Praktilise värbamisturunduse käsiraamat

Praktilise värbamisturunduse käsiraamat
Helo Tamme
Lehekülgi: 204
Ilmub: 09.09.2019
Kirjastus: Äripäev

Värbamine on viimastel aastatel mastaapselt muutunud ja seda suuresti tänu jõulistele arengutele tööturul. See, mis varem töötas, enam ei toimi. Kuidas tööturu üha keerulisemas olukorras parimaid kandidaate leida? Kuidas massist eristuda ning sotsiaalmeedias silma paista? Nendele ja paljudele teistelegi küsimustele leiab vastuse Helo Tamme „Praktilise värbamisturunduse käsiraamatust“.

Tegemist on omamoodi epohhi loova raamatuga, mille sarnast pole Eestis varem välja antud. Lisaks põhjalikule teoreetilisele küljele on autor võtnud oma südameasjaks sügavuti lahata värbamisturunduse praktilist poolt, ilmestades kirjeldatut visuaalsete materjalide ning eluliste näidetega nii meilt kui ka mujalt.

Raamatu abil tekib lugejal põhjalik ülevaade värbamisturunduse olemusest ja sellest, kuidas töökohti ja tööandjaid just nii turundada, et parimatele kandidaatidele silma jääda. Autor lammutab samm-sammult lahti värbamisturunduse olemuse, alustades sihtrühma määratlemisest ja persoona loomisest, lõpetades sotsiaalmeedia ja mobiilse värbamise ning mängustamisega.

Liialdamata võib väita, et „Praktiline värbamisturunduse käsiraamat“ on soodsaim värbamisturunduse koolitus, mida Eestis on kunagi pakutud.

 

Autorist

Helo Tamme on tunnustatud personalijuht, kes alustas 2013. aastal värbamisblogiga „Mis muudab töökuulutuse atraktiivseks”. Lisaks „Praktilise värbamisturunduse käsiraamatule“ on sellest tänaseks välja kasvanud rida koolitusi, artikleid ning eraldi peatükk 2017. aasta „Personalijuhtimise käsiraamatus“.

Sisukord

Sissejuhatus   9

Autori tutvustus   11

VÄRBAMISTURUNDUS – mis see on ja miks peaks värbav organisatsioon seda kasutama   13

  • Olulised mõisted värbamisturunduses
  • Värbamisturunduse tutvustus
  • Konkurentide uuringu tegemine
  • Värbamisturunduse mõõdistamine
  • Värbamisturunduse eelarvestamine ja analüüs

 

Miks vajavad organisatsioonid potentsiaalsete töötajate sihtrühma ja kuidas seda luua?   31

  • Ülevaade potentsiaalsete kandidaatide sihtrühma kontseptsioonist
  • Kandidaadi persoona loomine
  • Viis põlvkonda tööturul

 

Kuidas muuta töökuulutus atraktiivseks?   45

  • Töökuulutuse pealkiri
  • Organisatsiooni kirjeldamine
  • Vakantse ametikoha kirjeldamine
  • Väärtuspakkumise koostamine
  • Sihtrühma mõjutamine sõnastusega
  • Kandideerimine ametikohale

 

Sisuturundus kui võimalus potentsiaalsete kandidaatide teadlikkust tõsta   63

  • Ülevaade sisuloomise võimalustest
  • Sisu edastamise kanalite valik
  • Kommunikatsiooniplaani koostamine

 

Videote kasutamine oma organisatsiooni loo rääkimiseks   73

  • Mida video salvestamise juures arvestada
  • Interaktiivse video kasutamine
  • Otseülekannete kasutamine
  • 360 kraadi video kasutamine
  • Värbamisvideo kasutamine

 

Värbamisürituste kasutamine potentsiaalsete kandidaatidega kontakti loomiseks   83

  • Karjääri- ja töömessid
  • Kiirkohting
  • Lahtiste uste päev
  • Ekskursioonid
  • Värbamislõunad
  • Võistlused
  • Suveülikoolid
  • Muud värbamisüritused

 

Kuidas muuta töökuulutus atraktiivseks mängustamise abil   97

  • Ülevaade mängustamisest ja selle põhireeglid
  • Mängustamise näited

 

Mobiilse värbamisega eristumine   111

  • Ülevaade mobiilsest värbamisest
  • Kodulehe optimeerimine nutiseadmetele
  • SMS-ide kasutamine mobiilses värbamises
  • Mobiilirakenduste kasutamine
  • QR-koodide kasutamine mobiilses värbamises

 

Kui sind ei ole sotsiaalmeedias, pole sind olemas   121

  • Ülevaade värbamisturunduse võimalustest LinkedInis
  • LinkedInis organisatsiooni kasutajakonto loomine
  • Värbajana LinkedInis
  • Kuulutuste avaldamine LinkedInis
  • Värbajana Facebookis
  • Värbamine Facebookis
  • Värbamisturunduse sisu loomine Facebookis
  • Häštägide ehk teemaviidete kasutamine

 

Kodulehe karjäärilehe atraktiivseks muutmine   143

  • Organisatsiooni karjäärilehe kasutamine värbamises
  • Parimaid näited Eestist ja mujalt

 

Tööandja saadikute kasutamine tööandja kommunikatsioonis   157

  • Kes on tööandja saadikud
  • Kuidas luua tööandja saadikute programmi
  • Näiteid meilt ja mujalt

 

Positiivse kandidaadi kogemuse loomine   167

  • Miks on vaja luua positiivset kandidaadi kogemust
  • Kuidas disainida kandidaadi kogemust
  • Nippe ja näiteid positiivse kandidaadi kogemuse loomiseks
  • Uue töötaja tervitamine organisatsiooni

 

Värbamislahendused, millega kandidaadile silma jääda   185

  • Uuenduslike värbamismeetodite mõju
  • Värbamislahendusi Eestist ja mujalt
  • Ideedenurk ehk teistsugused kanalid, kus oma töökuulutust avaldada

 

Peamised alusallikad ja soovitatav lugemine värbamisturunduse huvilistele   201

Arvustused

Kersti VannasInstari tegevjuht

Värbamisturundusest puust ja punasega

Värbamisturundusel on lihtne eesmärk: äratada sihtrühmas tööpakkumise vastu huvi ning soovi kandideerida. Ühes sellega kogu lihtsus paraku piirdubki. Sest ammu on läbi need ajad, mil turu parima tegija napsas see, kes sotsiaal- ja välimeediakanalites kõige kõvemini trummi taob.
Õigupoolest ei algagi edukas värbamiskampaania kanalivalikust, vaid ikka sõnumist. Sõnumist, mis kõnetab sobivaid kandidaate. Ei piisa ka lihtsalt loovast lähenemisest – vaja on tunda oma sihtrühma ning konkurente, et sõnumiga eristuda.
Ära ei tohi unustada ka kolleege, sest just nende abiga muutub sõnumi sisu usutavaks, levides pealekau­ba veel naturaalsel moel, mitte üksnes makstud kampaania toel.

Kuidas turult parimaid teri noppida?
Mida aeg edasi, seda suuremaks katsumuseks on mõista, milline on usaldusväärne ja praktiline sisu. Meid ümbritsev infomüra on lihtsalt sedavõrd mastaapne. Kel aega süveneda, saab juba täna internetiavarustes ringlevate näidete ja õppevideote põhjal värbamisturundusest päris kena ettekujutuse.
Et aga milleski tõeliseks eksperdiks saada, selleks tuleb pikalt ja põhjalikult, vähemalt 10 000 tundi pühenduda. Kui sellist aega pole võtta, loob Helo Tamme „Praktilise värbamisturunduse käsiraamat“ sest komplekssest teemast palju kiiremini korraliku ülevaate. Autor avab värbamisturunduse põhitõed ja praktilised tööriistad sümpaatselt lihtsas, selges ning süsteemses võtmes.

Kes mille eest vastutab?
Just selguse loomine on värbamis­turunduses möödapääsmatult oluline. Kas või selleks, et osata eesmärke seada, tegevuste tulemuslikkust hinnata, organisatsiooni seesmisi protsesse juhtida ning tööandja saadikuid kaasata.
Enamasti ei kipu selgust just ülemäära olema. Kätkeb ju värbamisturundus endas mitut tahku – peale värbamise reklaami, sõnumit ja sotsiaalmeediat. Need teemad jagunevad üle terve organisatsiooni personali, turunduse ja kommunikatsiooni inimeste vahel, mistõttu on sageli keeruline mõista, kes mille eest vastutab.

Tapeediga talente ei püüa
Värbamisturunduse puhul ei saa üle ega ümber sõnumist, selle kujundusest, kommunikatsioonist ja ka kasutajamugavusest. Kui töökuulutus mõjub tapeedina või karjääri- ja kampaanialehe mobiilivaadet on ebamugav kasutada, pole kaunist kujundusest ning reklaami- ja kommunikatsiooniponnistustest mingit kasu.
Raamatu üks suurimaid võlusid ongi selle struktureeritud sisu, tööriistad ja näited elust enesest, mis loovad soodsa pinnase ise üks korralik värbamiskampaania kokku panna. Siit leiab rohkelt asjalikke soovitusi äppide, programmide ja teiste tehnoloogiliste vidinate kohta, millega soovitud sihtrühmas laineid lüüa. Samuti infot, kuidas värbamisturunduse teenust võimalikult tõhusalt sisse osta. Toob see ju uue valdkonnana personalilauale mitmesuguseid turunduse ning kommunikatsiooniga haakuvaid teemasid ja koostööpartnereid, mistõttu pole tegu teps mitte väheolulise oskusega.

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubion Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.

Oleme tegutsenud juba 15 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

Tellimine
E-raamatNaN €
Paberraamat
Tarne 3-4 tööpäeva
NaN €
Näita käibemaksuga
Praktilise värbamisturunduse käsiraamat

Praktilise värbamisturunduse käsiraamat

Helo Tamme
Tellimine
E-raamatNaN €
Paberraamat
Tarne 3-4 tööpäeva
NaN €
Näita käibemaksuga

Kirjeldus

Värbamine on viimastel aastatel mastaapselt muutunud ja seda suuresti tänu jõulistele arengutele tööturul. See, mis varem töötas, enam ei toimi. Kuidas tööturu üha keerulisemas olukorras parimaid kandidaate leida? Kuidas massist eristuda ning sotsiaalmeedias silma paista? Nendele ja paljudele teistelegi küsimustele leiab vastuse Helo Tamme „Praktilise värbamisturunduse käsiraamatust“.

Tegemist on omamoodi epohhi loova raamatuga, mille sarnast pole Eestis varem välja antud. Lisaks põhjalikule teoreetilisele küljele on autor võtnud oma südameasjaks sügavuti lahata värbamisturunduse praktilist poolt, ilmestades kirjeldatut visuaalsete materjalide ning eluliste näidetega nii meilt kui ka mujalt.

Raamatu abil tekib lugejal põhjalik ülevaade värbamisturunduse olemusest ja sellest, kuidas töökohti ja tööandjaid just nii turundada, et parimatele kandidaatidele silma jääda. Autor lammutab samm-sammult lahti värbamisturunduse olemuse, alustades sihtrühma määratlemisest ja persoona loomisest, lõpetades sotsiaalmeedia ja mobiilse värbamise ning mängustamisega.

Liialdamata võib väita, et „Praktiline värbamisturunduse käsiraamat“ on soodsaim värbamisturunduse koolitus, mida Eestis on kunagi pakutud.

 

Autorist

Helo Tamme on tunnustatud personalijuht, kes alustas 2013. aastal värbamisblogiga „Mis muudab töökuulutuse atraktiivseks”. Lisaks „Praktilise värbamisturunduse käsiraamatule“ on sellest tänaseks välja kasvanud rida koolitusi, artikleid ning eraldi peatükk 2017. aasta „Personalijuhtimise käsiraamatus“.

Lisainfo

Helo Tamme
Lehekülgi: 204
Ilmub: 09.09.2019
Kirjastus: Äripäev

Sisukord

Sissejuhatus   9

Autori tutvustus   11

VÄRBAMISTURUNDUS – mis see on ja miks peaks värbav organisatsioon seda kasutama   13

  • Olulised mõisted värbamisturunduses
  • Värbamisturunduse tutvustus
  • Konkurentide uuringu tegemine
  • Värbamisturunduse mõõdistamine
  • Värbamisturunduse eelarvestamine ja analüüs

 

Miks vajavad organisatsioonid potentsiaalsete töötajate sihtrühma ja kuidas seda luua?   31

  • Ülevaade potentsiaalsete kandidaatide sihtrühma kontseptsioonist
  • Kandidaadi persoona loomine
  • Viis põlvkonda tööturul

 

Kuidas muuta töökuulutus atraktiivseks?   45

  • Töökuulutuse pealkiri
  • Organisatsiooni kirjeldamine
  • Vakantse ametikoha kirjeldamine
  • Väärtuspakkumise koostamine
  • Sihtrühma mõjutamine sõnastusega
  • Kandideerimine ametikohale

 

Sisuturundus kui võimalus potentsiaalsete kandidaatide teadlikkust tõsta   63

  • Ülevaade sisuloomise võimalustest
  • Sisu edastamise kanalite valik
  • Kommunikatsiooniplaani koostamine

 

Videote kasutamine oma organisatsiooni loo rääkimiseks   73

  • Mida video salvestamise juures arvestada
  • Interaktiivse video kasutamine
  • Otseülekannete kasutamine
  • 360 kraadi video kasutamine
  • Värbamisvideo kasutamine

 

Värbamisürituste kasutamine potentsiaalsete kandidaatidega kontakti loomiseks   83

  • Karjääri- ja töömessid
  • Kiirkohting
  • Lahtiste uste päev
  • Ekskursioonid
  • Värbamislõunad
  • Võistlused
  • Suveülikoolid
  • Muud värbamisüritused

 

Kuidas muuta töökuulutus atraktiivseks mängustamise abil   97

  • Ülevaade mängustamisest ja selle põhireeglid
  • Mängustamise näited

 

Mobiilse värbamisega eristumine   111

  • Ülevaade mobiilsest värbamisest
  • Kodulehe optimeerimine nutiseadmetele
  • SMS-ide kasutamine mobiilses värbamises
  • Mobiilirakenduste kasutamine
  • QR-koodide kasutamine mobiilses värbamises

 

Kui sind ei ole sotsiaalmeedias, pole sind olemas   121

  • Ülevaade värbamisturunduse võimalustest LinkedInis
  • LinkedInis organisatsiooni kasutajakonto loomine
  • Värbajana LinkedInis
  • Kuulutuste avaldamine LinkedInis
  • Värbajana Facebookis
  • Värbamine Facebookis
  • Värbamisturunduse sisu loomine Facebookis
  • Häštägide ehk teemaviidete kasutamine

 

Kodulehe karjäärilehe atraktiivseks muutmine   143

  • Organisatsiooni karjäärilehe kasutamine värbamises
  • Parimaid näited Eestist ja mujalt

 

Tööandja saadikute kasutamine tööandja kommunikatsioonis   157

  • Kes on tööandja saadikud
  • Kuidas luua tööandja saadikute programmi
  • Näiteid meilt ja mujalt

 

Positiivse kandidaadi kogemuse loomine   167

  • Miks on vaja luua positiivset kandidaadi kogemust
  • Kuidas disainida kandidaadi kogemust
  • Nippe ja näiteid positiivse kandidaadi kogemuse loomiseks
  • Uue töötaja tervitamine organisatsiooni

 

Värbamislahendused, millega kandidaadile silma jääda   185

  • Uuenduslike värbamismeetodite mõju
  • Värbamislahendusi Eestist ja mujalt
  • Ideedenurk ehk teistsugused kanalid, kus oma töökuulutust avaldada

 

Peamised alusallikad ja soovitatav lugemine värbamisturunduse huvilistele   201

Arvustused (1)

Kersti VannasInstari tegevjuht

Värbamisturundusest puust ja punasega

Värbamisturundusel on lihtne eesmärk: äratada sihtrühmas tööpakkumise vastu huvi ning soovi kandideerida. Ühes sellega kogu lihtsus paraku piirdubki. Sest ammu on läbi need ajad, mil turu parima tegija napsas see, kes sotsiaal- ja välimeediakanalites kõige kõvemini trummi taob.
Õigupoolest ei algagi edukas värbamiskampaania kanalivalikust, vaid ikka sõnumist. Sõnumist, mis kõnetab sobivaid kandidaate. Ei piisa ka lihtsalt loovast lähenemisest – vaja on tunda oma sihtrühma ning konkurente, et sõnumiga eristuda.
Ära ei tohi unustada ka kolleege, sest just nende abiga muutub sõnumi sisu usutavaks, levides pealekau­ba veel naturaalsel moel, mitte üksnes makstud kampaania toel.

Kuidas turult parimaid teri noppida?
Mida aeg edasi, seda suuremaks katsumuseks on mõista, milline on usaldusväärne ja praktiline sisu. Meid ümbritsev infomüra on lihtsalt sedavõrd mastaapne. Kel aega süveneda, saab juba täna internetiavarustes ringlevate näidete ja õppevideote põhjal värbamisturundusest päris kena ettekujutuse.
Et aga milleski tõeliseks eksperdiks saada, selleks tuleb pikalt ja põhjalikult, vähemalt 10 000 tundi pühenduda. Kui sellist aega pole võtta, loob Helo Tamme „Praktilise värbamisturunduse käsiraamat“ sest komplekssest teemast palju kiiremini korraliku ülevaate. Autor avab värbamisturunduse põhitõed ja praktilised tööriistad sümpaatselt lihtsas, selges ning süsteemses võtmes.

Kes mille eest vastutab?
Just selguse loomine on värbamis­turunduses möödapääsmatult oluline. Kas või selleks, et osata eesmärke seada, tegevuste tulemuslikkust hinnata, organisatsiooni seesmisi protsesse juhtida ning tööandja saadikuid kaasata.
Enamasti ei kipu selgust just ülemäära olema. Kätkeb ju värbamisturundus endas mitut tahku – peale värbamise reklaami, sõnumit ja sotsiaalmeediat. Need teemad jagunevad üle terve organisatsiooni personali, turunduse ja kommunikatsiooni inimeste vahel, mistõttu on sageli keeruline mõista, kes mille eest vastutab.

Tapeediga talente ei püüa
Värbamisturunduse puhul ei saa üle ega ümber sõnumist, selle kujundusest, kommunikatsioonist ja ka kasutajamugavusest. Kui töökuulutus mõjub tapeedina või karjääri- ja kampaanialehe mobiilivaadet on ebamugav kasutada, pole kaunist kujundusest ning reklaami- ja kommunikatsiooniponnistustest mingit kasu.
Raamatu üks suurimaid võlusid ongi selle struktureeritud sisu, tööriistad ja näited elust enesest, mis loovad soodsa pinnase ise üks korralik värbamiskampaania kokku panna. Siit leiab rohkelt asjalikke soovitusi äppide, programmide ja teiste tehnoloogiliste vidinate kohta, millega soovitud sihtrühmas laineid lüüa. Samuti infot, kuidas värbamisturunduse teenust võimalikult tõhusalt sisse osta. Toob see ju uue valdkonnana personalilauale mitmesuguseid turunduse ning kommunikatsiooniga haakuvaid teemasid ja koostööpartnereid, mistõttu pole tegu teps mitte väheolulise oskusega.

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubion Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.

Oleme tegutsenud juba 15 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

© AS Äripäev 2000-2022
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]