Raamatud

Tagasisidest edasisideni

Unusta minevik, tervita tulevikku ja näita teed muutuste juurde
Tagasisidest edasisideni pilt
Autor: Joe Hirsch Ilmub: 14.09.2020 Lehekülgi: 168 Kirjastus: Äripäev

Tagasiside andmine ei ole pelgalt kohmetukstegev kõrvalepõige koosolekuruumis, vaid elu möödapääsmatu osa. Anname seda ka siis, kui kommenteerime mõnda blogi, hindame Uberi juhti või kaalume, kui palju teenindajale jootraha jätta. Ometi võtame Columbia ülikooli psühholoogi Kevin Ochsneri väitel kuulda vaid 30% tagasisidest. Ülejäänud kas blokeerime või moonutame juba selle saamise hetkel.

Nõnda näibki, et vajame enamat, kui traditsiooniline tagasiside suudab meile pakkuda. Kui senine praktika ei toimi, tekkib küsimus, kuidas edasi? „Tagasisidest edasisideni“ autor Joe Hirsch teab, mida teha – mineviku asemel tuleb pilk tulevikku suunata.

Edasiside on uus lähenemisviis sooritusele. See põhineb ideel, et inimesed arenevad enim just siis, kui nad suunavad oma energia ja tähelepanu mineviku asemel tulevikule. Naastes minevikku, tuleb meil vigu taas läbi elada, tuleviku puhul saame keskenduda edule. Minevik on peegelduse aeg, tulevik on tegutsemiskoht. Erinevalt minevikust saame tulevikku alati ümber kujundada.

Edasiside ei ole üksnes äriedu võluvits – see on eluline oskus, mis muudab suhtluse tooni ja trajektoori, aidates kujundada kaasteeliste sooritust ning potentsiaali.

 

Vaata siit, millised on juhtimis- ja meeskondliku coach´iKatrin Oblikase tähelepanekud raamatust „Tagasisidest edasisideni“:

Tellimine


Failid
Sisukord

Kiidusõnad 9

Eessõna 11

Tänusõnad 15

Sissejuhatus: Liblikas saab tiivad 19

 

I osa: Parandamine 29

1. Miks traditsioonilist tagasisidet on tarvis parandada 31

2. Edasiside: kuus tööriista tuleviku parandamiseks 43

 

II osa: Täiustamine 71

3. Loovus 73

4. Teadlikkus 93

5. Meeskonnad 113

6. Autonoomia 135

 

Järeldus: Millegi kasulikuma loomine 163

Autorist 167

Arvustused
Katrin Oblikas
juhtimis- ja meeskondlik coach

Edasiside – see töötab!



Arengu- ja tagasisidevestlused on juhtimiskultuuri orgaaniline osa. Kas need aitavad ka kiiremini eesmärke saavutada?



Ettevõtted kulutavad tohutult aega tagasiside ettevalmistamisele ja vestlustele. Samas on need kohtumised enamikule juhtidele ja töötajatele pigem pingelised kui oodatud. Seejuures on tagasiside tõhus kasutamine enam kui küsitav. Columbia ülikooli psühholoogi Kevin Ochsneri väitel rakendavad inimesed ainult 30% saadud tagasisidest. Ülejäänut eiratakse, lükatakse eemale või moonutatakse juba saamise hetkel.



See töötaja küll areneda ei taha ...



Kujutame ette vestlust, kus juht on töötajale andnud ülevaate tema eelmise perioodi sooritusest. Seejärel küsib juht: „Mis sa ise arvad?“ Vastuseks saab ta küllap midagi sellist: „Ei noh, ma ei tea. Eks ma katsun siis veel hoolsam olla.“ Seepeale küsib juht: „Mida sa saaksid teisiti teha?“ Töötaja kehitab õlgu. Juht ootab hetke, kaotab siis kannatuse ja ütleb: „Minu arvates oleks abi, kui sa keskenduksid rohkem teemadele 1 ja 2.“ Endamisi aga teeb juht järelduse: see töötaja ei soovi küll areneda.



Traditsioonilise tagasiside puhul loeb ainult juhi, st tagasiside andja vaade minevikule. Saajal jääb üle info vastu võtta ja sellega leppida, minevikku ju muuta ei saa. Sageli kaasneb sellega seisund, mida kutsutakse vaimseks halvatuseks – ajus võimust võtvad stressihormoonid toetavad ellujäämist, mitte loovust ja tegutsemist.



Mineviku kohta on lihtne anda tagasisidet, sest tuldud tee on teada. See aga ei aita eesmärke saavutada ehk teha tulevikus asju paremini. Selleks, et vaadata ettepoole, on oluline saada edasisidet – infot selle kohta, kuidas eesmärgile jõuda.



Tagasisidest edasisideni – kuidas?



Joe Hirsch soovitab oma raamatus „Tagasisidest edasisideni“ vahetada aknast välja vaatamise strateegia ehk see, kus üks räägib teisele, millisena tema tegevused paistavad, peegli hoidmise strateegia vastu. Kui inimene hoiab teise ees peeglit, tekib ainult üks vaade – peegeldus. „Ja see on loomulikult ainus vaade, millel on tähendus. Seekord pole parem perspektiiv tagasiside andjal, vaid see on saajal, sest ta näeb seda üht inimest, keda kõige paremini tunneb: iseennast.“



Peegli hoidmise strateegia puhul on parim arengupartner nõustav juht, kes ei anna õiget valemit, vaid kuulab töötajat tähelepanelikult ja toetab teda, et leida eesmärkide saavutamiseks sobivaim viis. Nii muutub tagasiside edasisideks. Hierarhilisest vestlusest saab partnerite vestlus, kus loovus, teadlikkus, meeskondlikkus ja iseseisvus on olulisel kohal. Tulevik on küll loomata, kuid edasisidestav juhtimisstiil kujundab selle kõigile pingevabamaks.

Loe edasi >
Raamatuklubi info

Äripäeva raamatuklubi

on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja, mis avaldab maailma parimaid psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.

Klubi on tegutsenud juba 15 aastat ja pikaajalisele kogemusele tuginedes tehakse maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolikas valik. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega. Raamatuklubi liikmena hoiate end kursis maailma parimate juhtimisteooriatega, õpite edukate ettevõtete kogemustest ning teate, kuidas rakendada neuroteaduse ja psühholoogia uusi avastusi edu ja õnne vankri ette.

• Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatu 21% soodsamalt.
• Raamatu saadame Omniva pakiautomaati tasuta, võimalik on kasutada ka kullerteenust.
• Raamatud saab tellida ka e-raamatuna.
• Klubiraamatu eest saate mugavalt tasuda e-arve püsimakse või arvega.
• Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadetakse iga kuu (v.a juulis) üks uus raamat. Raamatu ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

LIITU KLUBIGA