08:30 – 09:05
Registreerimine ja hommikukohv
Toimumiskoht:
Hotell Viru
Juba üle 150 osaleja– vaata nimekirja SIIN ja registreeru soodushinnaga SIIN!
Tööstuse, kaubanduse, teenustesektor ning avaliku sektori kogemuslood ostu- ja hankejuhtimise arendamisel.
Ostu- ja hankejuhtide aasta kõige olulisem sündmus kannab seekord alapealkirja „Koosolek“. Sel aastal hoiame suurema fookuse laovarude juhtimisel ja tarnijasuhete arendamisel. Kui suureks jõudsid viimaste aastatega kerkida varud ja kas just-in-case-ostustrateegia võib lõplikult unustada? Kuidas juhtida tarnijasuhteid ebakindlal ajal ja kuidas liikuda tarnijasuhetes küpsuse poole? Räägime ostu- ja hankejuhtimise arengulugudest ning vaatame otsa ka prognoosidele ja majandusolukorrale.
Miks tasub „Koosolekul“ osaleda?
Päeva juhib Katrin Riisalu, ostujuhtimise ekspert, Äripäeva Akadeemia koolitaja.
Esinemised salvestatakse, kõik osalejad saavad vaadata järgi ka paralleelsaalis toimunud ettekanded.
Lisainfo programmijuhilt: Anu Soomets, [email protected], telefon 516 4397.
08:30 – 09:05
Registreerimine ja hommikukohv
09:05 – 09:10
Tere tulemast!
Katrin Riisalu Päeva moderaator, ostujuhtimise ekspert, Äripäeva Akadeemia koolitaja
09:09 – 12:45
SESSIOON 1 – VARUD
09:10 – 10:10
Osakonnajuhtide hommikune koosolek teemal „Praegune olukord ja eelarve 2024“
Hannes Laaser Leden Estonia tarneahelajuht, hankeekspert, koosoleku juhataja
Mari-Ann Ditmann Sonepar Eesti ostujuht
Villem Pomerants Ensto Building Systemsi endine tootmisjuht ja praegune arendusjuht
Tuuli Tolmats-Aia HUUMi tegevjuht finantsjuhi ülesannetes
Jaan Härms Saku Õlletehase müügidirektor ja juhatuse liige
Erkki Jaanhold Ruukki Products ostu- ja logistikajuht
Oma sisendi uue aasta eelarvesse annavad ettevõtte oluliste üksuste juhid. Kuidas läheb eri osakondadel sügisel ning milliseid prognoose julgevad osakonnajuhid anda järgnevateks kuudeks ja uueks aastaks? Mida näitavad praegused numbrid, mille pinnalt uue aasta plaani teha? Millist perioodi ennustab müügijuht? Mida prognoosib ostujuht ja mis seis paistab laost? Kuidas praegu ostuotsuseid teha ja kuidas sõlmitakse kokkuleppeid strateegiliste partneritega? Milline on tootmise koormus ja kui kiiresti ollakse valmis reageerima? Mida ennustab finantsjuht ja mida tasub jälgida rahavoogude juhtimises? Osakonnajuhtide koosolekule on oodatud ostujuht, hankejuht, finantsjuht, tootmisjuht ja müügijuht.
10:10 – 10:35
Ostujuhi vaade varudele. Kas komponentide just-in-case-ostmine tuleb taas just-in-time vastu vahetada?
Aarne Bogdanov Inission Tallinn ostu- ja logistikajuht
Pärast osakonnajuhtide koosolekut läheme kitsamaks ja seame teravama pilgu varude juhtimisele ebakindlal ajal. Kui koroonaajal vahetasid paljud ettevõtted just-in-time-strateegia just-in-case-strateegia vastu, siis milline pilt avaneb nüüd? Kas igaks juhuks ostmisel on nüüd lõpp või on veel vara hõisata? Kuidas tasuks varusid juhtida praegu ja mis toimub ettevõtte laos? Kas just-in-case-periood võib selja taha jääda ja olukord on stabiliseerunud? Kuidas tasub ja on võimalik praegu osta, et tagada tootmine?
10:35 – 11:00
Finantsjuhi vaade varudele. Milline on just-in-case-strateegia mõju rahavoogudele ja kuidas vältida finantskarisid?
Tuuli Tolmats-Aia HUUMi tegevjuht finantsjuhi ülesannetes
Sellised ekstreemsed olukorrad nagu koroona- või tarneahelakriis sundisid paljusid ettevõtteid liikuma äärmustesse. Nõudlus oli laes, kuid tootmine ei tohtinud tarneahelakriisist hoolimata katkeda – laovarud kasvasid kui pärmi peale. Hankejuhid pidid tegelema uute partnerite leidmise ja juurutamisega ning ostujuhid pidid tagama, et ladu kaupa täis oleks. Kuidas käitub sellistes olukordades raha? Mis pilguga vaatab olukorda finantsjuht? Milline on reaalne pilt, kui iga päev tuleb mõelda laoväärtusele ja selle muutumisele kas siis ühikute arvus või rahalises väärtuses? Kuidas arvestada varude ringluskiirusega ja laokuludega? Millised on peamised finantskarid selles olukorras ja kuidas neid vältida?
11:00 – 11:15
Saame omavahel tuttavaks ja jaguneme paralleelsessioonidesse
11:15 – 11:45
SAAL 2. Kuidas jaekett indirect-kulusid juhib?
Silvia Saks Selveri hankejuht
Kuidas juhtida ja eelarvestada indirect-kulusid viimaste aastate sündmuste valguses? Kuidas neid jaotada erinevate projektide või toodete vahel? Millised on võimalused indirect-kulude vähendamiseks?
11:15 – 11:45
SAAL 1. Kuidas tööstusettevõte indirect-kulusid juhib?
Mihkel Ratt Mistra-Autexi logistika- ja sisseostuosakonna juhataja
Kuidas juhtida ja eelarvestada indirect-kulusid viimaste aastate sündmuste valguses? Kuidas neid jaotada erinevate projektide või toodete vahel? Millised on võimalused indirect-kulude vähendamiseks?
11:45 – 12:45
Lõuna
12:44 – 15:15
SESSIOON 2 – TARNIJASUHTED
12:45 – 13:15
Tarnija ja kliendi koostöö. Kuidas arendada teineteise eesmärke toetavat suhet?
Peeter Tava Vegestari kaasasutaja ja tegevjuht, Gourmet Clubi kaasasutaja ja endine tegevjuht
Mairika Juhandi Stockmanni müügidirektor
Kuidas kaubamaja ja tarnija omavahelist suhtlust arendavad? Millised teemad praegu laual on ja kuidas peetakse läbirääkimisi? Mida ootab kaubamaja, mida tarnija - kuidas teineteise huvid tagada? Kuidas on võimalik tooteid Stockmanni sortimenti rääkida ja kui tihti tuleb praegusel ajal tarnijaid negatiivsetest uudistest teavitada? Fookuses on kaubamaja ja tarnija suhtlus sügisel 2023.
13:15 – 13:40
Kuidas arendada strateeglisi tarnijasuhteid ja tõsta suhete küpsust?
Mihkel Keinast Solina Group´i tarneahelajuht
Millised on rahvusvaheliste suurettevõtete tarnijasuhete mängureeglid? Kuidas tööstusgigant strateegilisi suhteid arendab ja kuidas sõlmitakse kokkuleppeid? Kuidas tagatakse kõikide osapoolte huvid?
13:40 – 14:00
Olulised aspektid koostöös tarnijatega – kuidas ostu-müügilepingut ette valmistada?
Kaisa Üksik Advokaadibüroo WALLESS vandeadvokaat
Linda Merileid Tilk Advokaadibüroo WALLESS advokaat
Mis on tarnijasuhetes ja üldiselt tarneahelas lubatud ning mis ei ole? Ettekandes teeme ülevaate põhireeglitest, mida meeles pidada, ja räägime ka viimase aja arengutest. Näiteks vaatame üle 2022. aastal jõustunud vertikaalsete kokkulepete grupierandi määruse ja suunised ning 2021. aasta lõpus jõustunud ebaausa kaubandustava tõkestamise seaduse põllumajandustoodete ja toidu tarneahelas.
14:00 – 14:30
Ostu- ja hankejuhtimise IT-hanke roadmap. Kuidas korraldada edukat digitaliseerimise hanget?
Aleksandr Miina Lean Digital äriarhitekt, partner
Andres Kukke Floorini digitaliseerimis- ja IT-juht
Maailm digitaliseerub ja ettevõtted otsivad aina enam targemaid lahendusi – ka ostu- ja hankejuhtimisse jõuavad aina enam digitaalsed lahendused. Kuidas ostu- ja hankejuhtimises üks digiprojekt alguse saab ja mis on selle õnnestumise eeldused? Kuidas olla tellijana digilahenduste pakkujale arendustöös võrdväärne partner? Kas teha kiiresti või mõelda kauem? Kuidas juhtida projekti nii, et see ka ajaplaanis püsiks? Ettekandes võtame pulkadeks lahti digiprojekti ja vaatame, milline on ideaalne roadmap.
14:30 – 14:45
Kuidas Telema MatchFlow lahendus ostujuhi tööd lihtsustab?
Hele Hammer Telema tegevjuht
Monika Urva Telema MatchFlow tootejuht
Ostuarvete töötlemine nõuab ostuosakonna tööajast märkimisväärse osa. Räägime sellest, kuidas seda protsessi automatiseerida saab ja millised on erinevad tööriistad, mis vastavad neljale automatiseerimise küpsustasemele. Kolme ostudokumendi (arve, tellimuse ja vastuvõtu) kooskõlastamise lahendused on Eesti ettevõtetele seni olnud kättesaamatult kulukad. Telema tõi 2023. aastal turule uue lahenduse Telema MatchFlow, mis teeb kõrgeima automatiseerimise taseme saavutamise Eesti firmade jaoks lihtsamaks. Lühiesitluse käigus jagame teiega ka esimeste klientide Tere ja Leden kasutajakogemusi Telema MatchFlowga.
14:45 – 15:15
Kohvipaus
15:14 – 16:50
SESSIOON 3 - KOGEMUSED JA NÕUANDED
15:15 – 15:40
SAAL 1. Metallitööstuse Leden Estonia case study: Kuidas ostu-Exceli asemele uus tarkvara juurutada?
Pille Vaga Leden Estonia hankejuht
Metallitööstus Leden Estonia (endine Favor) otsustas ostutöös Exceli-komponenti vähendada ja protsesse digitaliseerida. Selleks võttis ettevõte appi välise partneri, kellega koos asuti ostuprotsesse digitaliseerima ja juurutati uus tarkvara. Ettekanne teeb sissevaate ettevõtte kogemustele uue lahenduse juurutamises. Räägime põhjustest, miks projekt ette võeti, ja kirjeldame, milline oli elu Exceliga ehk enne uue lahenduse juurutamist. Räägime ka sellest, kuidas koostöö välise partneriga õnnestus ja kuidas nägi välja juurutusprotsess. Lõpuks vaatame tänasesse päeva ja analüüsime, millised on projekti tulemused ja peamised õppetunnid.
15:15 – 15:40
SAAL 2. Riigisektori suurprojekti Rail Baltic case study: Kuidas ostab ja hangib hiigelprojekti ostu- ja hankemeeskond?
Liisi Heiskonen Rail Baltic Estonia hankeüksuse juht
Baltikumi ja Euroopa Liidu suurimate transpordiprojektide hulka kuuluv Rail Baltic peaks valmima 2030. aastaks. Praegu toimub juba aktiivne ehitustöö, mis on toonud ja toob ka edaspidi hulga ehitushankeid. Projekt on siiski veel üsna alguses ja hanked muutuvad ajas kindlasti mitmekesisemaks. Kuidas korraldab oma ostu- ja hanketööd Rail Balticu ostu- ja hankemeeskond? Kuidas eristatakse ostu ja hanget? Millised on tänased indirect-kulud? Milline on hankestrateegia ja milliste tarnijasuhete poole püüeldakse?
15:40 – 15:45
Paus saalide vahetamiseks
15:45 – 16:10
SAAL 2: Riigiasutuse kogemused: Kuidas ostab ja hangib politsei- ja piirivalveamet (tarneahela kriisiajal)?
Ingrid Peek Politsei- ja Piirivalveameti hanke- ja lepingutalituse juht
Mari-Liis Laan Politsei- ja Piirivalveameti logistikabüroo ostude juhtimise teenuse omanik
Ettekandes võtame fookusesse politsei- ja piirivalveameti ostu- ja hanketegevused, aga räägime ka sellest, kuidas sai riigiasutus hakkama siis, kui tarneahelas olid probleemid ja hinnad tõusid kiiresti. Kuidas juhib kulusid riigiasutus, kui turutingimused muutuvad ja vaja on reageerida? Kuidas riigiasutus tarnijasuhteid juhib ja läbirääkimisi peab? Milline on PPA üldine ostu- ja hankepoliitika ja kuidas neid kahte eristatakse?
15:45 – 16:10
SAAL 1. Tallinki kogemus: Kuidas suurettevõte rahvusvahelisi tarnijasuhteid arendab ja juhib?
Aimar Pärna Tallink Duty Free juht
Millised on rahvusvahelises suurettevõttes tarnijasuhete mängureeglid? Kuidas ettevõte tarneturgu kaardistab, hankeid korraldab ja uusi tarnijaid „pardale“ võtab? Milline on Tallinki tarnijasuhete strateegia ja kuidas omavaheliste suhete küpsust tõsta? Kuidas tagatakse kõigi osapoolte huvid?
16:10 – 16:15
Paus saalide vahetamiseks
16:15 – 16:45
Talendipüüdja hea nõu: kuidas ostujuht ennast tööturul müüa saab?
Eneken Jalast Nortali talendipartner
Konverentsipäeva viimases ettekandes jagame ostu- ja hanekjuhtidele nõu, kuidas ennast tööturul „müüa“ ja mida küsitakse ettevõttesse kandideerivatelt talentidelt.
16:45 – 16:50
Konverentsi lõpetamine
Toimumiskoht:
Hotell Viru
Juba üle 150 osaleja– vaata nimekirja SIIN ja registreeru soodushinnaga SIIN!
Tööstuse, kaubanduse, teenustesektor ning avaliku sektori kogemuslood ostu- ja hankejuhtimise arendamisel.
Ostu- ja hankejuhtide aasta kõige olulisem sündmus kannab seekord alapealkirja „Koosolek“. Sel aastal hoiame suurema fookuse laovarude juhtimisel ja tarnijasuhete arendamisel. Kui suureks jõudsid viimaste aastatega kerkida varud ja kas just-in-case-ostustrateegia võib lõplikult unustada? Kuidas juhtida tarnijasuhteid ebakindlal ajal ja kuidas liikuda tarnijasuhetes küpsuse poole? Räägime ostu- ja hankejuhtimise arengulugudest ning vaatame otsa ka prognoosidele ja majandusolukorrale.
Miks tasub „Koosolekul“ osaleda?
Päeva juhib Katrin Riisalu, ostujuhtimise ekspert, Äripäeva Akadeemia koolitaja.
Esinemised salvestatakse, kõik osalejad saavad vaadata järgi ka paralleelsaalis toimunud ettekanded.
Lisainfo programmijuhilt: Anu Soomets, [email protected], telefon 516 4397.
08:30 – 09:05
Registreerimine ja hommikukohv
09:05 – 09:10
Tere tulemast!
Katrin Riisalu Päeva moderaator, ostujuhtimise ekspert, Äripäeva Akadeemia koolitaja
09:09 – 12:45
SESSIOON 1 – VARUD
09:10 – 10:10
Osakonnajuhtide hommikune koosolek teemal „Praegune olukord ja eelarve 2024“
Hannes Laaser Leden Estonia tarneahelajuht, hankeekspert, koosoleku juhataja
Mari-Ann Ditmann Sonepar Eesti ostujuht
Villem Pomerants Ensto Building Systemsi endine tootmisjuht ja praegune arendusjuht
Tuuli Tolmats-Aia HUUMi tegevjuht finantsjuhi ülesannetes
Jaan Härms Saku Õlletehase müügidirektor ja juhatuse liige
Erkki Jaanhold Ruukki Products ostu- ja logistikajuht
Oma sisendi uue aasta eelarvesse annavad ettevõtte oluliste üksuste juhid. Kuidas läheb eri osakondadel sügisel ning milliseid prognoose julgevad osakonnajuhid anda järgnevateks kuudeks ja uueks aastaks? Mida näitavad praegused numbrid, mille pinnalt uue aasta plaani teha? Millist perioodi ennustab müügijuht? Mida prognoosib ostujuht ja mis seis paistab laost? Kuidas praegu ostuotsuseid teha ja kuidas sõlmitakse kokkuleppeid strateegiliste partneritega? Milline on tootmise koormus ja kui kiiresti ollakse valmis reageerima? Mida ennustab finantsjuht ja mida tasub jälgida rahavoogude juhtimises? Osakonnajuhtide koosolekule on oodatud ostujuht, hankejuht, finantsjuht, tootmisjuht ja müügijuht.
10:10 – 10:35
Ostujuhi vaade varudele. Kas komponentide just-in-case-ostmine tuleb taas just-in-time vastu vahetada?
Aarne Bogdanov Inission Tallinn ostu- ja logistikajuht
Pärast osakonnajuhtide koosolekut läheme kitsamaks ja seame teravama pilgu varude juhtimisele ebakindlal ajal. Kui koroonaajal vahetasid paljud ettevõtted just-in-time-strateegia just-in-case-strateegia vastu, siis milline pilt avaneb nüüd? Kas igaks juhuks ostmisel on nüüd lõpp või on veel vara hõisata? Kuidas tasuks varusid juhtida praegu ja mis toimub ettevõtte laos? Kas just-in-case-periood võib selja taha jääda ja olukord on stabiliseerunud? Kuidas tasub ja on võimalik praegu osta, et tagada tootmine?
10:35 – 11:00
Finantsjuhi vaade varudele. Milline on just-in-case-strateegia mõju rahavoogudele ja kuidas vältida finantskarisid?
Tuuli Tolmats-Aia HUUMi tegevjuht finantsjuhi ülesannetes
Sellised ekstreemsed olukorrad nagu koroona- või tarneahelakriis sundisid paljusid ettevõtteid liikuma äärmustesse. Nõudlus oli laes, kuid tootmine ei tohtinud tarneahelakriisist hoolimata katkeda – laovarud kasvasid kui pärmi peale. Hankejuhid pidid tegelema uute partnerite leidmise ja juurutamisega ning ostujuhid pidid tagama, et ladu kaupa täis oleks. Kuidas käitub sellistes olukordades raha? Mis pilguga vaatab olukorda finantsjuht? Milline on reaalne pilt, kui iga päev tuleb mõelda laoväärtusele ja selle muutumisele kas siis ühikute arvus või rahalises väärtuses? Kuidas arvestada varude ringluskiirusega ja laokuludega? Millised on peamised finantskarid selles olukorras ja kuidas neid vältida?
11:00 – 11:15
Saame omavahel tuttavaks ja jaguneme paralleelsessioonidesse
11:15 – 11:45
SAAL 2. Kuidas jaekett indirect-kulusid juhib?
Silvia Saks Selveri hankejuht
Kuidas juhtida ja eelarvestada indirect-kulusid viimaste aastate sündmuste valguses? Kuidas neid jaotada erinevate projektide või toodete vahel? Millised on võimalused indirect-kulude vähendamiseks?
11:15 – 11:45
SAAL 1. Kuidas tööstusettevõte indirect-kulusid juhib?
Mihkel Ratt Mistra-Autexi logistika- ja sisseostuosakonna juhataja
Kuidas juhtida ja eelarvestada indirect-kulusid viimaste aastate sündmuste valguses? Kuidas neid jaotada erinevate projektide või toodete vahel? Millised on võimalused indirect-kulude vähendamiseks?
11:45 – 12:45
Lõuna
12:44 – 15:15
SESSIOON 2 – TARNIJASUHTED
12:45 – 13:15
Tarnija ja kliendi koostöö. Kuidas arendada teineteise eesmärke toetavat suhet?
Peeter Tava Vegestari kaasasutaja ja tegevjuht, Gourmet Clubi kaasasutaja ja endine tegevjuht
Mairika Juhandi Stockmanni müügidirektor
Kuidas kaubamaja ja tarnija omavahelist suhtlust arendavad? Millised teemad praegu laual on ja kuidas peetakse läbirääkimisi? Mida ootab kaubamaja, mida tarnija - kuidas teineteise huvid tagada? Kuidas on võimalik tooteid Stockmanni sortimenti rääkida ja kui tihti tuleb praegusel ajal tarnijaid negatiivsetest uudistest teavitada? Fookuses on kaubamaja ja tarnija suhtlus sügisel 2023.
13:15 – 13:40
Kuidas arendada strateeglisi tarnijasuhteid ja tõsta suhete küpsust?
Mihkel Keinast Solina Group´i tarneahelajuht
Millised on rahvusvaheliste suurettevõtete tarnijasuhete mängureeglid? Kuidas tööstusgigant strateegilisi suhteid arendab ja kuidas sõlmitakse kokkuleppeid? Kuidas tagatakse kõikide osapoolte huvid?
13:40 – 14:00
Olulised aspektid koostöös tarnijatega – kuidas ostu-müügilepingut ette valmistada?
Kaisa Üksik Advokaadibüroo WALLESS vandeadvokaat
Linda Merileid Tilk Advokaadibüroo WALLESS advokaat
Mis on tarnijasuhetes ja üldiselt tarneahelas lubatud ning mis ei ole? Ettekandes teeme ülevaate põhireeglitest, mida meeles pidada, ja räägime ka viimase aja arengutest. Näiteks vaatame üle 2022. aastal jõustunud vertikaalsete kokkulepete grupierandi määruse ja suunised ning 2021. aasta lõpus jõustunud ebaausa kaubandustava tõkestamise seaduse põllumajandustoodete ja toidu tarneahelas.
14:00 – 14:30
Ostu- ja hankejuhtimise IT-hanke roadmap. Kuidas korraldada edukat digitaliseerimise hanget?
Aleksandr Miina Lean Digital äriarhitekt, partner
Andres Kukke Floorini digitaliseerimis- ja IT-juht
Maailm digitaliseerub ja ettevõtted otsivad aina enam targemaid lahendusi – ka ostu- ja hankejuhtimisse jõuavad aina enam digitaalsed lahendused. Kuidas ostu- ja hankejuhtimises üks digiprojekt alguse saab ja mis on selle õnnestumise eeldused? Kuidas olla tellijana digilahenduste pakkujale arendustöös võrdväärne partner? Kas teha kiiresti või mõelda kauem? Kuidas juhtida projekti nii, et see ka ajaplaanis püsiks? Ettekandes võtame pulkadeks lahti digiprojekti ja vaatame, milline on ideaalne roadmap.
14:30 – 14:45
Kuidas Telema MatchFlow lahendus ostujuhi tööd lihtsustab?
Hele Hammer Telema tegevjuht
Monika Urva Telema MatchFlow tootejuht
Ostuarvete töötlemine nõuab ostuosakonna tööajast märkimisväärse osa. Räägime sellest, kuidas seda protsessi automatiseerida saab ja millised on erinevad tööriistad, mis vastavad neljale automatiseerimise küpsustasemele. Kolme ostudokumendi (arve, tellimuse ja vastuvõtu) kooskõlastamise lahendused on Eesti ettevõtetele seni olnud kättesaamatult kulukad. Telema tõi 2023. aastal turule uue lahenduse Telema MatchFlow, mis teeb kõrgeima automatiseerimise taseme saavutamise Eesti firmade jaoks lihtsamaks. Lühiesitluse käigus jagame teiega ka esimeste klientide Tere ja Leden kasutajakogemusi Telema MatchFlowga.
14:45 – 15:15
Kohvipaus
15:14 – 16:50
SESSIOON 3 - KOGEMUSED JA NÕUANDED
15:15 – 15:40
SAAL 1. Metallitööstuse Leden Estonia case study: Kuidas ostu-Exceli asemele uus tarkvara juurutada?
Pille Vaga Leden Estonia hankejuht
Metallitööstus Leden Estonia (endine Favor) otsustas ostutöös Exceli-komponenti vähendada ja protsesse digitaliseerida. Selleks võttis ettevõte appi välise partneri, kellega koos asuti ostuprotsesse digitaliseerima ja juurutati uus tarkvara. Ettekanne teeb sissevaate ettevõtte kogemustele uue lahenduse juurutamises. Räägime põhjustest, miks projekt ette võeti, ja kirjeldame, milline oli elu Exceliga ehk enne uue lahenduse juurutamist. Räägime ka sellest, kuidas koostöö välise partneriga õnnestus ja kuidas nägi välja juurutusprotsess. Lõpuks vaatame tänasesse päeva ja analüüsime, millised on projekti tulemused ja peamised õppetunnid.
15:15 – 15:40
SAAL 2. Riigisektori suurprojekti Rail Baltic case study: Kuidas ostab ja hangib hiigelprojekti ostu- ja hankemeeskond?
Liisi Heiskonen Rail Baltic Estonia hankeüksuse juht
Baltikumi ja Euroopa Liidu suurimate transpordiprojektide hulka kuuluv Rail Baltic peaks valmima 2030. aastaks. Praegu toimub juba aktiivne ehitustöö, mis on toonud ja toob ka edaspidi hulga ehitushankeid. Projekt on siiski veel üsna alguses ja hanked muutuvad ajas kindlasti mitmekesisemaks. Kuidas korraldab oma ostu- ja hanketööd Rail Balticu ostu- ja hankemeeskond? Kuidas eristatakse ostu ja hanget? Millised on tänased indirect-kulud? Milline on hankestrateegia ja milliste tarnijasuhete poole püüeldakse?
15:40 – 15:45
Paus saalide vahetamiseks
15:45 – 16:10
SAAL 2: Riigiasutuse kogemused: Kuidas ostab ja hangib politsei- ja piirivalveamet (tarneahela kriisiajal)?
Ingrid Peek Politsei- ja Piirivalveameti hanke- ja lepingutalituse juht
Mari-Liis Laan Politsei- ja Piirivalveameti logistikabüroo ostude juhtimise teenuse omanik
Ettekandes võtame fookusesse politsei- ja piirivalveameti ostu- ja hanketegevused, aga räägime ka sellest, kuidas sai riigiasutus hakkama siis, kui tarneahelas olid probleemid ja hinnad tõusid kiiresti. Kuidas juhib kulusid riigiasutus, kui turutingimused muutuvad ja vaja on reageerida? Kuidas riigiasutus tarnijasuhteid juhib ja läbirääkimisi peab? Milline on PPA üldine ostu- ja hankepoliitika ja kuidas neid kahte eristatakse?
15:45 – 16:10
SAAL 1. Tallinki kogemus: Kuidas suurettevõte rahvusvahelisi tarnijasuhteid arendab ja juhib?
Aimar Pärna Tallink Duty Free juht
Millised on rahvusvahelises suurettevõttes tarnijasuhete mängureeglid? Kuidas ettevõte tarneturgu kaardistab, hankeid korraldab ja uusi tarnijaid „pardale“ võtab? Milline on Tallinki tarnijasuhete strateegia ja kuidas omavaheliste suhete küpsust tõsta? Kuidas tagatakse kõigi osapoolte huvid?
16:10 – 16:15
Paus saalide vahetamiseks
16:15 – 16:45
Talendipüüdja hea nõu: kuidas ostujuht ennast tööturul müüa saab?
Eneken Jalast Nortali talendipartner
Konverentsipäeva viimases ettekandes jagame ostu- ja hanekjuhtidele nõu, kuidas ennast tööturul „müüa“ ja mida küsitakse ettevõttesse kandideerivatelt talentidelt.
16:45 – 16:50
Konverentsi lõpetamine
Konverentsi materjalide ja sisu kopeerimine, salvestamine, reprodutseerimine või levitamine on ilma AS Äripäeva kirjaliku nõusolekuta keelatud.
Korraldaja võib üritusel teha pilte, videoid ja helisalvestisi ning jagada neid nii osalejatega kui ka avalikes meediakanalites, samuti kasutada sarnaste ürituste turundamiseks.
Täpsemat teavet andmete kasutamise kohta leiab Äripäeva Privaatsustingimustest.
Reklaam
Kui soovite tutvustada oma ettevõtet konverentsil, siis võtke ühendust [email protected] või 667 0105.
Palume teatada mitteosalemisest kirjalikult vähemalt 10 tööpäeva enne ürituse toimumist aadressil [email protected] .
Sellisel juhul tagastame laekunud osalustasu või tühistame veel tasumata arve.
Kui teatate mitteosalemisest 5-9 tööpäeva enne konverentsi kuulub tasumisele 50% arvest.
Kui teatate mitteosalemisest hiljem või unustate teatada, osalustasu ei tagastata ja tasumisele kuulub 100% arvest.
Aadress
Viru Väljak 4