Ostujuhtimise aastakonverents 2023

KOOSOLEK

Ostujuhtimise aastakonverents 2023

Toimumiskoht:

Hotell Viru

Juba üle 150 osaleja– vaata nimekirja SIIN ja registreeru soodushinnaga SIIN!

Tööstuse, kaubanduse, teenustesektor ning avaliku sektori kogemuslood ostu- ja hankejuhtimise arendamisel.
Ostu- ja hankejuhtide aasta kõige olulisem sündmus kannab seekord alapealkirja „Koosolek“. Sel aastal hoiame suurema fookuse laovarude juhtimisel ja tarnijasuhete arendamisel. Kui suureks jõudsid viimaste aastatega kerkida varud ja kas just-in-case-ostustrateegia võib lõplikult unustada? Kuidas juhtida tarnijasuhteid ebakindlal ajal ja kuidas liikuda tarnijasuhetes küpsuse poole? Räägime ostu- ja hankejuhtimise arengulugudest ning vaatame otsa ka prognoosidele ja majandusolukorrale.

Miks tasub „Koosolekul“ osaleda?

  • Toimub osakosakonnajuhtide koosolek, kus saad hea ülevaate sellest, mida arvavad praegusest olukorrast nii finantsjuht, müügijuht kui ka tootmisjuht.
  • Kõlab ostujuhi vaade, kas just-in-case-strateegia võime unustada ning taas on hinda tõusmas just-in-time?
  • Kuuleme finantsjuhi hinnangut, mida tähendab just-in-case-strateegia rahavoogudele.
  • Otsime vastust küsimusele, kuidas mõõta ja eesmärgistada ostu ja müüki nii, et ostu- ning müügijuhi huvid oleks rahuldatud.
  • Räägime rahvusvahelisest tarnijasuhete kogemusest ja küpsusest.
  • Võtame fookusesse tööstuse, kaubanduse, teenustesektor ning avaliku sektori kogemuslood ostu- ja hankejuhtimise arendamisel.
  • Küsime kogenud talendipüüdjalt, kuidas ostujuht end tööturul „müüa“ saab.

Päeva juhib Katrin Riisalu, ostujuhtimise ekspert, Äripäeva Akadeemia koolitaja.

Esinemised salvestatakse, kõik osalejad saavad vaadata järgi ka paralleelsaalis toimunud ettekanded.

Lisainfo programmijuhilt: Anu Soomets, [email protected], telefon 516 4397.

Programm

08:30 – 09:05

Registreerimine ja hommikukohv

09:05 – 09:10

Tere tulemast!

Katrin Riisalu Päeva moderaator, ostujuhtimise ekspert, Äripäeva Akadeemia koolitaja

09:09 – 12:45

SESSIOON 1 – VARUD

09:10 – 10:10

Osakonnajuhtide hommikune koosolek teemal „Praegune olukord ja eelarve 2024“

Hannes Laaser Leden Estonia tarneahelajuht, hankeekspert, koosoleku juhataja

Mari-Ann Ditmann Sonepar Eesti ostujuht

Villem Pomerants Ensto Building Systemsi endine tootmisjuht ja praegune arendusjuht

Tuuli Tolmats-Aia HUUMi tegevjuht finantsjuhi ülesannetes

Jaan Härms Saku Õlletehase müügidirektor ja juhatuse liige

Erkki Jaanhold Ruukki Products ostu- ja logistikajuht

Oma sisendi uue aasta eelarvesse annavad ettevõtte oluliste üksuste juhid. Kuidas läheb eri osakondadel sügisel ning milliseid prognoose julgevad osakonnajuhid anda järgnevateks kuudeks ja uueks aastaks? Mida näitavad praegused numbrid, mille pinnalt uue aasta plaani teha? Millist perioodi ennustab müügijuht? Mida prognoosib ostujuht ja mis seis paistab laost? Kuidas praegu ostuotsuseid teha ja kuidas sõlmitakse kokkuleppeid strateegiliste partneritega? Milline on tootmise koormus ja kui kiiresti ollakse valmis reageerima? Mida ennustab finantsjuht ja mida tasub jälgida rahavoogude juhtimises? Osakonnajuhtide koosolekule on oodatud ostujuht, hankejuht, finantsjuht, tootmisjuht ja müügijuht.

10:10 – 10:35

Ostujuhi vaade varudele. Kas komponentide just-in-case-ostmine tuleb taas just-in-time vastu vahetada?

Aarne Bogdanov Inission Tallinn ostu- ja logistikajuht

Pärast osakonnajuhtide koosolekut läheme kitsamaks ja seame teravama pilgu varude juhtimisele ebakindlal ajal. Kui koroonaajal vahetasid paljud ettevõtted just-in-time-strateegia just-in-case-strateegia vastu, siis milline pilt avaneb nüüd? Kas igaks juhuks ostmisel on nüüd lõpp või on veel vara hõisata? Kuidas tasuks varusid juhtida praegu ja mis toimub ettevõtte laos? Kas just-in-case-periood võib selja taha jääda ja olukord on stabiliseerunud? Kuidas tasub ja on võimalik praegu osta, et tagada tootmine? 

10:35 – 11:00

Finantsjuhi vaade varudele. Milline on just-in-case-strateegia mõju rahavoogudele ja kuidas vältida finantskarisid?

Tuuli Tolmats-Aia HUUMi tegevjuht finantsjuhi ülesannetes

Sellised ekstreemsed olukorrad nagu koroona- või tarneahelakriis sundisid paljusid ettevõtteid liikuma äärmustesse. Nõudlus oli laes, kuid tootmine ei tohtinud tarneahelakriisist hoolimata katkeda – laovarud kasvasid kui pärmi peale. Hankejuhid pidid tegelema uute partnerite leidmise ja juurutamisega ning ostujuhid pidid tagama, et ladu kaupa täis oleks. Kuidas käitub sellistes olukordades raha? Mis pilguga vaatab olukorda finantsjuht? Milline on reaalne pilt, kui iga päev tuleb mõelda laoväärtusele ja selle muutumisele kas siis ühikute arvus või rahalises väärtuses? Kuidas arvestada varude ringluskiirusega ja laokuludega? Millised on peamised finantskarid selles olukorras ja kuidas neid vältida? 

11:00 – 11:15

Saame omavahel tuttavaks ja jaguneme paralleelsessioonidesse

11:15 – 11:45

SAAL 2. Kuidas jaekett indirect-kulusid juhib?

Silvia Saks Selveri hankejuht

Kuidas juhtida ja eelarvestada indirect-kulusid viimaste aastate sündmuste valguses? Kuidas neid jaotada erinevate projektide või toodete vahel? Millised on võimalused indirect-kulude vähendamiseks?

11:15 – 11:45

SAAL 1. Kuidas tööstusettevõte indirect-kulusid juhib?

Mihkel Ratt Mistra-Autexi logistika- ja sisseostuosakonna juhataja

Kuidas juhtida ja eelarvestada indirect-kulusid viimaste aastate sündmuste valguses? Kuidas neid jaotada erinevate projektide või toodete vahel? Millised on võimalused indirect-kulude vähendamiseks?  

11:45 – 12:45

Lõuna

12:44 – 15:15

SESSIOON 2 – TARNIJASUHTED

12:45 – 13:15

Tarnija ja kliendi koostöö. Kuidas arendada teineteise eesmärke toetavat suhet?

Peeter Tava Vegestari kaasasutaja ja tegevjuht, Gourmet Clubi kaasasutaja ja endine tegevjuht

Mairika Juhandi Stockmanni müügidirektor

Kuidas kaubamaja ja tarnija omavahelist suhtlust arendavad? Millised teemad praegu laual on ja kuidas peetakse läbirääkimisi? Mida ootab kaubamaja, mida tarnija - kuidas teineteise huvid tagada? Kuidas on võimalik tooteid Stockmanni sortimenti rääkida ja kui tihti tuleb praegusel ajal tarnijaid negatiivsetest uudistest teavitada? Fookuses on kaubamaja ja tarnija suhtlus sügisel 2023.

13:15 – 13:40

Kuidas arendada strateeglisi tarnijasuhteid ja tõsta suhete küpsust?

Mihkel Keinast Solina Group´i tarneahelajuht

Millised on rahvusvaheliste suurettevõtete tarnijasuhete mängureeglid? Kuidas tööstusgigant strateegilisi suhteid arendab ja kuidas sõlmitakse kokkuleppeid? Kuidas tagatakse kõikide osapoolte huvid? 

13:40 – 14:00

Olulised aspektid koostöös tarnijatega – kuidas ostu-müügilepingut ette valmistada?

Kaisa Üksik Advokaadibüroo WALLESS vandeadvokaat

Linda Merileid Tilk Advokaadibüroo WALLESS advokaat

Mis on tarnijasuhetes ja üldiselt tarneahelas lubatud ning mis ei ole? Ettekandes teeme ülevaate põhireeglitest, mida meeles pidada, ja räägime ka viimase aja arengutest. Näiteks vaatame üle 2022. aastal jõustunud vertikaalsete kokkulepete grupierandi määruse ja suunised ning 2021. aasta lõpus jõustunud ebaausa kaubandustava tõkestamise seaduse põllumajandustoodete ja toidu tarneahelas.

14:00 – 14:30

Ostu- ja hankejuhtimise IT-hanke roadmap. Kuidas korraldada edukat digitaliseerimise hanget?

Aleksandr Miina Lean Digital äriarhitekt, partner

Andres Kukke Floorini digitaliseerimis- ja IT-juht

Maailm digitaliseerub ja ettevõtted otsivad aina enam targemaid lahendusi – ka ostu- ja hankejuhtimisse jõuavad aina enam digitaalsed lahendused. Kuidas ostu- ja hankejuhtimises üks digiprojekt alguse saab ja mis on selle õnnestumise eeldused? Kuidas olla tellijana digilahenduste pakkujale arendustöös võrdväärne partner? Kas teha kiiresti või mõelda kauem? Kuidas juhtida projekti nii, et see ka ajaplaanis püsiks? Ettekandes võtame pulkadeks lahti digiprojekti ja vaatame, milline on ideaalne roadmap. 

14:30 – 14:45

Kuidas Telema MatchFlow lahendus ostujuhi tööd lihtsustab?

Hele Hammer Telema tegevjuht

Monika Urva Telema MatchFlow tootejuht

Ostuarvete töötlemine nõuab ostuosakonna tööajast märkimisväärse osa. Räägime sellest, kuidas seda protsessi automatiseerida saab ja millised on erinevad tööriistad, mis vastavad neljale automatiseerimise küpsustasemele. Kolme ostudokumendi (arve, tellimuse ja vastuvõtu) kooskõlastamise lahendused on Eesti ettevõtetele seni olnud kättesaamatult kulukad. Telema tõi 2023. aastal turule uue lahenduse Telema MatchFlow, mis teeb kõrgeima automatiseerimise taseme saavutamise Eesti firmade jaoks lihtsamaks. Lühiesitluse käigus jagame teiega ka esimeste klientide Tere ja Leden kasutajakogemusi Telema MatchFlowga.

14:45 – 15:15

Kohvipaus

15:14 – 16:50

SESSIOON 3 - KOGEMUSED JA NÕUANDED

15:15 – 15:40

SAAL 1. Metallitööstuse Leden Estonia case study: Kuidas ostu-Exceli asemele uus tarkvara juurutada?

Pille Vaga Leden Estonia hankejuht

Metallitööstus Leden Estonia (endine Favor) otsustas ostutöös Exceli-komponenti vähendada ja protsesse digitaliseerida. Selleks võttis ettevõte appi välise partneri, kellega koos asuti ostuprotsesse digitaliseerima ja juurutati uus tarkvara. Ettekanne teeb sissevaate ettevõtte kogemustele uue lahenduse juurutamises. Räägime põhjustest, miks projekt ette võeti, ja kirjeldame, milline oli elu Exceliga ehk enne uue lahenduse juurutamist. Räägime ka sellest, kuidas koostöö välise partneriga õnnestus ja kuidas nägi välja juurutusprotsess. Lõpuks vaatame tänasesse päeva ja analüüsime, millised on projekti tulemused ja peamised õppetunnid. 

15:15 – 15:40

SAAL 2. Riigisektori suurprojekti Rail Baltic case study: Kuidas ostab ja hangib hiigelprojekti ostu- ja hankemeeskond?

Liisi Heiskonen Rail Baltic Estonia hankeüksuse juht

Baltikumi ja Euroopa Liidu suurimate transpordiprojektide hulka kuuluv Rail Baltic peaks valmima 2030. aastaks. Praegu toimub juba aktiivne ehitustöö, mis on toonud ja toob ka edaspidi hulga ehitushankeid. Projekt on siiski veel üsna alguses ja hanked muutuvad ajas kindlasti mitmekesisemaks. Kuidas korraldab oma ostu- ja hanketööd Rail Balticu ostu- ja hankemeeskond? Kuidas eristatakse ostu ja hanget? Millised on tänased indirect-kulud? Milline on hankestrateegia ja milliste tarnijasuhete poole püüeldakse? 

15:40 – 15:45

Paus saalide vahetamiseks

15:45 – 16:10

SAAL 2: Riigiasutuse kogemused: Kuidas ostab ja hangib politsei- ja piirivalveamet (tarneahela kriisiajal)?

Ingrid Peek Politsei- ja Piirivalveameti hanke- ja lepingutalituse juht

Mari-Liis Laan Politsei- ja Piirivalveameti logistikabüroo ostude juhtimise teenuse omanik

Ettekandes võtame fookusesse politsei- ja piirivalveameti ostu- ja hanketegevused, aga räägime ka sellest, kuidas sai riigiasutus hakkama siis, kui tarneahelas olid probleemid ja hinnad tõusid kiiresti. Kuidas juhib kulusid riigiasutus, kui turutingimused muutuvad ja vaja on reageerida? Kuidas riigiasutus tarnijasuhteid juhib ja läbirääkimisi peab? Milline on PPA üldine ostu- ja hankepoliitika ja kuidas neid kahte eristatakse?

15:45 – 16:10

SAAL 1. Tallinki kogemus: Kuidas suurettevõte rahvusvahelisi tarnijasuhteid arendab ja juhib?

Aimar Pärna Tallink Duty Free juht

Millised on rahvusvahelises suurettevõttes tarnijasuhete mängureeglid? Kuidas ettevõte tarneturgu kaardistab, hankeid korraldab ja uusi tarnijaid „pardale“ võtab? Milline on Tallinki tarnijasuhete strateegia ja kuidas omavaheliste suhete küpsust tõsta? Kuidas tagatakse kõigi osapoolte huvid? 

16:10 – 16:15

Paus saalide vahetamiseks

16:15 – 16:45

Talendipüüdja hea nõu: kuidas ostujuht ennast tööturul müüa saab?

Eneken Jalast Nortali talendipartner

Konverentsipäeva viimases ettekandes jagame ostu- ja hanekjuhtidele nõu, kuidas ennast tööturul „müüa“ ja mida küsitakse ettevõttesse kandideerivatelt talentidelt. 

16:45 – 16:50

Konverentsi lõpetamine

Ostujuhtimise aastakonverents 2023

Toimumiskoht:

Hotell Viru

Juba üle 150 osaleja– vaata nimekirja SIIN ja registreeru soodushinnaga SIIN!

Tööstuse, kaubanduse, teenustesektor ning avaliku sektori kogemuslood ostu- ja hankejuhtimise arendamisel.
Ostu- ja hankejuhtide aasta kõige olulisem sündmus kannab seekord alapealkirja „Koosolek“. Sel aastal hoiame suurema fookuse laovarude juhtimisel ja tarnijasuhete arendamisel. Kui suureks jõudsid viimaste aastatega kerkida varud ja kas just-in-case-ostustrateegia võib lõplikult unustada? Kuidas juhtida tarnijasuhteid ebakindlal ajal ja kuidas liikuda tarnijasuhetes küpsuse poole? Räägime ostu- ja hankejuhtimise arengulugudest ning vaatame otsa ka prognoosidele ja majandusolukorrale.

Miks tasub „Koosolekul“ osaleda?

  • Toimub osakosakonnajuhtide koosolek, kus saad hea ülevaate sellest, mida arvavad praegusest olukorrast nii finantsjuht, müügijuht kui ka tootmisjuht.
  • Kõlab ostujuhi vaade, kas just-in-case-strateegia võime unustada ning taas on hinda tõusmas just-in-time?
  • Kuuleme finantsjuhi hinnangut, mida tähendab just-in-case-strateegia rahavoogudele.
  • Otsime vastust küsimusele, kuidas mõõta ja eesmärgistada ostu ja müüki nii, et ostu- ning müügijuhi huvid oleks rahuldatud.
  • Räägime rahvusvahelisest tarnijasuhete kogemusest ja küpsusest.
  • Võtame fookusesse tööstuse, kaubanduse, teenustesektor ning avaliku sektori kogemuslood ostu- ja hankejuhtimise arendamisel.
  • Küsime kogenud talendipüüdjalt, kuidas ostujuht end tööturul „müüa“ saab.

Päeva juhib Katrin Riisalu, ostujuhtimise ekspert, Äripäeva Akadeemia koolitaja.

Esinemised salvestatakse, kõik osalejad saavad vaadata järgi ka paralleelsaalis toimunud ettekanded.

Lisainfo programmijuhilt: Anu Soomets, [email protected], telefon 516 4397.

Programm

08:30 – 09:05

Registreerimine ja hommikukohv

09:05 – 09:10

Tere tulemast!

Katrin Riisalu Päeva moderaator, ostujuhtimise ekspert, Äripäeva Akadeemia koolitaja

09:09 – 12:45

SESSIOON 1 – VARUD

09:10 – 10:10

Osakonnajuhtide hommikune koosolek teemal „Praegune olukord ja eelarve 2024“

Hannes Laaser Leden Estonia tarneahelajuht, hankeekspert, koosoleku juhataja

Mari-Ann Ditmann Sonepar Eesti ostujuht

Villem Pomerants Ensto Building Systemsi endine tootmisjuht ja praegune arendusjuht

Tuuli Tolmats-Aia HUUMi tegevjuht finantsjuhi ülesannetes

Jaan Härms Saku Õlletehase müügidirektor ja juhatuse liige

Erkki Jaanhold Ruukki Products ostu- ja logistikajuht

Oma sisendi uue aasta eelarvesse annavad ettevõtte oluliste üksuste juhid. Kuidas läheb eri osakondadel sügisel ning milliseid prognoose julgevad osakonnajuhid anda järgnevateks kuudeks ja uueks aastaks? Mida näitavad praegused numbrid, mille pinnalt uue aasta plaani teha? Millist perioodi ennustab müügijuht? Mida prognoosib ostujuht ja mis seis paistab laost? Kuidas praegu ostuotsuseid teha ja kuidas sõlmitakse kokkuleppeid strateegiliste partneritega? Milline on tootmise koormus ja kui kiiresti ollakse valmis reageerima? Mida ennustab finantsjuht ja mida tasub jälgida rahavoogude juhtimises? Osakonnajuhtide koosolekule on oodatud ostujuht, hankejuht, finantsjuht, tootmisjuht ja müügijuht.

10:10 – 10:35

Ostujuhi vaade varudele. Kas komponentide just-in-case-ostmine tuleb taas just-in-time vastu vahetada?

Aarne Bogdanov Inission Tallinn ostu- ja logistikajuht

Pärast osakonnajuhtide koosolekut läheme kitsamaks ja seame teravama pilgu varude juhtimisele ebakindlal ajal. Kui koroonaajal vahetasid paljud ettevõtted just-in-time-strateegia just-in-case-strateegia vastu, siis milline pilt avaneb nüüd? Kas igaks juhuks ostmisel on nüüd lõpp või on veel vara hõisata? Kuidas tasuks varusid juhtida praegu ja mis toimub ettevõtte laos? Kas just-in-case-periood võib selja taha jääda ja olukord on stabiliseerunud? Kuidas tasub ja on võimalik praegu osta, et tagada tootmine? 

10:35 – 11:00

Finantsjuhi vaade varudele. Milline on just-in-case-strateegia mõju rahavoogudele ja kuidas vältida finantskarisid?

Tuuli Tolmats-Aia HUUMi tegevjuht finantsjuhi ülesannetes

Sellised ekstreemsed olukorrad nagu koroona- või tarneahelakriis sundisid paljusid ettevõtteid liikuma äärmustesse. Nõudlus oli laes, kuid tootmine ei tohtinud tarneahelakriisist hoolimata katkeda – laovarud kasvasid kui pärmi peale. Hankejuhid pidid tegelema uute partnerite leidmise ja juurutamisega ning ostujuhid pidid tagama, et ladu kaupa täis oleks. Kuidas käitub sellistes olukordades raha? Mis pilguga vaatab olukorda finantsjuht? Milline on reaalne pilt, kui iga päev tuleb mõelda laoväärtusele ja selle muutumisele kas siis ühikute arvus või rahalises väärtuses? Kuidas arvestada varude ringluskiirusega ja laokuludega? Millised on peamised finantskarid selles olukorras ja kuidas neid vältida? 

11:00 – 11:15

Saame omavahel tuttavaks ja jaguneme paralleelsessioonidesse

11:15 – 11:45

SAAL 2. Kuidas jaekett indirect-kulusid juhib?

Silvia Saks Selveri hankejuht

Kuidas juhtida ja eelarvestada indirect-kulusid viimaste aastate sündmuste valguses? Kuidas neid jaotada erinevate projektide või toodete vahel? Millised on võimalused indirect-kulude vähendamiseks?

11:15 – 11:45

SAAL 1. Kuidas tööstusettevõte indirect-kulusid juhib?

Mihkel Ratt Mistra-Autexi logistika- ja sisseostuosakonna juhataja

Kuidas juhtida ja eelarvestada indirect-kulusid viimaste aastate sündmuste valguses? Kuidas neid jaotada erinevate projektide või toodete vahel? Millised on võimalused indirect-kulude vähendamiseks?  

11:45 – 12:45

Lõuna

12:44 – 15:15

SESSIOON 2 – TARNIJASUHTED

12:45 – 13:15

Tarnija ja kliendi koostöö. Kuidas arendada teineteise eesmärke toetavat suhet?

Peeter Tava Vegestari kaasasutaja ja tegevjuht, Gourmet Clubi kaasasutaja ja endine tegevjuht

Mairika Juhandi Stockmanni müügidirektor

Kuidas kaubamaja ja tarnija omavahelist suhtlust arendavad? Millised teemad praegu laual on ja kuidas peetakse läbirääkimisi? Mida ootab kaubamaja, mida tarnija - kuidas teineteise huvid tagada? Kuidas on võimalik tooteid Stockmanni sortimenti rääkida ja kui tihti tuleb praegusel ajal tarnijaid negatiivsetest uudistest teavitada? Fookuses on kaubamaja ja tarnija suhtlus sügisel 2023.

13:15 – 13:40

Kuidas arendada strateeglisi tarnijasuhteid ja tõsta suhete küpsust?

Mihkel Keinast Solina Group´i tarneahelajuht

Millised on rahvusvaheliste suurettevõtete tarnijasuhete mängureeglid? Kuidas tööstusgigant strateegilisi suhteid arendab ja kuidas sõlmitakse kokkuleppeid? Kuidas tagatakse kõikide osapoolte huvid? 

13:40 – 14:00

Olulised aspektid koostöös tarnijatega – kuidas ostu-müügilepingut ette valmistada?

Kaisa Üksik Advokaadibüroo WALLESS vandeadvokaat

Linda Merileid Tilk Advokaadibüroo WALLESS advokaat

Mis on tarnijasuhetes ja üldiselt tarneahelas lubatud ning mis ei ole? Ettekandes teeme ülevaate põhireeglitest, mida meeles pidada, ja räägime ka viimase aja arengutest. Näiteks vaatame üle 2022. aastal jõustunud vertikaalsete kokkulepete grupierandi määruse ja suunised ning 2021. aasta lõpus jõustunud ebaausa kaubandustava tõkestamise seaduse põllumajandustoodete ja toidu tarneahelas.

14:00 – 14:30

Ostu- ja hankejuhtimise IT-hanke roadmap. Kuidas korraldada edukat digitaliseerimise hanget?

Aleksandr Miina Lean Digital äriarhitekt, partner

Andres Kukke Floorini digitaliseerimis- ja IT-juht

Maailm digitaliseerub ja ettevõtted otsivad aina enam targemaid lahendusi – ka ostu- ja hankejuhtimisse jõuavad aina enam digitaalsed lahendused. Kuidas ostu- ja hankejuhtimises üks digiprojekt alguse saab ja mis on selle õnnestumise eeldused? Kuidas olla tellijana digilahenduste pakkujale arendustöös võrdväärne partner? Kas teha kiiresti või mõelda kauem? Kuidas juhtida projekti nii, et see ka ajaplaanis püsiks? Ettekandes võtame pulkadeks lahti digiprojekti ja vaatame, milline on ideaalne roadmap. 

14:30 – 14:45

Kuidas Telema MatchFlow lahendus ostujuhi tööd lihtsustab?

Hele Hammer Telema tegevjuht

Monika Urva Telema MatchFlow tootejuht

Ostuarvete töötlemine nõuab ostuosakonna tööajast märkimisväärse osa. Räägime sellest, kuidas seda protsessi automatiseerida saab ja millised on erinevad tööriistad, mis vastavad neljale automatiseerimise küpsustasemele. Kolme ostudokumendi (arve, tellimuse ja vastuvõtu) kooskõlastamise lahendused on Eesti ettevõtetele seni olnud kättesaamatult kulukad. Telema tõi 2023. aastal turule uue lahenduse Telema MatchFlow, mis teeb kõrgeima automatiseerimise taseme saavutamise Eesti firmade jaoks lihtsamaks. Lühiesitluse käigus jagame teiega ka esimeste klientide Tere ja Leden kasutajakogemusi Telema MatchFlowga.

14:45 – 15:15

Kohvipaus

15:14 – 16:50

SESSIOON 3 - KOGEMUSED JA NÕUANDED

15:15 – 15:40

SAAL 1. Metallitööstuse Leden Estonia case study: Kuidas ostu-Exceli asemele uus tarkvara juurutada?

Pille Vaga Leden Estonia hankejuht

Metallitööstus Leden Estonia (endine Favor) otsustas ostutöös Exceli-komponenti vähendada ja protsesse digitaliseerida. Selleks võttis ettevõte appi välise partneri, kellega koos asuti ostuprotsesse digitaliseerima ja juurutati uus tarkvara. Ettekanne teeb sissevaate ettevõtte kogemustele uue lahenduse juurutamises. Räägime põhjustest, miks projekt ette võeti, ja kirjeldame, milline oli elu Exceliga ehk enne uue lahenduse juurutamist. Räägime ka sellest, kuidas koostöö välise partneriga õnnestus ja kuidas nägi välja juurutusprotsess. Lõpuks vaatame tänasesse päeva ja analüüsime, millised on projekti tulemused ja peamised õppetunnid. 

15:15 – 15:40

SAAL 2. Riigisektori suurprojekti Rail Baltic case study: Kuidas ostab ja hangib hiigelprojekti ostu- ja hankemeeskond?

Liisi Heiskonen Rail Baltic Estonia hankeüksuse juht

Baltikumi ja Euroopa Liidu suurimate transpordiprojektide hulka kuuluv Rail Baltic peaks valmima 2030. aastaks. Praegu toimub juba aktiivne ehitustöö, mis on toonud ja toob ka edaspidi hulga ehitushankeid. Projekt on siiski veel üsna alguses ja hanked muutuvad ajas kindlasti mitmekesisemaks. Kuidas korraldab oma ostu- ja hanketööd Rail Balticu ostu- ja hankemeeskond? Kuidas eristatakse ostu ja hanget? Millised on tänased indirect-kulud? Milline on hankestrateegia ja milliste tarnijasuhete poole püüeldakse? 

15:40 – 15:45

Paus saalide vahetamiseks

15:45 – 16:10

SAAL 2: Riigiasutuse kogemused: Kuidas ostab ja hangib politsei- ja piirivalveamet (tarneahela kriisiajal)?

Ingrid Peek Politsei- ja Piirivalveameti hanke- ja lepingutalituse juht

Mari-Liis Laan Politsei- ja Piirivalveameti logistikabüroo ostude juhtimise teenuse omanik

Ettekandes võtame fookusesse politsei- ja piirivalveameti ostu- ja hanketegevused, aga räägime ka sellest, kuidas sai riigiasutus hakkama siis, kui tarneahelas olid probleemid ja hinnad tõusid kiiresti. Kuidas juhib kulusid riigiasutus, kui turutingimused muutuvad ja vaja on reageerida? Kuidas riigiasutus tarnijasuhteid juhib ja läbirääkimisi peab? Milline on PPA üldine ostu- ja hankepoliitika ja kuidas neid kahte eristatakse?

15:45 – 16:10

SAAL 1. Tallinki kogemus: Kuidas suurettevõte rahvusvahelisi tarnijasuhteid arendab ja juhib?

Aimar Pärna Tallink Duty Free juht

Millised on rahvusvahelises suurettevõttes tarnijasuhete mängureeglid? Kuidas ettevõte tarneturgu kaardistab, hankeid korraldab ja uusi tarnijaid „pardale“ võtab? Milline on Tallinki tarnijasuhete strateegia ja kuidas omavaheliste suhete küpsust tõsta? Kuidas tagatakse kõigi osapoolte huvid? 

16:10 – 16:15

Paus saalide vahetamiseks

16:15 – 16:45

Talendipüüdja hea nõu: kuidas ostujuht ennast tööturul müüa saab?

Eneken Jalast Nortali talendipartner

Konverentsipäeva viimases ettekandes jagame ostu- ja hanekjuhtidele nõu, kuidas ennast tööturul „müüa“ ja mida küsitakse ettevõttesse kandideerivatelt talentidelt. 

16:45 – 16:50

Konverentsi lõpetamine

Toetajad

Hõbetoetajad

Toetajad

Lisainfo

Konverentsi materjalide ja sisu kopeerimine, salvestamine, reprodutseerimine või levitamine on ilma AS Äripäeva kirjaliku nõusolekuta keelatud.

Korraldaja võib üritusel teha pilte, videoid ja helisalvestisi ning jagada neid nii osalejatega kui ka avalikes meediakanalites, samuti kasutada sarnaste ürituste turundamiseks.
Täpsemat teavet andmete kasutamise kohta leiab Äripäeva Privaatsustingimustest.

Reklaam
Kui soovite tutvustada oma ettevõtet konverentsil, siis võtke ühendust [email protected]  või 667 0105.

 

Tühistamisinfo

Palume teatada mitteosalemisest kirjalikult vähemalt 10 tööpäeva enne ürituse toimumist aadressil [email protected] .
Sellisel juhul tagastame laekunud osalustasu või tühistame veel tasumata arve.

Kui teatate mitteosalemisest 5-9 tööpäeva enne konverentsi kuulub tasumisele 50% arvest.
Kui teatate mitteosalemisest hiljem või unustate teatada, osalustasu ei tagastata ja tasumisele kuulub 100% arvest.

Asukoht ja kontaktid

Aadress

Viru Väljak 4
© AS Äripäev 2000-2024
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]