Väärtuspakkumise disain

Kuidas luua tooteid ja teenuseid, mida kliendid tegelikult tahavad

Väärtuspakkumise disain
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith
Lehekülgi: 306
Kirjastus: Äripäev

Kui aastakümneid on loodud tooteid ja teenuseid organisatsiooni ressurssidest lähtuvalt, keerab kasutajakeskne mõtlemine selle iganenud mõttemustri otsustavalt ümber, võttes arvesse üksnes seda, mida kliendid vajavad. 

Kuidas seda teha, selgitab mitme autori koostöös sündinud rahvusva-heline menuk „Väärtuspakkumise disain“.

Kui mitte lakkamatult, siis aeg-ajalt on enamik juhte:

  • hämmingus, kui tihti toodame asju, mida keegi ei taha,
  • kahtlevad, kas ikka kõik meeskonnas saavad ühtmoodi aru, mida väärtuspakkumine endast kujutab,
  • murelikud, et puuduvad meetodid, mille abil uue väärtuspakkumise ja ärimudeli arengut jälgida,
  • mures, et keskendume liialt toodetele ja üksikutele tooteomadustele, selmet kuidas klientidele väärtust luua,
  • hämmeldunud, kui napp üksmeel valitseb väärtuspakkumiste osas tootearenduse, müügi- ja turundusosakonna vahel,
  • murelikud, sest tootearenduses ei kasutata piisavalt kliendikeskseid lähenemisi,
  • imestunud, kui palju ressursse sai tuulde loobitud, kuna äriplaani „pärlid“ jäid eelnevalt testimata.

Tegemist on põhjaliku manuaaliga, mis aitab juhiste ja jooniste abil läbida kogu teekonna alates kliendi tundma õppimisest kuni toote või teenuse testimise ja käivitamiseni. Raamatu keskseks tööriistaks on väärtuspakkumise tahvel, mis muudab kogu äriprotsessi selgelt analüüsitavaks.

Kuigi raamat on valminud mitme oma ala tipu koostöös, võib selle põhiautoriks pidada Dr Alex Osterwalderit. Tegemist on strateegilise nõustamise ja innovatsiooni tõelise korüfeega, kelle geniaalsele mõistusele on maailma tuntumate ülikoolide ning korporatsioonide uksed alati valla. Just tema lõi ärimudeli tahvli – strateegilise nõustamise vahendi, millega ärimudeleid disainida, testida ja hallata. Tänaseks on leidnud see tänuväärt tööriist kiitvaid kasutajaid sellistes korporatsioonides nagu Coca Cola, GE, P&G, Mastercard, Ericsson, LEGO ja 3M.

„Väärtuspakkumise disain“ õpetab erinevate protsesside abil looma tooteid ja teenuseid, mis reaalselt müüvad.

Sisukord

Sisukord

1. Tahvel 26

1.1 Kliendiprofiil 36

1.2 Väärtuskaart 52

1.3 Sobivus 66

 

2. Disain 90

2.1 Prototüübi loomise võimalused 100

2.2 Lähtekohad 112

2.3 Klientide mõistmine 130

2.4 Valikute tegemine 146

2.5 Õige ärimudeli leidmine 168

2.6 Disainiprotsess sissetöötatud organisatsioonides 184

 

3. Testimine 198

3.1 Mida testida 214

3.2 Sammhaaval testimine 222

3.3 Katsetekogumik 240

3.4 Kuidas see kõik omavahel kokku siduda 264

 

4. Areng 280

Kooskõla saavutamine 286

Mõõtmine ja jälgimine 288

Järjepidev parandamine 290

Pidev uuenemine 292

Taobao: (E-)kaubanduse ümber mõtestamine 294

 

Sõnaseletused 302

Tuumikmeeskond 304

Nõuandjad 305

Eluloolist 306ww

Arvustused

Kerttu Metsar

Kuidas luua tooteid ja teenuseid, mis müüvad?

Võrreldes varasemaga tuleb edu nimel märksa rohkem pingutada. Sageli ei pruugi senistest kogemustest, uuringutest ja statistikast piisata, et õnnestunud otsuseid ja tootearendust teha. Nüüdisajal on kasutajakeskne mõtlemine eduka äri alus.
Kui aastakümneid on loogiliseks peetud, et tooteid luuakse organisatsiooni ressurssi­dest lähtuvalt, keerab kasutajakeskne mõtlemine tootearenduse perspektiivi õiget pidi, lähtudes sellest, mida klient väärtusena näeb.
Kuidas seda täpselt teha, aitab mõista mitme autori koostöös äsja ilmunud rahvusvaheline menuk „Väärtuspakkumise disain“, mis on järg raamatule „Ärimudeli generatsioon“. Tegu on korraliku kasutaja­keskse mõtlemise manuaaliga, mis aitab erinevate juhiste ja jooniste abil läbida kogu teekonna klientide tundmisest kuni toote järeleproovimiseni.
Selle põhjal on reegel number üks, et esmalt tuleb kogu energia panna sellesse, et aru saada, millised on klientide probleemid. Süveneda tuleb klientide tegelikesse vajadustesse, mitte ekselda oma oletustes ja ettekujutustes. Vähe sellest – lahenduste väljamõtlemise kallale võib asuda alles siis, kui päris inimestega on päris kontaktis oldud ning piisav ülevaade vajadustest ja probleemidest kokku kogutud.
Seni on asjad käinud sootuks teisiti – kui idee tundub hea, on see oma veendumuste põhjal valmis tehtud, ning kui müük ei õnnestu, uurima asutud, mis siis ikkagi valesti läks. Kas aga mõeldi enne läbi, kellele toodet sihitakse? Milliseid väärtusi sellega klientidele luuakse? Kas selliseid väärtusi vajavaid kliente on piisavalt, et see idee ka tulu tooks?
Ja reegel number kaks – enne lõplikku lahendusidee vormimist tuleb seda klientide peal katsetada. Sageli tehakse seda pigem tehnokontrolliks ja vähem selleks, et saada kinnitust, kas lahendusidee on õige ja õnnestunud.
Raamatu põhiline võlu on selged skeemid ja põhjalikud loetelud, mis sobivad nii näpuga järge ajavatele algajatele kui ka neile, kellel on juba kasutajakeskselt mõtlemise kogemust.
Peamise töövahendina annab raamat väärtuspakkumise tahvli (ingl value proposition canvas) – skeemi, mille abil saab visandada ettevõtte väärtuspakkumisi ja kliendi vajadusi ühiselt ja selgelt, nii et mõlemat poolt on lihtne analüüsida. Väärtuspakkumise tahvel aitab teenuseid disainida ja proovida, hoides pidevalt silme ees seda, millised on klientide peamised ootused.
Ingliskeelse terminoloogiaga metoodikate puhul juhtub sageli, et terminite tõlkimine osutub parajaks peavaluks. Selles suhtes müts maha raamatu tõlkija Aet Süvari ees, kes on sõnavara kenasti eestindanud.
Axel Osterwalderi raamat „Väärtuspakkumise disain“ on tänuväärne käsiraamat kõigile, kes on taibanud, et tooted ja teenused üksi väärtust ei loo. Häid äriotsuseid saab teha üksnes klientide seisukohti teades.

Sõnaseletusi raamatust
Väärtuspakkumine — kirjeldab, millist kasu kliendid võivad teie toodetelt ja teenustelt oodata.
Väärtuspakkumise disain — väärtuspakkumiste disaini, testimise, konstrueerimise ja haldamise protsess kogu vastava elutsükli vältel.
Klientide mõistmine — väiksemad või suuremad silmi avavad arusaamad klientide kohta, mis aitavad teil luua paremaid väärtuspakkumisi ja ärimudeleid.
Katse/test — väärtuspakkumise või ärimudeli hüpoteesi tõestamise või ümber lükkamise protsess, mille käigus kogutakse tõendusmaterjali.
Minimaalne elujõuline toode (MET) — väärtuspakkumise näidis, mis on loodud spetsiaalselt ühe või enama hüpoteesi tõestamiseks või ümber lükkamiseks.
Prototüübi loomine (viimistlemata/viimistletud) — praktika kiirete, taskukohaste ja üldiste kavandite koostamiseks, mis aitab välja selgitada alternatiivsete väärtus­pakkumiste ja ärimudelite ihaldusväärsust, tasuvust ja rakendatavust.

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust. 

Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

Tellimine
Paberraamat
TARNE 3-4 tööpäeva
NaN €
Näita käibemaksuga
Väärtuspakkumise disain

Väärtuspakkumise disain

Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith
Kuidas luua tooteid ja teenuseid, mida kliendid tegelikult tahavad
Tellimine
Paberraamat
TARNE 3-4 tööpäeva
NaN €
Näita käibemaksuga

Kirjeldus

Kui aastakümneid on loodud tooteid ja teenuseid organisatsiooni ressurssidest lähtuvalt, keerab kasutajakeskne mõtlemine selle iganenud mõttemustri otsustavalt ümber, võttes arvesse üksnes seda, mida kliendid vajavad. 

Kuidas seda teha, selgitab mitme autori koostöös sündinud rahvusva-heline menuk „Väärtuspakkumise disain“.

Kui mitte lakkamatult, siis aeg-ajalt on enamik juhte:

  • hämmingus, kui tihti toodame asju, mida keegi ei taha,
  • kahtlevad, kas ikka kõik meeskonnas saavad ühtmoodi aru, mida väärtuspakkumine endast kujutab,
  • murelikud, et puuduvad meetodid, mille abil uue väärtuspakkumise ja ärimudeli arengut jälgida,
  • mures, et keskendume liialt toodetele ja üksikutele tooteomadustele, selmet kuidas klientidele väärtust luua,
  • hämmeldunud, kui napp üksmeel valitseb väärtuspakkumiste osas tootearenduse, müügi- ja turundusosakonna vahel,
  • murelikud, sest tootearenduses ei kasutata piisavalt kliendikeskseid lähenemisi,
  • imestunud, kui palju ressursse sai tuulde loobitud, kuna äriplaani „pärlid“ jäid eelnevalt testimata.

Tegemist on põhjaliku manuaaliga, mis aitab juhiste ja jooniste abil läbida kogu teekonna alates kliendi tundma õppimisest kuni toote või teenuse testimise ja käivitamiseni. Raamatu keskseks tööriistaks on väärtuspakkumise tahvel, mis muudab kogu äriprotsessi selgelt analüüsitavaks.

Kuigi raamat on valminud mitme oma ala tipu koostöös, võib selle põhiautoriks pidada Dr Alex Osterwalderit. Tegemist on strateegilise nõustamise ja innovatsiooni tõelise korüfeega, kelle geniaalsele mõistusele on maailma tuntumate ülikoolide ning korporatsioonide uksed alati valla. Just tema lõi ärimudeli tahvli – strateegilise nõustamise vahendi, millega ärimudeleid disainida, testida ja hallata. Tänaseks on leidnud see tänuväärt tööriist kiitvaid kasutajaid sellistes korporatsioonides nagu Coca Cola, GE, P&G, Mastercard, Ericsson, LEGO ja 3M.

„Väärtuspakkumise disain“ õpetab erinevate protsesside abil looma tooteid ja teenuseid, mis reaalselt müüvad.

Lisainfo

Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith
Lehekülgi: 306
Kirjastus: Äripäev

Sisukord

Sisukord

1. Tahvel 26

1.1 Kliendiprofiil 36

1.2 Väärtuskaart 52

1.3 Sobivus 66

 

2. Disain 90

2.1 Prototüübi loomise võimalused 100

2.2 Lähtekohad 112

2.3 Klientide mõistmine 130

2.4 Valikute tegemine 146

2.5 Õige ärimudeli leidmine 168

2.6 Disainiprotsess sissetöötatud organisatsioonides 184

 

3. Testimine 198

3.1 Mida testida 214

3.2 Sammhaaval testimine 222

3.3 Katsetekogumik 240

3.4 Kuidas see kõik omavahel kokku siduda 264

 

4. Areng 280

Kooskõla saavutamine 286

Mõõtmine ja jälgimine 288

Järjepidev parandamine 290

Pidev uuenemine 292

Taobao: (E-)kaubanduse ümber mõtestamine 294

 

Sõnaseletused 302

Tuumikmeeskond 304

Nõuandjad 305

Eluloolist 306ww

Arvustused (1)

Kerttu Metsar

Kuidas luua tooteid ja teenuseid, mis müüvad?

Võrreldes varasemaga tuleb edu nimel märksa rohkem pingutada. Sageli ei pruugi senistest kogemustest, uuringutest ja statistikast piisata, et õnnestunud otsuseid ja tootearendust teha. Nüüdisajal on kasutajakeskne mõtlemine eduka äri alus.
Kui aastakümneid on loogiliseks peetud, et tooteid luuakse organisatsiooni ressurssi­dest lähtuvalt, keerab kasutajakeskne mõtlemine tootearenduse perspektiivi õiget pidi, lähtudes sellest, mida klient väärtusena näeb.
Kuidas seda täpselt teha, aitab mõista mitme autori koostöös äsja ilmunud rahvusvaheline menuk „Väärtuspakkumise disain“, mis on järg raamatule „Ärimudeli generatsioon“. Tegu on korraliku kasutaja­keskse mõtlemise manuaaliga, mis aitab erinevate juhiste ja jooniste abil läbida kogu teekonna klientide tundmisest kuni toote järeleproovimiseni.
Selle põhjal on reegel number üks, et esmalt tuleb kogu energia panna sellesse, et aru saada, millised on klientide probleemid. Süveneda tuleb klientide tegelikesse vajadustesse, mitte ekselda oma oletustes ja ettekujutustes. Vähe sellest – lahenduste väljamõtlemise kallale võib asuda alles siis, kui päris inimestega on päris kontaktis oldud ning piisav ülevaade vajadustest ja probleemidest kokku kogutud.
Seni on asjad käinud sootuks teisiti – kui idee tundub hea, on see oma veendumuste põhjal valmis tehtud, ning kui müük ei õnnestu, uurima asutud, mis siis ikkagi valesti läks. Kas aga mõeldi enne läbi, kellele toodet sihitakse? Milliseid väärtusi sellega klientidele luuakse? Kas selliseid väärtusi vajavaid kliente on piisavalt, et see idee ka tulu tooks?
Ja reegel number kaks – enne lõplikku lahendusidee vormimist tuleb seda klientide peal katsetada. Sageli tehakse seda pigem tehnokontrolliks ja vähem selleks, et saada kinnitust, kas lahendusidee on õige ja õnnestunud.
Raamatu põhiline võlu on selged skeemid ja põhjalikud loetelud, mis sobivad nii näpuga järge ajavatele algajatele kui ka neile, kellel on juba kasutajakeskselt mõtlemise kogemust.
Peamise töövahendina annab raamat väärtuspakkumise tahvli (ingl value proposition canvas) – skeemi, mille abil saab visandada ettevõtte väärtuspakkumisi ja kliendi vajadusi ühiselt ja selgelt, nii et mõlemat poolt on lihtne analüüsida. Väärtuspakkumise tahvel aitab teenuseid disainida ja proovida, hoides pidevalt silme ees seda, millised on klientide peamised ootused.
Ingliskeelse terminoloogiaga metoodikate puhul juhtub sageli, et terminite tõlkimine osutub parajaks peavaluks. Selles suhtes müts maha raamatu tõlkija Aet Süvari ees, kes on sõnavara kenasti eestindanud.
Axel Osterwalderi raamat „Väärtuspakkumise disain“ on tänuväärne käsiraamat kõigile, kes on taibanud, et tooted ja teenused üksi väärtust ei loo. Häid äriotsuseid saab teha üksnes klientide seisukohti teades.

Sõnaseletusi raamatust
Väärtuspakkumine — kirjeldab, millist kasu kliendid võivad teie toodetelt ja teenustelt oodata.
Väärtuspakkumise disain — väärtuspakkumiste disaini, testimise, konstrueerimise ja haldamise protsess kogu vastava elutsükli vältel.
Klientide mõistmine — väiksemad või suuremad silmi avavad arusaamad klientide kohta, mis aitavad teil luua paremaid väärtuspakkumisi ja ärimudeleid.
Katse/test — väärtuspakkumise või ärimudeli hüpoteesi tõestamise või ümber lükkamise protsess, mille käigus kogutakse tõendusmaterjali.
Minimaalne elujõuline toode (MET) — väärtuspakkumise näidis, mis on loodud spetsiaalselt ühe või enama hüpoteesi tõestamiseks või ümber lükkamiseks.
Prototüübi loomine (viimistlemata/viimistletud) — praktika kiirete, taskukohaste ja üldiste kavandite koostamiseks, mis aitab välja selgitada alternatiivsete väärtus­pakkumiste ja ärimudelite ihaldusväärsust, tasuvust ja rakendatavust.

Raamatuklubi

Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust. 

Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.

  • Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
  • Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
  • Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
  • Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
  • Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.

Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.

© AS Äripäev 2000-2024
  • Aadress: Vana Lõuna 39/1, 19094 Tallinn
  • Klienditugi: 667 0099 (8:15-17:00)
  • E-post: [email protected]