08:30 – 09:10
Registreerimine ja hommikukohv
Toimumiskoht:
Radisson Blu Hotel Olümpia
Juba pea 90 osalejat – VAATA OSALEJAID ja TULE KA!
Tänavune konverents keskendub Ukraina sõjaga kaasnenud sanktsioonidele ning sellele, kuidas „elu pärast Vene naftat“ meie majandust ja elukorraldust mõjutab. Iga-aastane, seekord juba 10. Kütuseturu Aastakonverents toob septembris taas kokku kütusemaailma otsustajad ja eksperdid, et rääkida valdkonna kõige olulisematel teemadel.
Korraldaja on Äripäeva teemaveeb Logistikauudised.ee ja sisupartner Eesti Õliühing.
Ülikalliks muutunud ja paljudele sektoritele sisendiks olev kütus on 2022. aastal suur teema, millest räägitakse iga päev. Kallinenud kütus annab suure panuse inflatsiooni kasvu, kergitab poes toiduainete hindasid, muudab transpordi kallimaks ja sunnib ka autoomanikke valikuid tegema.
Kütused ja hinnad on oluline teema, millega tasub kursis olla. Mida arvavad kütusefirmad ja eri sektorite esindajad? Millised on mõjud ja kuidas neid leevendada? Võtke üks päev, tulge konverentsile, pidage nõu turuosalistega, küsige küsimusi ja saage ühe päevaga ülevaade kütuseturul toimuvast.
See on võimalus küsida küsimusi, mida ajakirjanikud ehk ei oska küsida.
- Kütuseturu aastakonverentsil räägitakse suud puhtaks Taavi Eilati juhtimisel.
Miks tasub Kütuseturu aastakonverentsile osaleda?
Põnevad ja vajalikud ettekanded meilt ja mujalt!
Poliitikute debatt!
Teame, et riik puikleb tööstustele erimärgistusega diislikütuse lubamisest kõrvale, äraootaval seisukohal on ka mitmed teised sektorid. Küsime, kas poliitikud on tõesti ettevõtlusvaenulikud või on asi milleski muus. Kui suure ampsu riigieelarvest selliste erisuste lubamine tegelikult ampsaks?
Poliitikute arutelus on vastamisi Martin Helme (EKRE), Aivar Kokk (Isamaa), Erki Savisaar (Keskerakond), Ivari Padar (SDE), Pirko Konsa (Eesti 200) ja Jürgen Ligi (Reformierakond), et anda hinnang ka sektoripõhisele kütuseaktsiisile ja pakkuda lahendust, mida teha, et meie kütuste jaehind ei oleks Euroopa kallimate seas.
Lahkame kõrge kütusehinna mõju erinevatele sektoritele, laval:
Korraldaja on Äripäeva teemaveeb Logistikauudised.ee ja sisupartner Eesti Õliühing.
Konverentsi programmijuht Anu Soomets, [email protected]; +372 516 4397
Konverentsil oma toodete ja teenuste esitlemisest huvitatud ettevõtetel palume kirjutada e-mailile [email protected]
Korraldajal on õigus teha programmis muudatusi.
08:30 – 09:10
Registreerimine ja hommikukohv
09:10 – 09:20
Tere tulemast!
Taavi Eilat Päeva moderaator
09:20 – 10:00
Elu pärast Vene naftat
Ričardas Morkvėnas Orlen Leedu müügitoe ja arendusdirektor
Maailm elab praegu VUCA-ajastul ehk volatiilsel, ebakindlal, keerulisel ja ebaselgel ajal, millele on sõja tõttu lisandunud ka naftakriis. Lääs on otsustanud Vene naftast ja gaasist loobuda, kuid mis saab pärast Vene naftast loobumist? Millised on võimalikud stsenaariumid? Kui palju tõuseb hind ja kuidas hinnatõusuga tegeleda? Millised valikud on Venemaal, kui Lääs enam ei osta? Kas kõrged hinnad on tulnud, et jääda?
10:00 – 10:25
Millised on Eesti võimalused ja valikud maanteetranspordi dekarboniseerimisel?
Ülle Tamme Neste Eesti AS-i ja Eesti Õliühingu juhatuse liige
Ettekandes räägime, millised on Eesti maanteetranspordi dekarboniseerimise võimalused ja valikud lühemas ning keskmises ajaperspektiivis (aastani 2030). Kuidas mõjutavad meie valikuid aktuaalsed võtmetegurid nagu tarnekindlus ja kättesaadavus ning selle taustal ka keskkonnasäästlikkus. Mis see meile maksma läheb?
10:25 – 10:45
Diislikütuse aktsiisimäärad vastavalt tarbija eripäradele - milline on Euroopa kogemus?
Mart Raamat Eesti Õliühingu juht
Hoiatatakse, et lähiajal võib Euroopas tekkida puudus kütustest. Puudus tähendab, et kõigile ei jagu ja hind tõuseb. Eestis on kütuste hinnad Euroopa kallimate seas, kuid seejuures on kütus sisendiks meie majanduse jaoks tähtsatele sektoritele – toiduainetööstus, ehitus, metsandus. Et olukorda veidigi kontrollida on võimalik aktsiise määrata ka sektoripõhiselt. Selline lahendus on laialt levinud ka Euroopas, aga mitte Eestis. Kuidas Euroopas eri sektoreid käsitletakse ja kas Eestil oleks sarnasest lähenemisest abi?
10:45 – 11:45
Poliitikute arutelu: Kuidas kütuse kallinemine Eestis peatada?
Martin Helme EKRE fraktsioon
Aivar Kokk Riigikogu rahanduskomisjoni esimees, Isamaa fraktsioon
Erki Savisaar Eesti Keskerakonna fraktsioon
Pirko Konsa Eesti 200
Ivari Padar SDE fraktsioon
Jürgen Ligi Eesti Reformierakonna fraktsioon
Mida arvata kütuseaktsiisi sektoripõhisest erisusest? On sel mõttel jumet ja kui on, siis kuidas see maksulaekumisi mõjutab? Kuidas teha nii, et kütuste jaehind ei oleks Eestis enam Euroopa kallimate hulgas?
11:45 – 12:45
Lõuna
12:45 – 13:15
Mida võimaldab ja mida ei võimalda energia maksustamise direktiiv?
Lauri Lelumees Rahandusministeeriumi maksu- ja tollipoliitika osakonna peaspetsialist
Euroopa Komisjon tuli möödunud aastal välja energia maksustamise direktiivi muudatusettepanekutega, et viia energiatoodete ja elektrienergia maksustamine kooskõlla Euroopa Liidu energia- ja kliimapoliitikaga. Muudatustega tuldi välja eeskätt seetõttu, et komisjoni sõnul ei olnud direktiiv kooskõlas kliima- ja energiaeesmärkidega ning lisaks sellele soodustab direktiiv fossiilkütuste kasutamist. Muudatustega tehti ettepanek tõsta madalaimat maksustamistaset ning vähendada ja piirata liikmesriikide võimalusi teha maksuvabastusi. Millises staadiumis on energia maksustamise direktiiv praegu ja milliseid erisusi see võimaldab?
13:15 – 13:45
Kütusevarud ja kütustega varustatus – osa energiajulgeolekust
Priit Enok Eesti Varude Keskuse (ESPA) juhatuse liige
Eesti Varude Keskusel on 90 päeva tavatarbimise mahus vedelkütusevaru, moodustamisel on strateegiline maagaasivaru ning riik on andnud ettevõtjatele tagatise LNG kai kiirkorras rajamiseks. Riigi strateegilised kütusevarud hinnaleevendust ei paku, kuid annavad meie inimestele ja ettevõtetele täiendava kindluse kõige raskemad ajad üle elada. Pelgalt varude omamisele aga laiemat energiajulgeolekut üles ei ehita. Võimalikele kriisidele vastu minnes on iga suurema kütusetarbija ülesanne eelkõige leida võimalusi kütuste säästmiseks, hoida tarbimiskohas piisavat kütusevaru, olla valmis kasutama alternatiivseid kütuseid ning sõlmida kütusemüüjatega tugevad tarnelepingud.
13:45 – 14:05
Kütusehindade mõju transpordisektorile - väljakutsed ja võimalikud lahendused
Piotr Szymczak UTA Baltimaade ja Ukraina juht
Mootorikütuste hinnad avaldavad kõige suuremat survet transpordi- ja logistikasektori kuludele. Sõja ja kõrge inflatsiooni tõttu võtsid paljud Euroopa Liidu riigid kasutusele erinevaid meetmeid - vähendasid diislikütuse käibemaksumäärasid või võtsid valitsuse tasandil vastu muid kütusehindu alandavaid otsuseid. Igaüks soovib teha parima võimaliku otsuse. Aga kas see on võimalik? Milliseid tegureid tuleb arvesse võtta? Kas on võimalik naasta vanade tegutsemismudelite juurde?
14:05 – 14:25
Kütusetanklast energiapunktiks – eesootavad trendid ja muutused
Gary Szendzielarz Astro Balticsi rahvusvahelise äriarenduse juht
Kütusetanklad on transformeerumas energiapunktideks. Milliseid makse- ja mugavuslahendusi kliendid ootavad? Millist rolli mängivad tulevikus iseteeninduslikud kaubanduslahendused? Kuidas olla atraktiivne uue generatsiooni klientidele?
14:25 – 15:00
Kohvipaus
15:00 – 15:40
Kütuse hinna mõju ehitussektorile ja transpordisektorile
Jüri Läll Tallinna Teede AS-i juhatuse esimees
Indrek Halliste Autoettevõtete Liitu liidu juhatuse liige, Hansabussi juhatuse esimees
Milliseid probleeme põhjustab kõrge kütusehind? Milliseid riske ja ohte, aga ka võimalusi nähakse? Kas vajame sektoripõhist aktsiisipoliitikat? Kas elektriautodele nähakse suuremat tulevikku? Kui kõrgele ähvardab kütusehind veel tõusta ja kuidas see turgu mõjutab? Jpm.
15:40 – 16:30
Arutelu: Kütuse hinna mõju erinevatele sektoritele
Reigo Rusing Balsnacki juhatuse liige ja arendusjuht
Hugo Osula Mootor Grupi omanik
Ülle Tamme Neste Eesti AS-i ja Eesti Õliühingu juhatuse liige
Andres Oopkaup Kevili nõukogu esimees
Marko Novik Kauritel Transport juhataja ja logistik
Mida kõrged kütusehinnad eri sektoritele tähendavad? Kuidas pärast pingelisi sündmusi maailmamajanduse hakkama saada? Kas usk elektriautodesse on suurenenud? Jpm
16:30 – 16:40
Päeva kokkuvõte ja lõpetamine
Toimumiskoht:
Radisson Blu Hotel Olümpia
Juba pea 90 osalejat – VAATA OSALEJAID ja TULE KA!
Tänavune konverents keskendub Ukraina sõjaga kaasnenud sanktsioonidele ning sellele, kuidas „elu pärast Vene naftat“ meie majandust ja elukorraldust mõjutab. Iga-aastane, seekord juba 10. Kütuseturu Aastakonverents toob septembris taas kokku kütusemaailma otsustajad ja eksperdid, et rääkida valdkonna kõige olulisematel teemadel.
Korraldaja on Äripäeva teemaveeb Logistikauudised.ee ja sisupartner Eesti Õliühing.
Ülikalliks muutunud ja paljudele sektoritele sisendiks olev kütus on 2022. aastal suur teema, millest räägitakse iga päev. Kallinenud kütus annab suure panuse inflatsiooni kasvu, kergitab poes toiduainete hindasid, muudab transpordi kallimaks ja sunnib ka autoomanikke valikuid tegema.
Kütused ja hinnad on oluline teema, millega tasub kursis olla. Mida arvavad kütusefirmad ja eri sektorite esindajad? Millised on mõjud ja kuidas neid leevendada? Võtke üks päev, tulge konverentsile, pidage nõu turuosalistega, küsige küsimusi ja saage ühe päevaga ülevaade kütuseturul toimuvast.
See on võimalus küsida küsimusi, mida ajakirjanikud ehk ei oska küsida.
- Kütuseturu aastakonverentsil räägitakse suud puhtaks Taavi Eilati juhtimisel.
Miks tasub Kütuseturu aastakonverentsile osaleda?
Põnevad ja vajalikud ettekanded meilt ja mujalt!
Poliitikute debatt!
Teame, et riik puikleb tööstustele erimärgistusega diislikütuse lubamisest kõrvale, äraootaval seisukohal on ka mitmed teised sektorid. Küsime, kas poliitikud on tõesti ettevõtlusvaenulikud või on asi milleski muus. Kui suure ampsu riigieelarvest selliste erisuste lubamine tegelikult ampsaks?
Poliitikute arutelus on vastamisi Martin Helme (EKRE), Aivar Kokk (Isamaa), Erki Savisaar (Keskerakond), Ivari Padar (SDE), Pirko Konsa (Eesti 200) ja Jürgen Ligi (Reformierakond), et anda hinnang ka sektoripõhisele kütuseaktsiisile ja pakkuda lahendust, mida teha, et meie kütuste jaehind ei oleks Euroopa kallimate seas.
Lahkame kõrge kütusehinna mõju erinevatele sektoritele, laval:
Korraldaja on Äripäeva teemaveeb Logistikauudised.ee ja sisupartner Eesti Õliühing.
Konverentsi programmijuht Anu Soomets, [email protected]; +372 516 4397
Konverentsil oma toodete ja teenuste esitlemisest huvitatud ettevõtetel palume kirjutada e-mailile [email protected]
Korraldajal on õigus teha programmis muudatusi.
08:30 – 09:10
Registreerimine ja hommikukohv
09:10 – 09:20
Tere tulemast!
Taavi Eilat Päeva moderaator
09:20 – 10:00
Elu pärast Vene naftat
Ričardas Morkvėnas Orlen Leedu müügitoe ja arendusdirektor
Maailm elab praegu VUCA-ajastul ehk volatiilsel, ebakindlal, keerulisel ja ebaselgel ajal, millele on sõja tõttu lisandunud ka naftakriis. Lääs on otsustanud Vene naftast ja gaasist loobuda, kuid mis saab pärast Vene naftast loobumist? Millised on võimalikud stsenaariumid? Kui palju tõuseb hind ja kuidas hinnatõusuga tegeleda? Millised valikud on Venemaal, kui Lääs enam ei osta? Kas kõrged hinnad on tulnud, et jääda?
10:00 – 10:25
Millised on Eesti võimalused ja valikud maanteetranspordi dekarboniseerimisel?
Ülle Tamme Neste Eesti AS-i ja Eesti Õliühingu juhatuse liige
Ettekandes räägime, millised on Eesti maanteetranspordi dekarboniseerimise võimalused ja valikud lühemas ning keskmises ajaperspektiivis (aastani 2030). Kuidas mõjutavad meie valikuid aktuaalsed võtmetegurid nagu tarnekindlus ja kättesaadavus ning selle taustal ka keskkonnasäästlikkus. Mis see meile maksma läheb?
10:25 – 10:45
Diislikütuse aktsiisimäärad vastavalt tarbija eripäradele - milline on Euroopa kogemus?
Mart Raamat Eesti Õliühingu juht
Hoiatatakse, et lähiajal võib Euroopas tekkida puudus kütustest. Puudus tähendab, et kõigile ei jagu ja hind tõuseb. Eestis on kütuste hinnad Euroopa kallimate seas, kuid seejuures on kütus sisendiks meie majanduse jaoks tähtsatele sektoritele – toiduainetööstus, ehitus, metsandus. Et olukorda veidigi kontrollida on võimalik aktsiise määrata ka sektoripõhiselt. Selline lahendus on laialt levinud ka Euroopas, aga mitte Eestis. Kuidas Euroopas eri sektoreid käsitletakse ja kas Eestil oleks sarnasest lähenemisest abi?
10:45 – 11:45
Poliitikute arutelu: Kuidas kütuse kallinemine Eestis peatada?
Martin Helme EKRE fraktsioon
Aivar Kokk Riigikogu rahanduskomisjoni esimees, Isamaa fraktsioon
Erki Savisaar Eesti Keskerakonna fraktsioon
Pirko Konsa Eesti 200
Ivari Padar SDE fraktsioon
Jürgen Ligi Eesti Reformierakonna fraktsioon
Mida arvata kütuseaktsiisi sektoripõhisest erisusest? On sel mõttel jumet ja kui on, siis kuidas see maksulaekumisi mõjutab? Kuidas teha nii, et kütuste jaehind ei oleks Eestis enam Euroopa kallimate hulgas?
11:45 – 12:45
Lõuna
12:45 – 13:15
Mida võimaldab ja mida ei võimalda energia maksustamise direktiiv?
Lauri Lelumees Rahandusministeeriumi maksu- ja tollipoliitika osakonna peaspetsialist
Euroopa Komisjon tuli möödunud aastal välja energia maksustamise direktiivi muudatusettepanekutega, et viia energiatoodete ja elektrienergia maksustamine kooskõlla Euroopa Liidu energia- ja kliimapoliitikaga. Muudatustega tuldi välja eeskätt seetõttu, et komisjoni sõnul ei olnud direktiiv kooskõlas kliima- ja energiaeesmärkidega ning lisaks sellele soodustab direktiiv fossiilkütuste kasutamist. Muudatustega tehti ettepanek tõsta madalaimat maksustamistaset ning vähendada ja piirata liikmesriikide võimalusi teha maksuvabastusi. Millises staadiumis on energia maksustamise direktiiv praegu ja milliseid erisusi see võimaldab?
13:15 – 13:45
Kütusevarud ja kütustega varustatus – osa energiajulgeolekust
Priit Enok Eesti Varude Keskuse (ESPA) juhatuse liige
Eesti Varude Keskusel on 90 päeva tavatarbimise mahus vedelkütusevaru, moodustamisel on strateegiline maagaasivaru ning riik on andnud ettevõtjatele tagatise LNG kai kiirkorras rajamiseks. Riigi strateegilised kütusevarud hinnaleevendust ei paku, kuid annavad meie inimestele ja ettevõtetele täiendava kindluse kõige raskemad ajad üle elada. Pelgalt varude omamisele aga laiemat energiajulgeolekut üles ei ehita. Võimalikele kriisidele vastu minnes on iga suurema kütusetarbija ülesanne eelkõige leida võimalusi kütuste säästmiseks, hoida tarbimiskohas piisavat kütusevaru, olla valmis kasutama alternatiivseid kütuseid ning sõlmida kütusemüüjatega tugevad tarnelepingud.
13:45 – 14:05
Kütusehindade mõju transpordisektorile - väljakutsed ja võimalikud lahendused
Piotr Szymczak UTA Baltimaade ja Ukraina juht
Mootorikütuste hinnad avaldavad kõige suuremat survet transpordi- ja logistikasektori kuludele. Sõja ja kõrge inflatsiooni tõttu võtsid paljud Euroopa Liidu riigid kasutusele erinevaid meetmeid - vähendasid diislikütuse käibemaksumäärasid või võtsid valitsuse tasandil vastu muid kütusehindu alandavaid otsuseid. Igaüks soovib teha parima võimaliku otsuse. Aga kas see on võimalik? Milliseid tegureid tuleb arvesse võtta? Kas on võimalik naasta vanade tegutsemismudelite juurde?
14:05 – 14:25
Kütusetanklast energiapunktiks – eesootavad trendid ja muutused
Gary Szendzielarz Astro Balticsi rahvusvahelise äriarenduse juht
Kütusetanklad on transformeerumas energiapunktideks. Milliseid makse- ja mugavuslahendusi kliendid ootavad? Millist rolli mängivad tulevikus iseteeninduslikud kaubanduslahendused? Kuidas olla atraktiivne uue generatsiooni klientidele?
14:25 – 15:00
Kohvipaus
15:00 – 15:40
Kütuse hinna mõju ehitussektorile ja transpordisektorile
Jüri Läll Tallinna Teede AS-i juhatuse esimees
Indrek Halliste Autoettevõtete Liitu liidu juhatuse liige, Hansabussi juhatuse esimees
Milliseid probleeme põhjustab kõrge kütusehind? Milliseid riske ja ohte, aga ka võimalusi nähakse? Kas vajame sektoripõhist aktsiisipoliitikat? Kas elektriautodele nähakse suuremat tulevikku? Kui kõrgele ähvardab kütusehind veel tõusta ja kuidas see turgu mõjutab? Jpm.
15:40 – 16:30
Arutelu: Kütuse hinna mõju erinevatele sektoritele
Reigo Rusing Balsnacki juhatuse liige ja arendusjuht
Hugo Osula Mootor Grupi omanik
Ülle Tamme Neste Eesti AS-i ja Eesti Õliühingu juhatuse liige
Andres Oopkaup Kevili nõukogu esimees
Marko Novik Kauritel Transport juhataja ja logistik
Mida kõrged kütusehinnad eri sektoritele tähendavad? Kuidas pärast pingelisi sündmusi maailmamajanduse hakkama saada? Kas usk elektriautodesse on suurenenud? Jpm
16:30 – 16:40
Päeva kokkuvõte ja lõpetamine
Konverentsi materjalide ja sisu kopeerimine, salvestamine, reprodutseerimine või levitamine on ilma AS Äripäeva kirjaliku nõusolekuta keelatud.
Korraldaja võib üritusel teha pilte, videoid ja helisalvestisi ning jagada neid nii osalejatega kui ka avalikes meediakanalites, samuti kasutada sarnaste ürituste turundamiseks.
Täpsemat teavet andmete kasutamise kohta leiab Äripäeva Privaatsustingimustest.
Reklaam
Kui soovite tutvustada oma ettevõtet konverentsil, siis võtke ühendust [email protected] või 667 0105.
Palume teatada mitteosalemisest kirjalikult vähemalt 10 tööpäeva enne ürituse toimumist aadressil [email protected] .
Sellisel juhul tagastame laekunud osalustasu või tühistame veel tasumata arve.
Kui teatate mitteosalemisest 5-9 tööpäeva enne konverentsi kuulub tasumisele 50% arvest.
Kui teatate mitteosalemisest hiljem või unustate teatada, osalustasu ei tagastata ja tasumisele kuulub 100% arvest.
Aadress
Liivalaia 33, TallinnAnu Soomets | Tööstus- ja Logistikakonverentsid programmijuht | +372 516 4397 | [email protected]