Raamatud

Praktilise värbamisturunduse käsiraamat

Praktilise värbamisturunduse käsiraamat pilt
Autor: Helo Tamme Ilmumisaeg: 09.2019 Lehekülgi: 204 Kirjastus: Äripäev

Värbamine on viimastel aastatel mastaapselt muutunud ja seda suuresti tänu jõulistele arengutele tööturul. See, mis varem töötas, enam ei toimi. Kuidas tööturu üha keerulisemas olukorras parimaid kandidaate leida? Kuidas massist eristuda ning sotsiaalmeedias silma paista? Nendele ja paljudele teistelegi küsimustele leiab vastuse Helo Tamme „Praktilise värbamisturunduse käsiraamatust“.

Tegemist on omamoodi epohhi loov raamatuga, mille sarnast pole Eestis varem välja antud. Lisaks põhjalikule teoreetilisele küljele on autor võtnud oma südameasjaks sügavuti lahata värbamisturunduse praktilist poolt, ilmestades kirjeldatut visuaalsete materjalide ning eluliste näidetega nii meilt kui ka mujalt.

Raamatu abil tekib lugejal põhjalik ülevaade värbamisturunduse olemusest ja sellest, kuidas töökohti ja tööandjaid just nii turundada, et parimatele kandidaatidele silma jääda. Autor lammutab samm-sammult lahti värbamisturunduse olemuse, alustades sihtrühma määratlemisest ja persoona loomisest, lõpetades sotsiaalmeedia ja mobiilse värbamise ning mängustamisega.

Liialdamata võib väita, et „Praktiline värbamisturunduse käsiraamat“ on soodsaim värbamisturunduse koolitus, mida Eestis on kunagi pakutud.

Helo Tamme on tunnustatud personalijuht, kes alustas 2013. aastal värbamisblogiga „Mis muudab töökuulutuse atraktiivseks”. Lisaks „Praktilise värbamisturunduse käsiraamatule“ on sellest tänaseks välja kasvanud rida koolitusi, artikleid ning eraldi peatükk 2017. aasta „Personalijuhtimise käsiraamatus“.

Tellimine


Sisukord

Sissejuhatus........................................................................... 9

Autori tutvustus..................................................................11

VÄRBAMISTURUNDUS – mis see on ja miks peaks värbav organisatsioon seda kasutama...........................13

  •          Olulised mõisted värbamisturunduses
  •          Värbamisturunduse tutvustus
  •          Konkurentide uuringu tegemine
  •          Värbamisturunduse mõõdistamine
  •          Värbamisturunduse eelarvestamine ja analüüs

 

Miks vajavad organisatsioonid potentsiaalsete töötajate sihtrühma ja kuidas seda luua?....31

  •          Ülevaade potentsiaalsete kandidaatide sihtrühma kontseptsioonist
  •          Kandidaadi persoona loomine
  •          Viis põlvkonda tööturul

 

Kuidas muuta töökuulutus atraktiivseks?......................45

  •          Töökuulutuse pealkiri
  •          Organisatsiooni kirjeldamine
  •          Vakantse ametikoha kirjeldamine
  •          Väärtuspakkumise koostamine
  •          Sihtrühma mõjutamine sõnastusega
  •          Kandideerimine ametikohale

 

Sisuturundus kui võimalus potentsiaalsete kandidaatide teadlikkust tõsta.............................63

  •          Ülevaade sisuloomise võimalustest
  •          Sisu edastamise kanalite valik
  •          Kommunikatsiooniplaani koostamine

 

Videote kasutamine oma organisatsiooni loo rääkimiseks........................................................73

  •          Mida video salvestamise juures arvestada
  •          Interaktiivse video kasutamine
  •          Otseülekannete kasutamine
  •          360 kraadi video kasutamine
  •          Värbamisvideo kasutamine

 

Värbamisürituste kasutamine potentsiaalsete kandidaatidega kontakti loomiseks...................83

  •          Karjääri- ja töömessid
  •          Kiirkohting
  •          Lahtiste uste päev
  •          Ekskursioonid
  •          Värbamislõunad
  •          Võistlused
  •          Suveülikoolid
  •          Muud värbamisüritused

 

Kuidas muuta töökuulutus atraktiivseks mängustamise abil .....................................................97

  •          Ülevaade mängustamisest ja selle põhireeglid
  •          Mängustamise näited

 

Mobiilse värbamisega eristumine.................................111

  •          Ülevaade mobiilsest värbamisest
  •          Kodulehe optimeerimine nutiseadmetele
  •          SMS-ide kasutamine mobiilses värbamises
  •          Mobiilirakenduste kasutamine
  •          QR-koodide kasutamine mobiilses värbamises

 

Kui sind ei ole sotsiaalmeedias, pole sind olemas......121

  •          Ülevaade värbamisturunduse võimalustest LinkedInis
  •          LinkedInis organisatsiooni kasutajakonto loomine
  •          Värbajana LinkedInis
  •          Kuulutuste avaldamine LinkedInis
  •          Värbajana Facebookis
  •          Värbamine Facebookis
  •          Värbamisturunduse sisu loomine Facebookis
  •          Häštägide ehk teemaviidete kasutamine

 

Kodulehe karjäärilehe atraktiivseks muutmine..........143

  •          Organisatsiooni karjäärilehe kasutamine värbamises
  •          Parimaid näited Eestist ja mujalt

 

Tööandja saadikute kasutamine tööandja kommunikatsioonis...............................................157

  •          Kes on tööandja saadikud
  •          Kuidas luua tööandja saadikute programmi
  •          Näiteid meilt ja mujalt

 

Positiivse kandidaadi kogemuse loomine...................167

  •          Miks on vaja luua positiivset kandidaadi kogemust
  •          Kuidas disainida kandidaadi kogemust
  •          Nippe ja näiteid positiivse kandidaadi kogemuse loomiseks
  •          Uue töötaja tervitamine organisatsiooni

 

Värbamislahendused, millega kandidaadile silma jääda............................................................185

  •          Uuenduslike värbamismeetodite mõju
  •          Värbamislahendusi Eestist ja mujalt
  •          Ideedenurk ehk teistsugused kanalid, kus oma töökuulutust avaldada

 

Peamised alusallikad ja soovitatav lugemine värbamisturunduse huvilistele..............................201

Raamatuklubi info

Äripäeva raamatuklubi

on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja, mis avaldab maailma parimaid psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.

Klubi on tegutsenud juba 15 aastat ja pikaajalisele kogemusele tuginedes tehakse maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolikas valik. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega. Raamatuklubi liikmena hoiate end kursis maailma parimate juhtimisteooriatega, õpite edukate ettevõtete kogemustest ning teate, kuidas rakendada neuroteaduse ja psühholoogia uusi avastusi edu ja õnne vankri ette.

• Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatu 21% soodsamalt.
• Raamatu saadame Omniva pakiautomaati tasuta, võimalik on kasutada ka kullerteenust.
• Raamatud saab tellida ka e-raamatuna.
• Klubiraamatu eest saate mugavalt tasuda e-arve püsimakse või arvega.
• Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadetakse iga kuu (v.a juulis) üks uus raamat. Raamatu ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

LIITU KLUBIGA