11. Autovedajate Aastakonverents 2023
Kuidas maanteetransport meile alles jääks?
Toimumiskoht:
Tallinna Loomaaia Keskkonnahariduskeskus
Juba üle 120 osaleja – VAATA OSALEJAID ja TULE KA!
Maanteetranspordi tulevik muutub Eestis aina hägusamaks. Riigi pikemates arengukavades selle sektori tuleviku kohta konkreetset nägemust ei leia. Prioriteedid näivad olevat mujal, kui isegi teedeehitus aastateks pausile pannakse.
Autovedajate teel seisavad ressursimahukad väljakutsed - olgu need investeeringud keskkonnasõbralikku tehnoloogiasse või karmistuvatesse liikuvuspaketi reeglitesse. Igal hommikul on vaja kaup poodidesse vedada, kuid veokijuhtide keskmine vanus läheneb pensionieale ja noori juhte peale ei tule. Vedajate aastaid kestnud püüdlused tuua teedele efektiivsemaid transpordilahendusi on jäänud hüüdja hääleks kõrbes.
Tendentsi jätkudes tekib tahtmatult küsimus, kas elu tulevikus ongi ilma maanteetranspordita? Kui ei, siis millised on hetkel sektori kõige valulisemad probleemid ning kuidas saame neid riigiga koostöös võimalikult efektiivselt lahendada?
Esimest korda Autovedajate Aastakonverentsi ajaloos kaasame aruteludesse ka poliitikud, et anda vahetult edasi sektori ootused eelolevatele valimistele ja kuulda poliitiliste jõudude esindajate mõtteid maanteetranspordi tuleviku osas.
Päeva juhib Urmas Vaino.
Miks tasub osaleda?
- Räägime, mille vastu vedajad enim eksivad ja mis võib viia tegevuslitsentsi.
- Teeme ülevaate nutikatest teemaksulahendustest ja Eesti ja Rootsi ettevõtete arendatavast üle-Euroopalisest digiallkirja süsteemist ning küsime, kas piiriülene paberivaba maanteetransport hakkab lõpuks ometi paistma.
- Otsime hiljutistele uuringutele tuginedes põhjuseid, miks ei suuda veondussektor uusi juhte kinni hoida.
- Teeme ülevaate 20 ettepanekust, mis aitavad motiveerida noori autojuhiks õppima ning parandada veoki- ja bussijuhtide koolitamist.
- Kuuleme, millised on erinevate põlvkondade ootused tööandjale, töökohale ja palgale.
- Arutleme, kuidas kõikide karjäärivõimaluste hulgast jääks kõlama ka autojuhi amet ehk kuidas tagada veoki- ja bussijuhi ametite konkurentsivõime tööturul.
- Räägime Põhjamaa kogemusest ja kuuleme, millist kasu on pikemate ja raskemate veoste lubamine maanteedele toonud efektiivsusele, ohutusele ja majandusele.
- Küsime Transpordiametilt, kui keeruline oleks Soomega sarnaseid reegleid kehtestada ka Eestis, ja kuuleme, mida pikemate veoste teele lubamiseks tänaseks tehtud on ning mis on veel viimasteks takistusteks.
- Kuulame, mida on poliitiliste jõudude esindajatel enne Riigikogu valimisi öelda Maanteetranspordi tuleviku kohta ja mida peaks pärast valimisi loodav koalitsioon transpordi arengukavas muutma.
- Arutleme erinevate osapooltega, kuidas transpordisektori sõnumid tulemuslikult riigini viia.
Konverentsi korraldaja on Äripäeva teemaveeb Logistikauudised.ee ja sisupartneriteks Autoettevõtete Liit ning Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon (ELEA).
Programmijuht: Anu Soomets, [email protected], +372 516 4397
Esinejad
Programm
Toimumiskoht:
Tallinna Loomaaia Keskkonnahariduskeskus
Juba üle 120 osaleja – VAATA OSALEJAID ja TULE KA!
Maanteetranspordi tulevik muutub Eestis aina hägusamaks. Riigi pikemates arengukavades selle sektori tuleviku kohta konkreetset nägemust ei leia. Prioriteedid näivad olevat mujal, kui isegi teedeehitus aastateks pausile pannakse.
Autovedajate teel seisavad ressursimahukad väljakutsed - olgu need investeeringud keskkonnasõbralikku tehnoloogiasse või karmistuvatesse liikuvuspaketi reeglitesse. Igal hommikul on vaja kaup poodidesse vedada, kuid veokijuhtide keskmine vanus läheneb pensionieale ja noori juhte peale ei tule. Vedajate aastaid kestnud püüdlused tuua teedele efektiivsemaid transpordilahendusi on jäänud hüüdja hääleks kõrbes.
Tendentsi jätkudes tekib tahtmatult küsimus, kas elu tulevikus ongi ilma maanteetranspordita? Kui ei, siis millised on hetkel sektori kõige valulisemad probleemid ning kuidas saame neid riigiga koostöös võimalikult efektiivselt lahendada?
Esimest korda Autovedajate Aastakonverentsi ajaloos kaasame aruteludesse ka poliitikud, et anda vahetult edasi sektori ootused eelolevatele valimistele ja kuulda poliitiliste jõudude esindajate mõtteid maanteetranspordi tuleviku osas.
Päeva juhib Urmas Vaino.
Miks tasub osaleda?
- Räägime, mille vastu vedajad enim eksivad ja mis võib viia tegevuslitsentsi.
- Teeme ülevaate nutikatest teemaksulahendustest ja Eesti ja Rootsi ettevõtete arendatavast üle-Euroopalisest digiallkirja süsteemist ning küsime, kas piiriülene paberivaba maanteetransport hakkab lõpuks ometi paistma.
- Otsime hiljutistele uuringutele tuginedes põhjuseid, miks ei suuda veondussektor uusi juhte kinni hoida.
- Teeme ülevaate 20 ettepanekust, mis aitavad motiveerida noori autojuhiks õppima ning parandada veoki- ja bussijuhtide koolitamist.
- Kuuleme, millised on erinevate põlvkondade ootused tööandjale, töökohale ja palgale.
- Arutleme, kuidas kõikide karjäärivõimaluste hulgast jääks kõlama ka autojuhi amet ehk kuidas tagada veoki- ja bussijuhi ametite konkurentsivõime tööturul.
- Räägime Põhjamaa kogemusest ja kuuleme, millist kasu on pikemate ja raskemate veoste lubamine maanteedele toonud efektiivsusele, ohutusele ja majandusele.
- Küsime Transpordiametilt, kui keeruline oleks Soomega sarnaseid reegleid kehtestada ka Eestis, ja kuuleme, mida pikemate veoste teele lubamiseks tänaseks tehtud on ning mis on veel viimasteks takistusteks.
- Kuulame, mida on poliitiliste jõudude esindajatel enne Riigikogu valimisi öelda Maanteetranspordi tuleviku kohta ja mida peaks pärast valimisi loodav koalitsioon transpordi arengukavas muutma.
- Arutleme erinevate osapooltega, kuidas transpordisektori sõnumid tulemuslikult riigini viia.
Konverentsi korraldaja on Äripäeva teemaveeb Logistikauudised.ee ja sisupartneriteks Autoettevõtete Liit ning Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon (ELEA).
Programmijuht: Anu Soomets, [email protected], +372 516 4397
Programm
Lisainfo
Konverentsi materjalide ja sisu kopeerimine, salvestamine, reprodutseerimine või levitamine on ilma AS Äripäeva kirjaliku nõusolekuta keelatud.
Korraldaja võib üritusel teha pilte, videoid ja helisalvestisi ning jagada neid nii osalejatega kui ka avalikes meediakanalites, samuti kasutada sarnaste ürituste turundamiseks.
Täpsemat teavet andmete kasutamise kohta leiab Äripäeva Privaatsustingimustest.
Reklaam
Kui soovite tutvustada oma ettevõtet konverentsil, siis võtke ühendust [email protected] või 667 0105.
Tühistamisinfo
Palume teatada mitteosalemisest kirjalikult vähemalt 10 tööpäeva enne ürituse toimumist aadressil [email protected] .
Sellisel juhul tagastame laekunud osalustasu või tühistame veel tasumata arve.
Kui teatate mitteosalemisest 5-9 tööpäeva enne konverentsi kuulub tasumisele 50% arvest.
Kui teatate mitteosalemisest hiljem või unustate teatada, osalustasu ei tagastata ja tasumisele kuulub 100% arvest.
Asukoht ja kontaktid
Aadress
Ehitajate tee, 13517 TallinnAnu Soomets | Tööstus- ja Logistikakonverentsid programmijuht | +372 516 4397 | [email protected]