Mõõda seda, mis loeb
Kuidas Google, Bono ja Gatesi fond eesmärkide ja võtmetulemuste abil kogu maailmas rokivad
New York Timesi bestseller nr 1.
Legendaarne riskikapitalist John Doerr avaldab saladuse, kuidas eesmärgipüstitamise süsteem OKR (ingl Objectives and Key Results, eesmärgid ja võtmetulemused) on aidanud sellistel suurtel tehnoloogiahiidudel nagu Google ja Intel saavutada plahvatuslikku kasvu ‒ ja kuidas see võib aidata organisatsioonil suurepäraste tulemusteni jõuda.
Doerr selgitab, kuidas siduda eesmärgid tulemustega. See tähendab, et kirja pannakse eesmärgid; viisid, kuidas nendeni jõuda; ning tulemusmõõdikud. Seejuures on kõigi töötajate eesmärgid, sh peadirektori omad tervele organisatsioonile teada.
Raamatus on hulganisti elulisi näiteid suur- kui ka väikeettevõtetest, kes tulemuseesmärgistamist on juba edukalt rakendanud, saavutades nii ülikiiret kasvu. „Mõõda seda, mis loeb“ on kasulik lugemisvara nii tipp-, keskastme- kui ka esmatasandijuhtidele, kellele organisatsiooni kasv on oluline.
Sisukord
EESSÕNA 7
I OSA. OKRid praktikas 9
1. Google – saage palun tuttavaks, need on OKRid! 11
2. OKRide isa 29
3. Operatsioon „Crush“: Inteli lugu 45
4. Supervõime nr 1: prioriteetidele keskendumine ja pühendumine 59
5. Keskendumine: Remindi lugu 70
6. Pühendumine: Nuna lugu 83
7. Supervõime nr 2: meeskonnatöö nimel joondumine 92
8. Meeskonnatöö nimel joondumine: MyFitnessPali lugu 106
9. Sidemete loomine: Intuiti lugu 120
10. Supervõime nr 3: jälgimine vastutuse võtmise eesmärgil 132
11. Jälgimine: Gatesi fondi lugu 146
12. Supervõime nr 4: pingutamine suurepärasuse nimel 154
13. Enese ületamine: Google Chrome’i lugu 164
14. Enese ületamine: YouTube’i lugu 176
II OSA. Uutmoodi töökeskkond 197
15. Tulemuslikkuse järjepidev juhtimine: OKRid ja CFRid 199
16. Iga-aastased arenguvestlused üle parda: Adobe’i lugu 213
17. Iga päevaga paremad pitsad: Zume Pizza lugu 221
18. Kultuur 238
19. Kultuurimuutus: Lumerise lugu 249
20. Kultuurimuutus: Bono ONE-kampaania lugu 261
21. Tulevased sihid 273
PÜHENDUS 275
ABIMATERJAL NR 1 Google’i OKRide õpik 283
ABIMATERJAL NR 2 Tüüpiline OKRi tsükkel 294
ABIMATERJAL NR 3 Ainult sõnad: tulemusvestlused 296
ABIMATERJAL NR 4 Kokkuvõtvalt 300
ABIMATERJAL NR 5 Lisalugemist 308
TÄNUSÕNAD 311
Märkused 316
Arvustused
Tulemuseesmärgistamine aitab keskenduda olulisele
Eesmärgid on vajalikud kõigile, kes püüdlevad kõrgemate sihtide poole. Oma organisatsioonis eesmärke püstitades tasub aga olla ettevaatlik, sest eesmärgid võivad põhjustada ebaeetilist käitumist, koostöö vähenemist, motivatsiooni kahanemist ja muid juhtimisprobleeme.
1968. aastal jõudis Marylandi ülikooli psühholoogiaprofessor Edwin Locke järelduseni, et raskesti saavutatavad eesmärgid mõjutavad tulemuslikkust tõhusamalt kui kergesti saavutatavad eesmärgid. Teiseks, selgelt sõnastatud raskesti saavutatavad eesmärgid toetavad tulemusteni jõudmist veelgi rohkem kui ebamääraselt sõnastatud eesmärgid. Ehkki tulemuseesmärgistamine sai alguse juba 1970ndatel Intelis, on seda siiani kõige efektiivsemalt alates 1999. aastast juurutanud Google.
Raamatus „Mõõda seda, mis loeb“ selgitab John Doerr, kuidas eesmärgid kohe oodatavate tulemustega siduda. See tähendab, et lisaks sellele, mida soovitakse saavutada, pannakse kohe ka kirja, kuidas eesmärgini jõutakse ning tulemust mõõdetakse. Et kogu organisatsioon keskenduks vaid olulisele, erineb tulemuseesmärgistamine tavapärasest eesmärgipõhisest juhtimisest selle poolest, et eesmärke seatakse lühiajalisemalt (kas kvartaalselt või igakuiselt), kõikide töötajate (ka tegevjuhi) eesmärgid on kõikidele kolleegidele avalikud, eesmärgid on inspireerivad ja ambitsioonikad ega ole seotud boonuse teenimise võimaluste ja tulevase palgatõusuga.
Tulemuseesmärgistamise juurutamine algab organisatsiooni juhtimiskultuuri muutmisest ning asendab iga-aastased arenguvestlused pideva tagasiside andmisega. See tähendab, et juht ei ole enam tehtud tööde ülekontrollija, vaid mentor, kes toetab töötaja arengut. Samuti lasub igal töötajal kohustus anda oma juhile tagasisidet, kas juht ikka toetab piisavalt tema arengut või veel mitte.
Raamatu suur väärtus on, et selles leidub ridamisi kõnekaid elulisi näiteid, kuidas nii suur- kui ka väikeettevõtjad on tulemuseesmärgistamist juba edukalt rakendanud. Lisaks antakse detailne Google’i kaasusel põhinev näidis, kuidas tulemuseesmärgistamist oma organisatsioonis juurutada ning millistest vigadest hoiduda.
Nagu kõiki juhtimissüsteeme, on ka tulemuseesmärgistamist võimalik rakendada kas hästi või halvasti. Raamatu „Mõõda seda, mis loeb“ eesmärk on aidata teil seda soovi korral väga hästi teha.
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.
Mõõda seda, mis loeb
Kirjeldus
New York Timesi bestseller nr 1.
Legendaarne riskikapitalist John Doerr avaldab saladuse, kuidas eesmärgipüstitamise süsteem OKR (ingl Objectives and Key Results, eesmärgid ja võtmetulemused) on aidanud sellistel suurtel tehnoloogiahiidudel nagu Google ja Intel saavutada plahvatuslikku kasvu ‒ ja kuidas see võib aidata organisatsioonil suurepäraste tulemusteni jõuda.
Doerr selgitab, kuidas siduda eesmärgid tulemustega. See tähendab, et kirja pannakse eesmärgid; viisid, kuidas nendeni jõuda; ning tulemusmõõdikud. Seejuures on kõigi töötajate eesmärgid, sh peadirektori omad tervele organisatsioonile teada.
Raamatus on hulganisti elulisi näiteid suur- kui ka väikeettevõtetest, kes tulemuseesmärgistamist on juba edukalt rakendanud, saavutades nii ülikiiret kasvu. „Mõõda seda, mis loeb“ on kasulik lugemisvara nii tipp-, keskastme- kui ka esmatasandijuhtidele, kellele organisatsiooni kasv on oluline.
Lisainfo
Sisukord
EESSÕNA 7
I OSA. OKRid praktikas 9
1. Google – saage palun tuttavaks, need on OKRid! 11
2. OKRide isa 29
3. Operatsioon „Crush“: Inteli lugu 45
4. Supervõime nr 1: prioriteetidele keskendumine ja pühendumine 59
5. Keskendumine: Remindi lugu 70
6. Pühendumine: Nuna lugu 83
7. Supervõime nr 2: meeskonnatöö nimel joondumine 92
8. Meeskonnatöö nimel joondumine: MyFitnessPali lugu 106
9. Sidemete loomine: Intuiti lugu 120
10. Supervõime nr 3: jälgimine vastutuse võtmise eesmärgil 132
11. Jälgimine: Gatesi fondi lugu 146
12. Supervõime nr 4: pingutamine suurepärasuse nimel 154
13. Enese ületamine: Google Chrome’i lugu 164
14. Enese ületamine: YouTube’i lugu 176
II OSA. Uutmoodi töökeskkond 197
15. Tulemuslikkuse järjepidev juhtimine: OKRid ja CFRid 199
16. Iga-aastased arenguvestlused üle parda: Adobe’i lugu 213
17. Iga päevaga paremad pitsad: Zume Pizza lugu 221
18. Kultuur 238
19. Kultuurimuutus: Lumerise lugu 249
20. Kultuurimuutus: Bono ONE-kampaania lugu 261
21. Tulevased sihid 273
PÜHENDUS 275
ABIMATERJAL NR 1 Google’i OKRide õpik 283
ABIMATERJAL NR 2 Tüüpiline OKRi tsükkel 294
ABIMATERJAL NR 3 Ainult sõnad: tulemusvestlused 296
ABIMATERJAL NR 4 Kokkuvõtvalt 300
ABIMATERJAL NR 5 Lisalugemist 308
TÄNUSÕNAD 311
Märkused 316
Arvustused (2)
Tulemuseesmärgistamine aitab keskenduda olulisele
Eesmärgid on vajalikud kõigile, kes püüdlevad kõrgemate sihtide poole. Oma organisatsioonis eesmärke püstitades tasub aga olla ettevaatlik, sest eesmärgid võivad põhjustada ebaeetilist käitumist, koostöö vähenemist, motivatsiooni kahanemist ja muid juhtimisprobleeme.
1968. aastal jõudis Marylandi ülikooli psühholoogiaprofessor Edwin Locke järelduseni, et raskesti saavutatavad eesmärgid mõjutavad tulemuslikkust tõhusamalt kui kergesti saavutatavad eesmärgid. Teiseks, selgelt sõnastatud raskesti saavutatavad eesmärgid toetavad tulemusteni jõudmist veelgi rohkem kui ebamääraselt sõnastatud eesmärgid. Ehkki tulemuseesmärgistamine sai alguse juba 1970ndatel Intelis, on seda siiani kõige efektiivsemalt alates 1999. aastast juurutanud Google.
Raamatus „Mõõda seda, mis loeb“ selgitab John Doerr, kuidas eesmärgid kohe oodatavate tulemustega siduda. See tähendab, et lisaks sellele, mida soovitakse saavutada, pannakse kohe ka kirja, kuidas eesmärgini jõutakse ning tulemust mõõdetakse. Et kogu organisatsioon keskenduks vaid olulisele, erineb tulemuseesmärgistamine tavapärasest eesmärgipõhisest juhtimisest selle poolest, et eesmärke seatakse lühiajalisemalt (kas kvartaalselt või igakuiselt), kõikide töötajate (ka tegevjuhi) eesmärgid on kõikidele kolleegidele avalikud, eesmärgid on inspireerivad ja ambitsioonikad ega ole seotud boonuse teenimise võimaluste ja tulevase palgatõusuga.
Tulemuseesmärgistamise juurutamine algab organisatsiooni juhtimiskultuuri muutmisest ning asendab iga-aastased arenguvestlused pideva tagasiside andmisega. See tähendab, et juht ei ole enam tehtud tööde ülekontrollija, vaid mentor, kes toetab töötaja arengut. Samuti lasub igal töötajal kohustus anda oma juhile tagasisidet, kas juht ikka toetab piisavalt tema arengut või veel mitte.
Raamatu suur väärtus on, et selles leidub ridamisi kõnekaid elulisi näiteid, kuidas nii suur- kui ka väikeettevõtjad on tulemuseesmärgistamist juba edukalt rakendanud. Lisaks antakse detailne Google’i kaasusel põhinev näidis, kuidas tulemuseesmärgistamist oma organisatsioonis juurutada ning millistest vigadest hoiduda.
Nagu kõiki juhtimissüsteeme, on ka tulemuseesmärgistamist võimalik rakendada kas hästi või halvasti. Raamatu „Mõõda seda, mis loeb“ eesmärk on aidata teil seda soovi korral väga hästi teha.
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.