Nutikas idufirma

Kuidas tänapäeva ettevõtjad kasutavad üliedukate äride ülesehitamiseks pidevat innovatsiooni

Nutikas idufirma
Eric Ries
Lehekülgi: 320
Kirjastus: Äripäev

Iga uue toote või teenuse turule toomisel on järjest raskem oletada, kuidas sellel minema hakkab – kes on selle kliendid ja millist toodet nad täpselt ootavad. Kui varem arvati, et hea plaan, korralik turu-uuring ja hea strateegia kindlustavad uue toote hea käekäigu, siis nutika idufirma ideoloogia arvab, et see enam ei aita, kuna olud on muutunud ebakindlamaks. Uued olud nõuavad uusi juhtimisprintsiipe, mis annaksid vastuse küsimusele: kuidas me saaksime kiiremini teada, kas asi töötab või tuleb see kõrvale heita. 

Raamatu „Nutikas idufirma“ autor Eric Ries leiab, et lähtuda tuleb järgmistest põhimõtetest:

- ettevõtjad on igal pool. Raamatu „Nutikas idufirma“ (originaalis „Lean Startup“) autori Eric Riesi järgi on idufirma inimressursiga institutsioon, mis loob uue toote või teenuse ebakindlates oludes. See tähendab, et nutika idufirma lähenemine võib töötada ükskõik mis suurusega, ka väga suurtes ettevõtetes ükskõik mis valdkonnas.

- ettevõtlus on juhtimine. Idufirma on terve ettevõte, mitte ainult toode, ja selline ettevõte vajab hoopis uutmoodi juhtimist, mis on kavandatud ebakindlateks olukordadeks.

- valideeritud õppimine. Idufirmad ei eksisteeri selleks, et lihtsalt midagi toota, vaid nad peavad õppima, kuidas ehitada üles jätkusuutlikku firmat. Seda õppimist on võimalik teaduslikult valideerida, tehes tihti eksperimente, mis võimaldavad ettevõtjatel oma visiooni elemente testida.

- ehita-mõõda-õpi. Idufirma baastegevuseks on muuta ideed tooteks, mõõta, kuidas kliendid sellele reageerivad, ja seejärel otsustada, kas teha kannapööre või minna julgelt edasi. Kõik eduka idufirma protsessid peaksid olema laitmatult töökorras, et saaks tagasisidet ja sellele reageerida võimalikult kiiresti.

- innovatsiooni arvestus. Idufirma nõuab spetsiaalset aruandlust: kuidas mõõta protsesse, kuidas seada endale vahe-eesmärke, kuidas otsustada ülesannete prioriteedi üle.

„Nutikas idufirma“ on mõeldud igat sorti ettevõtjale: alates noortest visionääridest, kellel pole veel midagi peale suurte ideede, kuni suurtes ettevõtetes tegutsevate kogenud juhtide ja tootearendajateni.

Sisukord

Sissejuhatus 
Esimene osa Visioon
1.  Start 
2.  Defineeri 
3.  Õpi 
4.  Eksperimenteeri 

Teine osa Juhi
5.  Usu 
6.  Testi
7.  Mõõda
8.  Kannapööre (või ei)

Kolmas osa Kiirenda
9. Partii  
10.  Kasva
11.  Kohane
12.  Uuenda 
13.  Epiloog: „ei” raiskamisele 
14.  Ühine liikumisega 

Arvustused

Peep Lajainternetiturundaja, OÜ Internetirevolutsioon

Raamat “Nutikas idufirma” pole mõeldud kaugeltki mitte ainult startup’idele, vaid kõikidele ettevõtjatele ja firmadele, kes oma äri alustada või kasvatada tahavad.

Kui suurem osa äriraamatuid on vanade tarkuste ümberjutustamine, siis see raamat teeb mõtterevolutsiooni ja esitab midagi uut. Väga vähesed raamatud toovad sulle heureka-momente, aga see on üks nendest.

“Nutikas idufirma” on intelligentne raamat, mis muudab seda, kuidas ettevõtteid juhtida ja kasvatada. Kohustuslik kirjandus.

Taavi Lindmaaettevõtja, lean startup’i treener, kasutusmugavuse disainer

Fenomenaalne raamat. Lean Startup'ist on saanud globaalne liikumine, mis on muutnud kiiremaks ja soodsamaks kaasaegse tootearenduse. „Nutika idufirma“ näol on tegemist fenomenaalse raamatuga, millest mitmekümned tuhanded ettevõtjad on saanud abi vajalike toodete loomisel. Selle lihtsalt peab läbi lugema. Olgu siis tegu idufirmaga või suure korporatsiooniga, efektiivsuse ja innovatsiooni nõu leiab igaüks. See raamat õpetab, kuidas üleliigsest „mürast“ loobuda ja keskenduda nendele aspektidele, mis reaalselt lahendavad kliendi mure ja pakuvad lisaväärtust.

Toote funktsionaalsus tuleb jagada väikesteks iteratiivseteks tsükliteks, mõõta tulemeid ja õppida kliendi tagasisidest. Tehes seda süstemaatiliselt on võimalik vähendada tootearenduse tsüklit ja säästa väga kulukat arenduse raha. Lean-lähenemisega idufirmad on üha enam investorite huviorbiidis.

Jari Kukkonenettevõtja, juht, koolitaja, Vita Longa OÜ

Nutika idufirma üks peamistest teemadest on avatus ja suhtlemine. Meie areneme ja tegelikult kogu elu maakeral on arenenud tänu suhtlemisele. Organismid õppivad, tehes järeldusi keskkonnast ja teistelt organismidelt saadud tagasisidest. Toodete ja teenuste ning protsesside arendamisel sageli unustame selle loodusseaduse või koguni teadlikult pärsime suhtlemist, hoides liiga kiivalt saladuses oma mõtteid ja kavatsusi.

Eric Ries kõneleb raamatus „Nutikas idufirma“ veenvalt, kuidas on vajalik kiiresti halvad ideed läbi kukutada, et energia millelegi elujõulisemale suunata. Riesi kirjeldatud põhimõtete rakendamine sobib lisaks idufirmadele ka igasuguste algatuste juhtimiseks ning raamat annab mõtteainet arengu juhtimiseks indiviidi tasandist organisatsioonideni.

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust. 

Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

Tellimine
PaberraamatOtsas
E-raamat
NaN €
Näita käibemaksuga
Nutikas idufirma

Nutikas idufirma

Eric Ries
Kuidas tänapäeva ettevõtjad kasutavad üliedukate äride ülesehitamiseks pidevat innovatsiooni
Tellimine
PaberraamatOtsas
E-raamat
NaN €
Näita käibemaksuga

Kirjeldus

Iga uue toote või teenuse turule toomisel on järjest raskem oletada, kuidas sellel minema hakkab – kes on selle kliendid ja millist toodet nad täpselt ootavad. Kui varem arvati, et hea plaan, korralik turu-uuring ja hea strateegia kindlustavad uue toote hea käekäigu, siis nutika idufirma ideoloogia arvab, et see enam ei aita, kuna olud on muutunud ebakindlamaks. Uued olud nõuavad uusi juhtimisprintsiipe, mis annaksid vastuse küsimusele: kuidas me saaksime kiiremini teada, kas asi töötab või tuleb see kõrvale heita. 

Raamatu „Nutikas idufirma“ autor Eric Ries leiab, et lähtuda tuleb järgmistest põhimõtetest:

- ettevõtjad on igal pool. Raamatu „Nutikas idufirma“ (originaalis „Lean Startup“) autori Eric Riesi järgi on idufirma inimressursiga institutsioon, mis loob uue toote või teenuse ebakindlates oludes. See tähendab, et nutika idufirma lähenemine võib töötada ükskõik mis suurusega, ka väga suurtes ettevõtetes ükskõik mis valdkonnas.

- ettevõtlus on juhtimine. Idufirma on terve ettevõte, mitte ainult toode, ja selline ettevõte vajab hoopis uutmoodi juhtimist, mis on kavandatud ebakindlateks olukordadeks.

- valideeritud õppimine. Idufirmad ei eksisteeri selleks, et lihtsalt midagi toota, vaid nad peavad õppima, kuidas ehitada üles jätkusuutlikku firmat. Seda õppimist on võimalik teaduslikult valideerida, tehes tihti eksperimente, mis võimaldavad ettevõtjatel oma visiooni elemente testida.

- ehita-mõõda-õpi. Idufirma baastegevuseks on muuta ideed tooteks, mõõta, kuidas kliendid sellele reageerivad, ja seejärel otsustada, kas teha kannapööre või minna julgelt edasi. Kõik eduka idufirma protsessid peaksid olema laitmatult töökorras, et saaks tagasisidet ja sellele reageerida võimalikult kiiresti.

- innovatsiooni arvestus. Idufirma nõuab spetsiaalset aruandlust: kuidas mõõta protsesse, kuidas seada endale vahe-eesmärke, kuidas otsustada ülesannete prioriteedi üle.

„Nutikas idufirma“ on mõeldud igat sorti ettevõtjale: alates noortest visionääridest, kellel pole veel midagi peale suurte ideede, kuni suurtes ettevõtetes tegutsevate kogenud juhtide ja tootearendajateni.

Lisainfo

Eric Ries
Lehekülgi: 320
Kirjastus: Äripäev

Sisukord

Sissejuhatus 
Esimene osa Visioon
1.  Start 
2.  Defineeri 
3.  Õpi 
4.  Eksperimenteeri 

Teine osa Juhi
5.  Usu 
6.  Testi
7.  Mõõda
8.  Kannapööre (või ei)

Kolmas osa Kiirenda
9. Partii  
10.  Kasva
11.  Kohane
12.  Uuenda 
13.  Epiloog: „ei” raiskamisele 
14.  Ühine liikumisega 

Arvustused (3)

Peep Lajainternetiturundaja, OÜ Internetirevolutsioon

Raamat “Nutikas idufirma” pole mõeldud kaugeltki mitte ainult startup’idele, vaid kõikidele ettevõtjatele ja firmadele, kes oma äri alustada või kasvatada tahavad.

Kui suurem osa äriraamatuid on vanade tarkuste ümberjutustamine, siis see raamat teeb mõtterevolutsiooni ja esitab midagi uut. Väga vähesed raamatud toovad sulle heureka-momente, aga see on üks nendest.

“Nutikas idufirma” on intelligentne raamat, mis muudab seda, kuidas ettevõtteid juhtida ja kasvatada. Kohustuslik kirjandus.

Taavi Lindmaaettevõtja, lean startup’i treener, kasutusmugavuse disainer

Fenomenaalne raamat. Lean Startup'ist on saanud globaalne liikumine, mis on muutnud kiiremaks ja soodsamaks kaasaegse tootearenduse. „Nutika idufirma“ näol on tegemist fenomenaalse raamatuga, millest mitmekümned tuhanded ettevõtjad on saanud abi vajalike toodete loomisel. Selle lihtsalt peab läbi lugema. Olgu siis tegu idufirmaga või suure korporatsiooniga, efektiivsuse ja innovatsiooni nõu leiab igaüks. See raamat õpetab, kuidas üleliigsest „mürast“ loobuda ja keskenduda nendele aspektidele, mis reaalselt lahendavad kliendi mure ja pakuvad lisaväärtust.

Toote funktsionaalsus tuleb jagada väikesteks iteratiivseteks tsükliteks, mõõta tulemeid ja õppida kliendi tagasisidest. Tehes seda süstemaatiliselt on võimalik vähendada tootearenduse tsüklit ja säästa väga kulukat arenduse raha. Lean-lähenemisega idufirmad on üha enam investorite huviorbiidis.

Jari Kukkonenettevõtja, juht, koolitaja, Vita Longa OÜ

Nutika idufirma üks peamistest teemadest on avatus ja suhtlemine. Meie areneme ja tegelikult kogu elu maakeral on arenenud tänu suhtlemisele. Organismid õppivad, tehes järeldusi keskkonnast ja teistelt organismidelt saadud tagasisidest. Toodete ja teenuste ning protsesside arendamisel sageli unustame selle loodusseaduse või koguni teadlikult pärsime suhtlemist, hoides liiga kiivalt saladuses oma mõtteid ja kavatsusi.

Eric Ries kõneleb raamatus „Nutikas idufirma“ veenvalt, kuidas on vajalik kiiresti halvad ideed läbi kukutada, et energia millelegi elujõulisemale suunata. Riesi kirjeldatud põhimõtete rakendamine sobib lisaks idufirmadele ka igasuguste algatuste juhtimiseks ning raamat annab mõtteainet arengu juhtimiseks indiviidi tasandist organisatsioonideni.

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust. 

Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

© AS Äripäev 2000-2024
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]