Köitva ja veenva sõnumi loomine

Kuidas infokülluses saavutada, et teie loodud sisu tarbitakse ja seisukohtadega arvestatakse?

Köitva ja veenva sõnumi loomine

Kestus:

8 akadeemilist tundi

Koolituse eesmärk on arendada osalejate oskust edastada selgeid, veenvaid ja kaasahaaravaid sõnumeid, mis aitavad neil tõsta nii professionaalset kui ka sotsiaalset konkurentsivõimet.

Oma loo või sõnumiga mõjule pääsemiseks ei piisa vaid selle avaldamisest. See peab olema kirjutatud või esitatud nii, et sihtgrupp seda märkaks, loeks ning tegutseks. Ei ole vahet, kas räägime arvamusartiklist, pressiteatest, LinkedIni postitusest, podcast`i esinemisest või müügipresentatsioonist – kõigi puhul saab publiku tähelepanu köitmiseks rakendada ajakirjanduses levinud põhimõtteid.

Eesti ajakirjanduse tunnustatud eksperdid Igor Rõtov ja Aivar Hundimägi jagavad koolitusel teadmisi ja pikaajalist kogemust, et aidata osalejatel arendada oskust arutelusid ärgitada ning esitada oma seisukohti argumenteeritult ja mõjusalt.

Koolituselt saab näpunäiteid ka tehisintellekti (AI) tööriistade kasutamiseks, et luua, täiustada ja levitada oma sõnumeid veelgi tõhusamalt.

Sihtgrupp: ettevõtjad, juhid ja kõik teised, kes soovivad õppida, kuidas oma sõnumiga publikuni jõuda

Koolituse tulemusena osaleja:

  • mõistab, kuidas meedia toimib ja kuidas oma lugu massideni viia;
  • teab, milline peab olema uudis ja arvamuslugu, et seda loetaks;
  • teab, kuidas kasutada argumente oma seisukohtade veenvaks esitamiseks;
  • teab, kuidas hinnata teksti või kõne kvaliteeti ja mõjukust;
  • oskab vältida vigu oma sõnumite kommunikeerimisel.

Metoodika:

Koolitusel vaheldub teooria praktiliste harjutustega. Teooria annab teadmised ajakirjanduse ja sotsiaalmeedia toimimisest. Kohapeal kirjutatakse uudislugu ning harjutatakse argumenteerimist, mille tulemusena valmib arvamusartikli struktuur. Osalejad saavad koolituselt kaasa õppematerjalid, mis on abiks ka pärast koolitust.

Soovi korral on osalejatel võimalik enne koolituse toimumist saata koolitajatele enda kirjutatud arvamusartikleid või sotsiaalmeedia postitusi, mida koolitusel osalejatega koos analüüsida.

Boonusena saavad osalejad aastaks personaalse ligipääsu sama koolitust kokkuvõtvale e-koolitusele, mis aitab õpitut kinnistada või meelde tuletada. 

Maht: 8 akadeemilist tundi

 


 

Koolitust viivad läbi Igor Rõtov ja Aivar Hundimägi.

Igor Rõtov on varasemalt olnud pikaaegne peatoimetaja ja omab paarikümneaastast kogemust ajakirjanike täiendkoolituste läbiviimisel. Igoril on pikaajaline kogemus meediaorganisatsioonide juhtimisel. Ta on olnud kaasatud meediaprojektidesse Rootsis, Soomes, Taanis, Venemaal, Ukrainas ja Hiinas. Ta on Eesti esindaja Euroopa äripressi assotsiatsioonis (European Business Press). Viimasel paaril aastal on Igor süvendatult tegelenud sisuturunduse temaatikaga ning juurutanud maailma parimaid praktikaid Äripäeva toodete juures. Igor on õppinud Tartu Ülikoolis ajakirjandust ning hiljem ka korduvalt osalenud külalislektorina meediatudengite õpetamisel.

Aivar Hundimägi on pikaaegse ajakirjandus- ja juhtimiskogemusega. Töötab Äripäevas alates 1993. aastast. Ta on lisaks ajakirjanikutööle juhtinud Äripäeva arvamustoimetust, uudistetoimetust, börsitoimetust ja uurivat toimetust. Aivar on raamatute „Eesti turunduse kuningad ja narrid“ ja „Et valvekoer ei hammustaks“ autor ning raamatute „Raha ja vabadus“ ja „Võitlusse majanduslangusega“ üks autoritest. Kahel aastal on Aivari kirjutatud kolumnid valitud Eesti Ajalehtede Liidu korraldatud pressipreemia konkursil aasta parimaks arvamuslooks. Aivar on läbi viinud ka ajakirjanikele ning ettevõtete tipp- ja keskastme juhtidele suunatud koolitusi. Aivar on üks Vikerraadio saate „Rahva teenrid“ osalejatest ning kuulub Vikerraadio kommentaatorite ringi.

 

Koolitusel osalenute tagasiside:

Tärnid (210x40 Px)

Martin Järv

Martin Järv

"Minu jaoks oli koolitus peamine meeldetuletus, et inimesed otsustavad emotsioonide toel, aga põhjendavad oma otsuseid loogikaga. Koolitus andis kiire ja konkreetse ülevaate meedia toimimisest ning infomüras silma paistmisest. Koolituse tulemusena tean ma tehnikaid veenvate argumentide koostamiseks ning vastaspoole argumentide ümber lükkamiseks. Õppisime kellele ja kuidas suunata oma sõnumit, et inimesed selle peale ka tegutsema hakkaksid. Käisime läbi milliseid kanaleid pidi milliste sihtgruppideni jõuda ning saime teada millisest meediakanalist tarbivad inimesed uudiseid kõige rohkem."

✔️ "Soovitan koolitust kõikidele ettevõtte kõneisikutele."
✔️ "Tore oli koolitajate enda suhtumine ja uhkus Äripäeva üle."
✔️ "Koolitajad on nii karismaatilised, et neid võib alati kuulata."
✔️ "Koolitajad on oma valdkonna spetsialistid, kes oma mõtteid ladusalt edasi annavad."
✔️ "Oli huvitav kuulata, kuna toodi palju näiteid. Ei olnud liiga pinnapealne ega ka liiga detailne."
✔️ "Koolitus oli väga huvitav ja sisukas. Info toodi kuulajateni arusaadavalt ja põhjalikult, väga positiivne kogemus!"

Koolitajad

  • Igor Rõtov

    Äripäeva peadirektor, ajakirjanik ja koolitaja

    Igor Rõtov

    Äripäeva peadirektor, ajakirjanik ja koolitaja

  • Aivar Hundimägi

    Äripäeva peatoimetaja asetäitja, kolumnist ja arvamusliider

    Aivar Hundimägi

    Äripäeva peatoimetaja asetäitja, kolumnist ja arvamusliider

Ajakava

09:45 – 10:00

Kogunemine ja hommikukohv

10:00 – 11:30

1. Massikommunikatsiooni teooria

  • Kuidas meedia toimib?
  • Meedia erinevad žanrid

Kasutatavad meetodid: loeng, arutelu

11:30 – 11:45

Kohvipaus

11:45 – 13:15

2. Uudise kirjutamine

  • Uudiskriteeriumite tutvustus
  • Pööratud püramiidi tehnika
  • Praktiline harjutus, kuidas voolavast jutustustest teha köitev uudislugu

Kasutatavad meetodid: loeng, arutelu, praktiline töö

13:15 – 14:00

Lõuna

14:00 – 15:30

3. Arvamusartikli kirjutamine

  • Ratsionaalse argumenteerimise teooria
  • Argumentide otsimine ja hindamine
  • Kuidas tulla edukalt toime demagoogiaga?
  • Arvamusartikli struktuur
  • Pealkirjastamise kunst

Kasutatavad meetodid: loeng, arutelu, praktiline töö

15:30 – 15:45

Kohvipaus

15:45 – 17:00

4. Kuidas muuta kehv tekst loetavaks?

  • Facebooki postituste, esinemise, artiklite analüüs
  • Lihtsad võtted, kuidas kehv tekst muuta loetavaks

Kasutatavad meetodid: loeng, arutelu, praktiline töö

Köitva ja veenva sõnumi loomine

Kestus:

8 akadeemilist tundi

Koolituse eesmärk on arendada osalejate oskust edastada selgeid, veenvaid ja kaasahaaravaid sõnumeid, mis aitavad neil tõsta nii professionaalset kui ka sotsiaalset konkurentsivõimet.

Oma loo või sõnumiga mõjule pääsemiseks ei piisa vaid selle avaldamisest. See peab olema kirjutatud või esitatud nii, et sihtgrupp seda märkaks, loeks ning tegutseks. Ei ole vahet, kas räägime arvamusartiklist, pressiteatest, LinkedIni postitusest, podcast`i esinemisest või müügipresentatsioonist – kõigi puhul saab publiku tähelepanu köitmiseks rakendada ajakirjanduses levinud põhimõtteid.

Eesti ajakirjanduse tunnustatud eksperdid Igor Rõtov ja Aivar Hundimägi jagavad koolitusel teadmisi ja pikaajalist kogemust, et aidata osalejatel arendada oskust arutelusid ärgitada ning esitada oma seisukohti argumenteeritult ja mõjusalt.

Koolituselt saab näpunäiteid ka tehisintellekti (AI) tööriistade kasutamiseks, et luua, täiustada ja levitada oma sõnumeid veelgi tõhusamalt.

Sihtgrupp: ettevõtjad, juhid ja kõik teised, kes soovivad õppida, kuidas oma sõnumiga publikuni jõuda

Koolituse tulemusena osaleja:

  • mõistab, kuidas meedia toimib ja kuidas oma lugu massideni viia;
  • teab, milline peab olema uudis ja arvamuslugu, et seda loetaks;
  • teab, kuidas kasutada argumente oma seisukohtade veenvaks esitamiseks;
  • teab, kuidas hinnata teksti või kõne kvaliteeti ja mõjukust;
  • oskab vältida vigu oma sõnumite kommunikeerimisel.

Metoodika:

Koolitusel vaheldub teooria praktiliste harjutustega. Teooria annab teadmised ajakirjanduse ja sotsiaalmeedia toimimisest. Kohapeal kirjutatakse uudislugu ning harjutatakse argumenteerimist, mille tulemusena valmib arvamusartikli struktuur. Osalejad saavad koolituselt kaasa õppematerjalid, mis on abiks ka pärast koolitust.

Soovi korral on osalejatel võimalik enne koolituse toimumist saata koolitajatele enda kirjutatud arvamusartikleid või sotsiaalmeedia postitusi, mida koolitusel osalejatega koos analüüsida.

Boonusena saavad osalejad aastaks personaalse ligipääsu sama koolitust kokkuvõtvale e-koolitusele, mis aitab õpitut kinnistada või meelde tuletada. 

Maht: 8 akadeemilist tundi

 


 

Koolitust viivad läbi Igor Rõtov ja Aivar Hundimägi.

Igor Rõtov on varasemalt olnud pikaaegne peatoimetaja ja omab paarikümneaastast kogemust ajakirjanike täiendkoolituste läbiviimisel. Igoril on pikaajaline kogemus meediaorganisatsioonide juhtimisel. Ta on olnud kaasatud meediaprojektidesse Rootsis, Soomes, Taanis, Venemaal, Ukrainas ja Hiinas. Ta on Eesti esindaja Euroopa äripressi assotsiatsioonis (European Business Press). Viimasel paaril aastal on Igor süvendatult tegelenud sisuturunduse temaatikaga ning juurutanud maailma parimaid praktikaid Äripäeva toodete juures. Igor on õppinud Tartu Ülikoolis ajakirjandust ning hiljem ka korduvalt osalenud külalislektorina meediatudengite õpetamisel.

Aivar Hundimägi on pikaaegse ajakirjandus- ja juhtimiskogemusega. Töötab Äripäevas alates 1993. aastast. Ta on lisaks ajakirjanikutööle juhtinud Äripäeva arvamustoimetust, uudistetoimetust, börsitoimetust ja uurivat toimetust. Aivar on raamatute „Eesti turunduse kuningad ja narrid“ ja „Et valvekoer ei hammustaks“ autor ning raamatute „Raha ja vabadus“ ja „Võitlusse majanduslangusega“ üks autoritest. Kahel aastal on Aivari kirjutatud kolumnid valitud Eesti Ajalehtede Liidu korraldatud pressipreemia konkursil aasta parimaks arvamuslooks. Aivar on läbi viinud ka ajakirjanikele ning ettevõtete tipp- ja keskastme juhtidele suunatud koolitusi. Aivar on üks Vikerraadio saate „Rahva teenrid“ osalejatest ning kuulub Vikerraadio kommentaatorite ringi.

 

Koolitusel osalenute tagasiside:

Tärnid (210x40 Px)

Martin Järv

Martin Järv

"Minu jaoks oli koolitus peamine meeldetuletus, et inimesed otsustavad emotsioonide toel, aga põhjendavad oma otsuseid loogikaga. Koolitus andis kiire ja konkreetse ülevaate meedia toimimisest ning infomüras silma paistmisest. Koolituse tulemusena tean ma tehnikaid veenvate argumentide koostamiseks ning vastaspoole argumentide ümber lükkamiseks. Õppisime kellele ja kuidas suunata oma sõnumit, et inimesed selle peale ka tegutsema hakkaksid. Käisime läbi milliseid kanaleid pidi milliste sihtgruppideni jõuda ning saime teada millisest meediakanalist tarbivad inimesed uudiseid kõige rohkem."

✔️ "Soovitan koolitust kõikidele ettevõtte kõneisikutele."
✔️ "Tore oli koolitajate enda suhtumine ja uhkus Äripäeva üle."
✔️ "Koolitajad on nii karismaatilised, et neid võib alati kuulata."
✔️ "Koolitajad on oma valdkonna spetsialistid, kes oma mõtteid ladusalt edasi annavad."
✔️ "Oli huvitav kuulata, kuna toodi palju näiteid. Ei olnud liiga pinnapealne ega ka liiga detailne."
✔️ "Koolitus oli väga huvitav ja sisukas. Info toodi kuulajateni arusaadavalt ja põhjalikult, väga positiivne kogemus!"

Koolitajad

  • Igor Rõtov

    Äripäeva peadirektor, ajakirjanik ja koolitaja

    Igor Rõtov

    Äripäeva peadirektor, ajakirjanik ja koolitaja

  • Aivar Hundimägi

    Äripäeva peatoimetaja asetäitja, kolumnist ja arvamusliider

    Aivar Hundimägi

    Äripäeva peatoimetaja asetäitja, kolumnist ja arvamusliider

Ajakava

09:45 – 10:00

Kogunemine ja hommikukohv

10:00 – 11:30

1. Massikommunikatsiooni teooria

  • Kuidas meedia toimib?
  • Meedia erinevad žanrid

Kasutatavad meetodid: loeng, arutelu

11:30 – 11:45

Kohvipaus

11:45 – 13:15

2. Uudise kirjutamine

  • Uudiskriteeriumite tutvustus
  • Pööratud püramiidi tehnika
  • Praktiline harjutus, kuidas voolavast jutustustest teha köitev uudislugu

Kasutatavad meetodid: loeng, arutelu, praktiline töö

13:15 – 14:00

Lõuna

14:00 – 15:30

3. Arvamusartikli kirjutamine

  • Ratsionaalse argumenteerimise teooria
  • Argumentide otsimine ja hindamine
  • Kuidas tulla edukalt toime demagoogiaga?
  • Arvamusartikli struktuur
  • Pealkirjastamise kunst

Kasutatavad meetodid: loeng, arutelu, praktiline töö

15:30 – 15:45

Kohvipaus

15:45 – 17:00

4. Kuidas muuta kehv tekst loetavaks?

  • Facebooki postituste, esinemise, artiklite analüüs
  • Lihtsad võtted, kuidas kehv tekst muuta loetavaks

Kasutatavad meetodid: loeng, arutelu, praktiline töö

Registreerimine

HindSoodushind
Osalejaid

09.09.2025 Köitva ja veenva sõnumi loomine

599,00 €

730,78 € km-ga

599,00 €

549,00 €

669,78 € km-ga

549,00 €

669,78 € km-ga

09.09.2025 Köitva ja veenva sõnumi loomine 2+ osalejat

599,00 €

730,78 € km-ga

599,00 €

499,00 €

608,78 € km-ga

499,00 €

608,78 € km-ga

09.09.2025 Köitva ja veenva sõnumi loomine

OsalejaidHind

599,00 €

730,78 € km-ga

599,00 €

549,00 €

669,78 € km-ga

549,00 €

669,78 € km-ga

09.09.2025 Köitva ja veenva sõnumi loomine 2+ osalejat

OsalejaidHind

599,00 €

730,78 € km-ga

599,00 €

499,00 €

608,78 € km-ga

499,00 €

608,78 € km-ga

Lisainfo

Registreerudes e-poe, e-kirja või telefoni teel, saadame Teile arve ja täpsema info osalemise kohta. Enne koolituse toimumist saadame Teile e-kirjaga meeldetuletuse osalemise infoga. Koolitusel osalemine on nimeline, kuid saate osalejat tasuta muuta kuni koolitusprogrammi alguseni.  

Koolituse läbinutele väljastatakse tunnistus. Tunnistuse väljastamise eelduseks on terves mahus koolitusel osalemine ja õpiväljundite saavutamine. Õpiväljundite saavutamist hinnatakse arutelude ja praktiliste tööde käigus. Osalejale, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole, väljastatakse soovi korral koolitusel osalemise kohta tõend.

Koolitus toimub hästi valgustatud ning metoodikat toetavas ruumis. Ratastooliga ligipääs on tagatud.  

Tühistamisinfo

Kui te ei saa mingil põhjusel koolitusel osaleda, palun andke sellest teada e-posti aadressil [email protected]. Kui teatate mitteosalemisest vähemalt 10 tööpäeva ette, lepime Teiega kokku uue aja või tagastame 100% koolituse maksumusest. Tagastame koolituse osalustasu täismahus juhul, kui pole tehtud koolituse korraldamisega seotud kulutusi (ostetud õppematerjale jms). 

Kui teatate mitteosalemisest 5-9 tööpäeva enne koolitust, kuulub tasumisele 50% arvest.

Hilisemal teavitamisel, koolitusele mitteilmumisel, sellest mitteteatamisel või koolituse poolelijätmisel õppetasu ei tagastata.

Asukoht ja kontaktid

Aadress

Äripäeva Akadeemia | Vana-Lõuna 39/1, Tallinn | 667 0439 | [email protected]
© AS Äripäev 2000-2025
  • Aadress: Vana-Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]