Praktiline teenusedisaini käsiraamat ettevõtjale

Praktiline teenusedisaini käsiraamat ettevõtjale
Katrin Koit
Lehekülgi: 352
Ilmub: 14.03.2023
Kirjastus: Äripäev

Tootearendus tähendab segadust, vasturääkivusi, edasilükkumisi ning asjade lõputut ümbertegemist. Kõik, mis võib viltu minna, kindlasti ka läheb. Teiste vinget brändi, toodet, teenust, klienti ja kommunikatsiooni vaadates tuleb alati meeles pidada, et selle taga on olnud täpselt samasugune segadus kui sinu tootearenduses. „Praktiline teenusedisaini käsiraamat ettevõtjale“ annab sinu kasutusse konkreetsed meetodid, mille abil on lihtsam uusi teenuseid disainida ja olemasolevaid parandada.

Tihti üritatakse teenusedisaini protsessi taandada puhtale loogikale, organiseerimisele ja meeskonnatööle, ignoreerides loovust täielikult. Paljud teenusedisainerid ei ole lihtsalt kunagi visuaalse disainerina töötanud ning „kõva“ taustaga ärinõustajatel ja ettevõtjatel pole reeglina õrna aimugi, kuidas seda teha. Kui eesmärgiks on luua maagiline kliendikogemus, on disain ja loovus loogikaga võrdsed partnerid.

„Praktiline teenusedisaini käsiraamat ettevõtjale“ paneb rõhku loovale mõtteviisile, et tuua disain ja äri üksteisele lähemale. Raamatust leiad

... motivatsiooni teenusedisaini projekti alustamiseks.
... selgitusi sellest, kuhu disaini valdkond laiemalt liigub.
... kellele ja kuidas teenuseid disainitakse?
... vürtsikaid klientide ja teenusedisainerite kogemusi, millest ükski pole loodetavasti sinu ettevõttest.
... põnevad intervjuud nii mikroettevõtete kui ka ükssarvikutega.
... praktiliste ja loovate meetodite kirjeldused, mis sobivad nii algajatele kui ka edasijõudnutele.

Sisukord

Sissejuhatus 8

Võidab parim kliendikogemus 11

Ideest pimestatud. Maija Majamäki, iduettevõtja 22

Mis on disain? 25

Mis on teenusedisain? 35

Elustiiliettevõte kulgeb elu rütmis, Bubar 61

GraphoGame, teaduslike mängudega maailma parandamas 70

Kuidas hinnata teenusedisaini projekti tulemusi? 77

Civitta, analüütiline arendus 100

Kuidas osta teenusedisaini? 105

Kes on teenusedisainer? 109

Mis ei ole teenusedisain? 112

Mida teistes teenusedisainiraamatutes ei räägita? 115

Sinu esimene teenusedisaini projekt 121

Lähteülesanne ja ettevalmistavad uuringud 124

Õnnestunud disainiprojekt, Oru Hub hotell 132

Teadmiste kogumine 143

Klienditeekonna kaart 157

Teemaintervjuu 162

Vaatlus ja osalusvaatlus 168

Ankeetküsitlus 170

Fookusgrupi intervjuu 171

Viis miksi 172

Võrdlusanalüüs 173

Kliendi valuskaala 174

Jäämägi 176

Süsteemikaart 178

Päevik 181

Mõistekaart 182

Persoonade loomine 184

Trenditihnik – näe puude taga metsa 191

Kiired trendid ja buss number 71 195

Megatrendid 202

Mida teha kogutud informatsiooniga? 229

WISE – panganduse Robin Hood 238

Galerist Kati Kull, kunsti rollist kujutlusvõime arendajana 244

Soojendus. Ideebingo 260

Tehnika 1. Soovide kaev 262

Tehnika 2. Kakskümmend oletust 263

Tehnika 3. Kakskümmend küsimust 266

Tehnika 4. Nimerulett 268

Tehnika 5. Intelligentne varas 270

Tehnika 6. Trenditreener 271

Tehnika 7. Troll 272

Väärtused ja omadused 277

Nelli Kivinen, Soome positiivseim fotograaf 295

Teenuse DNA 299

Kuus mütsi 306

Sisemine kriitik 308

Positsioneerimise maatriks 310

Väärtuspakkumise disain 316

Vaba Lava, innovaatilise kontseptsiooni turule toomine 321

Prototüübid 325

Teenusekaart 328

Ruumiline mudel 332

Teenuse reklaam 334

Paberist prototüüp 336

Interaktiivsed mudelid 337

Ärimudeli disain 338

Kollaaž 340

Mida teha edasi? 343

Lõpetuseks 346a

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubion Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.

Oleme tegutsenud juba 15 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

Tellimine
Paberraamat
TASUTA TARNE (3-4 tööpäeva)
NaN €
E-raamat
NaN €
Näita käibemaksuga
Praktiline teenusedisaini käsiraamat ettevõtjale

Praktiline teenusedisaini käsiraamat ettevõtjale

Katrin Koit
Tellimine
Paberraamat
TASUTA TARNE (3-4 tööpäeva)
NaN €
E-raamat
NaN €
Näita käibemaksuga

Kirjeldus

Tootearendus tähendab segadust, vasturääkivusi, edasilükkumisi ning asjade lõputut ümbertegemist. Kõik, mis võib viltu minna, kindlasti ka läheb. Teiste vinget brändi, toodet, teenust, klienti ja kommunikatsiooni vaadates tuleb alati meeles pidada, et selle taga on olnud täpselt samasugune segadus kui sinu tootearenduses. „Praktiline teenusedisaini käsiraamat ettevõtjale“ annab sinu kasutusse konkreetsed meetodid, mille abil on lihtsam uusi teenuseid disainida ja olemasolevaid parandada.

Tihti üritatakse teenusedisaini protsessi taandada puhtale loogikale, organiseerimisele ja meeskonnatööle, ignoreerides loovust täielikult. Paljud teenusedisainerid ei ole lihtsalt kunagi visuaalse disainerina töötanud ning „kõva“ taustaga ärinõustajatel ja ettevõtjatel pole reeglina õrna aimugi, kuidas seda teha. Kui eesmärgiks on luua maagiline kliendikogemus, on disain ja loovus loogikaga võrdsed partnerid.

„Praktiline teenusedisaini käsiraamat ettevõtjale“ paneb rõhku loovale mõtteviisile, et tuua disain ja äri üksteisele lähemale. Raamatust leiad

... motivatsiooni teenusedisaini projekti alustamiseks.
... selgitusi sellest, kuhu disaini valdkond laiemalt liigub.
... kellele ja kuidas teenuseid disainitakse?
... vürtsikaid klientide ja teenusedisainerite kogemusi, millest ükski pole loodetavasti sinu ettevõttest.
... põnevad intervjuud nii mikroettevõtete kui ka ükssarvikutega.
... praktiliste ja loovate meetodite kirjeldused, mis sobivad nii algajatele kui ka edasijõudnutele.

Lisainfo

Katrin Koit
Lehekülgi: 352
Ilmub: 14.03.2023
Kirjastus: Äripäev

Sisukord

Sissejuhatus 8

Võidab parim kliendikogemus 11

Ideest pimestatud. Maija Majamäki, iduettevõtja 22

Mis on disain? 25

Mis on teenusedisain? 35

Elustiiliettevõte kulgeb elu rütmis, Bubar 61

GraphoGame, teaduslike mängudega maailma parandamas 70

Kuidas hinnata teenusedisaini projekti tulemusi? 77

Civitta, analüütiline arendus 100

Kuidas osta teenusedisaini? 105

Kes on teenusedisainer? 109

Mis ei ole teenusedisain? 112

Mida teistes teenusedisainiraamatutes ei räägita? 115

Sinu esimene teenusedisaini projekt 121

Lähteülesanne ja ettevalmistavad uuringud 124

Õnnestunud disainiprojekt, Oru Hub hotell 132

Teadmiste kogumine 143

Klienditeekonna kaart 157

Teemaintervjuu 162

Vaatlus ja osalusvaatlus 168

Ankeetküsitlus 170

Fookusgrupi intervjuu 171

Viis miksi 172

Võrdlusanalüüs 173

Kliendi valuskaala 174

Jäämägi 176

Süsteemikaart 178

Päevik 181

Mõistekaart 182

Persoonade loomine 184

Trenditihnik – näe puude taga metsa 191

Kiired trendid ja buss number 71 195

Megatrendid 202

Mida teha kogutud informatsiooniga? 229

WISE – panganduse Robin Hood 238

Galerist Kati Kull, kunsti rollist kujutlusvõime arendajana 244

Soojendus. Ideebingo 260

Tehnika 1. Soovide kaev 262

Tehnika 2. Kakskümmend oletust 263

Tehnika 3. Kakskümmend küsimust 266

Tehnika 4. Nimerulett 268

Tehnika 5. Intelligentne varas 270

Tehnika 6. Trenditreener 271

Tehnika 7. Troll 272

Väärtused ja omadused 277

Nelli Kivinen, Soome positiivseim fotograaf 295

Teenuse DNA 299

Kuus mütsi 306

Sisemine kriitik 308

Positsioneerimise maatriks 310

Väärtuspakkumise disain 316

Vaba Lava, innovaatilise kontseptsiooni turule toomine 321

Prototüübid 325

Teenusekaart 328

Ruumiline mudel 332

Teenuse reklaam 334

Paberist prototüüp 336

Interaktiivsed mudelid 337

Ärimudeli disain 338

Kollaaž 340

Mida teha edasi? 343

Lõpetuseks 346a

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubion Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.

Oleme tegutsenud juba 15 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

© AS Äripäev 2000-2023
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]