08:40 – 09:20
Registreerimine ja hommikukohv
Toimumiskoht:
Viimsi Artium
MÜÜGIL VEEBIPILETID (otseülekanne ja järelevaatamine 30 päeva), SAAL VÄLJA MÜÜDUD!
Läbi aegade suurimal aastakonverentsil „Laoseis 2023“ osalemas üle 140 inimese – VAATA REGISTREERUNUID SIIN.
Laomajanduse tippsündmus Laoseis 2023 võtab taas teravama pilgu alla lao- ja logistikakinnisvara, et analüüsida turuolukorda ja uusi lahendusi. Seekord räägime, milline on praegune laokinnisvara seis Baltikumis ja millised on uute hoonete rajamise perspektiivid. Samuti on fookuses ettevõtete erinevad kogemuslood lahendustest, mida eri ladudes rakendatud on
Millest konverentsil täpsemalt räägime?
Sihtgrupp: logistika-, tööstus- ja kaubandussektor. Suurema osa kuulajaskonnast moodustavad lao-, logistika-, arendus-, tehnika- ja tehnoloogiajuhid ning ettevõtete tippjuhid. Samuti kõik teised ladudega otseselt või kaudselt kokku puutuvad juhtivtöötajad.
Lisainfo programmijuhilt: Anu Soomets, [email protected], telefon 516 4397.
08:40 – 09:20
Registreerimine ja hommikukohv
09:20 – 09:30
Tere tulemast!
Raivo Roolaid Konverentsi moderaator, Itella Estonia laologistika direktor, Äripäeva koolitaja
09:29
SESSIOON 1 – LAOKINNISVARA UUED ASUKOHAD JA TEHNOLOOGILINE TASE
09:30 – 10:00
Arendaja vaade. Miks lennujaam laokinnisvarasse investeerib ja kuidas DHLile uue logistikakeskuse rajab?
Eero Pärgmäe Tallinna Lennujaama juhatuse liige, kommertsteenuste valdkonna juht
Kristina Laaneots DHL Express Estonia tegevjuht
Tallinna Lennujaama ümbrusest on lähiaastatel kujunemas üks suuremaid laokinnisvara arenduspiirkondi, aga kui suured on kinnisvaraärisse sukeldunud lennujaama lähiaastate plaanid tegelikult? Miks otsustas lennujaam laokinnisvarasse investeerida ja kuidas plaanid ellu viiakse? Uues arenduses on üheks suuremaks kliendiks rahvusvaheline logistikaettevõte DHL Express, kellele lennujaam rajab uue logistikakeskuse. Millised on DHLi ootused ja milline on senine koostöö? Mida klient uusarenduselt ootab? Milliseid säästlikke lahendusi ja tehnoloogiat soovib tellija ise uues keskuses juurutada?
10:00 – 10:30
Kuidas Omniva Eesti logistikakeskust laiendab ja Leetu uue pakiterminali ehitab?
Evert Rööpson Omniva operatsioonide ja logistika juht
Omniva peab suuri laienemisplaane. Ettevõte on teada andnud, et Rae valla logistikakeskus kasvab 15 000 ruutmeetri võrra 26 000 ruutmeetrini ja plaanis on ka ajaloo suurim investeering Leedu linna Kaunasesse, kus augusti alguses pandi nurgakivi 22 000-ruutmeetrisele pakisorteerimisterminalile. Ettekandes räägime, miks valis ettevõte uue logistikakeskuse asukohaks just Kaunase ja kuidas valitakse uude keskusesse vajalikud seadmed. Kui Eesti logistikakeskuse sorteerimisliini tarnis Prantsuse-Itaalia firma Fives, siis Leedus tarnib sorteerimisliini kohalik ettevõte Equinox Europe. Millest tarnija valikul lähtuti ja milliseid tehnoloogilisi uuendusi võrreldes Eesti logistikakeskusega Leedus veel kasutusele võetakse? Fookuses on ka senised kogemused Eestis asuva Baltimaade moodsaima pakisorteerimisliiniga. Räägime, mida kasulikku on Eesti kogemusest Leedu keskusesse üle võtta ning millised saavad olema Rae valla logistikakeskuse tehnoloogilised ja keskkonnaalased uuendused pärast laiendamist.
10:30 – 10:50
Baltikumi laokinnisvara – perspektiivikas investeering või mitte ja mida näitab turg?
Raiko Uri Lumi Capitali partner
Ettekandes selgitame laokinnisvara olukorda kolme peamist vaadet. Analüüsime, milline on üldine turuolukord kõigis kolmes Balti riigis, milliseid uute pindade rajamise võimalusi pakub lähitulevik ja kuidas investorid laokinnisvara kui varaklassi praegu näevad. Kui investeerimisfondid hindavad laokinnisvara viimasel ajal pigem perspektiivikamate investeeringute hulka, siis milline vaade on sellele varaklassile investoritel, kui majandusolukord pakub vaid ebakindlust? Milline on selle taustal lao- ja logistikapindade turuolukord Eestis, Lätis ja Leedus? Milliseid riske ja võimalusi tasub praeguses turuolukorras märgata? Milliseid võimalusi pakub lähitulevik uute pindade rajamiseks? Kui palju ruumi on veel Eesti „kuldses ringis“ ja kus on uued alternatiivsed asukohad? Milliseid pindu ootavad Läti ja Leedu kliendid? Millised on kolme riigi laokinnisvara suurimad tehnoloogilised erinevused? Kuidas erineb kolme riigi vaade rohepöördele?
10:50 – 11:30
Arutelu: Laokinnisvara – rentida või omada?
Evert Rööpson Omniva operatsioonide ja logistika juht
Andres Matkur ACE Logistics Groupi tegevjuht
Raiko Uri Lumi Capitali partner
Analüüsime, millised on laokinnisvaraga seotud olulisemad trendid ettevõtete hinnangul. Kas kinnisvara tasub osta ja omada või hoopis rentida? Kuidas see Baltikumi vaates riigiti erineb? Milline on eeltöö enne otsust – kuidas käib arvutamine? Millised on aga laokinnisvara tehnoloogilised suundumused turuosaliste hinnangul lähitulevikus?
11:30 – 12:30
Lõuna
12:29
SESSIOON 2 – UUE TEHNOLOOGIA JUURUTAMINE
12:30 – 13:00
Euronicsi kogemus. Kuidas on möödunud esimesed poolteist aastat Eesti esimeses robotlaos?
Rivo Reinson Sandmani Grupi logistikadirektor
Sel sügisel täitub poolteist aastat Eesti esimese täisautomaatse robotlao avamisest Assakul Euronicsi laohoones. Tegemist on Swisslog AutoStore robotlaoga, mis sisaldab 21 000 boksi ja mida menetlevad 28 robotit. Kaks miljonit eurot maksnud robotladu kiirendab Euronicsi tellimuste täitmist 4-8 korda ning lühendab tarneaega 2-3 tundi. Milline oli ettevalmistusperiood ja kuidas sellise lahenduseni jõuti? Kas investeering on täitnud eesmärki ja millised on reaalsed tulemused – mis on laomajanduses pärast implementeerimist muutunud? Kui suur on olnud robotlao energiakulu ning kas ja kui tihti on pidanud ettevõte selle aja jooksul pidevalt ringi liikuvaid kastiroboteid remontima? Kuidas jõuti Euronicsis just selle konkreetse lahenduseni ning millised olid alternatiivid?
13:00 – 13:30
Foxway automaatlao kogemused. Millist eeltööd vajab robotlaoks valmistumine ja millised on järgmised sammud?
Kristjan Türk Foxway tehnoloogiajuht
Kui Euronics on nüüdseks pea poolteist aastat automaatlao eeliseid nautinud, siis vana elektroonikat ümber töötlev Foxway on seda pikalt planeerinud. Koroonakriisi ajal pani Foxway robotlao plaani mõneks ajaks tagasi riiulile, kuid sellest hoolimata on palju eeltööd nüüdseks tehtud. Milline on Foxway teekond automaatlao poole ja kuidas see Euronicsi ettevalmistustöödega võrreldes erineb? Miks ettevõte automaatladu vajab ja mida täpselt nüüdseks ära on tehtud? Mida on sellel teekonnal õpitud ja millised sammud ootavad veel ees?
13:30 – 14:00
Coopi kogemus. Kuidas logistikakeskuse digitaliseerimiseks turult õige lahendus leida?
Rainer Rohtla Coop Eesti Keskühistu tegevjuht
Eesti suuruses riigis on väga paljude erinevate kaupadega tegeleva jaekaubandusettevõtte lao automatiseerimine väga keeruline. Ei saa öelda, et digitaliseerimine on võimatu, kuid õigete lahenduste leidmine ei pruugi minna väga lihtsalt. Milliseid lahendusi on leidnud Coop enda logistikakeskusesse? Kuidas lahenduste otsimisel jätta kõrvale väga hea müügitöö ja leida tõesti õiged lahendused ehk kuidas tagada, et edukas müügitöö toob ka reaalselt vajaliku lahenduse?
14:00 – 14:30
VIA 3Li ja Hansabi koostöölugu. Kuidas logistikakeskuse liikluskorraldust ja laadimisprotsesse automatiseerida?
Urmas Uudemets Via 3L OÜ tegevjuht
Priit Ivanov Hansab Groupi innovatsioonijuht
Ettekandes räägime, millised on logistikakeskuste väljakutsed vedude planeerimiste ja kauba laadimistega seotud töökorralduses. Arutame, kuidas automatiseerida liiklust logistikakeskuste territooriumil nii, et see oleks turvaline ja efektiivne.
14:30 – 15:00
Kohvipaus
14:59
SESSIOON 3 – TÖÖKORRALDUSE LAHENDUSED
15:00 – 15:30
Kaubandusfirma kiire kasv. Kuidas kiire kasvu tingimustes ladu ja varusid juhtida?
Taavi Sepp Corpoweari asutaja ja tegevjuht
E-kaubandus kasvab meeletu kiirusega nii Eestis kui mujal maailmas. Milliste probleemidega on pidanud põrkuma alustav kaubandusettevõte? Kas enda lao rajamine on üldse mõttekas ja kui, siis millises arengufaasis? Kuidas ja milliste põhimõtete järgi on ettevõte oma laotöö üles ehitanud? Kuidas juhitakse varusid nii, et käibekapital lattu „magama“ ei jääks? Millised on peamised mõõdikud?
15:30 – 16:00
Laotöö rutiin. Kuidas rutiinses töökeskkonnas inimesi juhtida, et areng ja motivatsioon tagada?
Annika Sorokin HAVI Logistics, personalijuht
Heigo Paglant HAVI Logistics, operatsioonide juht
Miks on nii, et me inimeste juhtimisest laomajanduses ja logistikas nii vähe räägime? Kuidas tagada inimeste motivatsioon ja areng laonduses, kus töö kipub tihti pigem rutiiniks kujunema? Kuidas keskkond huvitavamaks muuta, et selles valdkonnas inimesi hoida ning millised on noorte ootused laotööle?
16:00 – 16:30
Kõrgustes ja kõrgustega töötamine. Milliste oskustega tõstukijuhti see eeldab?
Timo Pärl HANZA Mechanics Tartu tarneahelajuht
Mida kõrgem on riiul, seda rohkem mahub lattu kaupa. Suurte mahtudega laod peavad kahtlemata ka kõrgustega töötama. Kuidas kaupa ohutult enam kui 9 (+/-) meetri kõrgusele tõsta? Kuidas kõrgustega töötmiseks õige tõstukijuht leida? Milliseid oskusi ja töökogemusi see tõstukijuhilt eeldab? Kas ja kui palju see üldse madalamate kõrgustega võrreldes erineb? Aga kui erineb, siis mille poolest ja milline tõstukijuht ikkagi palgata? Kuidas hea tõstukijuhi tööd mõõdetakse?
16:30 – 16:40
Päeva kokkuvõte ja lõpetamine
Toimumiskoht:
Viimsi Artium
MÜÜGIL VEEBIPILETID (otseülekanne ja järelevaatamine 30 päeva), SAAL VÄLJA MÜÜDUD!
Läbi aegade suurimal aastakonverentsil „Laoseis 2023“ osalemas üle 140 inimese – VAATA REGISTREERUNUID SIIN.
Laomajanduse tippsündmus Laoseis 2023 võtab taas teravama pilgu alla lao- ja logistikakinnisvara, et analüüsida turuolukorda ja uusi lahendusi. Seekord räägime, milline on praegune laokinnisvara seis Baltikumis ja millised on uute hoonete rajamise perspektiivid. Samuti on fookuses ettevõtete erinevad kogemuslood lahendustest, mida eri ladudes rakendatud on
Millest konverentsil täpsemalt räägime?
Sihtgrupp: logistika-, tööstus- ja kaubandussektor. Suurema osa kuulajaskonnast moodustavad lao-, logistika-, arendus-, tehnika- ja tehnoloogiajuhid ning ettevõtete tippjuhid. Samuti kõik teised ladudega otseselt või kaudselt kokku puutuvad juhtivtöötajad.
Lisainfo programmijuhilt: Anu Soomets, [email protected], telefon 516 4397.
08:40 – 09:20
Registreerimine ja hommikukohv
09:20 – 09:30
Tere tulemast!
Raivo Roolaid Konverentsi moderaator, Itella Estonia laologistika direktor, Äripäeva koolitaja
09:29
SESSIOON 1 – LAOKINNISVARA UUED ASUKOHAD JA TEHNOLOOGILINE TASE
09:30 – 10:00
Arendaja vaade. Miks lennujaam laokinnisvarasse investeerib ja kuidas DHLile uue logistikakeskuse rajab?
Eero Pärgmäe Tallinna Lennujaama juhatuse liige, kommertsteenuste valdkonna juht
Kristina Laaneots DHL Express Estonia tegevjuht
Tallinna Lennujaama ümbrusest on lähiaastatel kujunemas üks suuremaid laokinnisvara arenduspiirkondi, aga kui suured on kinnisvaraärisse sukeldunud lennujaama lähiaastate plaanid tegelikult? Miks otsustas lennujaam laokinnisvarasse investeerida ja kuidas plaanid ellu viiakse? Uues arenduses on üheks suuremaks kliendiks rahvusvaheline logistikaettevõte DHL Express, kellele lennujaam rajab uue logistikakeskuse. Millised on DHLi ootused ja milline on senine koostöö? Mida klient uusarenduselt ootab? Milliseid säästlikke lahendusi ja tehnoloogiat soovib tellija ise uues keskuses juurutada?
10:00 – 10:30
Kuidas Omniva Eesti logistikakeskust laiendab ja Leetu uue pakiterminali ehitab?
Evert Rööpson Omniva operatsioonide ja logistika juht
Omniva peab suuri laienemisplaane. Ettevõte on teada andnud, et Rae valla logistikakeskus kasvab 15 000 ruutmeetri võrra 26 000 ruutmeetrini ja plaanis on ka ajaloo suurim investeering Leedu linna Kaunasesse, kus augusti alguses pandi nurgakivi 22 000-ruutmeetrisele pakisorteerimisterminalile. Ettekandes räägime, miks valis ettevõte uue logistikakeskuse asukohaks just Kaunase ja kuidas valitakse uude keskusesse vajalikud seadmed. Kui Eesti logistikakeskuse sorteerimisliini tarnis Prantsuse-Itaalia firma Fives, siis Leedus tarnib sorteerimisliini kohalik ettevõte Equinox Europe. Millest tarnija valikul lähtuti ja milliseid tehnoloogilisi uuendusi võrreldes Eesti logistikakeskusega Leedus veel kasutusele võetakse? Fookuses on ka senised kogemused Eestis asuva Baltimaade moodsaima pakisorteerimisliiniga. Räägime, mida kasulikku on Eesti kogemusest Leedu keskusesse üle võtta ning millised saavad olema Rae valla logistikakeskuse tehnoloogilised ja keskkonnaalased uuendused pärast laiendamist.
10:30 – 10:50
Baltikumi laokinnisvara – perspektiivikas investeering või mitte ja mida näitab turg?
Raiko Uri Lumi Capitali partner
Ettekandes selgitame laokinnisvara olukorda kolme peamist vaadet. Analüüsime, milline on üldine turuolukord kõigis kolmes Balti riigis, milliseid uute pindade rajamise võimalusi pakub lähitulevik ja kuidas investorid laokinnisvara kui varaklassi praegu näevad. Kui investeerimisfondid hindavad laokinnisvara viimasel ajal pigem perspektiivikamate investeeringute hulka, siis milline vaade on sellele varaklassile investoritel, kui majandusolukord pakub vaid ebakindlust? Milline on selle taustal lao- ja logistikapindade turuolukord Eestis, Lätis ja Leedus? Milliseid riske ja võimalusi tasub praeguses turuolukorras märgata? Milliseid võimalusi pakub lähitulevik uute pindade rajamiseks? Kui palju ruumi on veel Eesti „kuldses ringis“ ja kus on uued alternatiivsed asukohad? Milliseid pindu ootavad Läti ja Leedu kliendid? Millised on kolme riigi laokinnisvara suurimad tehnoloogilised erinevused? Kuidas erineb kolme riigi vaade rohepöördele?
10:50 – 11:30
Arutelu: Laokinnisvara – rentida või omada?
Evert Rööpson Omniva operatsioonide ja logistika juht
Andres Matkur ACE Logistics Groupi tegevjuht
Raiko Uri Lumi Capitali partner
Analüüsime, millised on laokinnisvaraga seotud olulisemad trendid ettevõtete hinnangul. Kas kinnisvara tasub osta ja omada või hoopis rentida? Kuidas see Baltikumi vaates riigiti erineb? Milline on eeltöö enne otsust – kuidas käib arvutamine? Millised on aga laokinnisvara tehnoloogilised suundumused turuosaliste hinnangul lähitulevikus?
11:30 – 12:30
Lõuna
12:29
SESSIOON 2 – UUE TEHNOLOOGIA JUURUTAMINE
12:30 – 13:00
Euronicsi kogemus. Kuidas on möödunud esimesed poolteist aastat Eesti esimeses robotlaos?
Rivo Reinson Sandmani Grupi logistikadirektor
Sel sügisel täitub poolteist aastat Eesti esimese täisautomaatse robotlao avamisest Assakul Euronicsi laohoones. Tegemist on Swisslog AutoStore robotlaoga, mis sisaldab 21 000 boksi ja mida menetlevad 28 robotit. Kaks miljonit eurot maksnud robotladu kiirendab Euronicsi tellimuste täitmist 4-8 korda ning lühendab tarneaega 2-3 tundi. Milline oli ettevalmistusperiood ja kuidas sellise lahenduseni jõuti? Kas investeering on täitnud eesmärki ja millised on reaalsed tulemused – mis on laomajanduses pärast implementeerimist muutunud? Kui suur on olnud robotlao energiakulu ning kas ja kui tihti on pidanud ettevõte selle aja jooksul pidevalt ringi liikuvaid kastiroboteid remontima? Kuidas jõuti Euronicsis just selle konkreetse lahenduseni ning millised olid alternatiivid?
13:00 – 13:30
Foxway automaatlao kogemused. Millist eeltööd vajab robotlaoks valmistumine ja millised on järgmised sammud?
Kristjan Türk Foxway tehnoloogiajuht
Kui Euronics on nüüdseks pea poolteist aastat automaatlao eeliseid nautinud, siis vana elektroonikat ümber töötlev Foxway on seda pikalt planeerinud. Koroonakriisi ajal pani Foxway robotlao plaani mõneks ajaks tagasi riiulile, kuid sellest hoolimata on palju eeltööd nüüdseks tehtud. Milline on Foxway teekond automaatlao poole ja kuidas see Euronicsi ettevalmistustöödega võrreldes erineb? Miks ettevõte automaatladu vajab ja mida täpselt nüüdseks ära on tehtud? Mida on sellel teekonnal õpitud ja millised sammud ootavad veel ees?
13:30 – 14:00
Coopi kogemus. Kuidas logistikakeskuse digitaliseerimiseks turult õige lahendus leida?
Rainer Rohtla Coop Eesti Keskühistu tegevjuht
Eesti suuruses riigis on väga paljude erinevate kaupadega tegeleva jaekaubandusettevõtte lao automatiseerimine väga keeruline. Ei saa öelda, et digitaliseerimine on võimatu, kuid õigete lahenduste leidmine ei pruugi minna väga lihtsalt. Milliseid lahendusi on leidnud Coop enda logistikakeskusesse? Kuidas lahenduste otsimisel jätta kõrvale väga hea müügitöö ja leida tõesti õiged lahendused ehk kuidas tagada, et edukas müügitöö toob ka reaalselt vajaliku lahenduse?
14:00 – 14:30
VIA 3Li ja Hansabi koostöölugu. Kuidas logistikakeskuse liikluskorraldust ja laadimisprotsesse automatiseerida?
Urmas Uudemets Via 3L OÜ tegevjuht
Priit Ivanov Hansab Groupi innovatsioonijuht
Ettekandes räägime, millised on logistikakeskuste väljakutsed vedude planeerimiste ja kauba laadimistega seotud töökorralduses. Arutame, kuidas automatiseerida liiklust logistikakeskuste territooriumil nii, et see oleks turvaline ja efektiivne.
14:30 – 15:00
Kohvipaus
14:59
SESSIOON 3 – TÖÖKORRALDUSE LAHENDUSED
15:00 – 15:30
Kaubandusfirma kiire kasv. Kuidas kiire kasvu tingimustes ladu ja varusid juhtida?
Taavi Sepp Corpoweari asutaja ja tegevjuht
E-kaubandus kasvab meeletu kiirusega nii Eestis kui mujal maailmas. Milliste probleemidega on pidanud põrkuma alustav kaubandusettevõte? Kas enda lao rajamine on üldse mõttekas ja kui, siis millises arengufaasis? Kuidas ja milliste põhimõtete järgi on ettevõte oma laotöö üles ehitanud? Kuidas juhitakse varusid nii, et käibekapital lattu „magama“ ei jääks? Millised on peamised mõõdikud?
15:30 – 16:00
Laotöö rutiin. Kuidas rutiinses töökeskkonnas inimesi juhtida, et areng ja motivatsioon tagada?
Annika Sorokin HAVI Logistics, personalijuht
Heigo Paglant HAVI Logistics, operatsioonide juht
Miks on nii, et me inimeste juhtimisest laomajanduses ja logistikas nii vähe räägime? Kuidas tagada inimeste motivatsioon ja areng laonduses, kus töö kipub tihti pigem rutiiniks kujunema? Kuidas keskkond huvitavamaks muuta, et selles valdkonnas inimesi hoida ning millised on noorte ootused laotööle?
16:00 – 16:30
Kõrgustes ja kõrgustega töötamine. Milliste oskustega tõstukijuhti see eeldab?
Timo Pärl HANZA Mechanics Tartu tarneahelajuht
Mida kõrgem on riiul, seda rohkem mahub lattu kaupa. Suurte mahtudega laod peavad kahtlemata ka kõrgustega töötama. Kuidas kaupa ohutult enam kui 9 (+/-) meetri kõrgusele tõsta? Kuidas kõrgustega töötmiseks õige tõstukijuht leida? Milliseid oskusi ja töökogemusi see tõstukijuhilt eeldab? Kas ja kui palju see üldse madalamate kõrgustega võrreldes erineb? Aga kui erineb, siis mille poolest ja milline tõstukijuht ikkagi palgata? Kuidas hea tõstukijuhi tööd mõõdetakse?
16:30 – 16:40
Päeva kokkuvõte ja lõpetamine
Konverentsi materjalide ja sisu kopeerimine, salvestamine, reprodutseerimine või levitamine on ilma AS Äripäeva kirjaliku nõusolekuta keelatud.
Korraldaja võib üritusel teha pilte, videoid ja helisalvestisi ning jagada neid nii osalejatega kui ka avalikes meediakanalites, samuti kasutada sarnaste ürituste turundamiseks.
Täpsemat teavet andmete kasutamise kohta leiab Äripäeva Privaatsustingimustest.
Reklaam
Kui soovite tutvustada oma ettevõtet konverentsil, siis võtke ühendust [email protected] või 667 0105.
Palume teatada mitteosalemisest kirjalikult vähemalt 10 tööpäeva enne ürituse toimumist aadressil [email protected] .
Sellisel juhul tagastame laekunud osalustasu või tühistame veel tasumata arve.
Kui teatate mitteosalemisest 5-9 tööpäeva enne konverentsi kuulub tasumisele 50% arvest.
Kui teatate mitteosalemisest hiljem või unustate teatada, osalustasu ei tagastata ja tasumisele kuulub 100% arvest.
Aadress
Randvere tee 20