Ostujuhtimise aastakonverents 2022

KOOSTÖÖ JA KOKKULEPPED

Ostujuhtimise aastakonverents 2022

Toimumiskoht:

Tallinna Loomaaia Keskkonnahariduskeskus

Juba üle 100 osaleja – VAATA OSALEJAID ja TULE KA!

Ostu- ja hankejuhtide jaoks on viimased paar aastat olnud kui sõit Ameerika mägedel. Koroonaga koos saabus tarnekriis, mis tingis vajaduse heita pilk tarneturule, et leida uusi tarnijaid ja leevendada komponentide puudust. Vajadus kiiresti reageerida ja uusi võimalusi otsida tähendab oluliselt rohkem koostööd ja kokkuleppeid, mille üks teravamaid küsimusi on viimasel ajal olnud ka kiire hinnatõus. See olukord on ostu- ja hankejuhid ettevõtetes rambivalgusesse tõstnud, kuid sealjuures tublisti ka töökoormust kasvatanud.

Konverentsi fookuses on läbirääkimised, koostöö ja kokkulepped, lepingud ja muutunud hankereeglid ning ostu- ja hankejuhtide muutunud roll ettevõtte juhtimises. Räägime, millised on ootused ostu- ja hankejuhtidele ning tegevjuhtidele ning kuidas teevad tarnijatega koostööd kaubandus-, tööstus- ja teenusettevõtted. Saame teada, kuidas on kriis ja sõda muutnud avaliku sektori hankereegleid ning kuidas on praegune ajastu mõjunud ostu- ja hankejuhtide vaimsele heaolule. Arutleme, milline on ostu- hankejuhtide muutunud roll ettevõtte juhtimises.

Miks tasub konverentsil osaleda?

  • Saame teada, mida kaubanduse ja tööstuse taustaga tippjuht Katre Kõvask keerulisel ajal ostu- ja hankejuhtidele soovitab ning kuidas ta ise keerulisel ajal kokkuleppeid sõlmib. 
  • Kuuleme, mida ootab juhtkond kriisiajal ostu- ja hankemeeskonnalt.
  • Kuuleme, mida ootab ostu- ja hankejuht oma tegevjuhilt ja tarnijalt: oma nägemusest räägib ostu- ja hankeekspert Taivo Karu.
  • Kõlab kolme ettevõtte nägemus koostööst tarnijatega keerulisel ajal: fookuses on tööstus, jaekaubandus ja teenusettevõte.
  • Võtame fookusesse ka avaliku sektori koostöö tarnijatega kriisiajal: teemat avab Riigi Kaitseinvesteeringute Keskuse hankeosakonna juht Ivar Janson.
  • Analüüsime ka era- ja avaliku sektori hankevaidlusi ja lepingureegleid ning küsime, kelle poolel on õigus.
  • Vestlusringis arutleme, millist koostööd praegu tarneahelates enim vajame.
  • Räägime ka ostu- ja hankejuhtide nõudlusest tööjõuturul ning sellest, kuidas palgata ja motiveerida tugevaid eksperte.
  • Konverentsipäeva lõpetab kahe tippjuhi arutelu, kus vesteldakse ostu- ja hankejuhtide muutunud rollist ja edaspidisest arenguvõimalusest ettevõttes.

Korraldaja on Äripäeva teemaveeb Tööstusuudised.ee.

Konverentsi programmijuht Anu Soomets, [email protected]; +372 516 4397

Konverentsil oma toodete ja teenuste esitlemisest huvitatud ettevõtetel palume kirjutada e-mailile [email protected]

Korraldajal on õigus teha programmis muudatusi.

Programm

08:30 – 09:10

Registreerimine ja hommikukohv

09:10 – 09:20

Tere tulemast!

Kristo Raud päeva moderaator ja ostujuhtimise ekspert

09:19 – 11:00

SESSIOON 1 – LÄBIRÄÄKIMISED JA OOTUSED

09:20 – 10:00

Kuidas (eriolukorras) läbi rääkida ja pidavaid kokkuleppeid sõlmida?

Katre Kõvask kaubanduse ja tööstuse taustaga tippjuht, YOOK Productioni juhatuse liige

Katre Kõvask on kaubanduse ning tööstuse tasutaga tippjuht ja kogenud läbirääkija, kes on oma karjääri jooksul sõlminud sadu kokkuleppeid. Viimased kaks ja pool aastat oleme elanud pidevas eriolukorras, kus kokkulepete sõlmimist on raskendanud teadmatus ja muutused. Millised on Katre Kõvaski läbirääkimiste kuldreeglid, mis ka raskel ajal pidavate kokkulepeteni viivad? Kuidas jõuda ühise plaanini, kui laua taga on eri generatsioonide esindajad? Milliseid hinnakokkuleppeid tasub ja saab praegu teha? Kuidas tarnijaga suhelda, et õigeaegsed tarned oleks ka kriisiajal tagatud, ja mida teha, kui kokkulepped siiski ei pea? Kus asuvad kriisiajal „punased jooned“ ehk kuhu maani saame vead andestada? Mida praegusel ajal ostu- ja hankejuhtidele soovitada? 

10:00 – 10:30

Mida ootab juht ostu- või hankejuhilt tarnekriisi ajal?

Sirli Männiksaar Ericsson Eesti Head of Supply Site Tallinn (Ericsson Eesti Tallina tehase juht)

Pandeemia ja sõda on tähendanud tõsist kriisi ka tarneahelates, mida iseloomustavad materjalipuudus, vähenenud tarnekindlus ja võimsa hüppe teinud hinnad. Sellele olukorrale on pidanud operatiivselt ja proaktiivselt reageerima ostu- ja hankeosakonnad, mille tähtsus ettevõtetes on paari aastaga tublisti kasvanud. Kuidas on ostu- ja hankejuhtide roll tegevjuhi silmis selle ajaga muutunud? Kuidas on see keeruline aeg muutnud ostu- ja hankejuhtimise funktsiooni olulisust ettevõtte juhtimises? Mis on tegevjuhtide silmis kõige olulisem ning millist panust ja tuge oodatakse hankejuhilt – pigem operatiivset, et varud ja tarned oleks tagatud, või strateegilist vaadet ja uusi ideid, et tarneahel edaspidi kriisikindlam oleks? Millised on omavahelised kokkulepped ja kuidas tulemusi mõõdetakse?

10:30 – 11:00

Mida ootab hankejuht oma tegevjuhilt ja tarnijalt?

Taivo Karu ostu- ja hankeekspert, Bolt Market tarneahelajuht

Ostu- ja hankeosakonna roll on midagi palju enam kui vaid „hinna alla rääkimine“ ja kauba tellimine. Hankejuhi töö tähendab tarneturu tundmist, palju suhtlemist ja loomulikult palju kokkuleppeid – eriti tarnekriisi ajal. Kuidas ostu- ja hankemeeskond kriisiajal töötab ja prioriteete seab? Kuidas tunnetab hankejuht ise oma rolli muutumist ettevõttes? Kuidas on viimased paar aastat muutnud ostu- ja hankejuhtimise funktsiooni ettevõtte juhtimises? Aga mida ootab hankejuht oma tegevjuhilt ja koostööpartneritelt? Milline võiks olla tegevjuhi panus ostu- ja hanketöös ning kuidas peaks sõlmima omavahelisi kokkuleppeid? Ja millist koostööd ootab hankejuht oma tarnijatelt, kui turg on volatiilne?

11:00 – 11:30

Kohvipaus

11:29 – 13:30

SESSIOON 2 – KOKKULEPPED JA KOOSTÖÖ

11:30 – 11:45

Jaekett & tarnija. Millised on kriisiaja läbirääkimiste reeglid?

Oliver Rist Coopi ostudirektor

Milline on praegu koostöö tarnijatega – kus tulevad kokkulepped kiiresti ja mis tekitab pingeid? Mida ootab jaekett tarnijalt ning milline on lokaalne hankepoliitika ja kuidas on korraldatud suhtlust kohaliku tarnijaga? Millised on jaeketi hinnaläbirääkimiste reeglid, kui kliendid ostavad aina enam „kollaseid silte“ ehk kuidas mõjutab tavalise tarbija hinnatunnetus läbirääkimisi? Kuidas näeb jaekett toidutootjate kriitikat, et ketid ei tõsta piisavalt kiiresti hinda? Kas tarnija hinna tõstmise surve võib viia ka tarnijast loobumiseni? Kuidas tavalise tarbija hinnatunnetus läbirääkimisi mõjutab?

11:45 – 12:00

Lahendus: kuidas tehnoloogia abil hinnakokkuleppeid teha ja tooteinfot vahetada?

Kari Maripuu kaubandustehnoloogia ettevõtte Brightsparki (Lexi.Market) tegevjuht

Kaubanduspartnerite koostöö lihtsustamiseks on tänapäeval ka mitmeid tehnoloogilisi võimekusi. Ettekandes selgitab kaubandustehnoloogia ettevõtte juht, millist probleemi nemad lahendavad ning kuidas see aitab süstematiseerida ja lihtsustada hinnakokkulepete sõlmimist ja tooteinfo vahetamist.

12:00 – 12:15

Tööstusettevõte & tarnija. Kuidas leppida kokku hinnad ja tagada õigeaegsed tarned?

Margit Oja AQ Groupi Lehetöötluse ärisuuna ostujuht / AQ Lasertooli ostujuht

Milline on praegu koostöö tarnijatega – kus tulevad kokkulepped kiiresti ja mis tekitab pingeid? Kuidas iseloomustada hinnaläbirääkimisi? Millistes küsimustes saadakse kokkuleppele? Kui edukalt on õnnestunud sisendhinnad kliendihindadesse viia? Kas hankejuhil on veel lootust läbirääkimistel hinda „alla rääkida“? On see üldse vajalik ja pigem tasuks tähelepanu suunata kliendihindadele? Kuidas toimivad tarned ja kas materjali saadavus on paranenud? Kuidas tehakse prognoose?

12:15 – 12:30

Teenusepakkuja & tarnija. Milline on tõhus tarnijate juhtimise süsteem?

Lea Pettinen Swedbanki ostujuht

Milline on praegu koostöö tarnijatega – kus tulevad kokkulepped kiiresti ja mis tekitab pingeid? Milline on ettevõtte tarnijate juhtimise süsteem?

12:30 – 12:45

Avalik sektor & tarnija. Kuidas riik ja tarnija järsult tõusnud nõudluses koostööd teevad?

Ivar Janson Riigi Kaitseinvesteeringute Keskuse hankeosakonna juht

Sõda on riikide ohutunnet tõstnud ja kaitse-eelarved on lühikese aja jooksul teinud hüppeid, mida muidu oleks tulnud oodata aastaid. Kui palju on uus olukord ja suurem nõudlus hankeid ettepoole toonud ning hankeosakondade tööd mõjutanud? Millised on suhted tarnijatega ja kuidas praegu koostööd tehakse? Milline on suure nõudluse tingimust tarnekindlus? Kui paindlikult saab riik hankelepingus kokku lepitud hinda ülespoole korrigeerida, et tarnija ei kannataks?

12:45 – 13:30

Arutelu: Millist koostööd vajame praegu tarneahelates?

Ivar Janson Riigi Kaitseinvesteeringute Keskuse hankeosakonna juht

Oliver Rist Coopi ostudirektor

Margit Oja AQ Groupi Lehetöötluse ärisuuna ostujuht / AQ Lasertooli ostujuht

Lea Pettinen Swedbanki ostujuht

Me kõik elame kriisis. Kas hinna tõstmist veel ka kuidagi pidurdatakse või on kõik leppinud paratamatusega? Millised peaksid olema kokkulepped ja koostöö tarneahelas, et kõik osapooled ellu jääksid? Kas peaksime jõudma hinnatõusu kokkulepeteni kõigi tarneahela osapooltega ja kuidas see saavutada? Kas hindu räägitakse läbi või lihtsalt tõstetakse - milline võiks olla hea tava hinnaläbirääkimisteks? Kuidas leevendada ja kommunikeerida hilinevate tarnete probleemi? 

13:30 – 14:30

Lõuna

14:29 – 16:40

SESSIOON 3 – REEGLID JA INIMESED

14:30 – 15:10

Kuidas vältida hankelepingu täitmisel olukorda, kus kriis tõmbab vaiba alt, kuid lepingus midagi muuta ei saa?

Mario Sõrm Advokaadibüroo Soraineni riigihangete valdkonna ekspert, advokaat

Hankelepingud avaliku sektoriga on disainitud enamasti eeldusel, et need täidetakse stabiilses majanduskeskkonnas. Elu näitab, et see eeldus ei pea alati paika. Kuidas võiks erasektori osapool hankelepingu partnerina tegutseda, et kuristik reaalsuse ja õigusruumis leiduvate võimaluste vahel ei muutuks ületamatuks? Kas ja kuidas saaks avalik sektor sellele omalt poolt kaasa aidata?

15:10 – 15:40

Sõit Ameerika mägedel ehk kuidas tasakaalu hoida?

Kristjan Rotenberg kogenud tööstusjuht ja koolitaja, vaimse heaolu eestkõneleja

Juba kolm aastat heitlikke aegu on hanke- ja ostujuhtide tööpäevi tublisti mõjutanud. Keerulisemaks! Selle taustal on vaimne heaolu ja sellest johtuv töö tulemuslikkus kerkinud tarneahelas olulisemaks teemaks. Kristjan vaatleb oma ettekandes praeguse muutliku aja mõjusid inimeste töövõimele ja jagab tööriistu, mis aitavad vaimset vastupidavust ja paremaid tulemusi saavutada.

15:40 – 16:00

Sissejuhatus aruteluringi: „Mul on teine pakkumine“

Maria Veltmann Tripod partner ja tegevjuht ning ostuinimeste värbamise kogemust omav HR ekspert

Kuidas on kiired ajad tarneahelas mõjutanud ostu- ja hankeinimeste nõudlust tööturul? Kui hinnas on head ostuinimesed tööturul ja kas ettevõtted peavad arvestama, et kõigil kandidaatidel on alati laual ka teine pakkumine? Kuidas häid inimesi endale meelitada? Milliste kandidaatidega ettevõtjad võiksid arvestada ja kuidas pidada läbirääkimisis eri generatsioonide esindajatega? Mida ootavad noored kandidaadid ja millised on nende väärtushinnangud? Millised on ostu- ja hankejuhtide (palga)ootused ettevõtetele ja kuidas neid veelgi motiveerida?

16:00 – 16:40

Kahe juhi arutelu: Milline on ostu- ja hankejuhtide muutunud roll ja arenguvõimalused ettevõtte juhtimises?

Aivo Adamson Alexela juhatuse esimees

Emöke Sogenbits Ostu- ja hankejuhtimise ekspert, tippjuht ja värskelt Raumedic Estonia juht

Ostu- ja hankejuhid on kriisisaastatel ilmselt suurt tähelepanu pälvinud, sest seda aega on saatnud pidevad muutused ja vajadus reageerida. Kuidas on see aeg ostu- ja hankejuhtimise funktsiooni ettevõtte juhtimises muutnud? Kas ostu- ja hankejuhtide roll on tõusuteel ja muutumas vägagi strateegiliseks? Milline on ostu- ja hankejuhtide edasine vajadus ja arengustsenaarium ettevõtetes? Kuidas peaks toimuma verevahetus ehk milleks peaks end valmis panema uus põlvkond ostuinimesi?

16:40 – 16:50

Päeva kokkuvõte ja lõpetamine

Ostujuhtimise aastakonverents 2022

Toimumiskoht:

Tallinna Loomaaia Keskkonnahariduskeskus

Juba üle 100 osaleja – VAATA OSALEJAID ja TULE KA!

Ostu- ja hankejuhtide jaoks on viimased paar aastat olnud kui sõit Ameerika mägedel. Koroonaga koos saabus tarnekriis, mis tingis vajaduse heita pilk tarneturule, et leida uusi tarnijaid ja leevendada komponentide puudust. Vajadus kiiresti reageerida ja uusi võimalusi otsida tähendab oluliselt rohkem koostööd ja kokkuleppeid, mille üks teravamaid küsimusi on viimasel ajal olnud ka kiire hinnatõus. See olukord on ostu- ja hankejuhid ettevõtetes rambivalgusesse tõstnud, kuid sealjuures tublisti ka töökoormust kasvatanud.

Konverentsi fookuses on läbirääkimised, koostöö ja kokkulepped, lepingud ja muutunud hankereeglid ning ostu- ja hankejuhtide muutunud roll ettevõtte juhtimises. Räägime, millised on ootused ostu- ja hankejuhtidele ning tegevjuhtidele ning kuidas teevad tarnijatega koostööd kaubandus-, tööstus- ja teenusettevõtted. Saame teada, kuidas on kriis ja sõda muutnud avaliku sektori hankereegleid ning kuidas on praegune ajastu mõjunud ostu- ja hankejuhtide vaimsele heaolule. Arutleme, milline on ostu- hankejuhtide muutunud roll ettevõtte juhtimises.

Miks tasub konverentsil osaleda?

  • Saame teada, mida kaubanduse ja tööstuse taustaga tippjuht Katre Kõvask keerulisel ajal ostu- ja hankejuhtidele soovitab ning kuidas ta ise keerulisel ajal kokkuleppeid sõlmib. 
  • Kuuleme, mida ootab juhtkond kriisiajal ostu- ja hankemeeskonnalt.
  • Kuuleme, mida ootab ostu- ja hankejuht oma tegevjuhilt ja tarnijalt: oma nägemusest räägib ostu- ja hankeekspert Taivo Karu.
  • Kõlab kolme ettevõtte nägemus koostööst tarnijatega keerulisel ajal: fookuses on tööstus, jaekaubandus ja teenusettevõte.
  • Võtame fookusesse ka avaliku sektori koostöö tarnijatega kriisiajal: teemat avab Riigi Kaitseinvesteeringute Keskuse hankeosakonna juht Ivar Janson.
  • Analüüsime ka era- ja avaliku sektori hankevaidlusi ja lepingureegleid ning küsime, kelle poolel on õigus.
  • Vestlusringis arutleme, millist koostööd praegu tarneahelates enim vajame.
  • Räägime ka ostu- ja hankejuhtide nõudlusest tööjõuturul ning sellest, kuidas palgata ja motiveerida tugevaid eksperte.
  • Konverentsipäeva lõpetab kahe tippjuhi arutelu, kus vesteldakse ostu- ja hankejuhtide muutunud rollist ja edaspidisest arenguvõimalusest ettevõttes.

Korraldaja on Äripäeva teemaveeb Tööstusuudised.ee.

Konverentsi programmijuht Anu Soomets, [email protected]; +372 516 4397

Konverentsil oma toodete ja teenuste esitlemisest huvitatud ettevõtetel palume kirjutada e-mailile [email protected]

Korraldajal on õigus teha programmis muudatusi.

Programm

08:30 – 09:10

Registreerimine ja hommikukohv

09:10 – 09:20

Tere tulemast!

Kristo Raud päeva moderaator ja ostujuhtimise ekspert

09:19 – 11:00

SESSIOON 1 – LÄBIRÄÄKIMISED JA OOTUSED

09:20 – 10:00

Kuidas (eriolukorras) läbi rääkida ja pidavaid kokkuleppeid sõlmida?

Katre Kõvask kaubanduse ja tööstuse taustaga tippjuht, YOOK Productioni juhatuse liige

Katre Kõvask on kaubanduse ning tööstuse tasutaga tippjuht ja kogenud läbirääkija, kes on oma karjääri jooksul sõlminud sadu kokkuleppeid. Viimased kaks ja pool aastat oleme elanud pidevas eriolukorras, kus kokkulepete sõlmimist on raskendanud teadmatus ja muutused. Millised on Katre Kõvaski läbirääkimiste kuldreeglid, mis ka raskel ajal pidavate kokkulepeteni viivad? Kuidas jõuda ühise plaanini, kui laua taga on eri generatsioonide esindajad? Milliseid hinnakokkuleppeid tasub ja saab praegu teha? Kuidas tarnijaga suhelda, et õigeaegsed tarned oleks ka kriisiajal tagatud, ja mida teha, kui kokkulepped siiski ei pea? Kus asuvad kriisiajal „punased jooned“ ehk kuhu maani saame vead andestada? Mida praegusel ajal ostu- ja hankejuhtidele soovitada? 

10:00 – 10:30

Mida ootab juht ostu- või hankejuhilt tarnekriisi ajal?

Sirli Männiksaar Ericsson Eesti Head of Supply Site Tallinn (Ericsson Eesti Tallina tehase juht)

Pandeemia ja sõda on tähendanud tõsist kriisi ka tarneahelates, mida iseloomustavad materjalipuudus, vähenenud tarnekindlus ja võimsa hüppe teinud hinnad. Sellele olukorrale on pidanud operatiivselt ja proaktiivselt reageerima ostu- ja hankeosakonnad, mille tähtsus ettevõtetes on paari aastaga tublisti kasvanud. Kuidas on ostu- ja hankejuhtide roll tegevjuhi silmis selle ajaga muutunud? Kuidas on see keeruline aeg muutnud ostu- ja hankejuhtimise funktsiooni olulisust ettevõtte juhtimises? Mis on tegevjuhtide silmis kõige olulisem ning millist panust ja tuge oodatakse hankejuhilt – pigem operatiivset, et varud ja tarned oleks tagatud, või strateegilist vaadet ja uusi ideid, et tarneahel edaspidi kriisikindlam oleks? Millised on omavahelised kokkulepped ja kuidas tulemusi mõõdetakse?

10:30 – 11:00

Mida ootab hankejuht oma tegevjuhilt ja tarnijalt?

Taivo Karu ostu- ja hankeekspert, Bolt Market tarneahelajuht

Ostu- ja hankeosakonna roll on midagi palju enam kui vaid „hinna alla rääkimine“ ja kauba tellimine. Hankejuhi töö tähendab tarneturu tundmist, palju suhtlemist ja loomulikult palju kokkuleppeid – eriti tarnekriisi ajal. Kuidas ostu- ja hankemeeskond kriisiajal töötab ja prioriteete seab? Kuidas tunnetab hankejuht ise oma rolli muutumist ettevõttes? Kuidas on viimased paar aastat muutnud ostu- ja hankejuhtimise funktsiooni ettevõtte juhtimises? Aga mida ootab hankejuht oma tegevjuhilt ja koostööpartneritelt? Milline võiks olla tegevjuhi panus ostu- ja hanketöös ning kuidas peaks sõlmima omavahelisi kokkuleppeid? Ja millist koostööd ootab hankejuht oma tarnijatelt, kui turg on volatiilne?

11:00 – 11:30

Kohvipaus

11:29 – 13:30

SESSIOON 2 – KOKKULEPPED JA KOOSTÖÖ

11:30 – 11:45

Jaekett & tarnija. Millised on kriisiaja läbirääkimiste reeglid?

Oliver Rist Coopi ostudirektor

Milline on praegu koostöö tarnijatega – kus tulevad kokkulepped kiiresti ja mis tekitab pingeid? Mida ootab jaekett tarnijalt ning milline on lokaalne hankepoliitika ja kuidas on korraldatud suhtlust kohaliku tarnijaga? Millised on jaeketi hinnaläbirääkimiste reeglid, kui kliendid ostavad aina enam „kollaseid silte“ ehk kuidas mõjutab tavalise tarbija hinnatunnetus läbirääkimisi? Kuidas näeb jaekett toidutootjate kriitikat, et ketid ei tõsta piisavalt kiiresti hinda? Kas tarnija hinna tõstmise surve võib viia ka tarnijast loobumiseni? Kuidas tavalise tarbija hinnatunnetus läbirääkimisi mõjutab?

11:45 – 12:00

Lahendus: kuidas tehnoloogia abil hinnakokkuleppeid teha ja tooteinfot vahetada?

Kari Maripuu kaubandustehnoloogia ettevõtte Brightsparki (Lexi.Market) tegevjuht

Kaubanduspartnerite koostöö lihtsustamiseks on tänapäeval ka mitmeid tehnoloogilisi võimekusi. Ettekandes selgitab kaubandustehnoloogia ettevõtte juht, millist probleemi nemad lahendavad ning kuidas see aitab süstematiseerida ja lihtsustada hinnakokkulepete sõlmimist ja tooteinfo vahetamist.

12:00 – 12:15

Tööstusettevõte & tarnija. Kuidas leppida kokku hinnad ja tagada õigeaegsed tarned?

Margit Oja AQ Groupi Lehetöötluse ärisuuna ostujuht / AQ Lasertooli ostujuht

Milline on praegu koostöö tarnijatega – kus tulevad kokkulepped kiiresti ja mis tekitab pingeid? Kuidas iseloomustada hinnaläbirääkimisi? Millistes küsimustes saadakse kokkuleppele? Kui edukalt on õnnestunud sisendhinnad kliendihindadesse viia? Kas hankejuhil on veel lootust läbirääkimistel hinda „alla rääkida“? On see üldse vajalik ja pigem tasuks tähelepanu suunata kliendihindadele? Kuidas toimivad tarned ja kas materjali saadavus on paranenud? Kuidas tehakse prognoose?

12:15 – 12:30

Teenusepakkuja & tarnija. Milline on tõhus tarnijate juhtimise süsteem?

Lea Pettinen Swedbanki ostujuht

Milline on praegu koostöö tarnijatega – kus tulevad kokkulepped kiiresti ja mis tekitab pingeid? Milline on ettevõtte tarnijate juhtimise süsteem?

12:30 – 12:45

Avalik sektor & tarnija. Kuidas riik ja tarnija järsult tõusnud nõudluses koostööd teevad?

Ivar Janson Riigi Kaitseinvesteeringute Keskuse hankeosakonna juht

Sõda on riikide ohutunnet tõstnud ja kaitse-eelarved on lühikese aja jooksul teinud hüppeid, mida muidu oleks tulnud oodata aastaid. Kui palju on uus olukord ja suurem nõudlus hankeid ettepoole toonud ning hankeosakondade tööd mõjutanud? Millised on suhted tarnijatega ja kuidas praegu koostööd tehakse? Milline on suure nõudluse tingimust tarnekindlus? Kui paindlikult saab riik hankelepingus kokku lepitud hinda ülespoole korrigeerida, et tarnija ei kannataks?

12:45 – 13:30

Arutelu: Millist koostööd vajame praegu tarneahelates?

Ivar Janson Riigi Kaitseinvesteeringute Keskuse hankeosakonna juht

Oliver Rist Coopi ostudirektor

Margit Oja AQ Groupi Lehetöötluse ärisuuna ostujuht / AQ Lasertooli ostujuht

Lea Pettinen Swedbanki ostujuht

Me kõik elame kriisis. Kas hinna tõstmist veel ka kuidagi pidurdatakse või on kõik leppinud paratamatusega? Millised peaksid olema kokkulepped ja koostöö tarneahelas, et kõik osapooled ellu jääksid? Kas peaksime jõudma hinnatõusu kokkulepeteni kõigi tarneahela osapooltega ja kuidas see saavutada? Kas hindu räägitakse läbi või lihtsalt tõstetakse - milline võiks olla hea tava hinnaläbirääkimisteks? Kuidas leevendada ja kommunikeerida hilinevate tarnete probleemi? 

13:30 – 14:30

Lõuna

14:29 – 16:40

SESSIOON 3 – REEGLID JA INIMESED

14:30 – 15:10

Kuidas vältida hankelepingu täitmisel olukorda, kus kriis tõmbab vaiba alt, kuid lepingus midagi muuta ei saa?

Mario Sõrm Advokaadibüroo Soraineni riigihangete valdkonna ekspert, advokaat

Hankelepingud avaliku sektoriga on disainitud enamasti eeldusel, et need täidetakse stabiilses majanduskeskkonnas. Elu näitab, et see eeldus ei pea alati paika. Kuidas võiks erasektori osapool hankelepingu partnerina tegutseda, et kuristik reaalsuse ja õigusruumis leiduvate võimaluste vahel ei muutuks ületamatuks? Kas ja kuidas saaks avalik sektor sellele omalt poolt kaasa aidata?

15:10 – 15:40

Sõit Ameerika mägedel ehk kuidas tasakaalu hoida?

Kristjan Rotenberg kogenud tööstusjuht ja koolitaja, vaimse heaolu eestkõneleja

Juba kolm aastat heitlikke aegu on hanke- ja ostujuhtide tööpäevi tublisti mõjutanud. Keerulisemaks! Selle taustal on vaimne heaolu ja sellest johtuv töö tulemuslikkus kerkinud tarneahelas olulisemaks teemaks. Kristjan vaatleb oma ettekandes praeguse muutliku aja mõjusid inimeste töövõimele ja jagab tööriistu, mis aitavad vaimset vastupidavust ja paremaid tulemusi saavutada.

15:40 – 16:00

Sissejuhatus aruteluringi: „Mul on teine pakkumine“

Maria Veltmann Tripod partner ja tegevjuht ning ostuinimeste värbamise kogemust omav HR ekspert

Kuidas on kiired ajad tarneahelas mõjutanud ostu- ja hankeinimeste nõudlust tööturul? Kui hinnas on head ostuinimesed tööturul ja kas ettevõtted peavad arvestama, et kõigil kandidaatidel on alati laual ka teine pakkumine? Kuidas häid inimesi endale meelitada? Milliste kandidaatidega ettevõtjad võiksid arvestada ja kuidas pidada läbirääkimisis eri generatsioonide esindajatega? Mida ootavad noored kandidaadid ja millised on nende väärtushinnangud? Millised on ostu- ja hankejuhtide (palga)ootused ettevõtetele ja kuidas neid veelgi motiveerida?

16:00 – 16:40

Kahe juhi arutelu: Milline on ostu- ja hankejuhtide muutunud roll ja arenguvõimalused ettevõtte juhtimises?

Aivo Adamson Alexela juhatuse esimees

Emöke Sogenbits Ostu- ja hankejuhtimise ekspert, tippjuht ja värskelt Raumedic Estonia juht

Ostu- ja hankejuhid on kriisisaastatel ilmselt suurt tähelepanu pälvinud, sest seda aega on saatnud pidevad muutused ja vajadus reageerida. Kuidas on see aeg ostu- ja hankejuhtimise funktsiooni ettevõtte juhtimises muutnud? Kas ostu- ja hankejuhtide roll on tõusuteel ja muutumas vägagi strateegiliseks? Milline on ostu- ja hankejuhtide edasine vajadus ja arengustsenaarium ettevõtetes? Kuidas peaks toimuma verevahetus ehk milleks peaks end valmis panema uus põlvkond ostuinimesi?

16:40 – 16:50

Päeva kokkuvõte ja lõpetamine

Toetajad

Toetajad

Lisainfo

Osalemise tingimused

Palume teatada mitteosalemisest kirjalikult vähemalt 10 tööpäeva enne ürituse toimumist aadressil [email protected] .
Sellisel juhul tagastame laekunud osalustasu või tühistame veel tasumata arve.

Kui teatate mitteosalemisest 5-9 tööpäeva enne konverentsi kuulub tasumisele 50% arvest.
Kui teatate mitteosalemisest hiljem või unustate teatada, osalustasu ei tagastata ja tasumisele kuulub 100% arvest.

Korraldaja võib üritusel teha pilte, videoid ja helisalvestisi ning jagada neid nii osalejatega kui ka avalikes meediakanalites, samuti kasutada sarnaste ürituste turundamiseks.
Täpsemat teavet andmete kasutamise kohta leiab Äripäeva Privaatsustingimustest.

Konverentsi materjalide ja sisu kopeerimine, salvestamine, reprodutseerimine või levitamine on ilma AS Äripäeva kirjaliku nõusolekuta keelatud.

Reklaam
Kui soovite tutvustada oma ettevõtet konverentsil, siis võtke ühendust [email protected] või 667 0105.

Asukoht ja kontaktid

Aadress

Ehitajate tee 122
© AS Äripäev 2000-2022
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]