Sotsiaalne müük
Kuidas mõjutada ostjaid ja maailmamuutjaid
Kuidas väiksema vaevaga rohkem müüa? Kuidas toimib võrgustunud majandus ja milliseid muutusi peavad ettevõtted ellu viima, et ka tulevikus vee peal püsida? „Sotsiaalne müük“ raputab lahti analoogmaailmast, mida iseloomustab sotsiaalmeedias müügi nimel huupi rapsimine.
Mida aeg edasi, seda keerulisem on traditsioonilise müügiga korralikku tulemust tuua. Kuigi müügimees serveerib end konsultandina, on tema ainsaks eesmärgiks müüa lahendust, mis ei pruugi kliendile sugugi sobida. Et tüütutest kõnedest ja kirjadest pääseda, proovib klient „konsultandi“ ostuprotsessist välja suruda. Areng, mis pole müügiinimesele kaugeltki meelepärane.
„Sotsiaalne müük“ peegeldab olulist muutust ostukäitumises ning pakub välja lahendusi:
- Kuidas kliendi ostuotsuseid taas mõjutada?
- Kuidas sihipäraselt kasutada võrgustikke, et sotsiaalset usaldust kasvatada ja tugevat kogukonda luua?
- Kuidas oma valdkonnas tõeliseks autoriteediks saada ja maailmamuutjatega ühendusse astuda?
- Kuidas sotsiaalse müügi strateegiat organisatsiooniüleseks laiendada, küpsus- ja investeerimismudeleid välja töötada, riske maandada, tulemuslikult juhtida ja tehnoloogiaplatvorme kasutada?
Raamat võtab soravalt kokku ideestiku, mida peab teadma iga juht, kes soovib müügi- ja turundusüksuste tööd digiajastul kaasajastada ning ihkab sotsiaalse müügi jõudu oma ettevõttes maksimaalselt ära kasutada.
"Eestlaste müügitaktika on agressiivne ootamine ja iseenda peitmine. Tim Hughes õpetab, kuidas proaktiivselt sotsiaalmeedia kaudu müüki teha, brändi kasvatada ja silma paista. Eesti ettevõtted on B2B sotsiaalvõrgustike arendamises läänemaailmast 2–4 aastat maast. Kõik, mida täna teete, võtab vähemalt aasta, et tööle hakata. Tegudele tuleb asuda kohe! „Sotsiaalne müük“ on raamat, mida läheb vaja enamikul ettevõtetel ja inimestel."
Indrek Põldvee
LinkedIni strateeg, B2Bgrowth.eu asutaja
"Aeg, mil müügimehe peamised tööriistad olid telefon ja e-kiri, on peagi läbi. Ärikliendilt ärikliendile müük on üha enam liikunud sotsiaalvõrgustikesse ning need, kes oskavad seda teadlikult ära kasutada, on selgelt eelisseisus. „Sotsiaalne müük“ on praktiliste näidetega käsiraamat, mis annab hea ülevaate isikliku brändi loomisest ning vajalikest tööriistadest, et võimendada sotsiaalmüügi protsessi usalduslike suhete ja müügivihjete abil."
Andres Kostiv
Futuristi disainisprintide korraldaja ja koolitaja
Sisukord
Sissejuhatus sotsiaalsesse müüki 15
01 Kogukond ja tribalism 23
Miks on oluline kogukonda valitseda? 28
Kogukonna ehitamine 35
Mida kogukond ei ole? 40
Kokkuvõte 41
Lisamaterjalid 42
02 Teie identiteet sotsiaalvõrgustikes 43
LinkedIn 44
Twitter 56
Kokkuvõte 62
03 Suhtlus võõrastega 63
Näide võrgustiku loomisest päriselus 63
Kuulamine 66
Sotsiaalgraaf 69
Taustauuring 71
Suhtlus 74
Kokkuvõte 79
04 Mõju kontrollimine 81
Mis on mõju? 81
Teie kuulsused 82
Juutuuberid 83
Mõju struktuur 85
Kuidas luua vaimustunud suunamudijaid? 90
Kontroll ja usaldus 91
Modelleerimine 93
Kokkuvõte 95
05 Traditsioonilise müügi mehaanika 97
Paar sõna uue tehnoloogia kasutuselevõtu kõverast 98
Suhtevõrgustike loomise mehaanika 99
Sotsiaalvõrgustike mehaanika 100
Kokkuvõte 107
06 Üleminek analoogmõtlemiselt
sotsiaalsele mõtteviisile 109
Niisiis, mida kuulata? 114
Signaalid – mis need on? 114
Milline on teie brändi DNA veebis? 118
Kuidas leida sisu? 119
4-1-1-reegel 122
Kogukond veebis ja päriselus 123
Sotsiaalse müügi parimad praktikad 124
Kokkuvõte 126
Lisamaterjalid 127
07 Kuidas edendada sotsiaalse müügi ideed
ja mõõta edu 129
Võimalus 130
Levinud vastuväited ja kuidas neid kummutada 131
Kuidas pakkuda sotsiaalset müüki juhtkonnale? 134
Investeeringutasuvus (ROI) ja edu kriteeriumid 143
Mõõdikute tüübid 143
Lõpetuseks – mida endalt küsida? 151
Kokkuvõte 152
Lisamaterjalid 152
08 Kuidas lõigata tehnoloogiast kasu 155
Otsingud 156
Automatiseerimise ja planeerimise vahendid 159
Sisu haldamine 164
Sisu loomine 166
Mõju ja võimenduse mõõtmine 170
Kokkuvõte 176
09 Digitaalne küpsus 177
Sotsiaalmeedias loeb usaldus 178
Küps sotsiaalne müük 181
Üleminek sotsiaalsele müügile 182
Optimeerimine 191
Sotsiaalsed algatused 192
Kokkuvõte 198
10 Viis sammu, millest alustada 199
Maailmamuutja meetod 199
Hakkame pihta 201
Esimene samm: pange pood püsti 202
Teine samm: õppige kuulama 205
Kolmas samm: kasvatage autoriteeti ja mõju 208
Neljas samm: optimeerige 211
Viies samm: tõhustage koostööd 212
Kokkuvõte 213
Lõppsõna 215
Viited 235
Arvustused
Viis viga, mida sotsiaalmüügiga alustades vältida
Sotsiaalmüük on viimasel ajal jõudsalt hoogu kogunud. Suure entusiasmiga alustades on aga oht vigu teha. Järgnevalt kirjeldan LinkedIni näite varal põhilisi prohmakaid, toetudes isiklikele tähelepanekutele ning raamatus „Sotsiaalne müük“ toodud näidetele.
Olen näinud olukordi, kus LinkedInis püütakse läheneda Facebooki strateegiaga, keskendudes pigem meelelahutuslikule sisuloomele, ja vastupidi. Või kopeerib ettevõte kolmes erinevas sotisaalmeedia kanalis täpselt sama sisu, imestades, miks see ei tööta. See oleneb suuresti äri ja sihtrühma eripärast, kuid kindlasti on tooteid ja teenuseid, mida on kergem müüa Facebookis ning Instagramis kui LinkedInis, ja vastupidi.
#1 Kvaliteedi asemel kvantiteedile keskendumine
Kuigi sotsiaalmeedia puhul on võrgustiku kasvatamine olulisuse tähtsusega, ei tohiks see prioriteediks saada. Lihtsalt kontaktide kogumine, pööramata tähelepanu nende kvaliteedile, edu ilmselt ei too. Kuigi olen isegi edukalt erinevaid bote katsetanud, et võrgustiku kasvu automatiseerida, tasuks nendega siiski ettevaatlik olla: oma otsinguparameetreid võimalikult tihti üle vaadata, et sihtrühma sobivuses veenduda.
Kvaliteet on oluline ka sisuloome puhul. Regulaarsuse nimel sisutühjade sõnumite või üksnes oma ettevõtte turundusmaterjalide jagamise asemel soovitan sisuloomet pigem vähem ja väiksema sagedusega teha. Kvaliteetne sisu eelkõige LinkedInis peaks pakkuma lugejale midagi uut ja arendavat.
#2 Enne usalduse loomist teene küsimine
Müügiinimesed, kes kasutavad LinkedIni kui uut kanalit, hüpates vastaspoolega usalduslikku suhet loomata kohe müügijutuga peale, suurt edu ei saavuta. Müügijutuga ei tasuks alustada enne kolmandat neljandat kontaktivõttu. Enne kui palud teiselt tema väärtuslikku aega, olgu selleks siis 10–15 minutit kõneks või toote demoks, tuleks läbi mõelda, mida väärtuslikku oled talle ise vastu andnud.
#3 Unustatakse taustauuring tegemata
Olles ise päris pikalt sotsiaalmüügiga tegelenud, väidan, et tunnen ära 99% kontaktivõttudest, mis põhinevad mõnel tüüppõhjal, kus personaliseeritud on üksnes minu nimi. Üldjuhul jäävad need ka vastuseta. Kes aga võtab vaevaks eeltööd teha, kasutades selleks aktiivset sotsiaalset kuulamist ning püüdes leida ühisosasid – kas väljakutsete, ühiste kontaktide või muu olulise osas –, on kindlasti kordades edukamad.
#4 Järjepidevuse puudumine
Sotsiaalmüüki ei saa projektikorras ette võtta, et keskendun nüüd paar kuud, siis teen pausi ja vaatan seejärel edasi. Edu saavutavad need, kes integreerivad sotsiaalmüügi oma loomulikku müügiprotsessi ning loovad ja arendavad järjepidevalt potentsiaalsete klientidega uusi suhteid. See tähendab regulaarset kvaliteetse sisu loomist ja jagamist, kontaktide käekäigu vastu huvi tundmist ja vestluste ülevalhoidmist. Kui alustad suhtlust suure entusiasmiga, kuid jätad selle sinnapaika ja üritad poole aasta pärast jätkata, pead tõenäoliselt nullist alustama.
#5 Unustatakse tulemust mõõta
Sotsiaalmüük on pikaajaline protsess ning kuigi kõige selgemaks indikaatoriks on reaalse müügi kasv, ei ole see siiski ainus, mida mõõta. Eriti kui sinu tegevusvaldkond ja müügiprotsess on pikaajalisem, tasuks vaadata ka teisi mõõdikuid, mis näitavad, kas valitud strateegia on õiges suunas liikumas. Selleks võid mõõta näiteks väljasaadetud kontaktivõttude aktsepteerimissuhet, mis näitab, kui hästi oled oma sihtrühma valinud. Postituste kaasamise tase (meeldimiste, kommentaaride ja jagamiste arv) annab sulle aimu loodud sisu väärtuslikkusest. Kui oled loonud väärtuslikku sisu oma blogis või kodulehel, saad mõõta kodulehe külastajate arvu LinkedInist ja seda, mida nad seal edasi teevad.
Sotsiaalmeedia kuldreegel: üksi saab kiiresti, koos saab kaugele!
Eeldasin, et tean sotsiaalsest müügist nii mõndagi. Raamat „Sotsiaalne müük“ suutis mind aga kohe alguses üllatada.
Tim Hughes ja Matt Reynolds on oma bestselleris väga hästi välja toonud, mille poolest erineb sotsiaalse müügi ostuprotsess klassikalisest müügist. „Sotsiaalne müük pole võimalus, mis on tekkinud tänu sellele, et sotsiaalmeedia loob teistsuguseid müügi mooduseid. Sotsiaalne müük on hoopiski reaktsioon sellele, et sotsiaalmeedia võimaldab teistsuguseid ostu mooduseid.“
Sotsiaalmeedia eesmärk on mitte müüa, vaid väärtust anda – s.o lähenemine, mida praegu Eestis väga palju ei kohta. Postitatakse uudiseid iseendast või ettevõttest, aga see pole jälgijatele huvitav. Enne sotsiaalmeedias müügiga alustamist tuleb aru saada, et oluline on andmine ja olemas olemine. Müügi eeldused on kogukond ja selle usaldus.
Raamatust jäi kõlama mõte: „Kogukond tähendab seda, et hõim kannab koormat sinu eest; kui kannad seda ise, siis oled sa lihtsalt üks isik.“ Siit ka ettevõtjale soovitus investeerida just sotsiaalse kogukonna juhti. Ettevõtted, kes sotsiaalmeediasse ei investeeri, kaotavad oma kliendid 5–10 aasta pärast neile, kes on sotsiaalmeedias juba ammu brände kasvatanud ja selle rolli mõistnud.
Avaram vaade
Kõik muutused võtavad aega, ja mida kauem oodata, seda suuremekas venib vahe muu maailmaga. Eestis on korraliku kogukonna kasvatamine küll paras katsumus, kuid õnneks avab „Sotsiaalne
müük“ täiesti uue horisondi.
Isiklikku ja ettevõtte tootemarki ei tule mitte kõigi, vaid oma ideaalse kliendi jaoks kujundada. Neid võib olla maailmas kokku ainult tuhat, aga kui tõused nende silmis autoriteediks, annab see võimsa eelise kõigi teiste ees. Ideaalkliendid võivad muutuda, aga kogukond, kel on jõudu palju kaasa aidata, jääb alles. Üksi saab kiiresti, aga koos saab kaugele!
Sotsiaalne müük ei ole hõbekuul, mis kohe kõik mured lahendab, vaid see nõuab korralikku ajalist panust ja järjepidevust. Võtmekohaks on leida üles õiged maailmamuutjad. See käsiraamat annab hea ülevaate, milliseid platvorme kasutada, kuidas silma paista ja millises suunas oma müügitaktikat arendada.
Raamatu lõpus on toodud viis head sammu, kuidas ettevõttes muutusi ellu viia. Mina kasutan „Sotsiaalset müüki“ praktilise käsiraamatuna ja soovitan seda teha ka kõigil tegev-, turundus- ja müügijuhtidel, samuti personalitöötajatel ja suhtekorraldajatel. Enamasti tegelevad just nemad kõige rohkem ettevõtte mainega ning paistavad ka rohkem avalikult silma.
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.
Sotsiaalne müük
Kirjeldus
Kuidas väiksema vaevaga rohkem müüa? Kuidas toimib võrgustunud majandus ja milliseid muutusi peavad ettevõtted ellu viima, et ka tulevikus vee peal püsida? „Sotsiaalne müük“ raputab lahti analoogmaailmast, mida iseloomustab sotsiaalmeedias müügi nimel huupi rapsimine.
Mida aeg edasi, seda keerulisem on traditsioonilise müügiga korralikku tulemust tuua. Kuigi müügimees serveerib end konsultandina, on tema ainsaks eesmärgiks müüa lahendust, mis ei pruugi kliendile sugugi sobida. Et tüütutest kõnedest ja kirjadest pääseda, proovib klient „konsultandi“ ostuprotsessist välja suruda. Areng, mis pole müügiinimesele kaugeltki meelepärane.
„Sotsiaalne müük“ peegeldab olulist muutust ostukäitumises ning pakub välja lahendusi:
- Kuidas kliendi ostuotsuseid taas mõjutada?
- Kuidas sihipäraselt kasutada võrgustikke, et sotsiaalset usaldust kasvatada ja tugevat kogukonda luua?
- Kuidas oma valdkonnas tõeliseks autoriteediks saada ja maailmamuutjatega ühendusse astuda?
- Kuidas sotsiaalse müügi strateegiat organisatsiooniüleseks laiendada, küpsus- ja investeerimismudeleid välja töötada, riske maandada, tulemuslikult juhtida ja tehnoloogiaplatvorme kasutada?
Raamat võtab soravalt kokku ideestiku, mida peab teadma iga juht, kes soovib müügi- ja turundusüksuste tööd digiajastul kaasajastada ning ihkab sotsiaalse müügi jõudu oma ettevõttes maksimaalselt ära kasutada.
"Eestlaste müügitaktika on agressiivne ootamine ja iseenda peitmine. Tim Hughes õpetab, kuidas proaktiivselt sotsiaalmeedia kaudu müüki teha, brändi kasvatada ja silma paista. Eesti ettevõtted on B2B sotsiaalvõrgustike arendamises läänemaailmast 2–4 aastat maast. Kõik, mida täna teete, võtab vähemalt aasta, et tööle hakata. Tegudele tuleb asuda kohe! „Sotsiaalne müük“ on raamat, mida läheb vaja enamikul ettevõtetel ja inimestel."
Indrek Põldvee
LinkedIni strateeg, B2Bgrowth.eu asutaja
"Aeg, mil müügimehe peamised tööriistad olid telefon ja e-kiri, on peagi läbi. Ärikliendilt ärikliendile müük on üha enam liikunud sotsiaalvõrgustikesse ning need, kes oskavad seda teadlikult ära kasutada, on selgelt eelisseisus. „Sotsiaalne müük“ on praktiliste näidetega käsiraamat, mis annab hea ülevaate isikliku brändi loomisest ning vajalikest tööriistadest, et võimendada sotsiaalmüügi protsessi usalduslike suhete ja müügivihjete abil."
Andres Kostiv
Futuristi disainisprintide korraldaja ja koolitaja
Lisainfo
Sisukord
Sissejuhatus sotsiaalsesse müüki 15
01 Kogukond ja tribalism 23
Miks on oluline kogukonda valitseda? 28
Kogukonna ehitamine 35
Mida kogukond ei ole? 40
Kokkuvõte 41
Lisamaterjalid 42
02 Teie identiteet sotsiaalvõrgustikes 43
LinkedIn 44
Twitter 56
Kokkuvõte 62
03 Suhtlus võõrastega 63
Näide võrgustiku loomisest päriselus 63
Kuulamine 66
Sotsiaalgraaf 69
Taustauuring 71
Suhtlus 74
Kokkuvõte 79
04 Mõju kontrollimine 81
Mis on mõju? 81
Teie kuulsused 82
Juutuuberid 83
Mõju struktuur 85
Kuidas luua vaimustunud suunamudijaid? 90
Kontroll ja usaldus 91
Modelleerimine 93
Kokkuvõte 95
05 Traditsioonilise müügi mehaanika 97
Paar sõna uue tehnoloogia kasutuselevõtu kõverast 98
Suhtevõrgustike loomise mehaanika 99
Sotsiaalvõrgustike mehaanika 100
Kokkuvõte 107
06 Üleminek analoogmõtlemiselt
sotsiaalsele mõtteviisile 109
Niisiis, mida kuulata? 114
Signaalid – mis need on? 114
Milline on teie brändi DNA veebis? 118
Kuidas leida sisu? 119
4-1-1-reegel 122
Kogukond veebis ja päriselus 123
Sotsiaalse müügi parimad praktikad 124
Kokkuvõte 126
Lisamaterjalid 127
07 Kuidas edendada sotsiaalse müügi ideed
ja mõõta edu 129
Võimalus 130
Levinud vastuväited ja kuidas neid kummutada 131
Kuidas pakkuda sotsiaalset müüki juhtkonnale? 134
Investeeringutasuvus (ROI) ja edu kriteeriumid 143
Mõõdikute tüübid 143
Lõpetuseks – mida endalt küsida? 151
Kokkuvõte 152
Lisamaterjalid 152
08 Kuidas lõigata tehnoloogiast kasu 155
Otsingud 156
Automatiseerimise ja planeerimise vahendid 159
Sisu haldamine 164
Sisu loomine 166
Mõju ja võimenduse mõõtmine 170
Kokkuvõte 176
09 Digitaalne küpsus 177
Sotsiaalmeedias loeb usaldus 178
Küps sotsiaalne müük 181
Üleminek sotsiaalsele müügile 182
Optimeerimine 191
Sotsiaalsed algatused 192
Kokkuvõte 198
10 Viis sammu, millest alustada 199
Maailmamuutja meetod 199
Hakkame pihta 201
Esimene samm: pange pood püsti 202
Teine samm: õppige kuulama 205
Kolmas samm: kasvatage autoriteeti ja mõju 208
Neljas samm: optimeerige 211
Viies samm: tõhustage koostööd 212
Kokkuvõte 213
Lõppsõna 215
Viited 235
Arvustused (2)
Viis viga, mida sotsiaalmüügiga alustades vältida
Sotsiaalmüük on viimasel ajal jõudsalt hoogu kogunud. Suure entusiasmiga alustades on aga oht vigu teha. Järgnevalt kirjeldan LinkedIni näite varal põhilisi prohmakaid, toetudes isiklikele tähelepanekutele ning raamatus „Sotsiaalne müük“ toodud näidetele.
Olen näinud olukordi, kus LinkedInis püütakse läheneda Facebooki strateegiaga, keskendudes pigem meelelahutuslikule sisuloomele, ja vastupidi. Või kopeerib ettevõte kolmes erinevas sotisaalmeedia kanalis täpselt sama sisu, imestades, miks see ei tööta. See oleneb suuresti äri ja sihtrühma eripärast, kuid kindlasti on tooteid ja teenuseid, mida on kergem müüa Facebookis ning Instagramis kui LinkedInis, ja vastupidi.
#1 Kvaliteedi asemel kvantiteedile keskendumine
Kuigi sotsiaalmeedia puhul on võrgustiku kasvatamine olulisuse tähtsusega, ei tohiks see prioriteediks saada. Lihtsalt kontaktide kogumine, pööramata tähelepanu nende kvaliteedile, edu ilmselt ei too. Kuigi olen isegi edukalt erinevaid bote katsetanud, et võrgustiku kasvu automatiseerida, tasuks nendega siiski ettevaatlik olla: oma otsinguparameetreid võimalikult tihti üle vaadata, et sihtrühma sobivuses veenduda.
Kvaliteet on oluline ka sisuloome puhul. Regulaarsuse nimel sisutühjade sõnumite või üksnes oma ettevõtte turundusmaterjalide jagamise asemel soovitan sisuloomet pigem vähem ja väiksema sagedusega teha. Kvaliteetne sisu eelkõige LinkedInis peaks pakkuma lugejale midagi uut ja arendavat.
#2 Enne usalduse loomist teene küsimine
Müügiinimesed, kes kasutavad LinkedIni kui uut kanalit, hüpates vastaspoolega usalduslikku suhet loomata kohe müügijutuga peale, suurt edu ei saavuta. Müügijutuga ei tasuks alustada enne kolmandat neljandat kontaktivõttu. Enne kui palud teiselt tema väärtuslikku aega, olgu selleks siis 10–15 minutit kõneks või toote demoks, tuleks läbi mõelda, mida väärtuslikku oled talle ise vastu andnud.
#3 Unustatakse taustauuring tegemata
Olles ise päris pikalt sotsiaalmüügiga tegelenud, väidan, et tunnen ära 99% kontaktivõttudest, mis põhinevad mõnel tüüppõhjal, kus personaliseeritud on üksnes minu nimi. Üldjuhul jäävad need ka vastuseta. Kes aga võtab vaevaks eeltööd teha, kasutades selleks aktiivset sotsiaalset kuulamist ning püüdes leida ühisosasid – kas väljakutsete, ühiste kontaktide või muu olulise osas –, on kindlasti kordades edukamad.
#4 Järjepidevuse puudumine
Sotsiaalmüüki ei saa projektikorras ette võtta, et keskendun nüüd paar kuud, siis teen pausi ja vaatan seejärel edasi. Edu saavutavad need, kes integreerivad sotsiaalmüügi oma loomulikku müügiprotsessi ning loovad ja arendavad järjepidevalt potentsiaalsete klientidega uusi suhteid. See tähendab regulaarset kvaliteetse sisu loomist ja jagamist, kontaktide käekäigu vastu huvi tundmist ja vestluste ülevalhoidmist. Kui alustad suhtlust suure entusiasmiga, kuid jätad selle sinnapaika ja üritad poole aasta pärast jätkata, pead tõenäoliselt nullist alustama.
#5 Unustatakse tulemust mõõta
Sotsiaalmüük on pikaajaline protsess ning kuigi kõige selgemaks indikaatoriks on reaalse müügi kasv, ei ole see siiski ainus, mida mõõta. Eriti kui sinu tegevusvaldkond ja müügiprotsess on pikaajalisem, tasuks vaadata ka teisi mõõdikuid, mis näitavad, kas valitud strateegia on õiges suunas liikumas. Selleks võid mõõta näiteks väljasaadetud kontaktivõttude aktsepteerimissuhet, mis näitab, kui hästi oled oma sihtrühma valinud. Postituste kaasamise tase (meeldimiste, kommentaaride ja jagamiste arv) annab sulle aimu loodud sisu väärtuslikkusest. Kui oled loonud väärtuslikku sisu oma blogis või kodulehel, saad mõõta kodulehe külastajate arvu LinkedInist ja seda, mida nad seal edasi teevad.
Sotsiaalmeedia kuldreegel: üksi saab kiiresti, koos saab kaugele!
Eeldasin, et tean sotsiaalsest müügist nii mõndagi. Raamat „Sotsiaalne müük“ suutis mind aga kohe alguses üllatada.
Tim Hughes ja Matt Reynolds on oma bestselleris väga hästi välja toonud, mille poolest erineb sotsiaalse müügi ostuprotsess klassikalisest müügist. „Sotsiaalne müük pole võimalus, mis on tekkinud tänu sellele, et sotsiaalmeedia loob teistsuguseid müügi mooduseid. Sotsiaalne müük on hoopiski reaktsioon sellele, et sotsiaalmeedia võimaldab teistsuguseid ostu mooduseid.“
Sotsiaalmeedia eesmärk on mitte müüa, vaid väärtust anda – s.o lähenemine, mida praegu Eestis väga palju ei kohta. Postitatakse uudiseid iseendast või ettevõttest, aga see pole jälgijatele huvitav. Enne sotsiaalmeedias müügiga alustamist tuleb aru saada, et oluline on andmine ja olemas olemine. Müügi eeldused on kogukond ja selle usaldus.
Raamatust jäi kõlama mõte: „Kogukond tähendab seda, et hõim kannab koormat sinu eest; kui kannad seda ise, siis oled sa lihtsalt üks isik.“ Siit ka ettevõtjale soovitus investeerida just sotsiaalse kogukonna juhti. Ettevõtted, kes sotsiaalmeediasse ei investeeri, kaotavad oma kliendid 5–10 aasta pärast neile, kes on sotsiaalmeedias juba ammu brände kasvatanud ja selle rolli mõistnud.
Avaram vaade
Kõik muutused võtavad aega, ja mida kauem oodata, seda suuremekas venib vahe muu maailmaga. Eestis on korraliku kogukonna kasvatamine küll paras katsumus, kuid õnneks avab „Sotsiaalne
müük“ täiesti uue horisondi.
Isiklikku ja ettevõtte tootemarki ei tule mitte kõigi, vaid oma ideaalse kliendi jaoks kujundada. Neid võib olla maailmas kokku ainult tuhat, aga kui tõused nende silmis autoriteediks, annab see võimsa eelise kõigi teiste ees. Ideaalkliendid võivad muutuda, aga kogukond, kel on jõudu palju kaasa aidata, jääb alles. Üksi saab kiiresti, aga koos saab kaugele!
Sotsiaalne müük ei ole hõbekuul, mis kohe kõik mured lahendab, vaid see nõuab korralikku ajalist panust ja järjepidevust. Võtmekohaks on leida üles õiged maailmamuutjad. See käsiraamat annab hea ülevaate, milliseid platvorme kasutada, kuidas silma paista ja millises suunas oma müügitaktikat arendada.
Raamatu lõpus on toodud viis head sammu, kuidas ettevõttes muutusi ellu viia. Mina kasutan „Sotsiaalset müüki“ praktilise käsiraamatuna ja soovitan seda teha ka kõigil tegev-, turundus- ja müügijuhtidel, samuti personalitöötajatel ja suhtekorraldajatel. Enamasti tegelevad just nemad kõige rohkem ettevõtte mainega ning paistavad ka rohkem avalikult silma.
Raamatuklubi
Äripäeva raamatuklubi on Eesti peamine äriraamatute kirjastaja. Avaldame maailma parimaid
psühholoogia-, juhtimis- ja turundusteoseid, samuti investeerimisalast kirjandust.
Oleme tegutsenud juba 20 aastat. Pikaajalisele kogemusele tuginedes teeme maailma uusimast ärikirjandusest hoolika valiku. Klubi liikmena võite kindel olla, et maailma tunnustatud autorite populaarsed teosed jõuavad teieni ja te ei pea vaeva nägema võõrkeelse kirjanduse laviinis tee leidmisega.
- Klubi liige saab iga kuu värskelt ilmunud klubiraamatud kuni 20% soodsamalt.
- Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta.
- Klubi liige saab raamatud tellida ka e-raamatuna.
- Klubiraamatute eest saate mugavalt tasuda ka e-arve püsimaksega.
- Kui ostate aasta jooksul 6 raamatut, võite valida kingiks ühe varem ilmunud raamatu.
Klubi liikmele saadame iga kuu (v.a juulis) 1-2 uut raamatut. Raamatute ostmisest saab loobuda klubi kodulehe kaudu, telefonitsi või e-posti teel.