Suurepärasuse kasvatamine

Kuidas saavutada rohkem, rahuldumata vähemaga

Suurepärasuse kasvatamine
Robert I. Sutton
Lehekülgi: 433
Kirjastus: Äripäev

Raamat on Amazoni 2014. aasta parima äriraamatu nominent.

See raamat räägib väljakutsest, mis seisab iga firma, iga projekti ja iga algatuse ees, mille siht on kasvada suuremaks. Kuidas jõuda üha kiiremini ja üha kaugemale ning toimida aina tõhusamalt sedamööda, kuidas jalajälg suureneb?

Autorid jagavad oma pikaaegseid kogemusi, kuidas parimad juhid ja meeskonnad oma töötajates õiget suhtumist arendavad, levitavad ja hoiavad ega lase veega alla minna sellel, mis on seni edu taganud. Nad lahkavad põhimõtteid, mis aitavad suurepärasust kaskaadina levitada ning kõrvaldada sellised lähenemis- ja käitumismustrid, mis arengut tagasi hoiavad.

Raamatu autor Robert Sutton on Stanfordi ülikooli professor, kelle sulest on juhtimisvaldkonnas ilmunud mitu laialt tuntud teedrajavat bestsellerit. Tema värskeim raamat, Stanfordi kollegi Huggy Raoga kahasse kirjutatud „Suurepärasuse kasvatamine“ on esimene, mida saab ka eesti keeles lugeda.

 

Suurepärane lugemine, mis pakub tõelist, praktilist nõu, olgu teie meeskonnas 5 või 50 000 liiget. Sutton ja Rao on leidnud just õiged lood, mis näitavad, et peaaegu iga meeskond võib saada suuremaks ja paremaks.

Laszlo Bock
Google’i asedirektor personali alal

 

Alustavad firmad külvavad oma kultuuri seemneid kõige esimesest päevast alates. Nende lõplik edu sõltub siiski teadmisest, millal ja kuidas kasvada. „Suurepärasuse kasvatamine“ ammutab materjali väga laia ettevõtete skaala esindajate kogemustest. See on esimene raamat, mis pakub võimalust üksikasjalikult tutvuda kõige paremate meetoditega, mis on vajalikud edukaks kasvamiseks, ilma et lahjeneksid need omadused, mis üldse ettevõtte edukaks tegid. See on vajalik raamat nii suur- kui ka väikeettevõtjatele.

Eric Ries
„Nutika idufirma“ autor

Sisukord

Eessõna Enama saavutamise probleem 11
Meie teekonna õppetunnid 13
Kust alustada? 20

I.  LAVA ETTEVALMISTAMINE
1. peatükk. Sõda ei käi ainult õhus, vaid ka maa peal 23
 Tempo aeglustamine hilisema kiirema (ja parema) kasvatamise nimel 
Kasvatamise mantrad 27
Maapealse sõja mõttemudel 53
2. peatükk. Budism või katoliiklus 55
 Tee valimine 
Kontiinumis liiklemine 57
Omaette või üheskoos 72
Rohkem või paremini 74
Tasakaalu saavutamine: Kaiser Permanente käsipuud 76

II.  KASVATAMISE PÕHIMÕTTED
3. peatükk.  Kuumad motiivid, kained lahendused 87
Kasvatamismootori kütus 87
Kuumadest motiividest kainete lahendusteni 88
Arbuusirünnak 90
JetBlue ja Võigas valentinipäev: 
keskendume esmalt kainetele lahendustele 92
Mõtteviisist rääkimisest ei piisa 96
Positiivse mõjuringi käigus hoidmine 98
Luule, torustik ja suurepärasuse kasvatamine 112
4. peatükk. Vähenda kognitiivset koormust 115
 Kuid taga vajalik keerukus 
Suurem ja lollim? 118
„Hierarhia ülesanne on seljatada hierarhia“ 124
Anna visalt järele 147
5. peatükk. Kasvatamist vedavad inimesed 151
 Ehita organisatsioone, kus „töökoht kuulub mulle 
 ja mina talle“ 
Talendisagedus ehk Netflixis on tähed igal ametipostil 154
Tamago-Ya keskkoolist välja langenud noored 156
Vastutustunne: töökoht kuulub mulle ja mina talle 158
Talentide riita kuhjamisest ei piisa 160
Äärmine vastutustunne: rünnak Tajile 184
6. peatükk. Ühenda inimesi ja levita suurepärasust 187
 Sotsiaalsete sidemete kasutamine õige 
 mõtteviisi levitamiseks 
Eesmärk: headuse doominoketid 188
Kas teil on üldse suurepärasust? 193
Kellega ühendus luua? 195
Kuidas võrke tööle panna? 209
Ühise pulsi loomine 223
Juhid kui ühendajad: kolm lakmuspaberikatset 226
7. peatükk.  Halb on tugevam kui hea 231
 Suurepärasusele tee avamine 
Pole minu probleem 235
Head inimesed, perverssed stiimulid ja halb käitumine 238
Halva peatamine 241
Hoiatusmärgid: viis ohtlikku tunnet 260

III  TÕMBAME OTSAD KOKKU
8. peatükk. Tegin seda, mitte toda 271
 Kujutle, et oled juba edu saavutanud (või läbi kukkunud) 271
Vaata tulevikust tagasi 272
Kas kasvatamine oli hea mõte? 276
Tegin seda, mitte toda 280
Kasvatamise rõõmud 295

Õpeta meile rohkem, õpi ise rohkem 297
Tänusõnad  298
Lisa  303
Seitsmeaastane vestlus: kuidas me oma ideid arendasime 303
Täpsus ja sidusus 303
Seitse aastat vestlust 305
Põhimeetodid 309
Viited  315

Arvustused

Martin RauamJolos Events, tegevjuht

„Suurepärasuse kasvatamine“ ongi mõeldud neile, kelle ees sellised väljakutsed kannatamatult seisavad. Lähtudes üldisest arusaamast, et rohkem on parem, püüab iga progressiivne organisatsioon enda häid külgi arendada ja suurepäraseid omadusi paljundada. Ja kiiresti. Meil Eestis tõeliselt kiireid ja suuri arenguid napib, kuid areng on areng ja iga mätta otsast vaadatuna saab midagi ära teha, et õnne oma õuele lähemale võluda.

Teooria ja praktika ühes valemis

Kuigi tänapäeval võib eduteemalisi mõttearendusi kirjutada igaüks ning igaühe näitel ja kõik nad on õiged, on käesoleva raamatu autorite puhul tegemist siiski teema raskekaallastega, kes on aastakümnete pikkuse teadusliku töö ja päriselu juhtumid kõik ühte valemisse kokku arvutanud. Selle juures on paljud mõtted ühest eduloost kaugemale mõeldud, nagu näiteks vana laienemise probleemi „üks suurus sobib kõigile” arendamine kasvatamise katoliiklikuks ja budistlikuks maailmavaateks.

Raamatus külluslikult esinevate värvikate lugude ja pikaajalise teadusliku töö tulemusena seatakse korda praktiline tööriistakast igas suuruses organisatsiooni kasvuraskuste raviks. Justkui hoiatavalt on enamus näidetest ainult edulood, neid on palju ja kõik ei ole ehk meie kontekstis kasutatavad. Kohati hakkavad autorid ennast kordama, seepärast on lugemine lihtne ja paneb ehk liiga ruttu lehti keerama, kuid samas on näidislood raamatu eri osades oskuslikult omavahel ka seotud. Need, kelle jaoks ameerikalikud näited edukogemusest lugemise venima panevad, võivad neid oma äranägemise järgi vahele jätta ning keskenduda raamatu selgepiirilistele väidetele: kuidas keerulisi protsesse tupikust mööda juhtida, kuidas ebatraditsiooniliselt lahendada traditsioonilisi väljakutseid ja enda suurepärasust igas suunas kasumlikult levitada.

Perspektiivi küsimus

Raamat on mahukas ja põnevaid mõtteid kasvatajale palju, suur osa nendest uuesti avastatud vana või vanasti avastatud uus. Kuigi autorid on pigem akadeemilise taustaga teoreetikud on nad raamatu koostamisel veetnud piisavalt palju aega ülikoolist väljaspool, otsides igale teooriale ka ettevõtluses läbiproovitud kinnitusi. Vähemalt ühe igale mõttele.

Kuigi raamatus on piisavalt pajatusi ka ettevõtluse jumaluste hulka kuuluvatest firmadest, mahuvad sinna kõrvale väga erinevad tegevusalad, alates väga lihtsatest ärimudelitest kuni sõjateaduseni välja. Seega meie siin Eesti kontekstis peame raamatus välja pakutud tööriistadest valima omale sobivad ja neid veidi oma kultuuriruumiga kohandama, kuid see panebki kodused asjad paremini perspektiivi ja mõtte tööle. Sest kõik näited töötavad, kuni nad enam ei tööta.

Innustavad ideed

Kui suur teetähis antud teos äriraamatute maailmas on, jäägu lugeja otsustada, aga uurida tasub nii sisulist teost kindlasti, nii teoreetikutel kui ka praktikutel. Nagu ikka, ei pakuta ka siin välja igavese õnne valemit ja sõnu välja öelda on lihtsam kui nende järgi elada. Kuid hoolimata sellest peaks see ideede kogum lennutama mõtte tavapärasest kaugemale orbiidile, kust on hea õhinaga oma suurepärasust veel suuremalt näha ning kaasteelisi sellega nakatada. Juba homme.

Kati NikopensiusOcean Visuals

„Suurepärasuse kasvatamine“ on inspireeriv lugemine nii noorele kui ka juba kogenud juhile, kes soovib oma organisatsiooni kasvatada ja arendada nii, et selles tekiks rohkema saavutamise kultuur. Raamat annab vastuse, kuidas organisatsiooni tüürida nii, et saavutamise vajadus ja paremuse poole pürgimine jõuaks võimalikult paljude organisatsiooni liikmeteni.

Lugejale tutvustatakse mitmekülgseid näiteid maailma tipporganisatsioonide juhtide rakendatud praktikatest, mis pakuvad lugemisrõõmu väga erinevates valdkondades tegutsevatele juhtidele. Eriti nauditavaks teeb raamatu fakt, et selle sisu põhineb aastatepikkusel Stanfordi ülikooli taustaga professorite uurimistööl ja paljude andekate juhtidega koos töötamise kogemusel. „Suurepärasuse kasvatamine“ on vajalik öökapilugemine igale edasipürgivale juhile, kes soovib oma meeskonda arendada ja inspireerida suurepäraseid tulemusi saavutama.

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubion Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.

Oleme tegutsenud juba 15 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

Tellimine
PaberraamatOtsas
E-raamatNaN €
Näita käibemaksuga
Suurepärasuse kasvatamine

Suurepärasuse kasvatamine

Robert I. Sutton
Kuidas saavutada rohkem, rahuldumata vähemaga
Tellimine
PaberraamatOtsas
E-raamatNaN €
Näita käibemaksuga

Kirjeldus

Raamat on Amazoni 2014. aasta parima äriraamatu nominent.

See raamat räägib väljakutsest, mis seisab iga firma, iga projekti ja iga algatuse ees, mille siht on kasvada suuremaks. Kuidas jõuda üha kiiremini ja üha kaugemale ning toimida aina tõhusamalt sedamööda, kuidas jalajälg suureneb?

Autorid jagavad oma pikaaegseid kogemusi, kuidas parimad juhid ja meeskonnad oma töötajates õiget suhtumist arendavad, levitavad ja hoiavad ega lase veega alla minna sellel, mis on seni edu taganud. Nad lahkavad põhimõtteid, mis aitavad suurepärasust kaskaadina levitada ning kõrvaldada sellised lähenemis- ja käitumismustrid, mis arengut tagasi hoiavad.

Raamatu autor Robert Sutton on Stanfordi ülikooli professor, kelle sulest on juhtimisvaldkonnas ilmunud mitu laialt tuntud teedrajavat bestsellerit. Tema värskeim raamat, Stanfordi kollegi Huggy Raoga kahasse kirjutatud „Suurepärasuse kasvatamine“ on esimene, mida saab ka eesti keeles lugeda.

 

Suurepärane lugemine, mis pakub tõelist, praktilist nõu, olgu teie meeskonnas 5 või 50 000 liiget. Sutton ja Rao on leidnud just õiged lood, mis näitavad, et peaaegu iga meeskond võib saada suuremaks ja paremaks.

Laszlo Bock
Google’i asedirektor personali alal

 

Alustavad firmad külvavad oma kultuuri seemneid kõige esimesest päevast alates. Nende lõplik edu sõltub siiski teadmisest, millal ja kuidas kasvada. „Suurepärasuse kasvatamine“ ammutab materjali väga laia ettevõtete skaala esindajate kogemustest. See on esimene raamat, mis pakub võimalust üksikasjalikult tutvuda kõige paremate meetoditega, mis on vajalikud edukaks kasvamiseks, ilma et lahjeneksid need omadused, mis üldse ettevõtte edukaks tegid. See on vajalik raamat nii suur- kui ka väikeettevõtjatele.

Eric Ries
„Nutika idufirma“ autor

Lisainfo

Robert I. Sutton
Lehekülgi: 433
Kirjastus: Äripäev

Sisukord

Eessõna Enama saavutamise probleem 11
Meie teekonna õppetunnid 13
Kust alustada? 20

I.  LAVA ETTEVALMISTAMINE
1. peatükk. Sõda ei käi ainult õhus, vaid ka maa peal 23
 Tempo aeglustamine hilisema kiirema (ja parema) kasvatamise nimel 
Kasvatamise mantrad 27
Maapealse sõja mõttemudel 53
2. peatükk. Budism või katoliiklus 55
 Tee valimine 
Kontiinumis liiklemine 57
Omaette või üheskoos 72
Rohkem või paremini 74
Tasakaalu saavutamine: Kaiser Permanente käsipuud 76

II.  KASVATAMISE PÕHIMÕTTED
3. peatükk.  Kuumad motiivid, kained lahendused 87
Kasvatamismootori kütus 87
Kuumadest motiividest kainete lahendusteni 88
Arbuusirünnak 90
JetBlue ja Võigas valentinipäev: 
keskendume esmalt kainetele lahendustele 92
Mõtteviisist rääkimisest ei piisa 96
Positiivse mõjuringi käigus hoidmine 98
Luule, torustik ja suurepärasuse kasvatamine 112
4. peatükk. Vähenda kognitiivset koormust 115
 Kuid taga vajalik keerukus 
Suurem ja lollim? 118
„Hierarhia ülesanne on seljatada hierarhia“ 124
Anna visalt järele 147
5. peatükk. Kasvatamist vedavad inimesed 151
 Ehita organisatsioone, kus „töökoht kuulub mulle 
 ja mina talle“ 
Talendisagedus ehk Netflixis on tähed igal ametipostil 154
Tamago-Ya keskkoolist välja langenud noored 156
Vastutustunne: töökoht kuulub mulle ja mina talle 158
Talentide riita kuhjamisest ei piisa 160
Äärmine vastutustunne: rünnak Tajile 184
6. peatükk. Ühenda inimesi ja levita suurepärasust 187
 Sotsiaalsete sidemete kasutamine õige 
 mõtteviisi levitamiseks 
Eesmärk: headuse doominoketid 188
Kas teil on üldse suurepärasust? 193
Kellega ühendus luua? 195
Kuidas võrke tööle panna? 209
Ühise pulsi loomine 223
Juhid kui ühendajad: kolm lakmuspaberikatset 226
7. peatükk.  Halb on tugevam kui hea 231
 Suurepärasusele tee avamine 
Pole minu probleem 235
Head inimesed, perverssed stiimulid ja halb käitumine 238
Halva peatamine 241
Hoiatusmärgid: viis ohtlikku tunnet 260

III  TÕMBAME OTSAD KOKKU
8. peatükk. Tegin seda, mitte toda 271
 Kujutle, et oled juba edu saavutanud (või läbi kukkunud) 271
Vaata tulevikust tagasi 272
Kas kasvatamine oli hea mõte? 276
Tegin seda, mitte toda 280
Kasvatamise rõõmud 295

Õpeta meile rohkem, õpi ise rohkem 297
Tänusõnad  298
Lisa  303
Seitsmeaastane vestlus: kuidas me oma ideid arendasime 303
Täpsus ja sidusus 303
Seitse aastat vestlust 305
Põhimeetodid 309
Viited  315

Arvustused (2)

Martin RauamJolos Events, tegevjuht

„Suurepärasuse kasvatamine“ ongi mõeldud neile, kelle ees sellised väljakutsed kannatamatult seisavad. Lähtudes üldisest arusaamast, et rohkem on parem, püüab iga progressiivne organisatsioon enda häid külgi arendada ja suurepäraseid omadusi paljundada. Ja kiiresti. Meil Eestis tõeliselt kiireid ja suuri arenguid napib, kuid areng on areng ja iga mätta otsast vaadatuna saab midagi ära teha, et õnne oma õuele lähemale võluda.

Teooria ja praktika ühes valemis

Kuigi tänapäeval võib eduteemalisi mõttearendusi kirjutada igaüks ning igaühe näitel ja kõik nad on õiged, on käesoleva raamatu autorite puhul tegemist siiski teema raskekaallastega, kes on aastakümnete pikkuse teadusliku töö ja päriselu juhtumid kõik ühte valemisse kokku arvutanud. Selle juures on paljud mõtted ühest eduloost kaugemale mõeldud, nagu näiteks vana laienemise probleemi „üks suurus sobib kõigile” arendamine kasvatamise katoliiklikuks ja budistlikuks maailmavaateks.

Raamatus külluslikult esinevate värvikate lugude ja pikaajalise teadusliku töö tulemusena seatakse korda praktiline tööriistakast igas suuruses organisatsiooni kasvuraskuste raviks. Justkui hoiatavalt on enamus näidetest ainult edulood, neid on palju ja kõik ei ole ehk meie kontekstis kasutatavad. Kohati hakkavad autorid ennast kordama, seepärast on lugemine lihtne ja paneb ehk liiga ruttu lehti keerama, kuid samas on näidislood raamatu eri osades oskuslikult omavahel ka seotud. Need, kelle jaoks ameerikalikud näited edukogemusest lugemise venima panevad, võivad neid oma äranägemise järgi vahele jätta ning keskenduda raamatu selgepiirilistele väidetele: kuidas keerulisi protsesse tupikust mööda juhtida, kuidas ebatraditsiooniliselt lahendada traditsioonilisi väljakutseid ja enda suurepärasust igas suunas kasumlikult levitada.

Perspektiivi küsimus

Raamat on mahukas ja põnevaid mõtteid kasvatajale palju, suur osa nendest uuesti avastatud vana või vanasti avastatud uus. Kuigi autorid on pigem akadeemilise taustaga teoreetikud on nad raamatu koostamisel veetnud piisavalt palju aega ülikoolist väljaspool, otsides igale teooriale ka ettevõtluses läbiproovitud kinnitusi. Vähemalt ühe igale mõttele.

Kuigi raamatus on piisavalt pajatusi ka ettevõtluse jumaluste hulka kuuluvatest firmadest, mahuvad sinna kõrvale väga erinevad tegevusalad, alates väga lihtsatest ärimudelitest kuni sõjateaduseni välja. Seega meie siin Eesti kontekstis peame raamatus välja pakutud tööriistadest valima omale sobivad ja neid veidi oma kultuuriruumiga kohandama, kuid see panebki kodused asjad paremini perspektiivi ja mõtte tööle. Sest kõik näited töötavad, kuni nad enam ei tööta.

Innustavad ideed

Kui suur teetähis antud teos äriraamatute maailmas on, jäägu lugeja otsustada, aga uurida tasub nii sisulist teost kindlasti, nii teoreetikutel kui ka praktikutel. Nagu ikka, ei pakuta ka siin välja igavese õnne valemit ja sõnu välja öelda on lihtsam kui nende järgi elada. Kuid hoolimata sellest peaks see ideede kogum lennutama mõtte tavapärasest kaugemale orbiidile, kust on hea õhinaga oma suurepärasust veel suuremalt näha ning kaasteelisi sellega nakatada. Juba homme.

Kati NikopensiusOcean Visuals

„Suurepärasuse kasvatamine“ on inspireeriv lugemine nii noorele kui ka juba kogenud juhile, kes soovib oma organisatsiooni kasvatada ja arendada nii, et selles tekiks rohkema saavutamise kultuur. Raamat annab vastuse, kuidas organisatsiooni tüürida nii, et saavutamise vajadus ja paremuse poole pürgimine jõuaks võimalikult paljude organisatsiooni liikmeteni.

Lugejale tutvustatakse mitmekülgseid näiteid maailma tipporganisatsioonide juhtide rakendatud praktikatest, mis pakuvad lugemisrõõmu väga erinevates valdkondades tegutsevatele juhtidele. Eriti nauditavaks teeb raamatu fakt, et selle sisu põhineb aastatepikkusel Stanfordi ülikooli taustaga professorite uurimistööl ja paljude andekate juhtidega koos töötamise kogemusel. „Suurepärasuse kasvatamine“ on vajalik öökapilugemine igale edasipürgivale juhile, kes soovib oma meeskonda arendada ja inspireerida suurepäraseid tulemusi saavutama.

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubion Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid.

Oleme tegutsenud juba 15 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast juhtimiskirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud 21% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

© AS Äripäev 2000-2022
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]