See on turundus
Et olla nähtav, pead õppima nägema
New York Timesi ja Wall Street Journali bestseller.
Seth Godin on turundusmaailma üks helgemaid päid, kelle kuldne käepuudutus on tõstnud tuhast neid, keda teised on ammu maha kandnud. Tema arusaam turundusest, müügist ning reklaamist viib mängu hoopis teisele tasemele, kus panused on kõrged, kuid nii ka tulemused. Seth Godin on mees, kelle tabavatest slogan´itest on saanud ärimaailma käibefraasid.
Godin ütleb, et turundusest ei saa üle ega ümber – see on nagu tolm, mis trügib ülbelt kõikjale. Kui küsid ülemuselt paremat palka, turundad. Kui teed sotsiaalmeedias uue geniaalse postituse, turundad. Kui propageerid võsukesele krõpsu asemel porgandit, turundad. Kuid tõsiasi, et me hommikust õhtuni agaralt turundame, ei tee meist veel meistrid, väidab Godin. Ta ütleb, et turundamisest on saanud sama märkamatu ja automaatne harjumus kui hommikune hambapesu. See saab aga tähendada vaid üht – kätte on jõudnud aeg, mil turundamine pikale vajunud talveunest taas üles raputada.
Godin ütleb, et suurepärane turundaja ehitab oma taktika üles empaatiale, suhtele ning emotsioonidele, mitte aga armutult tähelepanu küttivale reklaamile. Hea turundaja ei suru klienti oma ettevõtte probleeme lahendama, vaid mõtleb sellele, kuidas saaks ettevõte sandis seisus klienti aidata. „See on turundus“ keskendub viisidele, kuidas kujundada organisatsiooni väärtusi ümber nõnda, et see köidaks eelkõige „õigete“ klientide tähelepanu.
Raamat koondab turundusmeistri tarkused ühtseks, kompaktseks, lihtsasti seeditavaks süsteemiks, millel puudub parim enne sildike. Godin selgitab, kuidas turundada nii, et tulemusest tunneks uhkust nii konservatiivne korporatsioon kui ka oma eksistentsi nimel siplev idufirma. Autori nutikad tähelepanekud ning meeleolukad näited aitavad muu hulgas mõista:
- Miks vanad lähenemisviisid ja taktikad enam ei toimi?
- Kuidas läbi positsioneerimise väärtuslikud kliendid üles noppida?
- Kuidas oma sihtgrupis usaldus välja teenida?
Sisukord
Autori eessõna 11
Esimene peatükk 15
Mitte mass, mitte spämm, mitte häbematus ...
Teine peatükk 21
Turundaja õpib nägema
Kolmas peatükk 24
Turundus muudab lugude, sidemete ja kogemuse kaudu
Neljas peatükk 31
Väikseim elujõuline turg
Viies peatükk 42
Paremat otsimas
Kuues peatükk 57
Masstoodangust kaugemale
Seitsmes peatükk 65
Unistuste ja soovide lõuend
Kaheksas peatükk 73
Veel võimalikest klientidest: väikseima elujõulise turu otsimine
Üheksas peatükk 82
Meietaolised inimesed teevad selliseid asju
Kümnes peatükk 90
Usaldus ja pinge viivad edasi
Üheteistkümnes peatükk 96
Staatus, domineerimine ja kuuluvus
Kaheteistkümnes peatükk 108
Parem äriplaan
Kolmeteistkümnes peatükk 111
Semiootika, sümbolid ja rahvakeel
Neljateistkümnes peatükk 119
Kohtle inimesi erinevalt
Viieteistkümnes peatükk 125
Õigete inimesteni jõudmine
Kuueteistkümnes peatükk 134
Hind on lugu
Seitsmeteistkümnes peatükk 141
Lubamine ja silmapaistvus mõjuringis
Kaheksateistkümnes peatükk 148
Usaldust napib nagu tähelepanugi
Üheksateistkümnes peatükk 151
Lehter
Kahekümnes peatükk 169
Kogukonna haldamine ja juhtimine
Kahekümne esimene peatükk 175
Paar kavakindla tegutsemisega juhtumi uuringut
Kahekümne teine peatükk 179
Turundus toimib ja nüüd on sinu kord
Kahekümne kolmas peatükk 181
Turundamine kõige tähtsamale inimesele
Lihtne turundusankeet 187
Tänusõnad 189
Autorist 191
Arvustused
Parimad turundajad on põllumehed, mitte kütid
Seth Godin on olnud turundajate õpetaja ja suunaja üle kahekümne aasta. Sestap on igati loogiline, et just tema kirjutas raamatu „See on turundus“.
Godin on võtnud nõuks koondada oma piiramatud teadmised ja uskumused ühte raamatusse. Tegu pole turundusõpiku ega ühe keskse idee arendusega. Minemata ühegi teemaga ülemäära süvitsi, on tulemuseks turundusfilosoofiline mõtisklus, mis sobib pigem edasijõudnutele kui esimeseks kokkupuuteks turundusega.
Raamat on terviklik lugu turundusest, mille iga peatükk avab ühe tahu. Samas jätab Godin teemad piisavalt avatuks ja vabalt tõlgendatavaks. Ta ei paku valmis vastuseid ega praktilisi näpunäiteid stiilis „10 reeglit sellest, kuidas saada paremaks“ ega ka case study’sid, mida otseselt eeskujuks võtta.
Raamatu õpetlikkus väljendub värvikates näidetes
„Kui Tesla Model S turule toodi, oli selle esmane ülesanne jutustada lugu, mis paneks luksusautode neofiile murdma truudust nende senisele automargile. Murdma selles mõttes, et eelmise margi omamine poleks enam fun. Sellega ei saaks enam hoobelda. See ei näitaks enam staatust, seda, et oled nutikas ja rikas inimene, palju nutikam ja rikkam kui kõik teised.“
Teinegi näide raamatust kinnitab, et tänapäeva ühiskonnas ei ole staatus enam seotud domineerimise, vaid kuhugi kuuluvusega. Nike projekt Breaking 2 – alistada maratonil kahe tunni piir – toimus läbi kogukonna kaasamise, mistõttu oleksid nad ka täieliku ebaõnnestumise korral ikkagi õnnestunud.
Kas turundus on halb?
Vahel on. Kas turundajad on halvad? Mõni on. Just nii küsib ja vastab Godin.
Raamat paneb mõtlema turunduse ja turundajate rollist maailmas: võimust, eetikast, aususest ja austusest kliendi, ühiskonna ning iseenda vastu. See on raamat vastutusest kasutada oma annet ja teadmisi millegi suurema hüvanguks, meie võimest maailma muuta.
Godin ütleb, et ideaalis ei lahenda turundaja klientide abil ettevõtte probleeme, vaid vastupidi – turunduse toel leitakse lahendusi tarbijate muredele. Tõsi, alati ei saa turundaja valida, mida ta müüb.
Godin soovitab tungivalt omaks võtta ka mõtte, et need, kes on meist erinevad, tegelikult ei teeskle seda. „Me ei teeskle. Meie kliendid ei teeskle. Ka need, kes eelistavad sinu asemel konkurenti, ei teeskle. Kui me suudame omaks võtta mõtte, et inimesed on valinud, kelleks nad muutuda tahavad, on nendega palju lihtsam tantsida. Mitte selleks, et neid muuta, mitte panna neid möönma, et nad eksisid. Lihtsalt tantsida, et oleks võimalus nendega suhelda, lisada oma lugu sellele, mida nad näevad, ja oma tõekspidamised sellele, mida nad kuulevad.“
Parimad turundajad on põllumehed, mitte kütid. Miks nii, see selgugu juba raamatust.
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.
See on turundus
Kirjeldus
New York Timesi ja Wall Street Journali bestseller.
Seth Godin on turundusmaailma üks helgemaid päid, kelle kuldne käepuudutus on tõstnud tuhast neid, keda teised on ammu maha kandnud. Tema arusaam turundusest, müügist ning reklaamist viib mängu hoopis teisele tasemele, kus panused on kõrged, kuid nii ka tulemused. Seth Godin on mees, kelle tabavatest slogan´itest on saanud ärimaailma käibefraasid.
Godin ütleb, et turundusest ei saa üle ega ümber – see on nagu tolm, mis trügib ülbelt kõikjale. Kui küsid ülemuselt paremat palka, turundad. Kui teed sotsiaalmeedias uue geniaalse postituse, turundad. Kui propageerid võsukesele krõpsu asemel porgandit, turundad. Kuid tõsiasi, et me hommikust õhtuni agaralt turundame, ei tee meist veel meistrid, väidab Godin. Ta ütleb, et turundamisest on saanud sama märkamatu ja automaatne harjumus kui hommikune hambapesu. See saab aga tähendada vaid üht – kätte on jõudnud aeg, mil turundamine pikale vajunud talveunest taas üles raputada.
Godin ütleb, et suurepärane turundaja ehitab oma taktika üles empaatiale, suhtele ning emotsioonidele, mitte aga armutult tähelepanu küttivale reklaamile. Hea turundaja ei suru klienti oma ettevõtte probleeme lahendama, vaid mõtleb sellele, kuidas saaks ettevõte sandis seisus klienti aidata. „See on turundus“ keskendub viisidele, kuidas kujundada organisatsiooni väärtusi ümber nõnda, et see köidaks eelkõige „õigete“ klientide tähelepanu.
Raamat koondab turundusmeistri tarkused ühtseks, kompaktseks, lihtsasti seeditavaks süsteemiks, millel puudub parim enne sildike. Godin selgitab, kuidas turundada nii, et tulemusest tunneks uhkust nii konservatiivne korporatsioon kui ka oma eksistentsi nimel siplev idufirma. Autori nutikad tähelepanekud ning meeleolukad näited aitavad muu hulgas mõista:
- Miks vanad lähenemisviisid ja taktikad enam ei toimi?
- Kuidas läbi positsioneerimise väärtuslikud kliendid üles noppida?
- Kuidas oma sihtgrupis usaldus välja teenida?
Lisainfo
Sisukord
Autori eessõna 11
Esimene peatükk 15
Mitte mass, mitte spämm, mitte häbematus ...
Teine peatükk 21
Turundaja õpib nägema
Kolmas peatükk 24
Turundus muudab lugude, sidemete ja kogemuse kaudu
Neljas peatükk 31
Väikseim elujõuline turg
Viies peatükk 42
Paremat otsimas
Kuues peatükk 57
Masstoodangust kaugemale
Seitsmes peatükk 65
Unistuste ja soovide lõuend
Kaheksas peatükk 73
Veel võimalikest klientidest: väikseima elujõulise turu otsimine
Üheksas peatükk 82
Meietaolised inimesed teevad selliseid asju
Kümnes peatükk 90
Usaldus ja pinge viivad edasi
Üheteistkümnes peatükk 96
Staatus, domineerimine ja kuuluvus
Kaheteistkümnes peatükk 108
Parem äriplaan
Kolmeteistkümnes peatükk 111
Semiootika, sümbolid ja rahvakeel
Neljateistkümnes peatükk 119
Kohtle inimesi erinevalt
Viieteistkümnes peatükk 125
Õigete inimesteni jõudmine
Kuueteistkümnes peatükk 134
Hind on lugu
Seitsmeteistkümnes peatükk 141
Lubamine ja silmapaistvus mõjuringis
Kaheksateistkümnes peatükk 148
Usaldust napib nagu tähelepanugi
Üheksateistkümnes peatükk 151
Lehter
Kahekümnes peatükk 169
Kogukonna haldamine ja juhtimine
Kahekümne esimene peatükk 175
Paar kavakindla tegutsemisega juhtumi uuringut
Kahekümne teine peatükk 179
Turundus toimib ja nüüd on sinu kord
Kahekümne kolmas peatükk 181
Turundamine kõige tähtsamale inimesele
Lihtne turundusankeet 187
Tänusõnad 189
Autorist 191
Arvustused (1)
Parimad turundajad on põllumehed, mitte kütid
Seth Godin on olnud turundajate õpetaja ja suunaja üle kahekümne aasta. Sestap on igati loogiline, et just tema kirjutas raamatu „See on turundus“.
Godin on võtnud nõuks koondada oma piiramatud teadmised ja uskumused ühte raamatusse. Tegu pole turundusõpiku ega ühe keskse idee arendusega. Minemata ühegi teemaga ülemäära süvitsi, on tulemuseks turundusfilosoofiline mõtisklus, mis sobib pigem edasijõudnutele kui esimeseks kokkupuuteks turundusega.
Raamat on terviklik lugu turundusest, mille iga peatükk avab ühe tahu. Samas jätab Godin teemad piisavalt avatuks ja vabalt tõlgendatavaks. Ta ei paku valmis vastuseid ega praktilisi näpunäiteid stiilis „10 reeglit sellest, kuidas saada paremaks“ ega ka case study’sid, mida otseselt eeskujuks võtta.
Raamatu õpetlikkus väljendub värvikates näidetes
„Kui Tesla Model S turule toodi, oli selle esmane ülesanne jutustada lugu, mis paneks luksusautode neofiile murdma truudust nende senisele automargile. Murdma selles mõttes, et eelmise margi omamine poleks enam fun. Sellega ei saaks enam hoobelda. See ei näitaks enam staatust, seda, et oled nutikas ja rikas inimene, palju nutikam ja rikkam kui kõik teised.“
Teinegi näide raamatust kinnitab, et tänapäeva ühiskonnas ei ole staatus enam seotud domineerimise, vaid kuhugi kuuluvusega. Nike projekt Breaking 2 – alistada maratonil kahe tunni piir – toimus läbi kogukonna kaasamise, mistõttu oleksid nad ka täieliku ebaõnnestumise korral ikkagi õnnestunud.
Kas turundus on halb?
Vahel on. Kas turundajad on halvad? Mõni on. Just nii küsib ja vastab Godin.
Raamat paneb mõtlema turunduse ja turundajate rollist maailmas: võimust, eetikast, aususest ja austusest kliendi, ühiskonna ning iseenda vastu. See on raamat vastutusest kasutada oma annet ja teadmisi millegi suurema hüvanguks, meie võimest maailma muuta.
Godin ütleb, et ideaalis ei lahenda turundaja klientide abil ettevõtte probleeme, vaid vastupidi – turunduse toel leitakse lahendusi tarbijate muredele. Tõsi, alati ei saa turundaja valida, mida ta müüb.
Godin soovitab tungivalt omaks võtta ka mõtte, et need, kes on meist erinevad, tegelikult ei teeskle seda. „Me ei teeskle. Meie kliendid ei teeskle. Ka need, kes eelistavad sinu asemel konkurenti, ei teeskle. Kui me suudame omaks võtta mõtte, et inimesed on valinud, kelleks nad muutuda tahavad, on nendega palju lihtsam tantsida. Mitte selleks, et neid muuta, mitte panna neid möönma, et nad eksisid. Lihtsalt tantsida, et oleks võimalus nendega suhelda, lisada oma lugu sellele, mida nad näevad, ja oma tõekspidamised sellele, mida nad kuulevad.“
Parimad turundajad on põllumehed, mitte kütid. Miks nii, see selgugu juba raamatust.
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.