Praktiline teenusedisaini käsiraamat ettevõtjale
Tootearendus tähendab segadust, vasturääkivusi, edasilükkumisi ning asjade lõputut ümbertegemist. Kõik, mis võib viltu minna, kindlasti ka läheb. Teiste vinget brändi, toodet, teenust, klienti ja kommunikatsiooni vaadates tuleb alati meeles pidada, et selle taga on olnud täpselt samasugune segadus kui sinu tootearenduses. „Praktiline teenusedisaini käsiraamat ettevõtjale“ annab sinu kasutusse konkreetsed meetodid, mille abil on lihtsam uusi teenuseid disainida ja olemasolevaid parandada.
Tihti üritatakse teenusedisaini protsessi taandada puhtale loogikale, organiseerimisele ja meeskonnatööle, ignoreerides loovust täielikult. Paljud teenusedisainerid ei ole lihtsalt kunagi visuaalse disainerina töötanud ning „kõva“ taustaga ärinõustajatel ja ettevõtjatel pole reeglina õrna aimugi, kuidas seda teha. Kui eesmärgiks on luua maagiline kliendikogemus, on disain ja loovus loogikaga võrdsed partnerid.
„Praktiline teenusedisaini käsiraamat ettevõtjale“ paneb rõhku loovale mõtteviisile, et tuua disain ja äri üksteisele lähemale. Raamatust leiad
... motivatsiooni teenusedisaini projekti alustamiseks.
... selgitusi sellest, kuhu disaini valdkond laiemalt liigub.
... kellele ja kuidas teenuseid disainitakse?
... vürtsikaid klientide ja teenusedisainerite kogemusi, millest ükski pole loodetavasti sinu ettevõttest.
... põnevad intervjuud nii mikroettevõtete kui ka ükssarvikutega.
... praktiliste ja loovate meetodite kirjeldused, mis sobivad nii algajatele kui ka edasijõudnutele.
Sisukord
Sissejuhatus 8
Võidab parim kliendikogemus 11
Ideest pimestatud. Maija Majamäki, iduettevõtja 22
Mis on disain? 25
Mis on teenusedisain? 35
Elustiiliettevõte kulgeb elu rütmis, Bubar 61
GraphoGame, teaduslike mängudega maailma parandamas 70
Kuidas hinnata teenusedisaini projekti tulemusi? 77
Civitta, analüütiline arendus 100
Kuidas osta teenusedisaini? 105
Kes on teenusedisainer? 109
Mis ei ole teenusedisain? 112
Mida teistes teenusedisainiraamatutes ei räägita? 115
Sinu esimene teenusedisaini projekt 121
Lähteülesanne ja ettevalmistavad uuringud 124
Õnnestunud disainiprojekt, Oru Hub hotell 132
Teadmiste kogumine 143
Klienditeekonna kaart 157
Teemaintervjuu 162
Vaatlus ja osalusvaatlus 168
Ankeetküsitlus 170
Fookusgrupi intervjuu 171
Viis miksi 172
Võrdlusanalüüs 173
Kliendi valuskaala 174
Jäämägi 176
Süsteemikaart 178
Päevik 181
Mõistekaart 182
Persoonade loomine 184
Trenditihnik – näe puude taga metsa 191
Kiired trendid ja buss number 71 195
Megatrendid 202
Mida teha kogutud informatsiooniga? 229
WISE – panganduse Robin Hood 238
Galerist Kati Kull, kunsti rollist kujutlusvõime arendajana 244
Soojendus. Ideebingo 260
Tehnika 1. Soovide kaev 262
Tehnika 2. Kakskümmend oletust 263
Tehnika 3. Kakskümmend küsimust 266
Tehnika 4. Nimerulett 268
Tehnika 5. Intelligentne varas 270
Tehnika 6. Trenditreener 271
Tehnika 7. Troll 272
Väärtused ja omadused 277
Nelli Kivinen, Soome positiivseim fotograaf 295
Teenuse DNA 299
Kuus mütsi 306
Sisemine kriitik 308
Positsioneerimise maatriks 310
Väärtuspakkumise disain 316
Vaba Lava, innovaatilise kontseptsiooni turule toomine 321
Prototüübid 325
Teenusekaart 328
Ruumiline mudel 332
Teenuse reklaam 334
Paberist prototüüp 336
Interaktiivsed mudelid 337
Ärimudeli disain 338
Kollaaž 340
Mida teha edasi? 343
Lõpetuseks 346a
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubion Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.
Oleme tegutsenud juba 15 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.
Praktiline teenusedisaini käsiraamat ettevõtjale
Kirjeldus
Tootearendus tähendab segadust, vasturääkivusi, edasilükkumisi ning asjade lõputut ümbertegemist. Kõik, mis võib viltu minna, kindlasti ka läheb. Teiste vinget brändi, toodet, teenust, klienti ja kommunikatsiooni vaadates tuleb alati meeles pidada, et selle taga on olnud täpselt samasugune segadus kui sinu tootearenduses. „Praktiline teenusedisaini käsiraamat ettevõtjale“ annab sinu kasutusse konkreetsed meetodid, mille abil on lihtsam uusi teenuseid disainida ja olemasolevaid parandada.
Tihti üritatakse teenusedisaini protsessi taandada puhtale loogikale, organiseerimisele ja meeskonnatööle, ignoreerides loovust täielikult. Paljud teenusedisainerid ei ole lihtsalt kunagi visuaalse disainerina töötanud ning „kõva“ taustaga ärinõustajatel ja ettevõtjatel pole reeglina õrna aimugi, kuidas seda teha. Kui eesmärgiks on luua maagiline kliendikogemus, on disain ja loovus loogikaga võrdsed partnerid.
„Praktiline teenusedisaini käsiraamat ettevõtjale“ paneb rõhku loovale mõtteviisile, et tuua disain ja äri üksteisele lähemale. Raamatust leiad
... motivatsiooni teenusedisaini projekti alustamiseks.
... selgitusi sellest, kuhu disaini valdkond laiemalt liigub.
... kellele ja kuidas teenuseid disainitakse?
... vürtsikaid klientide ja teenusedisainerite kogemusi, millest ükski pole loodetavasti sinu ettevõttest.
... põnevad intervjuud nii mikroettevõtete kui ka ükssarvikutega.
... praktiliste ja loovate meetodite kirjeldused, mis sobivad nii algajatele kui ka edasijõudnutele.
Lisainfo
Sisukord
Sissejuhatus 8
Võidab parim kliendikogemus 11
Ideest pimestatud. Maija Majamäki, iduettevõtja 22
Mis on disain? 25
Mis on teenusedisain? 35
Elustiiliettevõte kulgeb elu rütmis, Bubar 61
GraphoGame, teaduslike mängudega maailma parandamas 70
Kuidas hinnata teenusedisaini projekti tulemusi? 77
Civitta, analüütiline arendus 100
Kuidas osta teenusedisaini? 105
Kes on teenusedisainer? 109
Mis ei ole teenusedisain? 112
Mida teistes teenusedisainiraamatutes ei räägita? 115
Sinu esimene teenusedisaini projekt 121
Lähteülesanne ja ettevalmistavad uuringud 124
Õnnestunud disainiprojekt, Oru Hub hotell 132
Teadmiste kogumine 143
Klienditeekonna kaart 157
Teemaintervjuu 162
Vaatlus ja osalusvaatlus 168
Ankeetküsitlus 170
Fookusgrupi intervjuu 171
Viis miksi 172
Võrdlusanalüüs 173
Kliendi valuskaala 174
Jäämägi 176
Süsteemikaart 178
Päevik 181
Mõistekaart 182
Persoonade loomine 184
Trenditihnik – näe puude taga metsa 191
Kiired trendid ja buss number 71 195
Megatrendid 202
Mida teha kogutud informatsiooniga? 229
WISE – panganduse Robin Hood 238
Galerist Kati Kull, kunsti rollist kujutlusvõime arendajana 244
Soojendus. Ideebingo 260
Tehnika 1. Soovide kaev 262
Tehnika 2. Kakskümmend oletust 263
Tehnika 3. Kakskümmend küsimust 266
Tehnika 4. Nimerulett 268
Tehnika 5. Intelligentne varas 270
Tehnika 6. Trenditreener 271
Tehnika 7. Troll 272
Väärtused ja omadused 277
Nelli Kivinen, Soome positiivseim fotograaf 295
Teenuse DNA 299
Kuus mütsi 306
Sisemine kriitik 308
Positsioneerimise maatriks 310
Väärtuspakkumise disain 316
Vaba Lava, innovaatilise kontseptsiooni turule toomine 321
Prototüübid 325
Teenusekaart 328
Ruumiline mudel 332
Teenuse reklaam 334
Paberist prototüüp 336
Interaktiivsed mudelid 337
Ärimudeli disain 338
Kollaaž 340
Mida teha edasi? 343
Lõpetuseks 346a
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubion Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.
Oleme tegutsenud juba 15 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.