Kütuseturu aastakonverents 2022

Kütuseturu aastakonverents 2022

Toimumisaeg:

14.09.2022

Alguseni:

35p 18t 13m

Toimumiskoht:

Radisson Blu Hotel Olümpia

Tänavune konverents keskendub Ukraina sõjaga kaasnenud sanktsioonidele ning sellele, kuidas „elu pärast Vene naftat“ meie majandust ja elukorraldust mõjutab. Iga-aastane, seekord juba 10. Kütuseturu Aastakonverents toob septembris taas kokku kütusemaailma otsustajad ja eksperdid, et rääkida valdkonna kõige olulisematel teemadel. 

Korraldaja on Äripäeva teemaveeb Logistikauudised.ee ja sisupartner Eesti Õliühing

Millest konverentsil räägime?

  • Kuidas sanktsioonid agressorriigi Venemaa vastu on mõjutanud meie kütuseturgu?
  • Kas aktsiisilangus päästaks halvimast? Millised on teiste riikide kogemused?
  • Kas ja millised sisepoliitilised otsused suudaksid peatada kütuste hinnatõusu?
  • Millised sektorid kütusehinna tõusust kõige enam pihta on saanud ja kas erimärgistusega soodsamat kütust vajaksid ka mõned teised sektorid peale põllumajanduse?
  • Kuidas on kütuseturul toimunu mõjutanud autoturgu?

Miks tasub konverentsile tulla?

  • Konverents annab kiire ja kompaktse ülevaate kütuseturul toimuvast.
  • See on hea võimalus esitada esinejatele küsimusi ja olulistes teemades kaasa rääkida.
  • Võimalus kohtuda nii riigi esindajate kui ka kütuse- ja transpordisektori otsustajatega pauside ajal, esitada neile täiendavaid küsimusi ning arutleda tuleviku väljavaadete teemal.
  • Poliitikute aruteluring annab hea ülevaate erinevate poliitiliste jõudude seisukohtadest mitte üksnes aktsiisipoliitika, vaid kogu majanduse tuleviku kohta tervikuna. Tuleval aastal eesootavate parlamendivalmiste kontekstis on see äärmiselt kasulik teadmine.

Sihtgrupp:

Kütusesektori juhid ja otsustajad; kütuse jae- ja hulgimüüjad; suuremad hankijad - transpordi- ja logistikafirmad, tööstus-, ehitus- ja põllumajandussektor jpt; erialaliidud ning paljud teised teemaga kokku puutuvad ametid ja organisatsioonid.

Konverentsi programmijuht Anu Soomets, [email protected]; +372 516 4397

Konverentsil oma toodete ja teenuste esitlemisest huvitatud ettevõtetel palume kirjutada e-mailile [email protected]

Korraldajal on õigus teha programmis muudatusi.

Programm

08:30 – 09:15

Registreerimine ja hommikukohv

09:15 – 09:25

Tere tulemast!

Urmas Vaino Moderaator

09:25 – 10:00

Elu pärast Vene naftat

Esineja kinnitamisel

Maailm elab praegu VUCA-ajastul ehk volatiilsel, ebakindlal, keerulisel ja ebaselgel ajal, millele on sõja tõttu lisandunud ka naftakriis. Lääs on otsustanud Vene naftast ja gaasist loobuda, kuid mis saab pärast Vene naftast loobumist? Millised on võimalikud stsenaariumid? Kui palju tõuseb hind ja kuidas hinnatõusuga tegeleda? Millised valikud on Venemaal, kui Lääs enam ei osta? Kas kõrged hinnad on tulnud, et jääda?

10:00 – 10:20

Millised on Eesti võimalused ja valikud maanteetranspordi dekarboniseerimisel?

Ülle Tamme Neste Eesti AS-i ja Eesti Õliühingu juhatuse liige

Ettekandes räägime, millised on Eesti maanteetranspordi dekarboniseerimise võimalused ja valikud lühemas ning keskmises ajaperspektiivis (aastani 2030). Kuidas mõjutavad meie valikuid aktuaalsed võtmetegurid nagu tarnekindlus ja kättesaadavus ning selle taustal ka keskkonnasäästlikkus. Mis see meile maksma läheb?

10:20 – 10:40

Diislikütuse aktsiisimäärad vastavalt tarbija eripäradele - milline on Euroopa kogemus?

Mart Raamat Eesti Õliühingu juht

Hoiatatakse, et lähiajal võib Euroopas tekkida puudus kütustest.  Puudus tähendab, et kõigile ei jagu ja hind tõuseb. Eestis on kütuste hinnad Euroopa kallimate seas, kuid seejuures on kütus sisendiks meie majanduse jaoks tähtsatele sektoritele – toiduainetööstus, ehitus, metsandus. Et olukorda veidigi kontrollida on võimalik aktsiise määrata ka sektoripõhiselt. Selline lahendus on laialt levinud ka Euroopas, aga mitte Eestis. Kuidas Euroopas eri sektoreid käsitletakse ja kas Eestil oleks sarnasest lähenemisest abi?

10:40 – 11:30

Poliitikute arutelu: Kuidas kütuse kallinemine Eestis peatada?

Erinevate fraktsioonide esindajad

Mida arvata kütuseaktsiisi sektoripõhisest erisusest? On sel mõttel jumet ja kui on, siis kuidas see maksulaekumisi mõjutab? Kuidas teha nii, et kütuste jaehind ei oleks Eestis enam Euroopa kallimate hulgas?

11:30 – 12:00

Kohvipaus

12:00 – 12:30

Kes ja kuidas sektoriaalseid erisusi saama peaks?

Kui hakkame rakendama sektoripõhiseid erisusi, siis kuidas neid erisusi suunata? Kes neid saama peaks ja kui lihtne nende rakendamine tegelikult on? Millised on teiste riikide, näiteks Soome, Läti ja Leedu kogemused? Mida teised riigid teistmoodi teevad? Miks teised saavad, aga meie mitte?

12:30 – 13:00

Mida võimaldab ja mida ei võimalda energia maksustamise direktiiv?

Lauri Lelumees Rahandusministeeriumi maksu- ja tollipoliitika osakonna peaspetsialist

Euroopa Komisjon tuli möödunud aastal välja energia maksustamise direktiivi muudatusettepanekutega, et viia energiatoodete ja elektrienergia maksustamine kooskõlla Euroopa Liidu energia- ja kliimapoliitikaga. Muudatustega tuldi välja eeskätt seetõttu, et komisjoni sõnul ei olnud direktiiv kooskõlas kliima- ja energiaeesmärkidega ning lisaks sellele soodustab direktiiv fossiilkütuste kasutamist. Muudatustega tehti ettepanek tõsta madalaimat maksustamistaset ning vähendada ja piirata liikmesriikide võimalusi teha maksuvabastusi. Millises staadiumis on energia maksustamise direktiiv praegu ja milliseid erisusi see võimaldab?

13:00 – 13:20

Ettekanne kinnitamisel

13:20 – 13:40

Kütusehindade mõju transpordisektorile - väljakutsed ja võimalikud lahendused

Piotr Szymczak UTA Baltimaade ja Ukraina juht

Mootorikütuste hinnad avaldavad kõige suuremat survet transpordi- ja logistikasektori kuludele. Sõja ja kõrge inflatsiooni tõttu võtsid paljud Euroopa Liidu riigid kasutusele erinevaid meetmeid - vähendasid diislikütuse käibemaksumäärasid või võtsid valitsuse tasandil vastu muid kütusehindu alandavaid otsuseid. Igaüks soovib teha parima võimaliku otsuse. Aga kas see on võimalik? Milliseid tegureid tuleb arvesse võtta? Kas on võimalik naasta vanade tegutsemismudelite juurde?
                                   

13:40 – 14:30

Lõuna

14:30 – 15:30

Kütuse hinna mõju erinevatele sektoritele

Jüri Läll Tallinna Teede AS-i juhatuse esimees

Milliseid probleeme põhjustab kõrge kütusehind eri sektoritele? Milliseid riske ja ohte, aga ka võimalusi nähakse? Kas vajame sektoripõhist aktsiisipoliitikat? Kas elektriautodele nähakse suuremat tulevikku? Kui kõrgele ähvardab kütusehind veel tõusta ja kuidas see turgu mõjutab?

  • ehitussektori ülevaade – ettekanne sõnastamisel
    Jüri Läll, Tallinna Teede AS-i juhatuse esimees
  • tööstussektori ülevaade – ettekanne sõnastamiselesineja kinnitamisel 
  • transpordisektori ülevaade – ettekanne sõnastamisel
    esineja kinnitamisel

15:30 – 16:10

Arutelu: Kütuse hinna mõju erinevatele sektoritele

Esineja kinnitamisel, Neste Eesti

Esinejad kinnitamisel

16:10 – 16:30

Toetajaminutid: Kütusetanklast energiapunktiks – eesootavad trendid ja muutused

Esineja kinnitamisel, Astro Baltics

Kütusetanklad on transformeerumas energiapunktideks. Milliseid makse- ja mugavuslahendusi kliendid ootavad? Millist rolli mängivad tulevikus iseteeninduslikud kaubanduslahendused? Kuidas olla atraktiivne uue generatsiooni klientidele?

16:30

Konverentsi lõpetamine

Kütuseturu aastakonverents 2022

Toimumisaeg:

14.09.2022

Alguseni:

35p 18t 13m

Toimumiskoht:

Radisson Blu Hotel Olümpia

Tänavune konverents keskendub Ukraina sõjaga kaasnenud sanktsioonidele ning sellele, kuidas „elu pärast Vene naftat“ meie majandust ja elukorraldust mõjutab. Iga-aastane, seekord juba 10. Kütuseturu Aastakonverents toob septembris taas kokku kütusemaailma otsustajad ja eksperdid, et rääkida valdkonna kõige olulisematel teemadel. 

Korraldaja on Äripäeva teemaveeb Logistikauudised.ee ja sisupartner Eesti Õliühing

Millest konverentsil räägime?

  • Kuidas sanktsioonid agressorriigi Venemaa vastu on mõjutanud meie kütuseturgu?
  • Kas aktsiisilangus päästaks halvimast? Millised on teiste riikide kogemused?
  • Kas ja millised sisepoliitilised otsused suudaksid peatada kütuste hinnatõusu?
  • Millised sektorid kütusehinna tõusust kõige enam pihta on saanud ja kas erimärgistusega soodsamat kütust vajaksid ka mõned teised sektorid peale põllumajanduse?
  • Kuidas on kütuseturul toimunu mõjutanud autoturgu?

Miks tasub konverentsile tulla?

  • Konverents annab kiire ja kompaktse ülevaate kütuseturul toimuvast.
  • See on hea võimalus esitada esinejatele küsimusi ja olulistes teemades kaasa rääkida.
  • Võimalus kohtuda nii riigi esindajate kui ka kütuse- ja transpordisektori otsustajatega pauside ajal, esitada neile täiendavaid küsimusi ning arutleda tuleviku väljavaadete teemal.
  • Poliitikute aruteluring annab hea ülevaate erinevate poliitiliste jõudude seisukohtadest mitte üksnes aktsiisipoliitika, vaid kogu majanduse tuleviku kohta tervikuna. Tuleval aastal eesootavate parlamendivalmiste kontekstis on see äärmiselt kasulik teadmine.

Sihtgrupp:

Kütusesektori juhid ja otsustajad; kütuse jae- ja hulgimüüjad; suuremad hankijad - transpordi- ja logistikafirmad, tööstus-, ehitus- ja põllumajandussektor jpt; erialaliidud ning paljud teised teemaga kokku puutuvad ametid ja organisatsioonid.

Konverentsi programmijuht Anu Soomets, [email protected]; +372 516 4397

Konverentsil oma toodete ja teenuste esitlemisest huvitatud ettevõtetel palume kirjutada e-mailile [email protected]

Korraldajal on õigus teha programmis muudatusi.

Programm

08:30 – 09:15

Registreerimine ja hommikukohv

09:15 – 09:25

Tere tulemast!

Urmas Vaino Moderaator

09:25 – 10:00

Elu pärast Vene naftat

Esineja kinnitamisel

Maailm elab praegu VUCA-ajastul ehk volatiilsel, ebakindlal, keerulisel ja ebaselgel ajal, millele on sõja tõttu lisandunud ka naftakriis. Lääs on otsustanud Vene naftast ja gaasist loobuda, kuid mis saab pärast Vene naftast loobumist? Millised on võimalikud stsenaariumid? Kui palju tõuseb hind ja kuidas hinnatõusuga tegeleda? Millised valikud on Venemaal, kui Lääs enam ei osta? Kas kõrged hinnad on tulnud, et jääda?

10:00 – 10:20

Millised on Eesti võimalused ja valikud maanteetranspordi dekarboniseerimisel?

Ülle Tamme Neste Eesti AS-i ja Eesti Õliühingu juhatuse liige

Ettekandes räägime, millised on Eesti maanteetranspordi dekarboniseerimise võimalused ja valikud lühemas ning keskmises ajaperspektiivis (aastani 2030). Kuidas mõjutavad meie valikuid aktuaalsed võtmetegurid nagu tarnekindlus ja kättesaadavus ning selle taustal ka keskkonnasäästlikkus. Mis see meile maksma läheb?

10:20 – 10:40

Diislikütuse aktsiisimäärad vastavalt tarbija eripäradele - milline on Euroopa kogemus?

Mart Raamat Eesti Õliühingu juht

Hoiatatakse, et lähiajal võib Euroopas tekkida puudus kütustest.  Puudus tähendab, et kõigile ei jagu ja hind tõuseb. Eestis on kütuste hinnad Euroopa kallimate seas, kuid seejuures on kütus sisendiks meie majanduse jaoks tähtsatele sektoritele – toiduainetööstus, ehitus, metsandus. Et olukorda veidigi kontrollida on võimalik aktsiise määrata ka sektoripõhiselt. Selline lahendus on laialt levinud ka Euroopas, aga mitte Eestis. Kuidas Euroopas eri sektoreid käsitletakse ja kas Eestil oleks sarnasest lähenemisest abi?

10:40 – 11:30

Poliitikute arutelu: Kuidas kütuse kallinemine Eestis peatada?

Erinevate fraktsioonide esindajad

Mida arvata kütuseaktsiisi sektoripõhisest erisusest? On sel mõttel jumet ja kui on, siis kuidas see maksulaekumisi mõjutab? Kuidas teha nii, et kütuste jaehind ei oleks Eestis enam Euroopa kallimate hulgas?

11:30 – 12:00

Kohvipaus

12:00 – 12:30

Kes ja kuidas sektoriaalseid erisusi saama peaks?

Kui hakkame rakendama sektoripõhiseid erisusi, siis kuidas neid erisusi suunata? Kes neid saama peaks ja kui lihtne nende rakendamine tegelikult on? Millised on teiste riikide, näiteks Soome, Läti ja Leedu kogemused? Mida teised riigid teistmoodi teevad? Miks teised saavad, aga meie mitte?

12:30 – 13:00

Mida võimaldab ja mida ei võimalda energia maksustamise direktiiv?

Lauri Lelumees Rahandusministeeriumi maksu- ja tollipoliitika osakonna peaspetsialist

Euroopa Komisjon tuli möödunud aastal välja energia maksustamise direktiivi muudatusettepanekutega, et viia energiatoodete ja elektrienergia maksustamine kooskõlla Euroopa Liidu energia- ja kliimapoliitikaga. Muudatustega tuldi välja eeskätt seetõttu, et komisjoni sõnul ei olnud direktiiv kooskõlas kliima- ja energiaeesmärkidega ning lisaks sellele soodustab direktiiv fossiilkütuste kasutamist. Muudatustega tehti ettepanek tõsta madalaimat maksustamistaset ning vähendada ja piirata liikmesriikide võimalusi teha maksuvabastusi. Millises staadiumis on energia maksustamise direktiiv praegu ja milliseid erisusi see võimaldab?

13:00 – 13:20

Ettekanne kinnitamisel

13:20 – 13:40

Kütusehindade mõju transpordisektorile - väljakutsed ja võimalikud lahendused

Piotr Szymczak UTA Baltimaade ja Ukraina juht

Mootorikütuste hinnad avaldavad kõige suuremat survet transpordi- ja logistikasektori kuludele. Sõja ja kõrge inflatsiooni tõttu võtsid paljud Euroopa Liidu riigid kasutusele erinevaid meetmeid - vähendasid diislikütuse käibemaksumäärasid või võtsid valitsuse tasandil vastu muid kütusehindu alandavaid otsuseid. Igaüks soovib teha parima võimaliku otsuse. Aga kas see on võimalik? Milliseid tegureid tuleb arvesse võtta? Kas on võimalik naasta vanade tegutsemismudelite juurde?
                                   

13:40 – 14:30

Lõuna

14:30 – 15:30

Kütuse hinna mõju erinevatele sektoritele

Jüri Läll Tallinna Teede AS-i juhatuse esimees

Milliseid probleeme põhjustab kõrge kütusehind eri sektoritele? Milliseid riske ja ohte, aga ka võimalusi nähakse? Kas vajame sektoripõhist aktsiisipoliitikat? Kas elektriautodele nähakse suuremat tulevikku? Kui kõrgele ähvardab kütusehind veel tõusta ja kuidas see turgu mõjutab?

  • ehitussektori ülevaade – ettekanne sõnastamisel
    Jüri Läll, Tallinna Teede AS-i juhatuse esimees
  • tööstussektori ülevaade – ettekanne sõnastamiselesineja kinnitamisel 
  • transpordisektori ülevaade – ettekanne sõnastamisel
    esineja kinnitamisel

15:30 – 16:10

Arutelu: Kütuse hinna mõju erinevatele sektoritele

Esineja kinnitamisel, Neste Eesti

Esinejad kinnitamisel

16:10 – 16:30

Toetajaminutid: Kütusetanklast energiapunktiks – eesootavad trendid ja muutused

Esineja kinnitamisel, Astro Baltics

Kütusetanklad on transformeerumas energiapunktideks. Milliseid makse- ja mugavuslahendusi kliendid ootavad? Millist rolli mängivad tulevikus iseteeninduslikud kaubanduslahendused? Kuidas olla atraktiivne uue generatsiooni klientidele?

16:30

Konverentsi lõpetamine

Registreerimine

HindSoodushind kuni 16.08.2022
Osalejaid

Kütuseturu aastakonverents 2022 - saalipilet

379,00 €

454,80 € km-ga

379,00 €

259,00 €

310,80 € km-ga

259,00 €

310,80 € km-ga

0

Kütuseturu aastakonverents 2022 - saalipilet

OsalejaidHind
0

379,00 €

454,80 € km-ga

379,00 €

259,00 €

310,80 € km-ga

259,00 €

310,80 € km-ga

Toetajad

Kuldtoetaja

Toetajad

Lisainfo

Osalemise tingimused

Palume teatada mitteosalemisest kirjalikult vähemalt 10 tööpäeva enne ürituse toimumist aadressil [email protected] .
Sellisel juhul tagastame laekunud osalustasu või tühistame veel tasumata arve.

Kui teatate mitteosalemisest 5-9 tööpäeva enne konverentsi kuulub tasumisele 50% arvest.
Kui teatate mitteosalemisest hiljem või unustate teatada, osalustasu ei tagastata ja tasumisele kuulub 100% arvest.

Korraldaja võib üritusel teha pilte, videoid ja helisalvestisi ning jagada neid nii osalejatega kui ka avalikes meediakanalites, samuti kasutada sarnaste ürituste turundamiseks.
Täpsemat teavet andmete kasutamise kohta leiab Äripäeva Privaatsustingimustest.

Konverentsi materjalide ja sisu kopeerimine, salvestamine, reprodutseerimine või levitamine on ilma AS Äripäeva kirjaliku nõusolekuta keelatud.

Reklaam
Kui soovite tutvustada oma ettevõtet konverentsil, siis võtke ühendust [email protected] või 667 0105.

Asukoht ja kontaktid

Aadress

Liivalaia 33, Tallinn
© AS Äripäev 2000-2022
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]