Sotsiaalmeedia kunst
Näpunäiteid oskuslikuks kasutamiseks
Guy Kawasaki ja Peg Fitzpatrick pakuvad oma raamatus üle 100 praktilise nõuande, nipi ja põhimõtte ning käivad välja strateegia, mille abil saab luua sihipärase, põhjaliku ja mõjuva platvormi kõige populaarsemates sotsiaalmeediakanalites. Teid juhendatakse samm-sammult, kuidas luua aluspõhi, kuidas oma digitaalsed võimalused ära kasutada, profiili optimeerida, rohkem järgijaid ligi tõmmata ning tõhusalt sotsiaalmeediasse ja ajaveebipidamisse sulanduda.
Sotsiaalmeedia on kujunenud üheks peamiseks turunduskanaliks ‒ ükskõik kas püüate reklaamida mõnd äri, toodet või iseennast. Guy Kawasakile ei leidu selle valdkonna asjatundjana võistlejat. Ta on legendaarne Apple’i propageerija ning üks blogimise, tviitimise ja Facebooki äris kasutamise pioneere. Nüüd on ta üheskoos Peg Fitzpatrickuga ‒ kes tema sõnul on parim sotsiaalmeedia tundja, keda ta elus kohanud on ‒ kirjutanud käsiraamatu, mis aitab teil saavutada oma aja, raha ja pingutuste väärilise läbimurde.
See raamat pakub praktikas tõestatud taktikaid nii algajatele, kellel valikute rohkus üle pea käib, kui ka vilunud asjatundjatele, kes tahavad uuele tasandile liikuda.
Selle raamatu eesmärk on õpetada, kuidas sotsiaalmeediast viimast võtta. Me eeldame, et põhiteadmised on sul juba olemas ning nüüd tahad sa sotsiaalmeediat enda või organisatsiooni ärilistel eesmärkidel kasutada. Olgu ka öeldud, et meie Pegiga oleme sotsiaalmeedia kaevikutes, mitte ei istu staabis. Me oleme oma teadmised saanud eksperimenteerides ja vaeva nähes, mitte jutlusi kuulates ja konverentsidel käies.
Sa ei pruugi kõiki näpunäiteid kohe kasutada. Sa ei pruugi kõiki neid üldse kunagi kasutada. Võta asja rahulikult. Kuid siin ei leidu midagi, mis pole taktikaline või praktiline, sest sellised me lihtsalt oleme.
Guy Kawasaki
Sisukord
Autoritest
Esmalt loe seda
Tänusõnad
1. Kuidas optimeerida profiili
2. Kuidas toita sisukoletist
3. Kuidas postitusi lihvida
4. Kuidas kommentaaridele vastata
5. Kuidas ühildada sotsiaalmeediat ning ajaveebe
6. Kuidas saada rohkem jälgijaid
7. Kuidas siduda üritusi sotsiaalmeediaga
8. Google+’i otseülekanded
9. Kuidas Twitteri vestlusi pidada
10. Kuidas vältida enese lolliks tegemist
11. Eri platvormide jaoks optimeerimine
12. Kuidas see kõik kokku panna
Kokkuvõte
Rakendused ja teenused
Arvustused
Digiagentuur Lavii turundusstrateeg
Guy Kawasaki raamat on lihtne ja kiire lugemine, täpselt nagu autorite tegutsemine sotsiaalmeedias. Mõte. Postitus. Tuld! Autorid annavad ette hunniku uksi ja vihjeid, mida saab ise edasi uurida ja avada.
Minu tavaline päev on selline, et peame koos kliendiga otsustama, kas ja mida turunduses üldse teha. See, et praegu on olemas uks nimega sotsiaalmeedia, et tähenda kaugeltki, et inimesed peaksid sealt sisse astuma. Kui sa aga teadvustad, et sinu potentsiaalsed kliendid veedavad aega sotsiaalmeedias, siis selle raamatu lugemine ja sirvimine on kindlasti mõistlik otsus. Raamat on kindlasti oma hinda väärt, sest kahetunnise lugemise kõrval sain kirja mõnedki mõtted, mida plaanin rakendada nii enda kui ka klientide ärides.
Sisu on oluline
Mulle meeldis autorite suhtumine, et sotsiaalmeedias edukas olemiseks tuleb sul luua sisu. Väga väärt sisu. Sellist, mida inimesed tõesti tahaksid jagada, mitte sellist, mida sa pead põlvili manguma. Neid inimesi, kes hommikul Facebooki sisse logivad ja kõik postitused lahkelt laiali jagavad, on palju. Kahjuks ei saa nendest suure tõenäosusega sinu klienti, sest nad ei ole valmis sulle oma tähelepanu andma. Võtmeküsimus on see, kuidas võita nende inimeste tähelepanu, kes päriselt on valmis olema sinu kliendid. Jõuame taas väärt sisu juurde. Kuidas ja milline on täpselt see väärt sisu, kuidas seda infot kasutajalt kätte saada ning kuidas see kõik kokku kirjutada ja toota, selles autorid just liiga palju ukselinke lugejale ei anna.
Lisaks rändas minu Notepadi märkmetesse ja sealt edasi Evernote’i veel George Orwelli tsitaat: „Mida ma üritan öelda? Milliste sõnadega seda öelda? Milline kujund mõistmist lihtsustaks? Kas see kujund on piisavalt värske, et mõjuda?“
Praktilised võtted säästavad aega
Autorid annavad ka 72 pealkirjade mudelit, mida sa ei saa kasutada ainult postituste juures, vaid ka blogis, uudiskirjas ja e-raamatutes. Lisaks 10-punktiline levitamise mudel, mis on minu meelest väärt katsetamist. Selgeks saab kindlasti ka see, et sisu loomine on üks osa edust, teine osa tuleb aga sellest, kui paljudeni sa suudad selle ise viia. Jah, kindlasti on olemas viiruslik levik, aga selleks pead sa eeltöö ikkagi ise ära tegema.
Olles ise Laviis Slideshare’i keskkonda kasutanud, sain selle kohta raamatust veel paar väga head ideed, mis võiks raamatu hinda ja minu tunnihinda arvestades vähemalt viis korda tagasi tuua.
Täpselt seda tulekski raamatutest otsida. Ideid ja mõtteid, mida praktikasse panna, et rohkem teenida, vähem kulutada ja vähema ajaga rohkem saavutada.
Sotsiaalmeedia pole päris tasuta
Arvestades autorite tausta, lootsin, et raamatus pühendatakse kasvõi mõned lehed ka sellele, kas ja kellele sotsiaalmeedias turundamine mõistlik ja kasumlik tegevus on. See, et profiili loomine on justkui lihtne ja kiire, ei tähenda, et see ongi turundamine. Vaja on luua kuhjaga väärtuslikku sisu ja see on keerulisem, kui arvata võib.
Samuti pole sisu loomine tasuta. See võtab su energiat ja aega. Sinu ajal on tunnihind ja seega pole sotsiaalmeedia kindlasti tasuta vahend. Raamatut avades lootsin, et räägitakse, kuidas seda tasuvust mõõta ja tuuakse ka reaalseid arvulisi uuringuandmeid. Kahjuks neid ma ei leidnud.
Siiski ... siiski … Tegemist polnud kindlasti kasutu lugemisega.
Tuleks esitada endale sellised küsimused:
1. Kas mu potentsiaalsed kliendid liiguvad sotsiaalmeedia keskkondades?
2. Kas ma saan aru, kuidas sotsiaalmeediast inimesi oma müügikeskkondadesse juhtida?
3. Kas mu ettevõttes on olemas võimekus osta/toota sotsiaalmeediasse sisu?
4. Millised on mõõdikud, kuidas edukust hinnatakse?
5. Kes hakkab igakuiselt jälgima sotsiaalmeediast tulnud tulu (käive pangakontol) ja selle suhet kulusse (nii aeg kui raha). Enda ja töötajate aega soovitan mõõta sellise veebistopperiga nagu Toggl.com (kuni viis kasutajat tasuta ja eestlaste enda loodud). Kasutan ise viimased kolm aastat ja olen väga rahul.
Kui neile küsimustele on vastused selged, siis tasub võtta kätte see raamat ja läbi lugeda. Lisaks kõigele muule saad aru, et korras sotsiaalmeedia kontod on nagu puhas särk. See ei taga veel midagi, aga ei sulge sinu ees ka uksi.
Kui rääkida sotsiaalmeedia asjatundjatest, siis Guy Kawasaki on sellel alal üks viljakamaid kirjutajaid. Kui siin kellegi nõuandeid kuulda võtta, siis on Guy omal kohal.
“Sotsiaalmeedia kunst” on tulvil häid näpunäiteid, kuidas sotsiaalmeediat kasutada, enamasti isiklikust vaatevinklist, kuid ka brändide ja ettevõtete tarvis leidub siin häid nõuandeid. Guy näpunäited on küll Ameerika-kesksed, kuid tuleb arvestada, et sotsiaalmeedia on oma olemuselt globaalne, väikeste piirkondlike erinevustega. Need Eesti brändid, millel on siht piiri taha laieneda, peaksid rahvusvahelise publikuga arvestama esimesest päevast peale. Raamat on kokkuvõtlik ja konkreetne, just nagu peaksid olema ka kõik sotsiaalmeediapostitused. See on väga praktiline ja kasulik kõigile, kes iga päev sotsiaalmeediaga kokku puutuvad.
Eesti brändidele kuluvad ära nõuanded, kuidas kasutada Facebooki ning mitmesuguseid postituste ja piltide optimeerimise võtteid. Raamatust leiab ka suure valiku tööriistu selleks, et veebis sisu leida, kasutada ja kureerida. Need aitavad sotsiaalmeediakanalitega tegelemisel aega ja vaeva säästa.
Paigal püsimiseks tuleb joosta
Sotsiaalmeedia on pidevalt arenev kanal, see raamat on alustuseks väga hea, kuid mängus püsimiseks on igal juhul vaja end siin kirjeldatud platvormide uuendustega kursis hoida. Nagu kõigi muude internetiga seotud asjade puhul, kehtib ka selle raamatu puhul tõde, et seda oleks tulnud lugeda eile ja 3‒6 kuu pärast on vaja infot juba uuendada. Näiteks suurem osa Google+ kohta käivat teavet on juba pisut vananenud, sest see sotsiaalvõrgustik muutub Google’i tootena pidevalt.
Härjal sarvist
Kõige eelneva kokkuvõtteks võib öelda, et “Sotsiaalmeedia kunst” on vaid hea stardipunkt, see annab teile sotsiaalmeediakanalitest hea ülevaate. Guy puudutab siin siiski peamiselt vaid sotsiaalmeedia ja sisuga ümberkäimist ega peatu kuigivõrd strateegilistel küsimustel. Ta ei esita küsimusi “miks?” või “kes?”, vaid ainult “kuidas?” ja “mida?”. See peaks sobima hästi kõigile, kes juba mõistvad sotsiaalmeedia väärtust ja on valmis kohe härjal sarvist haarama. Kuid neile, kes vajavad sisuturunduse arendamiseks rohkem struktureeritud viisi, on küsimused “miks?” ja “kes?” õigele sihile jõudmiseks hädavajalikud.
Kui “Sotsiaalmeedia kunst” on algatuseks hea, siis järgmine peatükk peaks olema “Sotsiaalmeedia teadus”.
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.
Sotsiaalmeedia kunst
Kirjeldus
Guy Kawasaki ja Peg Fitzpatrick pakuvad oma raamatus üle 100 praktilise nõuande, nipi ja põhimõtte ning käivad välja strateegia, mille abil saab luua sihipärase, põhjaliku ja mõjuva platvormi kõige populaarsemates sotsiaalmeediakanalites. Teid juhendatakse samm-sammult, kuidas luua aluspõhi, kuidas oma digitaalsed võimalused ära kasutada, profiili optimeerida, rohkem järgijaid ligi tõmmata ning tõhusalt sotsiaalmeediasse ja ajaveebipidamisse sulanduda.
Sotsiaalmeedia on kujunenud üheks peamiseks turunduskanaliks ‒ ükskõik kas püüate reklaamida mõnd äri, toodet või iseennast. Guy Kawasakile ei leidu selle valdkonna asjatundjana võistlejat. Ta on legendaarne Apple’i propageerija ning üks blogimise, tviitimise ja Facebooki äris kasutamise pioneere. Nüüd on ta üheskoos Peg Fitzpatrickuga ‒ kes tema sõnul on parim sotsiaalmeedia tundja, keda ta elus kohanud on ‒ kirjutanud käsiraamatu, mis aitab teil saavutada oma aja, raha ja pingutuste väärilise läbimurde.
See raamat pakub praktikas tõestatud taktikaid nii algajatele, kellel valikute rohkus üle pea käib, kui ka vilunud asjatundjatele, kes tahavad uuele tasandile liikuda.
Selle raamatu eesmärk on õpetada, kuidas sotsiaalmeediast viimast võtta. Me eeldame, et põhiteadmised on sul juba olemas ning nüüd tahad sa sotsiaalmeediat enda või organisatsiooni ärilistel eesmärkidel kasutada. Olgu ka öeldud, et meie Pegiga oleme sotsiaalmeedia kaevikutes, mitte ei istu staabis. Me oleme oma teadmised saanud eksperimenteerides ja vaeva nähes, mitte jutlusi kuulates ja konverentsidel käies.
Sa ei pruugi kõiki näpunäiteid kohe kasutada. Sa ei pruugi kõiki neid üldse kunagi kasutada. Võta asja rahulikult. Kuid siin ei leidu midagi, mis pole taktikaline või praktiline, sest sellised me lihtsalt oleme.
Guy Kawasaki
Lisainfo
Sisukord
Autoritest
Esmalt loe seda
Tänusõnad
1. Kuidas optimeerida profiili
2. Kuidas toita sisukoletist
3. Kuidas postitusi lihvida
4. Kuidas kommentaaridele vastata
5. Kuidas ühildada sotsiaalmeediat ning ajaveebe
6. Kuidas saada rohkem jälgijaid
7. Kuidas siduda üritusi sotsiaalmeediaga
8. Google+’i otseülekanded
9. Kuidas Twitteri vestlusi pidada
10. Kuidas vältida enese lolliks tegemist
11. Eri platvormide jaoks optimeerimine
12. Kuidas see kõik kokku panna
Kokkuvõte
Rakendused ja teenused
Arvustused (2)
Digiagentuur Lavii turundusstrateeg
Guy Kawasaki raamat on lihtne ja kiire lugemine, täpselt nagu autorite tegutsemine sotsiaalmeedias. Mõte. Postitus. Tuld! Autorid annavad ette hunniku uksi ja vihjeid, mida saab ise edasi uurida ja avada.
Minu tavaline päev on selline, et peame koos kliendiga otsustama, kas ja mida turunduses üldse teha. See, et praegu on olemas uks nimega sotsiaalmeedia, et tähenda kaugeltki, et inimesed peaksid sealt sisse astuma. Kui sa aga teadvustad, et sinu potentsiaalsed kliendid veedavad aega sotsiaalmeedias, siis selle raamatu lugemine ja sirvimine on kindlasti mõistlik otsus. Raamat on kindlasti oma hinda väärt, sest kahetunnise lugemise kõrval sain kirja mõnedki mõtted, mida plaanin rakendada nii enda kui ka klientide ärides.
Sisu on oluline
Mulle meeldis autorite suhtumine, et sotsiaalmeedias edukas olemiseks tuleb sul luua sisu. Väga väärt sisu. Sellist, mida inimesed tõesti tahaksid jagada, mitte sellist, mida sa pead põlvili manguma. Neid inimesi, kes hommikul Facebooki sisse logivad ja kõik postitused lahkelt laiali jagavad, on palju. Kahjuks ei saa nendest suure tõenäosusega sinu klienti, sest nad ei ole valmis sulle oma tähelepanu andma. Võtmeküsimus on see, kuidas võita nende inimeste tähelepanu, kes päriselt on valmis olema sinu kliendid. Jõuame taas väärt sisu juurde. Kuidas ja milline on täpselt see väärt sisu, kuidas seda infot kasutajalt kätte saada ning kuidas see kõik kokku kirjutada ja toota, selles autorid just liiga palju ukselinke lugejale ei anna.
Lisaks rändas minu Notepadi märkmetesse ja sealt edasi Evernote’i veel George Orwelli tsitaat: „Mida ma üritan öelda? Milliste sõnadega seda öelda? Milline kujund mõistmist lihtsustaks? Kas see kujund on piisavalt värske, et mõjuda?“
Praktilised võtted säästavad aega
Autorid annavad ka 72 pealkirjade mudelit, mida sa ei saa kasutada ainult postituste juures, vaid ka blogis, uudiskirjas ja e-raamatutes. Lisaks 10-punktiline levitamise mudel, mis on minu meelest väärt katsetamist. Selgeks saab kindlasti ka see, et sisu loomine on üks osa edust, teine osa tuleb aga sellest, kui paljudeni sa suudad selle ise viia. Jah, kindlasti on olemas viiruslik levik, aga selleks pead sa eeltöö ikkagi ise ära tegema.
Olles ise Laviis Slideshare’i keskkonda kasutanud, sain selle kohta raamatust veel paar väga head ideed, mis võiks raamatu hinda ja minu tunnihinda arvestades vähemalt viis korda tagasi tuua.
Täpselt seda tulekski raamatutest otsida. Ideid ja mõtteid, mida praktikasse panna, et rohkem teenida, vähem kulutada ja vähema ajaga rohkem saavutada.
Sotsiaalmeedia pole päris tasuta
Arvestades autorite tausta, lootsin, et raamatus pühendatakse kasvõi mõned lehed ka sellele, kas ja kellele sotsiaalmeedias turundamine mõistlik ja kasumlik tegevus on. See, et profiili loomine on justkui lihtne ja kiire, ei tähenda, et see ongi turundamine. Vaja on luua kuhjaga väärtuslikku sisu ja see on keerulisem, kui arvata võib.
Samuti pole sisu loomine tasuta. See võtab su energiat ja aega. Sinu ajal on tunnihind ja seega pole sotsiaalmeedia kindlasti tasuta vahend. Raamatut avades lootsin, et räägitakse, kuidas seda tasuvust mõõta ja tuuakse ka reaalseid arvulisi uuringuandmeid. Kahjuks neid ma ei leidnud.
Siiski ... siiski … Tegemist polnud kindlasti kasutu lugemisega.
Tuleks esitada endale sellised küsimused:
1. Kas mu potentsiaalsed kliendid liiguvad sotsiaalmeedia keskkondades?
2. Kas ma saan aru, kuidas sotsiaalmeediast inimesi oma müügikeskkondadesse juhtida?
3. Kas mu ettevõttes on olemas võimekus osta/toota sotsiaalmeediasse sisu?
4. Millised on mõõdikud, kuidas edukust hinnatakse?
5. Kes hakkab igakuiselt jälgima sotsiaalmeediast tulnud tulu (käive pangakontol) ja selle suhet kulusse (nii aeg kui raha). Enda ja töötajate aega soovitan mõõta sellise veebistopperiga nagu Toggl.com (kuni viis kasutajat tasuta ja eestlaste enda loodud). Kasutan ise viimased kolm aastat ja olen väga rahul.
Kui neile küsimustele on vastused selged, siis tasub võtta kätte see raamat ja läbi lugeda. Lisaks kõigele muule saad aru, et korras sotsiaalmeedia kontod on nagu puhas särk. See ei taga veel midagi, aga ei sulge sinu ees ka uksi.
Kui rääkida sotsiaalmeedia asjatundjatest, siis Guy Kawasaki on sellel alal üks viljakamaid kirjutajaid. Kui siin kellegi nõuandeid kuulda võtta, siis on Guy omal kohal.
“Sotsiaalmeedia kunst” on tulvil häid näpunäiteid, kuidas sotsiaalmeediat kasutada, enamasti isiklikust vaatevinklist, kuid ka brändide ja ettevõtete tarvis leidub siin häid nõuandeid. Guy näpunäited on küll Ameerika-kesksed, kuid tuleb arvestada, et sotsiaalmeedia on oma olemuselt globaalne, väikeste piirkondlike erinevustega. Need Eesti brändid, millel on siht piiri taha laieneda, peaksid rahvusvahelise publikuga arvestama esimesest päevast peale. Raamat on kokkuvõtlik ja konkreetne, just nagu peaksid olema ka kõik sotsiaalmeediapostitused. See on väga praktiline ja kasulik kõigile, kes iga päev sotsiaalmeediaga kokku puutuvad.
Eesti brändidele kuluvad ära nõuanded, kuidas kasutada Facebooki ning mitmesuguseid postituste ja piltide optimeerimise võtteid. Raamatust leiab ka suure valiku tööriistu selleks, et veebis sisu leida, kasutada ja kureerida. Need aitavad sotsiaalmeediakanalitega tegelemisel aega ja vaeva säästa.
Paigal püsimiseks tuleb joosta
Sotsiaalmeedia on pidevalt arenev kanal, see raamat on alustuseks väga hea, kuid mängus püsimiseks on igal juhul vaja end siin kirjeldatud platvormide uuendustega kursis hoida. Nagu kõigi muude internetiga seotud asjade puhul, kehtib ka selle raamatu puhul tõde, et seda oleks tulnud lugeda eile ja 3‒6 kuu pärast on vaja infot juba uuendada. Näiteks suurem osa Google+ kohta käivat teavet on juba pisut vananenud, sest see sotsiaalvõrgustik muutub Google’i tootena pidevalt.
Härjal sarvist
Kõige eelneva kokkuvõtteks võib öelda, et “Sotsiaalmeedia kunst” on vaid hea stardipunkt, see annab teile sotsiaalmeediakanalitest hea ülevaate. Guy puudutab siin siiski peamiselt vaid sotsiaalmeedia ja sisuga ümberkäimist ega peatu kuigivõrd strateegilistel küsimustel. Ta ei esita küsimusi “miks?” või “kes?”, vaid ainult “kuidas?” ja “mida?”. See peaks sobima hästi kõigile, kes juba mõistvad sotsiaalmeedia väärtust ja on valmis kohe härjal sarvist haarama. Kuid neile, kes vajavad sisuturunduse arendamiseks rohkem struktureeritud viisi, on küsimused “miks?” ja “kes?” õigele sihile jõudmiseks hädavajalikud.
Kui “Sotsiaalmeedia kunst” on algatuseks hea, siis järgmine peatükk peaks olema “Sotsiaalmeedia teadus”.
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.