Kasvuhäkkimine
Kuidas praegu kõige kiiremini kasvavad ettevõtted edu saavutavad
Ligi 87% ettevõtetest on vähemalt korra sattunud kasvu tuntava aeglustumise faasi, kusjuures kasvuseisaku kümnendil kaotati keskmiselt 74% turuväärtusest. Enamasti on seisaku põhjusteks raskused olemasolevate toodete või teenuste uuendamisel ja uute loomisel, samuti ennatlik tuumikäri hülgamine. Probleemid, mida saab kasvuhäkkimise kui meetodi abil kuluefektiivselt lahendada.
Kasvuhäkkimine on Silicon Valley üks kuumimaid meetodeid, mis seisab näiteks Pinteresti, BitTorrenti, Uberi, LinkedIn’i ja kümnete teiste ükssarvikute taga. Levinud müüt nende murrangulise kasvu kohta ütleb, et nad tulid välja lihtsalt uskumatult nutika äriideega. Maailma muutvad tooted ei sündinud aga ootamatust taipamisest, õnnelikust juhusest ega geniaalsest ideest, vaid uute ideede metoodilisest kiirtulest, nende proovimisest tootearenduses ja turunduses, mida paralleelselt toetas kliendikäitumise süsteemne analüüs.
Kasvuhäkkimine lammutab tavapärase müüri turunduse ja inseneride vahel. Vaid nii saab avastada uusi, tootes peituvaid turundusnurki, mida saab ära kasutada üksnes suurema tehnilise taipamise korral. Lootustandvate ideede tempokas testimine ja nende objektiivsete mõõdikute abil hindamine aitab märksa kiiremini mõista, millised ideed on väärtuslikud ning millised tuleb üle parda heita. Nõnda saab raiskava, aegunud ja tõestamata lähenemise asendada turul testitud ja andmepõhiste alternatiividega.
Tegemist on esimese praktilise kasvuhäkkimise teejuhiga autoritelt, kellest üks kuulub selle meetodi loojate ja teine parimate praktikute hulka. Teejuht, mida saab kohandada igale meeskonnale, igale ettevõttele, igale tegevusalale.
Raamatu väljaandmist toetas
21. sajand on toonud ükssarvikud mütoloogiast ettevõtlusesse. Kiire kasvu poole püüdlemine ning lisandväärtuse lahtimõtestamine on peaaegu iga ettevõtte üks põhieesmärke, mis sageli nõuab traditsioonilistest meetoditest ja mudelitest tuntavalt teistsugust lähenemist.
„Kasvuhäkkimine“ aitab uue mõttelaadi juurutamisel ja kasvule orienteeritud distsipliinide loomisel. Samuti annab see suurepärase ülevaate kiirelt kasvavate organisatsioonide siseelust.
Sander Lõhmus
Admirals Eesti müügijuht
Sisukord
SISSEJUHATUS 9
I OSA MEETOD 39
KASVUMEESKONNA LOOMINE 41
KAS SINU TOODE ON ASENDAMATU? 73
LEIA OMA KASVUHOOVAD 105
TEMPOKAS KATSETAMINE 131
II OSA KASVUHÄKKIMISE KÄSIRAAMAT 163
KLIENTIDE SAAMINE 165
KLIENTIDE AKTIVEERIMINE 199
LOJAALSUSE KASVATAMINE 235
TULUDE KASVATAMINE 269
POSITIIVNE KASVUTSÜKKEL 305
Tänusõnad 319
Märkused 323
Arvustused
Lihtsalt suurepärasest tootest või teenusest täna enam ei piisa
Dropbox, Airbnb, Yelp, Facebook ja teised tänased gigandid ei sündinud suurelt. Kasvamine nõuab omajagu hüpoteese, analüüsioskust ja -võimekust, ideid, korduvat katsetamist, õigete mõõdikute kasutamist ja klientide täielikku mõistmist.
Kasvuhäkkimine ja -häkkija otsib iga päev andmeid ja andmemahte analüüsides ning hüpoteese seades vastust tuumküsimusele: kuidas kiiremini kasvada ja mida on vaja minu organisatsioonil selleks teha?
Kasvuga seotud pooltõed
Väikestel organisatsioonidel ei ole kasvamiseks piisavalt ressursse ning nad ei suuda suurte tegijatega võistelda. Suured organisatsioonid on aga liialt aeglased ja kannatavad oma struktuursete raskuste all, mis ei võimalda neil ühel hetkel enam piisavalt kiiresti kasvada. Miks on kasvuhäkkimise seisukohast tegu pooltõdedega?
Sageli ei ole vaja suurt raha ja osakondade kaupa inimesi, et oma kliente suurepäraselt mõista. Kasvuhäkkimine tugineb suurel määral kiirtestidele ja andmete analüüsile ning üliharva kallitele turundusmeetoditele. Seega saavad kasvuhäkkimist edukalt rakendada ka väikesed organisatsioonid.
Ka tuhandete töötajatega organisatsioonid peavad mõistma, et kasv on eelkõige filosoofia nagu kaizen ja kanban. See saab alguse üksiksisiku tasandilt ning liigub sealt edasi organisatsiooni tasandile. Kuna sellised muutused võivad võtta organisatsioonis pikalt aega, luuakse protsessi kiirendamiseks sageli eraldiseisev ja üksnes kasvule orienteeritud üksus.
Mis on sinu ettevõtte Põhjanael?
Sean Ellis ja Morgan Brown kirjutavad raamatus „Kasvuhäkkimine“, et tihti kipuvad ettevõtted kasutama kliendi vaatest ebaolulisi mõõdikuid. Tootel või teenusel peaks olema üks ja tähtsaim mõõdik – Põhjanael. See on seotud toote põhiväärtusega ning kõik ülejäänud mõõdikud on alati sekundaarsed ja reastuvad Põhjanaela järgi. Kõik meeskonnad ning suur osa ettevõtte ressurssidest on seotud Põhjanaelaga. Ainult nii saab säilitada ja tagada ressursside efektiivse jaotuse ning suunata need äri kõige olulisemasse väärtusahelasse.
Andmeid nimetatakse „uueks kullaks“. Tehnoloogia areng võimaldab organisatsioonidel oma kliente üha paremini mõista ning aina rohkem andmeid analüüsida ja kõrvutada. Kuna katsetamise ja prioriteetide seadmise kohta on käibel üha rohkem tunnustatud praktikaid, saab iga ettevõte tänases maailmas kasvuhäkkimise põhimõtteid rakendada.
Ellis ja Brown olid selle valdkonna ühed pioneerid ning nii suudavad nad tuua oma kogemuste pinnalt palju praktilisi näiteid. Üksnes see teeb nende „Kasvuhäkkimisest“ kohustusliku kirjanduse.
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.
Kasvuhäkkimine
Kirjeldus
Ligi 87% ettevõtetest on vähemalt korra sattunud kasvu tuntava aeglustumise faasi, kusjuures kasvuseisaku kümnendil kaotati keskmiselt 74% turuväärtusest. Enamasti on seisaku põhjusteks raskused olemasolevate toodete või teenuste uuendamisel ja uute loomisel, samuti ennatlik tuumikäri hülgamine. Probleemid, mida saab kasvuhäkkimise kui meetodi abil kuluefektiivselt lahendada.
Kasvuhäkkimine on Silicon Valley üks kuumimaid meetodeid, mis seisab näiteks Pinteresti, BitTorrenti, Uberi, LinkedIn’i ja kümnete teiste ükssarvikute taga. Levinud müüt nende murrangulise kasvu kohta ütleb, et nad tulid välja lihtsalt uskumatult nutika äriideega. Maailma muutvad tooted ei sündinud aga ootamatust taipamisest, õnnelikust juhusest ega geniaalsest ideest, vaid uute ideede metoodilisest kiirtulest, nende proovimisest tootearenduses ja turunduses, mida paralleelselt toetas kliendikäitumise süsteemne analüüs.
Kasvuhäkkimine lammutab tavapärase müüri turunduse ja inseneride vahel. Vaid nii saab avastada uusi, tootes peituvaid turundusnurki, mida saab ära kasutada üksnes suurema tehnilise taipamise korral. Lootustandvate ideede tempokas testimine ja nende objektiivsete mõõdikute abil hindamine aitab märksa kiiremini mõista, millised ideed on väärtuslikud ning millised tuleb üle parda heita. Nõnda saab raiskava, aegunud ja tõestamata lähenemise asendada turul testitud ja andmepõhiste alternatiividega.
Tegemist on esimese praktilise kasvuhäkkimise teejuhiga autoritelt, kellest üks kuulub selle meetodi loojate ja teine parimate praktikute hulka. Teejuht, mida saab kohandada igale meeskonnale, igale ettevõttele, igale tegevusalale.
Raamatu väljaandmist toetas
21. sajand on toonud ükssarvikud mütoloogiast ettevõtlusesse. Kiire kasvu poole püüdlemine ning lisandväärtuse lahtimõtestamine on peaaegu iga ettevõtte üks põhieesmärke, mis sageli nõuab traditsioonilistest meetoditest ja mudelitest tuntavalt teistsugust lähenemist.
„Kasvuhäkkimine“ aitab uue mõttelaadi juurutamisel ja kasvule orienteeritud distsipliinide loomisel. Samuti annab see suurepärase ülevaate kiirelt kasvavate organisatsioonide siseelust.
Sander Lõhmus
Admirals Eesti müügijuht
Lisainfo
Sisukord
SISSEJUHATUS 9
I OSA MEETOD 39
KASVUMEESKONNA LOOMINE 41
KAS SINU TOODE ON ASENDAMATU? 73
LEIA OMA KASVUHOOVAD 105
TEMPOKAS KATSETAMINE 131
II OSA KASVUHÄKKIMISE KÄSIRAAMAT 163
KLIENTIDE SAAMINE 165
KLIENTIDE AKTIVEERIMINE 199
LOJAALSUSE KASVATAMINE 235
TULUDE KASVATAMINE 269
POSITIIVNE KASVUTSÜKKEL 305
Tänusõnad 319
Märkused 323
Arvustused (1)
Lihtsalt suurepärasest tootest või teenusest täna enam ei piisa
Dropbox, Airbnb, Yelp, Facebook ja teised tänased gigandid ei sündinud suurelt. Kasvamine nõuab omajagu hüpoteese, analüüsioskust ja -võimekust, ideid, korduvat katsetamist, õigete mõõdikute kasutamist ja klientide täielikku mõistmist.
Kasvuhäkkimine ja -häkkija otsib iga päev andmeid ja andmemahte analüüsides ning hüpoteese seades vastust tuumküsimusele: kuidas kiiremini kasvada ja mida on vaja minu organisatsioonil selleks teha?
Kasvuga seotud pooltõed
Väikestel organisatsioonidel ei ole kasvamiseks piisavalt ressursse ning nad ei suuda suurte tegijatega võistelda. Suured organisatsioonid on aga liialt aeglased ja kannatavad oma struktuursete raskuste all, mis ei võimalda neil ühel hetkel enam piisavalt kiiresti kasvada. Miks on kasvuhäkkimise seisukohast tegu pooltõdedega?
Sageli ei ole vaja suurt raha ja osakondade kaupa inimesi, et oma kliente suurepäraselt mõista. Kasvuhäkkimine tugineb suurel määral kiirtestidele ja andmete analüüsile ning üliharva kallitele turundusmeetoditele. Seega saavad kasvuhäkkimist edukalt rakendada ka väikesed organisatsioonid.
Ka tuhandete töötajatega organisatsioonid peavad mõistma, et kasv on eelkõige filosoofia nagu kaizen ja kanban. See saab alguse üksiksisiku tasandilt ning liigub sealt edasi organisatsiooni tasandile. Kuna sellised muutused võivad võtta organisatsioonis pikalt aega, luuakse protsessi kiirendamiseks sageli eraldiseisev ja üksnes kasvule orienteeritud üksus.
Mis on sinu ettevõtte Põhjanael?
Sean Ellis ja Morgan Brown kirjutavad raamatus „Kasvuhäkkimine“, et tihti kipuvad ettevõtted kasutama kliendi vaatest ebaolulisi mõõdikuid. Tootel või teenusel peaks olema üks ja tähtsaim mõõdik – Põhjanael. See on seotud toote põhiväärtusega ning kõik ülejäänud mõõdikud on alati sekundaarsed ja reastuvad Põhjanaela järgi. Kõik meeskonnad ning suur osa ettevõtte ressurssidest on seotud Põhjanaelaga. Ainult nii saab säilitada ja tagada ressursside efektiivse jaotuse ning suunata need äri kõige olulisemasse väärtusahelasse.
Andmeid nimetatakse „uueks kullaks“. Tehnoloogia areng võimaldab organisatsioonidel oma kliente üha paremini mõista ning aina rohkem andmeid analüüsida ja kõrvutada. Kuna katsetamise ja prioriteetide seadmise kohta on käibel üha rohkem tunnustatud praktikaid, saab iga ettevõte tänases maailmas kasvuhäkkimise põhimõtteid rakendada.
Ellis ja Brown olid selle valdkonna ühed pioneerid ning nii suudavad nad tuua oma kogemuste pinnalt palju praktilisi näiteid. Üksnes see teeb nende „Kasvuhäkkimisest“ kohustusliku kirjanduse.
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.