Miks ettevõtted muutuvad ja kuidas muudatusi juhtida
Muudatuste juhtimine inimkesksetes organisatsioonides
Inimestena vajame edasiminekut, et mitte jääda kinni oma igapäeva ja manduda. Sama kehtib ettevõtete kohta: innovatsiooni ja arengut vajatakse nagu õhku. Sel hetkel, kui üks ettevõte otsustab mitte enam edasi areneda, võib paralleelselt mõtlema hakata äritegevuse lõpetamisele. Muutuste vajalikkus on saanud pigem reegliks kui erandiks ning nutikamad-julgemad turu ja teenuste uuendajad on selles olukorras kindlasti pikas perspektiivis võitjad.
Ettevõtetes viiakse ellu kõikvõimalikke muudatusi alates muudatustest organisatsioonikultuuris kuni digitaliseerimise, kokkuhoiupoliitika ja rohepöördeni välja. Eri allikates toodud andmete kohaselt ebaõnnestub ettevõtetes u 70% projektidest. See tähendab, et planeeritakse kaugelt rohkem muudatusi kui reaalselt edukalt ellu suudetakse viia. Projekti alustatakse, ta leiab koha eesmärkide roadmap’is või tegevuskavas, tehakse esimesed sammud ning siis juhtub midagi (ilmselt planeerimatut) ning jõud raugeb. Muudatuste juhtimist saabki defineerida kui vajalike tegevuste kogumit selleks, et jõuda organisatsioonis töötavate inimeste või klientidega vanast seisundist uude. Igasuguse projekti õnnestumiseks ja kinnistumiseks on oluline, et võimalikult paljud tuleksid uuendustega kaasa ning leiaksid selleks isikliku motivatsiooni. Selleks tuleb aga ette võtta teadlikke tegevusi inimeste, huvigruppide ja nende motivatsiooni suunal.
Tiina Sakkos, pikaaegse kogemusega juht ja mentor, toob sinuni kuus sammu, mida silmas pidada, et paika panna strateegia, sõnastada eesmärgid, ületada vastupanu ja kommunikeerida selgeid sõnumeid, et mis tahes mastaabi muudatus edukalt ellu viia ja nende 30% õnnestujate hulka kuuluda.
See on kohustuslik käsiraamat kõigile, kes soovivad juhtida ja mõista muudatuste protsessi. Raamatus on praktilisi näiteid, tööriistu ja strateegiaid, mis aitavad muudatuste juhtimise teha teadlikuks ja tulemuslikuks tegevuseks ning muuta organisatsioonid inimkesksemaks.
Kristina Lillemets
Tartu Ülikool, digiarengu juht
Tiina on muudatustes sees olnud, neid juhtinud ja mõtestanud ning leidnud parimad meetodid seda tehes edukas olla ning muudatuste keskel olevaid inimesi toetada. Raamat aitab igapäevasest virvarrist välja tulla ning muudatusi pisut kaugemalt ja strateegilisemalt vaadelda, unustamata seejuures inimeseks olemist.
Liisa Alekask
Puidukoda, personali- ja kommunikatsioonijuht
Loe lisaks: Viis küsimust, mida enne muudatust küsida
Sisukord
Sisukord
Sissejuhatus
Autorist
1. Mis on muudatus?
2. Milliseid muudatusi ettevõtetes tehakse?
3. Mis on muudatuste juhtimine?
4. Milliseks organisatsioonid muutumas on?
5. Eduka muudatuse põhimõtted
6. Muudatuse juhi 6 sammu
Lõppsõna
Allikad
Miks ettevõtted muutuvad ja kuidas muudatusi juhtida
Kirjeldus
Inimestena vajame edasiminekut, et mitte jääda kinni oma igapäeva ja manduda. Sama kehtib ettevõtete kohta: innovatsiooni ja arengut vajatakse nagu õhku. Sel hetkel, kui üks ettevõte otsustab mitte enam edasi areneda, võib paralleelselt mõtlema hakata äritegevuse lõpetamisele. Muutuste vajalikkus on saanud pigem reegliks kui erandiks ning nutikamad-julgemad turu ja teenuste uuendajad on selles olukorras kindlasti pikas perspektiivis võitjad.
Ettevõtetes viiakse ellu kõikvõimalikke muudatusi alates muudatustest organisatsioonikultuuris kuni digitaliseerimise, kokkuhoiupoliitika ja rohepöördeni välja. Eri allikates toodud andmete kohaselt ebaõnnestub ettevõtetes u 70% projektidest. See tähendab, et planeeritakse kaugelt rohkem muudatusi kui reaalselt edukalt ellu suudetakse viia. Projekti alustatakse, ta leiab koha eesmärkide roadmap’is või tegevuskavas, tehakse esimesed sammud ning siis juhtub midagi (ilmselt planeerimatut) ning jõud raugeb. Muudatuste juhtimist saabki defineerida kui vajalike tegevuste kogumit selleks, et jõuda organisatsioonis töötavate inimeste või klientidega vanast seisundist uude. Igasuguse projekti õnnestumiseks ja kinnistumiseks on oluline, et võimalikult paljud tuleksid uuendustega kaasa ning leiaksid selleks isikliku motivatsiooni. Selleks tuleb aga ette võtta teadlikke tegevusi inimeste, huvigruppide ja nende motivatsiooni suunal.
Tiina Sakkos, pikaaegse kogemusega juht ja mentor, toob sinuni kuus sammu, mida silmas pidada, et paika panna strateegia, sõnastada eesmärgid, ületada vastupanu ja kommunikeerida selgeid sõnumeid, et mis tahes mastaabi muudatus edukalt ellu viia ja nende 30% õnnestujate hulka kuuluda.
See on kohustuslik käsiraamat kõigile, kes soovivad juhtida ja mõista muudatuste protsessi. Raamatus on praktilisi näiteid, tööriistu ja strateegiaid, mis aitavad muudatuste juhtimise teha teadlikuks ja tulemuslikuks tegevuseks ning muuta organisatsioonid inimkesksemaks.
Kristina Lillemets
Tartu Ülikool, digiarengu juht
Tiina on muudatustes sees olnud, neid juhtinud ja mõtestanud ning leidnud parimad meetodid seda tehes edukas olla ning muudatuste keskel olevaid inimesi toetada. Raamat aitab igapäevasest virvarrist välja tulla ning muudatusi pisut kaugemalt ja strateegilisemalt vaadelda, unustamata seejuures inimeseks olemist.
Liisa Alekask
Puidukoda, personali- ja kommunikatsioonijuht
Loe lisaks: Viis küsimust, mida enne muudatust küsida
Lisainfo
Sisukord
Sisukord
Sissejuhatus
Autorist
1. Mis on muudatus?
2. Milliseid muudatusi ettevõtetes tehakse?
3. Mis on muudatuste juhtimine?
4. Milliseks organisatsioonid muutumas on?
5. Eduka muudatuse põhimõtted
6. Muudatuse juhi 6 sammu
Lõppsõna
Allikad