Energiasäästlikud lahendused

Seminar – ringreis

Energiasäästlikud lahendused

Toimumiskoht:

Tallinna sadama D-terminali Tallinki business lounge, parvlaev MegaStar, Saku Õlletehas, Estanc

Kogunemine Tallinna Sadama D-terminali check-in alal teisel korrusel.

VIIMASED VABAD KOHAD!  Juba üle 40 osaleja – VAATA OSALEJAID ja TULE KA!

Ajal, mil energiaturg on volatiilne ja käibe asemel teeb rekordeid hoopis energia hind, tasub kriitilise pilguga üle vaadata kogu tehas, et tuvastada kõik vähegi kokkuhoidu võimaldavad kohad. Seminar-ringreis "Energiasäästlikud lahendused" on praktiline päev, mis keskendub lahendustele ja näidetele ning  viib osalejad ka reaalselt kohapeale lahendustega tutvuma.

6.korda toimuval sündmusel külastame taas jätkusuutlikke lahendusi väärtustavaid ettevõtteid, et tutvuda nende energia- ja keskkonnasäästlike projektidega, mis on juba tehtud ja aitavad nüüd energiakriisis kulusid kontrolli all hoida.

Päev algab Tallinna Sadama D-terminalis, kus pärast ettekandeid läheme tutvuma süstiklaeva MegaStar masinaruumiga. Päeva teises pooles külastame Saku Õlletehast ja Estanci, et tutvuda energialahendustega, mis on aidanud kulusid kokku hoida.

Miks tasub seminar-ringreisil osaleda?

  • Küsime majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi energeetikaosakonna juhilt, kuidas riik ja tööstussektor energiakriisi koos üle elada saaks.
  • Energia säästmine ja -kriis on praegu paljude tööstusjuhtide mõtetes, sest energiakulu on vaja kuidagi prognoosida. Seminar-ringreis keskendubki reaalsetele lahendustele ja kogemustele. 
  • Räägime sellest, kuidas Saku Õlletehasel valmis Eesti suurim tööstushoone katusel olev päikesejaam ja läheme seda kohapeale ka vaatama.
  • Kuuleme, milliseid erinevaid energialahendusi on kasutusele võtnud protsessitehnika tootmisettevõte Estanc ning läheme lahendustega tehasesse kohapeale ka tutvuma.
  • Vahel võib tehases energiat kokku hoida ka väga lihtne muudatus ja seetõttu räägime ka sellest, millist kasu võib anda ühe mootori väljavahetamine uue põlvkonna mootori vastu.
  • Kuuleme, millist kasu on energiasäästlik mõtteviis Tallinkile andnud ja tutvume süstiklaeva MegaStar mootoriruumiga.
  • See on hea võimalus suhelda kolleegidega teistest ettevõtetest, et uurida ka teiste juhtide plaane, mis aitavad raskel ajal energiakulu alla tuua.

 

Korraldaja Äripäeva teemaveeb Tööstusuudised.ee.

Lisainfo programmijuhilt: Anu Soomets, [email protected], +372 516 4397.

Programm

08:50 – 09:00

Kogunemine Tallinna Sadama D-terminali check-in alal teisel korrusel

09:00 – 09:25

Registreerimine ja hommikukohv

09:25 – 09:30

Tere tulemast!

Harro Puusild Moderaator ja Äripäeva Tööstusuudised.ee juht

09:30 – 10:00

Kuidas tööstussektor ja riik energiakriisi koos üle elavad?

Jaanus Uiga Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi energeetikaosakonna juhataja

Pidevalt uusi hinnatippe kompav elekter on viinud tööstusettevõtted niikaugele, et protesti märgiks peatatakse ajutiselt tootmisi, sest sellises olukorras on odavam mitte toota. Ehkki tehased otsivad uusi ja energiasäästlikke lahendusi, pole üleminekud kuigi kiired ja nõuavad ka investeerimisvõimekust, mida pärsivad sulavad kasumid. Kuidas riik tööstuse energiakriisi näeb ja milline on plaan, et kriis koos üle elada? Millised on peamised sõnumid ning milline on lühike ja pikk plaan? Kui elektriturureform on suunatud kodutarbijatele, siis kas ettevõtted jäetakse külma kätte?

10:00 – 10:25

Estanci lugu energiasäästlikust tehasest ja jätkusuutlikust tegevusest

Liis Jõevee Estanci turunduse ja jätkusuutlikkuse spetsialist

Priit Haldma Estanci tegevjuht

Võime öelda, et protsessiseadmeid valmistava Estanci uus tehas oli juba alguses energiasäästlik, sest kõik lahendused integreeriti ja rajati tootmishoone ehitamisega samal ajal. Hoone saab kogu oma energia taastuvatest allikatest, millest üks on päikeseenergia, kuid mitte ainult. Sooja annab tõhus põrandaküte, tarbevett kütab jääksoojus ja valgusallikatena on kasutusel LED-lambid. Ettekandes teeme ülevaate ettevõtte energialahendustet ja nende tõhususest ning küsime, kui palju mõjutab energiatõhusana „sündinud“ tehast energiakriis. 

10:25 – 10:45

Kuidas fikseerida osa oma elektrikulust päikesepaneelide abil?

Taavi Velleste Sunly City müügijuht

Ettevõtted võidavad päikeseenergiast kõige rohkem, sest nad tavaliselt tarbivad just siis, kui päikesepaneelid toodavad. Sunly City jagab kogemuslugusid, kuidas seda kõige efektiivsemalt teha.

10:45 – 11:10

Joogitööstuse lugu: kuidas Saku Õlletehas ise investeerimata Eesti suurima katusel asuva päikesepargi rajas?

Jaak Urm Alexela päikeseparkide projektijuht

Uudiseid, kuidas tehaste katustele päikeseparke tehakse, praegu ikka liigub. Meid võivad ees oodata majanduslikult sünged ajad, mil tulud vähenevad ja kasumist investeerimiseks suurt üle ei jäägi. Aga on üks võimalus, kuidas päikesepargi projekteerimise ja ehitamise eest esialgu maksma ei pea. Ettekandes räägime, kuidas Alexela Solar Saku Õlletehase katusele Eesti suurima tööstushoone katusel asuva päikesejaama rajas ja selle ise kinni maksis. Selgitame, kuidas kogu protsess välja nägi ja millal sellist lahendust üldse kaaluda tasuks. Millal projekt ära tasub ja millal mitte? Milleks tehas ise valmis peab olema?

11:10 – 11:30

Kohvipaus

11:30 – 12:00

Millist energiasäästu võiks anda ühe vana tööstusliku mootori vahetamine uue põlvkonna mootori vastu?

Ivar Vilk ABB mootorite ja sagedusmuundurite valdkonna ekspert

Ameerika mägedel sõitev elektrihind paneb ilmselt paljusid tööstusjuhte mõtlema, kuidas edaspidi toota ja energiakulusid kuidagigi prognoosida. Praeguses energiakeskkonnas tasuks senisest veelgi enam mõelda ka sellele teisele poolele ehk tõhusamalt toota ja nii elektritarvet vähendada. Kas teadsite, et elektrimootorid moodustavad 45% maailma elektritarbimisest ja prognooside järgi kasvab tööstuslike mootorite hulk 2040. aastaks kahekordseks? See tähendab suurt energiatarbimist ja ühtlasi seda, et isegi väikesed parendused võivad tuua tohutu energiasäästu. Ettekandes räägime uue põlvkonna mootoritest, mis võimaldavad energiatarbimist vähemalt 10% alla tuua ja ka CO2 emisiooni 40% võrra vähendada. Millist kasu võiks olla kasvõi ühe vana mootori vahetamisest uue põlvkonna mootori vastu ja kui palju see muudatus tehase energiakulusid kokku aitab hoida?

12:00 – 12:15

Laevandusettevõtte lugu: kuidas ettevõte energiasäästlikult liikuma panna?

Tarvi-Carlos Tuulik HT Laevateeninduse juht ja Tallink Grupi peakapten

Energiasäästlike lahenduste leidmine on olulise teemana ka laevandusettevõtete juhtide töölaual. Energiasäästlik, keskkonnasõbralik ja jätkusuutlik opereerimine on Tallinki jaoks juba aastaid prioriteet ning seetõttu on ka ettevõtte laevad aina keskkonnasõbralikumad. Lisaks puhtamale kütusele viivad laevu merel edasi kulutõhusad mootorid, mille väiksemaid analooge võiks paigutada ka tööstusesse. Milline on Tallinki nägemus energiasäästlikkusest ja kui suurt mõju on säästlik mõtteviis keerulisel ajal kasumireale avaldanud? Kuidas ettevõte laevadele jõuallikaid valib?

12:15 – 13:15

Süstiklaeva MegaStar mootoriruumi külastus

Megastari vanemmehhaanik ja meeskond Tallink Grupp

13:15 – 14:20

Paus ja lõunasöök

14:20 – 15:00

Bussisõit Saku Õlletehasesse

15:00 – 16:15

Saku Õlletehase külastus ja lugu: suurim tööstushoone katusel asuv päikesepark ja tõhus veepuhastussüsteem

Marite Mets Saku Õlletehase tootmisjuht

Tarmo Tappo Saku Õlletehase peaõllemeister

Hiljuti teatas Saku Õlletehas, et ettevõtte katusel on valminud päikesepark, mis on Eesti suurim tööstushoone katusel olev park. Päikesejaam koosneb 3500 paneelist ja laiub enam kui 16 000 ruutmeetril. Päikesejaama rohelise elektrienergia tootlus on aastas 1,1 GWh, mis katab edaspidi õlletarbimise kõrgperioodil ja jaama täisvõimsusel töötamisel kolmandiku tehase elektrivajadusest. Kohapeal räägime, miks otsustas ettevõte päikesepargi rajada ja kui suurt kasu loodab ettevõte sellest saada. Lisaks võtab fookusesse ka tõhusa veepuhastussüsteemi.

16:15 – 16:45

Bussisõit Estanci tehasesse

16:45 – 17:45

Estanci külastus: tehase erinevad energiatõhusad lahendused

Liis Jõevee Estanci turunduse ja jätkusuutlikkuse spetsialist

Priit Haldma Estanci tegevjuht

18:30 – 18:30

Jõuame tagasi Tallinna Sadama D-terminali

Energiasäästlikud lahendused

Toimumiskoht:

Tallinna sadama D-terminali Tallinki business lounge, parvlaev MegaStar, Saku Õlletehas, Estanc

Kogunemine Tallinna Sadama D-terminali check-in alal teisel korrusel.

VIIMASED VABAD KOHAD!  Juba üle 40 osaleja – VAATA OSALEJAID ja TULE KA!

Ajal, mil energiaturg on volatiilne ja käibe asemel teeb rekordeid hoopis energia hind, tasub kriitilise pilguga üle vaadata kogu tehas, et tuvastada kõik vähegi kokkuhoidu võimaldavad kohad. Seminar-ringreis "Energiasäästlikud lahendused" on praktiline päev, mis keskendub lahendustele ja näidetele ning  viib osalejad ka reaalselt kohapeale lahendustega tutvuma.

6.korda toimuval sündmusel külastame taas jätkusuutlikke lahendusi väärtustavaid ettevõtteid, et tutvuda nende energia- ja keskkonnasäästlike projektidega, mis on juba tehtud ja aitavad nüüd energiakriisis kulusid kontrolli all hoida.

Päev algab Tallinna Sadama D-terminalis, kus pärast ettekandeid läheme tutvuma süstiklaeva MegaStar masinaruumiga. Päeva teises pooles külastame Saku Õlletehast ja Estanci, et tutvuda energialahendustega, mis on aidanud kulusid kokku hoida.

Miks tasub seminar-ringreisil osaleda?

  • Küsime majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi energeetikaosakonna juhilt, kuidas riik ja tööstussektor energiakriisi koos üle elada saaks.
  • Energia säästmine ja -kriis on praegu paljude tööstusjuhtide mõtetes, sest energiakulu on vaja kuidagi prognoosida. Seminar-ringreis keskendubki reaalsetele lahendustele ja kogemustele. 
  • Räägime sellest, kuidas Saku Õlletehasel valmis Eesti suurim tööstushoone katusel olev päikesejaam ja läheme seda kohapeale ka vaatama.
  • Kuuleme, milliseid erinevaid energialahendusi on kasutusele võtnud protsessitehnika tootmisettevõte Estanc ning läheme lahendustega tehasesse kohapeale ka tutvuma.
  • Vahel võib tehases energiat kokku hoida ka väga lihtne muudatus ja seetõttu räägime ka sellest, millist kasu võib anda ühe mootori väljavahetamine uue põlvkonna mootori vastu.
  • Kuuleme, millist kasu on energiasäästlik mõtteviis Tallinkile andnud ja tutvume süstiklaeva MegaStar mootoriruumiga.
  • See on hea võimalus suhelda kolleegidega teistest ettevõtetest, et uurida ka teiste juhtide plaane, mis aitavad raskel ajal energiakulu alla tuua.

 

Korraldaja Äripäeva teemaveeb Tööstusuudised.ee.

Lisainfo programmijuhilt: Anu Soomets, [email protected], +372 516 4397.

Programm

08:50 – 09:00

Kogunemine Tallinna Sadama D-terminali check-in alal teisel korrusel

09:00 – 09:25

Registreerimine ja hommikukohv

09:25 – 09:30

Tere tulemast!

Harro Puusild Moderaator ja Äripäeva Tööstusuudised.ee juht

09:30 – 10:00

Kuidas tööstussektor ja riik energiakriisi koos üle elavad?

Jaanus Uiga Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi energeetikaosakonna juhataja

Pidevalt uusi hinnatippe kompav elekter on viinud tööstusettevõtted niikaugele, et protesti märgiks peatatakse ajutiselt tootmisi, sest sellises olukorras on odavam mitte toota. Ehkki tehased otsivad uusi ja energiasäästlikke lahendusi, pole üleminekud kuigi kiired ja nõuavad ka investeerimisvõimekust, mida pärsivad sulavad kasumid. Kuidas riik tööstuse energiakriisi näeb ja milline on plaan, et kriis koos üle elada? Millised on peamised sõnumid ning milline on lühike ja pikk plaan? Kui elektriturureform on suunatud kodutarbijatele, siis kas ettevõtted jäetakse külma kätte?

10:00 – 10:25

Estanci lugu energiasäästlikust tehasest ja jätkusuutlikust tegevusest

Liis Jõevee Estanci turunduse ja jätkusuutlikkuse spetsialist

Priit Haldma Estanci tegevjuht

Võime öelda, et protsessiseadmeid valmistava Estanci uus tehas oli juba alguses energiasäästlik, sest kõik lahendused integreeriti ja rajati tootmishoone ehitamisega samal ajal. Hoone saab kogu oma energia taastuvatest allikatest, millest üks on päikeseenergia, kuid mitte ainult. Sooja annab tõhus põrandaküte, tarbevett kütab jääksoojus ja valgusallikatena on kasutusel LED-lambid. Ettekandes teeme ülevaate ettevõtte energialahendustet ja nende tõhususest ning küsime, kui palju mõjutab energiatõhusana „sündinud“ tehast energiakriis. 

10:25 – 10:45

Kuidas fikseerida osa oma elektrikulust päikesepaneelide abil?

Taavi Velleste Sunly City müügijuht

Ettevõtted võidavad päikeseenergiast kõige rohkem, sest nad tavaliselt tarbivad just siis, kui päikesepaneelid toodavad. Sunly City jagab kogemuslugusid, kuidas seda kõige efektiivsemalt teha.

10:45 – 11:10

Joogitööstuse lugu: kuidas Saku Õlletehas ise investeerimata Eesti suurima katusel asuva päikesepargi rajas?

Jaak Urm Alexela päikeseparkide projektijuht

Uudiseid, kuidas tehaste katustele päikeseparke tehakse, praegu ikka liigub. Meid võivad ees oodata majanduslikult sünged ajad, mil tulud vähenevad ja kasumist investeerimiseks suurt üle ei jäägi. Aga on üks võimalus, kuidas päikesepargi projekteerimise ja ehitamise eest esialgu maksma ei pea. Ettekandes räägime, kuidas Alexela Solar Saku Õlletehase katusele Eesti suurima tööstushoone katusel asuva päikesejaama rajas ja selle ise kinni maksis. Selgitame, kuidas kogu protsess välja nägi ja millal sellist lahendust üldse kaaluda tasuks. Millal projekt ära tasub ja millal mitte? Milleks tehas ise valmis peab olema?

11:10 – 11:30

Kohvipaus

11:30 – 12:00

Millist energiasäästu võiks anda ühe vana tööstusliku mootori vahetamine uue põlvkonna mootori vastu?

Ivar Vilk ABB mootorite ja sagedusmuundurite valdkonna ekspert

Ameerika mägedel sõitev elektrihind paneb ilmselt paljusid tööstusjuhte mõtlema, kuidas edaspidi toota ja energiakulusid kuidagigi prognoosida. Praeguses energiakeskkonnas tasuks senisest veelgi enam mõelda ka sellele teisele poolele ehk tõhusamalt toota ja nii elektritarvet vähendada. Kas teadsite, et elektrimootorid moodustavad 45% maailma elektritarbimisest ja prognooside järgi kasvab tööstuslike mootorite hulk 2040. aastaks kahekordseks? See tähendab suurt energiatarbimist ja ühtlasi seda, et isegi väikesed parendused võivad tuua tohutu energiasäästu. Ettekandes räägime uue põlvkonna mootoritest, mis võimaldavad energiatarbimist vähemalt 10% alla tuua ja ka CO2 emisiooni 40% võrra vähendada. Millist kasu võiks olla kasvõi ühe vana mootori vahetamisest uue põlvkonna mootori vastu ja kui palju see muudatus tehase energiakulusid kokku aitab hoida?

12:00 – 12:15

Laevandusettevõtte lugu: kuidas ettevõte energiasäästlikult liikuma panna?

Tarvi-Carlos Tuulik HT Laevateeninduse juht ja Tallink Grupi peakapten

Energiasäästlike lahenduste leidmine on olulise teemana ka laevandusettevõtete juhtide töölaual. Energiasäästlik, keskkonnasõbralik ja jätkusuutlik opereerimine on Tallinki jaoks juba aastaid prioriteet ning seetõttu on ka ettevõtte laevad aina keskkonnasõbralikumad. Lisaks puhtamale kütusele viivad laevu merel edasi kulutõhusad mootorid, mille väiksemaid analooge võiks paigutada ka tööstusesse. Milline on Tallinki nägemus energiasäästlikkusest ja kui suurt mõju on säästlik mõtteviis keerulisel ajal kasumireale avaldanud? Kuidas ettevõte laevadele jõuallikaid valib?

12:15 – 13:15

Süstiklaeva MegaStar mootoriruumi külastus

Megastari vanemmehhaanik ja meeskond Tallink Grupp

13:15 – 14:20

Paus ja lõunasöök

14:20 – 15:00

Bussisõit Saku Õlletehasesse

15:00 – 16:15

Saku Õlletehase külastus ja lugu: suurim tööstushoone katusel asuv päikesepark ja tõhus veepuhastussüsteem

Marite Mets Saku Õlletehase tootmisjuht

Tarmo Tappo Saku Õlletehase peaõllemeister

Hiljuti teatas Saku Õlletehas, et ettevõtte katusel on valminud päikesepark, mis on Eesti suurim tööstushoone katusel olev park. Päikesejaam koosneb 3500 paneelist ja laiub enam kui 16 000 ruutmeetril. Päikesejaama rohelise elektrienergia tootlus on aastas 1,1 GWh, mis katab edaspidi õlletarbimise kõrgperioodil ja jaama täisvõimsusel töötamisel kolmandiku tehase elektrivajadusest. Kohapeal räägime, miks otsustas ettevõte päikesepargi rajada ja kui suurt kasu loodab ettevõte sellest saada. Lisaks võtab fookusesse ka tõhusa veepuhastussüsteemi.

16:15 – 16:45

Bussisõit Estanci tehasesse

16:45 – 17:45

Estanci külastus: tehase erinevad energiatõhusad lahendused

Liis Jõevee Estanci turunduse ja jätkusuutlikkuse spetsialist

Priit Haldma Estanci tegevjuht

18:30 – 18:30

Jõuame tagasi Tallinna Sadama D-terminali

Toetajad

Toetajad

Koostööpartner

Lisainfo

Osalemise tingimused

Palume teatada mitteosalemisest kirjalikult vähemalt 10 tööpäeva enne ürituse toimumist aadressil [email protected] .
Sellisel juhul tagastame laekunud osalustasu või tühistame veel tasumata arve.

Kui teatate mitteosalemisest 5-9 tööpäeva enne konverentsi kuulub tasumisele 50% arvest.
Kui teatate mitteosalemisest hiljem või unustate teatada, osalustasu ei tagastata ja tasumisele kuulub 100% arvest.

Korraldaja võib üritusel teha pilte, videoid ja helisalvestisi ning jagada neid nii osalejatega kui ka avalikes meediakanalites, samuti kasutada sarnaste ürituste turundamiseks.
Täpsemat teavet andmete kasutamise kohta leiab Äripäeva Privaatsustingimustest.

Konverentsi materjalide ja sisu kopeerimine, salvestamine, reprodutseerimine või levitamine on ilma AS Äripäeva kirjaliku nõusolekuta keelatud.

Reklaam
Kui soovite tutvustada oma ettevõtet konverentsil, siis võtke ühendust [email protected] või 667 0105.

Asukoht ja kontaktid

Aadress

Seminar – ringreis

Anu Soomets | programmijuht | [email protected] | 516 4397

© AS Äripäev 2000-2022
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]