuste hindamise abivahendid
Need töölehed aitavad sul mõista KPI-d, teha selgeks, milline on sinu ettevõtte tulemuste hindamise süsteem, otsustada, mida hinnata, seada eesmärke ja jälgida tulemusi.
Testi ennast
Ülevaade selles raamatus kirjutatust. Tee testi enne ja pärast raamatu lugemist, et näha, kui palju sa oled õppinud.
Testi vastused
Lisainfo
Kui soovid teemasse süveneda, siis siinkohal on ära toodud mõnede artiklite ja raamatute pealkirjad
Kasutatud kirjandus
Olulised mõisted
Märkmed
Oma mõtete kirjapanekuks
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.
Tulemuste hindamine
Kirjeldus
Kasvava konkurentsi ja kiirete muutuste ajastul peavad organisatsioonid pidevalt otsima võimalusi tulemuste parandamiseks. Nad peavad olema suutelised pakkuma suuremat kliendilojaalsust, tõhustama protsesse, tõstma produktiivsust ja viima strateegilised eesmärgid töötajateni.
Ent seda, mida mõõta ei saa, ei saa ka juhtida. Kuidas saaksidki juhid otsustada, kas ettevõte loob tingimusi, millega pakkuda aktsionäridele rohkem väärtust, kui nad ei jälgi pikema aja jooksul muutusi kriitilistes tulemustes?
Juhtidel on oluline roll ettevõtte tulemuste hindamisel. Näiteks võid sa hinnata üksuse panust ettevõtte kasumlikkusse, produktiivsusesse, kliendilojaalsusesse, uuendustesse ja teistesse olulistesse näitajatesse, mille juhtkond paika paneb. Sa tahad teada, kuidas valida ja jälgida üksuse tulemuste hindamise vahendeid.
Selles raamatus selgitatakse, kuidas tulemuste hindamine käib, kuidas seda süstemaatiliselt teha ning kuidas vältida levinumaid vigu.
Autorist
Robert S. Kaplan on Harvardi ülikooli majandusteaduskonna professor. Tema uurimistööd, õpetamine ja konsulteerimine keskenduvad kulu- ja tulemuste juhtimise süsteemide sidumisele strateegiate elluviimise ja suurepäraste töötulemustega. Kaplan on tegevuspõhise kuluarvestuse ja tasakaalus tulemuskaardi üks väljatöötajaist. Samuti on ta 14 raamatu, 18 Harvard Business Review artikli ja üle 120 kirjutise autor või kaasautor.
"Tulemuste hindamine" kuulub Harvardi taskumentori sarja.
Mentori sõnum:
Miks hinnata
organisatsioonilisi tulemusi
Tulemuste hindamine: Põhitõed
Ülevaade tulemuste hindamisest
Üldine ülevaade sellest, mis on tulemuste hindamine ja miks see on oluline
Miks hinnata ettevõtte tulemusi
Mis on tulemuste hindamine
Kes kasutavad tulemuste hindamise andmeid
Võtmemõõdik
Tulemuste hindamise ühe olulise aspekti vaatlus
Mis on KPI ehk võtmemõõdik
KPI kolm tüüpi
KPI ja sina
Kes kasutavad KPI-d
Tulemuste mõõtmise süsteem
Kuidas tulemuste mõõtmise süsteemid toimivad ja kuidas neid kasutada?
Mis on ametlik tulemuste mõõtmise süsteem
Miks on tulemuste mõõtmise süsteemid kasulikud
Tulemuste mõõtmise süsteemide liigid
Esimene etapp: Mida hinnata
Milliseid tulemusi hindamiseks valida?
Eesmärkide määratlemine
Kriitiliste edufaktorite määratlemine
Tulemuste hindamise vahendite valimine
Andmete allikate hindamine
Teine etapp: Tulemuste andmete kogumine
Kust saada infot, mida on vaja tulemuste hindamiseks?
Eesmärkide seadmine
Võrdlevanalüüs ja võrdlusalused
Eesmärkide määramine
Andmete kogumine ja edastamine
Kolmas etapp: Tulemuste andmete tõlgendamine
Kuidas otsustada, mida andmed tähendavad?
Soovitud ja tegelike tulemuste võrdlemine
Kuidas reageerida
Levinumate vigade vältimine
Seitse komistuskivi, mida silmas pidada
Liiga vähe või liiga palju hindamisvahendeid
Kokkusobimatud hindamisvahendid
Liiga agressiivsed eesmärgid
Tulemuste andmetega manipuleerimine
Raskused andmete kontrollimisega
Ebasobivad reaktsioonid puudulikele tulemustele
Iganenud eesmärgid ja meetmed
Maura lugu
Eesmärkide seadmine, CFS-id ja hindamisvahendid
Tulemuste andmete kogumine
Tulemuste andmete tõlgendamine
Oluliste avastuste tegemine
Nõuanded ja abivahendid
Tulemuste hindamise abivahendid
Need töölehed aitavad sul mõista KPI-d, teha selgeks, milline on sinu ettevõtte tulemuste hindamise süsteem, otsustada, mida hinnata, seada eesmärke ja jälgida tulemusi.
Testi ennast
Ülevaade selles raamatus kirjutatust. Tee testi enne ja pärast raamatu lugemist, et näha, kui palju sa oled õppinud.
Testi vastused
Lisainfo
Kui soovid teemasse süveneda, siis siinkohal on ära toodud mõnede artiklite ja raamatute pealkirjad
Kasutatud kirjandus
Olulised mõisted
Märkmed
Oma mõtete kirjapanekuks
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.