Raamatud

Praktilise värbamisturunduse käsiraamat

Praktilise värbamisturunduse käsiraamat pilt
Autor: Helo Tamme Ilmumisaeg: 09.09.2019 Lehekülgi: 204 Kirjastus: Äripäev

Värbamine on viimastel aastatel mastaapselt muutunud ja seda suuresti tänu jõulistele arengutele tööturul. See, mis varem töötas, enam ei toimi. Kuidas tööturu üha keerulisemas olukorras parimaid kandidaate leida? Kuidas massist eristuda ning sotsiaalmeedias silma paista? Nendele ja paljudele teistelegi küsimustele leiab vastuse Helo Tamme „Praktilise värbamisturunduse käsiraamatust“.

Tegemist on omamoodi epohhi loova raamatuga, mille sarnast pole Eestis varem välja antud. Lisaks põhjalikule teoreetilisele küljele on autor võtnud oma südameasjaks sügavuti lahata värbamisturunduse praktilist poolt, ilmestades kirjeldatut visuaalsete materjalide ning eluliste näidetega nii meilt kui ka mujalt.

Raamatu abil tekib lugejal põhjalik ülevaade värbamisturunduse olemusest ja sellest, kuidas töökohti ja tööandjaid just nii turundada, et parimatele kandidaatidele silma jääda. Autor lammutab samm-sammult lahti värbamisturunduse olemuse, alustades sihtrühma määratlemisest ja persoona loomisest, lõpetades sotsiaalmeedia ja mobiilse värbamise ning mängustamisega.

Liialdamata võib väita, et „Praktiline värbamisturunduse käsiraamat“ on soodsaim värbamisturunduse koolitus, mida Eestis on kunagi pakutud.

Helo Tamme on tunnustatud personalijuht, kes alustas 2013. aastal värbamisblogiga „Mis muudab töökuulutuse atraktiivseks”. Lisaks „Praktilise värbamisturunduse käsiraamatule“ on sellest tänaseks välja kasvanud rida koolitusi, artikleid ning eraldi peatükk 2017. aasta „Personalijuhtimise käsiraamatus“.

Tellimine


Failid
Sisukord

Sissejuhatus........................................................................... 9

Autori tutvustus..................................................................11

VÄRBAMISTURUNDUS – mis see on ja miks peaks värbav organisatsioon seda kasutama...........................13

  •          Olulised mõisted värbamisturunduses
  •          Värbamisturunduse tutvustus
  •          Konkurentide uuringu tegemine
  •          Värbamisturunduse mõõdistamine
  •          Värbamisturunduse eelarvestamine ja analüüs

 

Miks vajavad organisatsioonid potentsiaalsete töötajate sihtrühma ja kuidas seda luua?....31

  •          Ülevaade potentsiaalsete kandidaatide sihtrühma kontseptsioonist
  •          Kandidaadi persoona loomine
  •          Viis põlvkonda tööturul

 

Kuidas muuta töökuulutus atraktiivseks?......................45

  •          Töökuulutuse pealkiri
  •          Organisatsiooni kirjeldamine
  •          Vakantse ametikoha kirjeldamine
  •          Väärtuspakkumise koostamine
  •          Sihtrühma mõjutamine sõnastusega
  •          Kandideerimine ametikohale

 

Sisuturundus kui võimalus potentsiaalsete kandidaatide teadlikkust tõsta.............................63

  •          Ülevaade sisuloomise võimalustest
  •          Sisu edastamise kanalite valik
  •          Kommunikatsiooniplaani koostamine

 

Videote kasutamine oma organisatsiooni loo rääkimiseks........................................................73

  •          Mida video salvestamise juures arvestada
  •          Interaktiivse video kasutamine
  •          Otseülekannete kasutamine
  •          360 kraadi video kasutamine
  •          Värbamisvideo kasutamine

 

Värbamisürituste kasutamine potentsiaalsete kandidaatidega kontakti loomiseks...................83

  •          Karjääri- ja töömessid
  •          Kiirkohting
  •          Lahtiste uste päev
  •          Ekskursioonid
  •          Värbamislõunad
  •          Võistlused
  •          Suveülikoolid
  •          Muud värbamisüritused

 

Kuidas muuta töökuulutus atraktiivseks mängustamise abil .....................................................97

  •          Ülevaade mängustamisest ja selle põhireeglid
  •          Mängustamise näited

 

Mobiilse värbamisega eristumine.................................111

  •          Ülevaade mobiilsest värbamisest
  •          Kodulehe optimeerimine nutiseadmetele
  •          SMS-ide kasutamine mobiilses värbamises
  •          Mobiilirakenduste kasutamine
  •          QR-koodide kasutamine mobiilses värbamises

 

Kui sind ei ole sotsiaalmeedias, pole sind olemas......121

  •          Ülevaade värbamisturunduse võimalustest LinkedInis
  •          LinkedInis organisatsiooni kasutajakonto loomine
  •          Värbajana LinkedInis
  •          Kuulutuste avaldamine LinkedInis
  •          Värbajana Facebookis
  •          Värbamine Facebookis
  •          Värbamisturunduse sisu loomine Facebookis
  •          Häštägide ehk teemaviidete kasutamine

 

Kodulehe karjäärilehe atraktiivseks muutmine..........143

  •          Organisatsiooni karjäärilehe kasutamine värbamises
  •          Parimaid näited Eestist ja mujalt

 

Tööandja saadikute kasutamine tööandja kommunikatsioonis...............................................157

  •          Kes on tööandja saadikud
  •          Kuidas luua tööandja saadikute programmi
  •          Näiteid meilt ja mujalt

 

Positiivse kandidaadi kogemuse loomine...................167

  •          Miks on vaja luua positiivset kandidaadi kogemust
  •          Kuidas disainida kandidaadi kogemust
  •          Nippe ja näiteid positiivse kandidaadi kogemuse loomiseks
  •          Uue töötaja tervitamine organisatsiooni

 

Värbamislahendused, millega kandidaadile silma jääda............................................................185

  •          Uuenduslike värbamismeetodite mõju
  •          Värbamislahendusi Eestist ja mujalt
  •          Ideedenurk ehk teistsugused kanalid, kus oma töökuulutust avaldada

 

Peamised alusallikad ja soovitatav lugemine värbamisturunduse huvilistele..............................201

Arvustused
Kersti Vannas
Instari tegevjuht

Värbamisturundusest puust ja punasega

Värbamisturundusel on lihtne eesmärk: äratada sihtrühmas tööpakkumise vastu huvi ning soovi kandideerida. Ühes sellega kogu lihtsus paraku piirdubki. Sest ammu on läbi need ajad, mil turu parima tegija napsas see, kes sotsiaal- ja välimeediakanalites kõige kõvemini trummi taob.
Õigupoolest ei algagi edukas värbamiskampaania kanalivalikust, vaid ikka sõnumist. Sõnumist, mis kõnetab sobivaid kandidaate. Ei piisa ka lihtsalt loovast lähenemisest – vaja on tunda oma sihtrühma ning konkurente, et sõnumiga eristuda.
Ära ei tohi unustada ka kolleege, sest just nende abiga muutub sõnumi sisu usutavaks, levides pealekau­ba veel naturaalsel moel, mitte üksnes makstud kampaania toel.

Kuidas turult parimaid teri noppida?
Mida aeg edasi, seda suuremaks katsumuseks on mõista, milline on usaldusväärne ja praktiline sisu. Meid ümbritsev infomüra on lihtsalt sedavõrd mastaapne. Kel aega süveneda, saab juba täna internetiavarustes ringlevate näidete ja õppevideote põhjal värbamisturundusest päris kena ettekujutuse.
Et aga milleski tõeliseks eksperdiks saada, selleks tuleb pikalt ja põhjalikult, vähemalt 10 000 tundi pühenduda. Kui sellist aega pole võtta, loob Helo Tamme „Praktilise värbamisturunduse käsiraamat“ sest komplekssest teemast palju kiiremini korraliku ülevaate. Autor avab värbamisturunduse põhitõed ja praktilised tööriistad sümpaatselt lihtsas, selges ning süsteemses võtmes.

Kes mille eest vastutab?
Just selguse loomine on värbamis­turunduses möödapääsmatult oluline. Kas või selleks, et osata eesmärke seada, tegevuste tulemuslikkust hinnata, organisatsiooni seesmisi protsesse juhtida ning tööandja saadikuid kaasata.
Enamasti ei kipu selgust just ülemäära olema. Kätkeb ju värbamisturundus endas mitut tahku – peale värbamise reklaami, sõnumit ja sotsiaalmeediat. Need teemad jagunevad üle terve organisatsiooni personali, turunduse ja kommunikatsiooni inimeste vahel, mistõttu on sageli keeruline mõista, kes mille eest vastutab.

Tapeediga talente ei püüa
Värbamisturunduse puhul ei saa üle ega ümber sõnumist, selle kujundusest, kommunikatsioonist ja ka kasutajamugavusest. Kui töökuulutus mõjub tapeedina või karjääri- ja kampaanialehe mobiilivaadet on ebamugav kasutada, pole kaunist kujundusest ning reklaami- ja kommunikatsiooniponnistustest mingit kasu.
Raamatu üks suurimaid võlusid ongi selle struktureeritud sisu, tööriistad ja näited elust enesest, mis loovad soodsa pinnase ise üks korralik värbamiskampaania kokku panna. Siit leiab rohkelt asjalikke soovitusi äppide, programmide ja teiste tehnoloogiliste vidinate kohta, millega soovitud sihtrühmas laineid lüüa. Samuti infot, kuidas värbamisturunduse teenust võimalikult tõhusalt sisse osta. Toob see ju uue valdkonnana personalilauale mitmesuguseid turunduse ning kommunikatsiooniga haakuvaid teemasid ja koostööpartnereid, mistõttu pole tegu teps mitte väheolulise oskusega.

Loe edasi >
Raamatuklubi info

Äripäeva raamatuklubi

on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja, mis avaldab maailma parimaid psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.

Klubi on tegutsenud juba 15 aastat ja pikaajalisele kogemusele tuginedes tehakse maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolikas valik. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega. Raamatuklubi liikmena hoiate end kursis maailma parimate juhtimisteooriatega, õpite edukate ettevõtete kogemustest ning teate, kuidas rakendada neuroteaduse ja psühholoogia uusi avastusi edu ja õnne vankri ette.

• Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatu 21% soodsamalt.
• Raamatu saadame Omniva pakiautomaati tasuta, võimalik on kasutada ka kullerteenust.
• Raamatud saab tellida ka e-raamatuna.
• Klubiraamatu eest saate mugavalt tasuda e-arve püsimakse või arvega.
• Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadetakse iga kuu (v.a juulis) üks uus raamat. Raamatu ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

LIITU KLUBIGA