Ettevõtte loov arendamine
Katkematu uuendamise DNA
Suuri ettevõtteid peetakse harva uuenduste allikaks. On levinud arvamus, et suurus lämmatab novaatorluse. Raamat „Ettevõtte loov arendamine“ seab kahtlus alla dogma, et ettevõtted kaotavad kasvades võime muutvaid uuendusi ellu viia. Pigem on uuenduslike algatuste ebaõnnestumise algpõhjus seotud juhtimistavade kui ettevõtte suurusega. Ja suurus, kui seda õigesti kasutatakse, võib uuendamisel olla eelis, mitte takistus.
Eduka uuendamise aluseks on strateegia, korralduslike süsteemide ja kultuuri kombinatsioon, mille loob juhtimine. „Ettevõtte loov arendamine“ uurib, kuidas arendada kasvavate ja ka juba väljakujunenud ettevõtete strateegiaid, süsteeme ning kultuuri viisil, mis soosivad püsivat tulemuslikku uuendamist.
Sisukord
SISUKORD
Eessõna ja tänuavaldused 9
SISSEJUHATUS 15
Novaatorluse paradoks
I OSA
UUENDAMISE STRATEEGIA LOOMINE 35
1 TEEKONNA ALGUS 37
Uuendamise strateegia ja selle tulipunkt
2 LEIA ÕIGE TEE 55
Uuenduste portfelli loomine
3 MIS JUHTUS BLOCKBUSTERIGA? 79
Konkurents ärimudeli uuendamist kasutades
4 KAS PIDU ON TÕESTI LÄBI? 111
Miks sa ei peaks alati esimesena tormama?
II OSA
UUENDAMISE SÜSTEEMI KUJUNDAMINE 139
5 JULGE KODUVÄLJAKUST KAUGEMALE MINNA 141
Otsing: uudsete probleemide ja lahenduste avastamine
6 SÜNTEES 163
Paneme tükid kokku
7 MILLAL VÕTTA, MILLAL JÄTTA? 191
Määramatus, ebaselgus ning projektide valimise kunst ja teadus
III OSA
KULTUURI LOOMINE 221
8 UUENDUSMEELSE KULTUURI PARADOKS 223
Miks kõik pole lust ja lillepidu?
9 JUHID KUI KULTUURI ARHITEKTID 241
Ettevõtte kultuurigeenide ümberkorraldamine
10 KUIDAS SAADA LOOVAKS ÜLESEHITAVAKS JUHIKS 263
Märkused 273
Autorist 294
Arvustused
Kuidas suured ettevõtted kasvama panna
Kasv – see on teema, mis tiksub lakkamatult iga tegevjuhi kuklas, sõltumata sellest, millisel laiuskraadil ta rahmeldab. Ja ometi teatakse kaunis vähe sellest, kuidas tulutoovat kasvu juhtida, hallata ja säilitada.
Tavatarkuse kohaselt suudavad uuendada vaid väledad idufirmad: kui ettevõte kasvab suuremaks ning keerukamaks, muutub see ka jäigemaks. Harvardi ärikooli ärijuhtimise professor ja teaduskonna arendamise prodekaan Gary P. Pisano väidab aga hiljutise uurimuse najal, et ka suured ettevõtted saavad ulatuslikke uuendusi ellu viia.
3. septembril Pärnu Juhtimiskonverentsil esinev Pisano pakub oma raamatus "Ettevõtte loov arendamine. Katkematu uuendamise DNA" kiire kasvuga suurettevõtete juhtidele praktilisi nõuandeid ja põhimõtteid, kuidas uuendamisel suuruse eeliseid ära kasutada. Tegemist on protsessiga, mida ta nimetab loovaks arendamiseks.
Kuidas lammutamise asemel luua?
Kui kiirelt saab tegelikult ettevõte tulutoovalt kasvada; millist mõju avaldab see ettevõtte kultuurile; kuidas leida uusi kasvule viivaid võimalusi; millal on mõistlik teine ettevõte üle võtta ning millal enda oma orgaaniliselt kasvatada – need on vaid mõned teemad, mida heldelt kiita saanud raamat puudutab.
Lugeja ei pea pettuma – raamat on suisa sedavõrd hea, et aastal 2019 pärjati see veebiväljaande Strategy + Business strateegia kategoorias parima äriraamatu tiitliga.
Pisano alustab raamatut lihtsa tõdemisega, et suuremad ettevõtted ongi teistsugused, mistõttu vajavad nad teistsugust juhtimist ning lähenemist kui rokkivad idufirmad: strateegiatele, süsteemidele ja kultuurile keskenduvat korda, mis viib neid uuele tasandile. Ka suur võib olla ilus, kuid see nõuab juhtidelt ettevõtte loovat arendamist, et ära hoida loov lammutamine, mis on liiga tihti paljude ärihiidude saatuseks.
Kui tahad ellu jääda, kuula autoriteeti
Raamatus käsitleb Pisano katsumusi ja võimalusi, millega suured ettevõtted uuendusi kavandades ja ellu viies kokku puutuvad. Ta arutleb sellegi üle, kuidas luua tulevikule keskenduvat strateegiat, mis ei jäta olemasolevat ripakile, samuti uuendamist edendavat kultuuri. Kui uuendamine ei õnnestu, pole Pisano väitel selle põhjuseks mitte ettevõtte suurus, vaid juhtimine.
Pisano pakub toimivaid arusaamu ning juhiseid, kuidas muutused ellu viia. Just see ongi teinud temast absoluutse autoriteedi ja hinnatud nõustaja. Mitte keegi teine ei suuda sellise mängleva kergusega ühendada teadmised loomisest, organisatsiooni õppimisest, ärimudeli kujundamisest, otsustamisest, kasvustrateegiate juhtimisest ning tööst ja seda veel ajastul, mida ilmestavad masinad, algoritmid ning lakkamatu infotulv.
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.
Ettevõtte loov arendamine
Kirjeldus
Suuri ettevõtteid peetakse harva uuenduste allikaks. On levinud arvamus, et suurus lämmatab novaatorluse. Raamat „Ettevõtte loov arendamine“ seab kahtlus alla dogma, et ettevõtted kaotavad kasvades võime muutvaid uuendusi ellu viia. Pigem on uuenduslike algatuste ebaõnnestumise algpõhjus seotud juhtimistavade kui ettevõtte suurusega. Ja suurus, kui seda õigesti kasutatakse, võib uuendamisel olla eelis, mitte takistus.
Eduka uuendamise aluseks on strateegia, korralduslike süsteemide ja kultuuri kombinatsioon, mille loob juhtimine. „Ettevõtte loov arendamine“ uurib, kuidas arendada kasvavate ja ka juba väljakujunenud ettevõtete strateegiaid, süsteeme ning kultuuri viisil, mis soosivad püsivat tulemuslikku uuendamist.
Lisainfo
Sisukord
SISUKORD
Eessõna ja tänuavaldused 9
SISSEJUHATUS 15
Novaatorluse paradoks
I OSA
UUENDAMISE STRATEEGIA LOOMINE 35
1 TEEKONNA ALGUS 37
Uuendamise strateegia ja selle tulipunkt
2 LEIA ÕIGE TEE 55
Uuenduste portfelli loomine
3 MIS JUHTUS BLOCKBUSTERIGA? 79
Konkurents ärimudeli uuendamist kasutades
4 KAS PIDU ON TÕESTI LÄBI? 111
Miks sa ei peaks alati esimesena tormama?
II OSA
UUENDAMISE SÜSTEEMI KUJUNDAMINE 139
5 JULGE KODUVÄLJAKUST KAUGEMALE MINNA 141
Otsing: uudsete probleemide ja lahenduste avastamine
6 SÜNTEES 163
Paneme tükid kokku
7 MILLAL VÕTTA, MILLAL JÄTTA? 191
Määramatus, ebaselgus ning projektide valimise kunst ja teadus
III OSA
KULTUURI LOOMINE 221
8 UUENDUSMEELSE KULTUURI PARADOKS 223
Miks kõik pole lust ja lillepidu?
9 JUHID KUI KULTUURI ARHITEKTID 241
Ettevõtte kultuurigeenide ümberkorraldamine
10 KUIDAS SAADA LOOVAKS ÜLESEHITAVAKS JUHIKS 263
Märkused 273
Autorist 294
Arvustused (2)
Kuidas suured ettevõtted kasvama panna
Kasv – see on teema, mis tiksub lakkamatult iga tegevjuhi kuklas, sõltumata sellest, millisel laiuskraadil ta rahmeldab. Ja ometi teatakse kaunis vähe sellest, kuidas tulutoovat kasvu juhtida, hallata ja säilitada.
Tavatarkuse kohaselt suudavad uuendada vaid väledad idufirmad: kui ettevõte kasvab suuremaks ning keerukamaks, muutub see ka jäigemaks. Harvardi ärikooli ärijuhtimise professor ja teaduskonna arendamise prodekaan Gary P. Pisano väidab aga hiljutise uurimuse najal, et ka suured ettevõtted saavad ulatuslikke uuendusi ellu viia.
3. septembril Pärnu Juhtimiskonverentsil esinev Pisano pakub oma raamatus "Ettevõtte loov arendamine. Katkematu uuendamise DNA" kiire kasvuga suurettevõtete juhtidele praktilisi nõuandeid ja põhimõtteid, kuidas uuendamisel suuruse eeliseid ära kasutada. Tegemist on protsessiga, mida ta nimetab loovaks arendamiseks.
Kuidas lammutamise asemel luua?
Kui kiirelt saab tegelikult ettevõte tulutoovalt kasvada; millist mõju avaldab see ettevõtte kultuurile; kuidas leida uusi kasvule viivaid võimalusi; millal on mõistlik teine ettevõte üle võtta ning millal enda oma orgaaniliselt kasvatada – need on vaid mõned teemad, mida heldelt kiita saanud raamat puudutab.
Lugeja ei pea pettuma – raamat on suisa sedavõrd hea, et aastal 2019 pärjati see veebiväljaande Strategy + Business strateegia kategoorias parima äriraamatu tiitliga.
Pisano alustab raamatut lihtsa tõdemisega, et suuremad ettevõtted ongi teistsugused, mistõttu vajavad nad teistsugust juhtimist ning lähenemist kui rokkivad idufirmad: strateegiatele, süsteemidele ja kultuurile keskenduvat korda, mis viib neid uuele tasandile. Ka suur võib olla ilus, kuid see nõuab juhtidelt ettevõtte loovat arendamist, et ära hoida loov lammutamine, mis on liiga tihti paljude ärihiidude saatuseks.
Kui tahad ellu jääda, kuula autoriteeti
Raamatus käsitleb Pisano katsumusi ja võimalusi, millega suured ettevõtted uuendusi kavandades ja ellu viies kokku puutuvad. Ta arutleb sellegi üle, kuidas luua tulevikule keskenduvat strateegiat, mis ei jäta olemasolevat ripakile, samuti uuendamist edendavat kultuuri. Kui uuendamine ei õnnestu, pole Pisano väitel selle põhjuseks mitte ettevõtte suurus, vaid juhtimine.
Pisano pakub toimivaid arusaamu ning juhiseid, kuidas muutused ellu viia. Just see ongi teinud temast absoluutse autoriteedi ja hinnatud nõustaja. Mitte keegi teine ei suuda sellise mängleva kergusega ühendada teadmised loomisest, organisatsiooni õppimisest, ärimudeli kujundamisest, otsustamisest, kasvustrateegiate juhtimisest ning tööst ja seda veel ajastul, mida ilmestavad masinad, algoritmid ning lakkamatu infotulv.
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.