Triljoni dollari coach
Silicon Valley juhtimistreeneri Bill Campbelli strateegiaraamat
New York Timesi ja Wall Street Journali bestseller.
Kui mentorid keskenduvad jutustamisele, siis coach´id keeravad oma käised üles ega pelga käsi mustaks teha. Nad mitte ainult ei usu sinu potentsiaali, vaid aitavad seda ka realiseerida. Nad seisavad peegel käes sinu ees, et nüri järjekindlusega hämaramaid nurki päevavalgele tuua. Sest vaid nii saab võtta vastutust oma valupunktide lahendamise eest.
Legendaarne coach ning tippjuht Bill Campbell on olnud paljudele see peegliga mees. Ta on aidanud maailma kõige edukamatel ettevõtjatel genereerida üle triljoni dollari. Ta töötas käsikäes Steve Jobsiga, et tõsta Apple pankroti veerelt kõrgustesse, millest võis vaid unistada, ning Larry Page'i, Sergey Brini ja Eric Schmidtiga, et luua pentsikust idufirmast maailma üks kõige väärtuslikumaid ettevõtteid – Google.
Ta oli coach'iks Intuiti endisele tegevjuhile Brad Smithile, eBay endisele tegevjuhile John Donahoe'le, kunagisele USA asepresidendile Al Gore'ile, Twitterit juhtinud Dick Costolole, Columbia ülikooli presidendile Lee C. Bollingerile, Google'i tegevjuhile Sundar Pichaile, endisele Stanfordi ülikooli presidendile John Hennessy'le, Facebooki operatsioonide juhile Sheryl Sandbergile jne jne. Ainuüksi selle mõõdupuu järgi oli Bill võimsaim juhtivtöötajate coach, keda maailm on kunagi näinud.
Raamat „Triljoni dollari coach“ toob lugejani legendaarse juhtimistreeneri tarkused, muu hulgas:
- Kuidas meeskondi luua?
- Kuidas tekitada usaldust?
- Kuidas tabada juhtimisoskuste üksikasju alates üks-ühele kohtumistest kuni probleemsete töötajate kohtlemiseni?
- Nii ootamatuna kui see ka ei kõla, kuidas muuta armastuse toomine töökohta aktsepteeritavaks?
Campbell oli veendunud, et edu pandiks saab olla vaid ülitugev meeskond, selle naelaks aga aruka ning hooliva juhendaja rolli kandev juht. „Triljoni dollari coach“ on võimas teejuht, mis aitab teisi toetada ning nende parimaid omadusi esile tõsta. Et olla hea juht, pead olema suurepärane coach.
See raamat on hiilgav tõestus sellest, et ka professionaalid vajavad enda kõrvale professionaale, kes ei anna mitte nõu, mida peab tegema, vaid aitavad saada teadlikuks sellest, mida on antud olukorras kõige mõistlikum teha.
Google’i pikaaegne juht Eric Schmidt tugines oma kogemusele, kui ütles: „Igaüks meist vajab coach’i.“ Tulles treenerina meeskonnamängude maailmast, teadis Bill Campbell suurepäraselt, et edu saavutab meeskond, mitte üksikud tähed selles. Raamatu lugemine hajutab eksiarvamuse, justkui oleks coaching järjekordne moeröögatus. Tegelikkuses on see tõhus vahend, mille abil realiseerida juhis ja tema meeskonnas peituvat potentsiaali.
Peep Aaviksoo
Juhtimistreener, PCC
Harva juhtub minu kätte juhtimisraamat, mille kohta julgen öelda – kui peaksid lugema vaid üht raamatut juhtimisest ja eestvedamisest, siis loe seda. Miks „Triljoni dollari coach“ nii hea on? Raamatus räägitakse pragmaatilisel moel punkt punkti haaval sellest, mis on juhi töös tähtis. Mida inimeste juhina teha nii, et see tooks tulemusi. „Triljoni dollari coach“ on kindlasti üks parimaid juhtimisraamatuid, mida olen lugenud.
Raimo Ülavere
Coach ja koolitaja
Sisukord
Eessõna Adam Grantilt 11
Esimene peatükk 19
Golfipoiss ja tegevjuht
Teine peatükk 45
Su tiitel teeb sinust juhi
Su inimesed teevad sinust liidri
Kolmas peatükk 87
Usaldusliku õhkkonna loomine
Neljas peatükk 111
Meeskond esmajärjekorras
Viies peatükk 151
Armastuse jõud
Kuues peatükk 177
Mõõdupuu
Tänuavaldused 185
Märkused 191
Arvustused
Käsiraamat tulemuslikule, terve mõistusega juhile
Oleme harjunud juhtimisraamatust otsima imelisi lugusid, põnevaid mudeleid ja põhimõtteid. Salamahti loodame kohata midagi seninägematut, mis aitaks igapäevases rapsimises justkui imeväel korda luua.
Ainult et … enamasti jätavad need imemudelid ja juhikuvandid meid poolele teele, sest argielu ei kipu mahtuma ühegi kindla raami sisse. Nii avastamegi, et üleelusuurustena kujutletavad juhid on üksnes raamatuis lõputult efektiivsed ja tulemuslikud.
Raamat „Triljoni dollari coach“ paistab tavapäraste juhtimisraamatute seast selgelt silma. See räägib juhtide, meeskondade, sportlaste coach’ist Bill Campbellist. Õigemini rohkem sellest, mida ta arvas ning jutlustas juhtimisest ja juhi tööst. Ja sellest, kuidas tema coach’itavad Apple’i, Google’i, eBay, Twitteri, Facebooki, Columbia ja Stanfordi ülikooli jt juhid neid jutte päriselus rakendasid. Raamat on terve mõistusega, tulemusliku juhi käsiraamat. Mõned Campbelli põhimõtted selle kinnituseks.
• Juhi edukust näitab võimekus protsesse suurepäraselt juhtida. Juhtimise eesmärk on parem tulemus, mis on omakorda hea või halva juhtimise otsene tagajärg. See on üks olulisemaid asju, millest juhtimise puhul mööda vaadatakse. Juht on palgatud põhjusel, et enamasti teeb juhiga meeskond paremaid tulemusi. Seega, enne kui rääkida eestvedamisest, visioonist, inimeste kuulamisest ja muust, kas sinu juhtimisprotsessid, rutiinid ja fookused on korras?
• Koosolekud on juhtimise võtmekohaks. Juhi üks peamisi eesmärke on iseend ja oma inimesi nendeks hästi ette valmistada. Juhi pidev töö on järjekindlalt katsetada ja proovida mõista, kas inimesed on teadlikud samadest asjadest kui tema. Ja veel – alusta koosolekuid teiste märkamisest. Google’i juht Eric Schmidt uuris alati alustuseks, kes kus reisil käis ja mida nägi. Ka regulaarsed üks ühele vestlused on vältimatuks ja hädavajalikuks juhtimistööriistaks.
• Juhi asi on korraldada otsustusprotsess niimoodi, et kõik variandid saaksid lauale ja ära kuulatud ning parim lahendus valitud. Juht peab tegema otsuse, vajaduse korral minnes selleks oma meeskonnaga vastuollu. Ja ütlema otse, kui keegi on jamaga hakkama saanud. Hea juht annab ka nõu ning käsib midagi teha – eesmärk on suunata inimest katsetama, ületama piire, mida ta vabatahtlikult ei teeks.
• Meeskond on kõige tähtsam. Kui on vaja valida inimese ja meeskonna vahel, tuleb valida viimane. Probleemi korral on esimene küsimus: kas meil on selle lahendamiseks õige meeskond? Ja alles siis tuleb lauale lahenduse otsimine. Meeskonna liikmete vahelised suhted on olulisemad kui liikme ja ülemuse omad, kusjuures juht peaks tegelema just liikmetevaheliste suhete hoidmise ja arendamisega, pannes neid näiteks koos projekte vedama.
Juhtimisest võib rääkida mitut moodi. Mina eelistan neid jutte, mis räägivad sellest lihtsalt ja selgelt. Kohe nii, et arusaamisele lisaks on võimalik seda ka päriselt ette kujutada ning teha. Siis kipub ka tulemus parem olema.
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.
Triljoni dollari coach
Kirjeldus
New York Timesi ja Wall Street Journali bestseller.
Kui mentorid keskenduvad jutustamisele, siis coach´id keeravad oma käised üles ega pelga käsi mustaks teha. Nad mitte ainult ei usu sinu potentsiaali, vaid aitavad seda ka realiseerida. Nad seisavad peegel käes sinu ees, et nüri järjekindlusega hämaramaid nurki päevavalgele tuua. Sest vaid nii saab võtta vastutust oma valupunktide lahendamise eest.
Legendaarne coach ning tippjuht Bill Campbell on olnud paljudele see peegliga mees. Ta on aidanud maailma kõige edukamatel ettevõtjatel genereerida üle triljoni dollari. Ta töötas käsikäes Steve Jobsiga, et tõsta Apple pankroti veerelt kõrgustesse, millest võis vaid unistada, ning Larry Page'i, Sergey Brini ja Eric Schmidtiga, et luua pentsikust idufirmast maailma üks kõige väärtuslikumaid ettevõtteid – Google.
Ta oli coach'iks Intuiti endisele tegevjuhile Brad Smithile, eBay endisele tegevjuhile John Donahoe'le, kunagisele USA asepresidendile Al Gore'ile, Twitterit juhtinud Dick Costolole, Columbia ülikooli presidendile Lee C. Bollingerile, Google'i tegevjuhile Sundar Pichaile, endisele Stanfordi ülikooli presidendile John Hennessy'le, Facebooki operatsioonide juhile Sheryl Sandbergile jne jne. Ainuüksi selle mõõdupuu järgi oli Bill võimsaim juhtivtöötajate coach, keda maailm on kunagi näinud.
Raamat „Triljoni dollari coach“ toob lugejani legendaarse juhtimistreeneri tarkused, muu hulgas:
- Kuidas meeskondi luua?
- Kuidas tekitada usaldust?
- Kuidas tabada juhtimisoskuste üksikasju alates üks-ühele kohtumistest kuni probleemsete töötajate kohtlemiseni?
- Nii ootamatuna kui see ka ei kõla, kuidas muuta armastuse toomine töökohta aktsepteeritavaks?
Campbell oli veendunud, et edu pandiks saab olla vaid ülitugev meeskond, selle naelaks aga aruka ning hooliva juhendaja rolli kandev juht. „Triljoni dollari coach“ on võimas teejuht, mis aitab teisi toetada ning nende parimaid omadusi esile tõsta. Et olla hea juht, pead olema suurepärane coach.
See raamat on hiilgav tõestus sellest, et ka professionaalid vajavad enda kõrvale professionaale, kes ei anna mitte nõu, mida peab tegema, vaid aitavad saada teadlikuks sellest, mida on antud olukorras kõige mõistlikum teha.
Google’i pikaaegne juht Eric Schmidt tugines oma kogemusele, kui ütles: „Igaüks meist vajab coach’i.“ Tulles treenerina meeskonnamängude maailmast, teadis Bill Campbell suurepäraselt, et edu saavutab meeskond, mitte üksikud tähed selles. Raamatu lugemine hajutab eksiarvamuse, justkui oleks coaching järjekordne moeröögatus. Tegelikkuses on see tõhus vahend, mille abil realiseerida juhis ja tema meeskonnas peituvat potentsiaali.
Peep Aaviksoo
Juhtimistreener, PCC
Harva juhtub minu kätte juhtimisraamat, mille kohta julgen öelda – kui peaksid lugema vaid üht raamatut juhtimisest ja eestvedamisest, siis loe seda. Miks „Triljoni dollari coach“ nii hea on? Raamatus räägitakse pragmaatilisel moel punkt punkti haaval sellest, mis on juhi töös tähtis. Mida inimeste juhina teha nii, et see tooks tulemusi. „Triljoni dollari coach“ on kindlasti üks parimaid juhtimisraamatuid, mida olen lugenud.
Raimo Ülavere
Coach ja koolitaja
Lisainfo
Sisukord
Eessõna Adam Grantilt 11
Esimene peatükk 19
Golfipoiss ja tegevjuht
Teine peatükk 45
Su tiitel teeb sinust juhi
Su inimesed teevad sinust liidri
Kolmas peatükk 87
Usaldusliku õhkkonna loomine
Neljas peatükk 111
Meeskond esmajärjekorras
Viies peatükk 151
Armastuse jõud
Kuues peatükk 177
Mõõdupuu
Tänuavaldused 185
Märkused 191
Arvustused (1)
Käsiraamat tulemuslikule, terve mõistusega juhile
Oleme harjunud juhtimisraamatust otsima imelisi lugusid, põnevaid mudeleid ja põhimõtteid. Salamahti loodame kohata midagi seninägematut, mis aitaks igapäevases rapsimises justkui imeväel korda luua.
Ainult et … enamasti jätavad need imemudelid ja juhikuvandid meid poolele teele, sest argielu ei kipu mahtuma ühegi kindla raami sisse. Nii avastamegi, et üleelusuurustena kujutletavad juhid on üksnes raamatuis lõputult efektiivsed ja tulemuslikud.
Raamat „Triljoni dollari coach“ paistab tavapäraste juhtimisraamatute seast selgelt silma. See räägib juhtide, meeskondade, sportlaste coach’ist Bill Campbellist. Õigemini rohkem sellest, mida ta arvas ning jutlustas juhtimisest ja juhi tööst. Ja sellest, kuidas tema coach’itavad Apple’i, Google’i, eBay, Twitteri, Facebooki, Columbia ja Stanfordi ülikooli jt juhid neid jutte päriselus rakendasid. Raamat on terve mõistusega, tulemusliku juhi käsiraamat. Mõned Campbelli põhimõtted selle kinnituseks.
• Juhi edukust näitab võimekus protsesse suurepäraselt juhtida. Juhtimise eesmärk on parem tulemus, mis on omakorda hea või halva juhtimise otsene tagajärg. See on üks olulisemaid asju, millest juhtimise puhul mööda vaadatakse. Juht on palgatud põhjusel, et enamasti teeb juhiga meeskond paremaid tulemusi. Seega, enne kui rääkida eestvedamisest, visioonist, inimeste kuulamisest ja muust, kas sinu juhtimisprotsessid, rutiinid ja fookused on korras?
• Koosolekud on juhtimise võtmekohaks. Juhi üks peamisi eesmärke on iseend ja oma inimesi nendeks hästi ette valmistada. Juhi pidev töö on järjekindlalt katsetada ja proovida mõista, kas inimesed on teadlikud samadest asjadest kui tema. Ja veel – alusta koosolekuid teiste märkamisest. Google’i juht Eric Schmidt uuris alati alustuseks, kes kus reisil käis ja mida nägi. Ka regulaarsed üks ühele vestlused on vältimatuks ja hädavajalikuks juhtimistööriistaks.
• Juhi asi on korraldada otsustusprotsess niimoodi, et kõik variandid saaksid lauale ja ära kuulatud ning parim lahendus valitud. Juht peab tegema otsuse, vajaduse korral minnes selleks oma meeskonnaga vastuollu. Ja ütlema otse, kui keegi on jamaga hakkama saanud. Hea juht annab ka nõu ning käsib midagi teha – eesmärk on suunata inimest katsetama, ületama piire, mida ta vabatahtlikult ei teeks.
• Meeskond on kõige tähtsam. Kui on vaja valida inimese ja meeskonna vahel, tuleb valida viimane. Probleemi korral on esimene küsimus: kas meil on selle lahendamiseks õige meeskond? Ja alles siis tuleb lauale lahenduse otsimine. Meeskonna liikmete vahelised suhted on olulisemad kui liikme ja ülemuse omad, kusjuures juht peaks tegelema just liikmetevaheliste suhete hoidmise ja arendamisega, pannes neid näiteks koos projekte vedama.
Juhtimisest võib rääkida mitut moodi. Mina eelistan neid jutte, mis räägivad sellest lihtsalt ja selgelt. Kohe nii, et arusaamisele lisaks on võimalik seda ka päriselt ette kujutada ning teha. Siis kipub ka tulemus parem olema.
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.